Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:55

ze kijkt dan met een loerhoofd en springt soms opzij :P

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:57

Ken nog een leuke grap van Wouke in de les hadden we een gebroken lijn geoefend. Zeg maar 3x en ze zegt nog een keer om een goed te doen. Ik heb niet gestuurd Wouke deed de oefening zelf.

Of ik stap met een krukje op en rij weg naar de les. Laatst kwam ik terug met lange teugel een beetje nonchalant maar mevrouw zet me naast het krukje neer, hier afstappen.

Maar ik denk altijd ze zijn eigenlijk super slim <3.

En voltige in 1 maand geleerd, meisjes als het paard. Komt nog bij dat ik Wouke eigenlijk nooit longeer. Ze doet het voor een groep mensen dus, en die zijn ook niet stil. Oortjes er op vindt het nog leuk om te doen.

Afbeelding

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:25

Nens77 schreef:
sunny43 schreef:
Meestal lees ik alleen mij maar nu even… Nens77 - wat krijgt jouw haf te eten? Want ook daar valt soms nog wel iets te halen, hooi met een afgestemde aanvulling van vitaminen/mineralen of normaal gebruik van mineraalblok is vaak al voldoende…

Hij is alweer getemd :Y)
Vandaag niets meer aan de hand
Hij krijgt voordroogkuil, en drie keer per dag 1/4 biks.
Daarnaast lijnzaadolie en zeewier voor de vitaminen en na het rijden een schepje (geen voerschep, is denk ik 250 gram ofzo) kruidenmuesli (zonder haver).
Een mineralensteen heeft hij ook.
Maar hij wilde juist NIET galopperen, dan gebruikt hij truukjes ;)

Probeer het 'ns een paar weken zonder biks of muesli, zou best kunnen dat ie daar al anders van wordt.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:35

Bij Wouke deed dat in het begin wonderen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 12:50

haha lekker dat ie voltige zo goed op pakt

heb een nieuwe avatar trouwens

ben van paard gevallen zondag :(

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:15

Ja muts, kan je niet springen vanavond ... _O-

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:49

Nens77 schreef:
sunny43 schreef:
Meestal lees ik alleen mij maar nu even… Nens77 - wat krijgt jouw haf te eten? Want ook daar valt soms nog wel iets te halen, hooi met een afgestemde aanvulling van vitaminen/mineralen of normaal gebruik van mineraalblok is vaak al voldoende…

Hij is alweer getemd :Y)
Vandaag niets meer aan de hand
Hij krijgt voordroogkuil, en drie keer per dag 1/4 biks.
Daarnaast lijnzaadolie en zeewier voor de vitaminen en na het rijden een schepje (geen voerschep, is denk ik 250 gram ofzo) kruidenmuesli (zonder haver).
Een mineralensteen heeft hij ook.
Maar hij wilde juist NIET galopperen, dan gebruikt hij truukjes ;)

Probeer het 'ns een paar weken zonder biks of muesli, zou best kunnen dat ie daar al anders van wordt.[/quote]

Dan krijgt hij nog minder zin om te galopperen denk ik....
Hij is behoorlijk flegmatiek zeg maar, juist niet druk dus.
Druk en blij wordt hij alleen bij grote temperatuur schommeling of storm....

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:50

mariekeoo schreef:

Oei!

Lelijk of alleen spierpijn ?

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 13:52

wouke schreef:
Ken nog een leuke grap van Wouke in de les hadden we een gebroken lijn geoefend. Zeg maar 3x en ze zegt nog een keer om een goed te doen. Ik heb niet gestuurd Wouke deed de oefening zelf.

Of ik stap met een krukje op en rij weg naar de les. Laatst kwam ik terug met lange teugel een beetje nonchalant maar mevrouw zet me naast het krukje neer, hier afstappen.

Maar ik denk altijd ze zijn eigenlijk super slim <3.

En voltige in 1 maand geleerd, meisjes als het paard. Komt nog bij dat ik Wouke eigenlijk nooit longeer. Ze doet het voor een groep mensen dus, en die zijn ook niet stil. Oortjes er op vindt het nog leuk om te doen.

[ Afbeelding ]

Heerlijk toch !
Ze zijn inderdaad best slim !
En leren zoooo snel.
Als ze het interessant vinden dan haha
Ik weet niet of er nog meer mensen truukjes aanleren met vrijheidsdressuur ?
Maar twee dagen tien minuten oefenen en het knopje zit erop :D

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 15:23

Nens77 schreef:
mariekeoo schreef:

Oei!

Best wel lelijk ;( was met vaardigheid. Moest een parcour doen. En dat op tijd, maar wilde niet over zeil heen. Maar toch moest het. In een keer spingt ie meter de lucht in en lanceerd me volkomen. Ik val er af tussen zijn voor en achterbenen. Hij schrikt daar van en trapt/zet zich af met zijn achterbenen in mijn rug. En nu auw

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:09

:(:) Marieke, jeetje da's niet fijn!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:17

Klinkt pijnlijk Marieke, je zal je goed beurs voelen.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:35

Ja echt wel. Linkeronderrug doet me vooral pijn. Bij elke stap die ik zet komt er een ontzettende druk en steek. Begin van de dag gaat het best goed maar einde van de dag niet. En zoals van staan naar liggen of xitten is erg lastig. Maar verder gaat het aardig. Hoop vanavond armando weer uit te kunnen stappen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:36

Doe je wel voorzichtig met je rug? Ik heb het ook eens genegeerd na een flinke val. En daar ondervind ik helaas nog dagelijks de gevolgen van.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:39

Ja ik hoor het meer ;(

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:46

Dat klinkt heel naar Marieke, sterkte! Hopelijk houd je er niks aan over.

Was jouw val lang geleden dan, Yvank_?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:51

Ik kan aanraden om als je weer wat beter je kan bewegen enzo eens bij een fysio en of chiropractor langs te gaan ik had gewild dat ik dat eerder gedaan had!

@Ryder augustus 2010 dus ruim 3 jaar nu.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 16:52

Kan inderdaad geen kwaad om er even naar te laten kijken.. Te lang mee blijven lopen brengt alleen maar meer schade aan vaak :j

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 18:49

Nens77 schreef:
mariekeoo schreef:

Oei!

Best wel lelijk ;( was met vaardigheid. Moest een parcour doen. En dat op tijd, maar wilde niet over zeil heen. Maar toch moest het. In een keer spingt ie meter de lucht in en lanceerd me volkomen. Ik val er af tussen zijn voor en achterbenen. Hij schrikt daar van en trapt/zet zich af met zijn achterbenen in mijn rug. En nu auw[/quote]

Sterkte en beterschap !

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 23:17

Marieke rustig aan, ook sterkte en beterschap.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:27

Ik heb gisteren dus maar gesprongen in plaats van Marieke _O-...
Hij had er weer zo'n lol in. Dan wordt ie helemaal blij en ... ondeugend
Maar bij Mando is het altijd vol gas over die hindernissen dan springt ie het beste.
2e kerstdag gaan we weer een rondje springen eigenlijk best wel leuk alleen heb ik vaak niet veel moed op donderdagavond maar gisteren wat energie over dus dan springen we toch maar mee.

Prethoofd:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 09:32

Haha die Mando is ook echt een mafkees hoor :-)

Ik heb Storm gisteren ee dagje vrij gegeven, vanavond weer lekker rijden. Nu eerst nog even een dagje bikkelen op het werk. Echt heel druk hier momenteel.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:32

hihi topper esmee!! heb het wel gemist. maar heb wel even uitgestapt op armando dus mijn dag was weer goed. hoe blij kan je zijn om weer op het paard te zitten

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 10:49

Probeer het 'ns een paar weken zonder biks of muesli, zou best kunnen dat ie daar al anders van wordt.[/quote]

Druk en blij wordt hij alleen bij grote temperatuur schommeling of storm....[/quote]

Haflingers zijn van nature niet echt galoppeerders. Mijn haf draaft zeker liever, en dat zie ik bij veel anderen ook, galop is gewoon niet de makkelijkste gang voor een aantal, zeker niet in de rijbak met al die bochten. Maar je geeft aan hem elke dag te moeten rijden om hem onder controle te houden - juist daarom zou ik experimenteren zonder krachtvoer.
Ik heb hier ook een C-pony staan, die kreeg bij zijn vorig eigenaar 2 kg sportmuesli per dag… hier krijgt hij alleen hooi met mineralen & vitamine aanvulling en .. is buiten nog steeds te voorwaarts maar wel goed te rijden, en in de de rijbak doet ie het prima. Het is ook een kwestie van uitvinden wat hij leuk vindt en dat als afwisseling regelmatig doen.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 12:39

sunny43 schreef:
Probeer het 'ns een paar weken zonder biks of muesli, zou best kunnen dat ie daar al anders van wordt.

Druk en blij wordt hij alleen bij grote temperatuur schommeling of storm....[/quote]

Haflingers zijn van nature niet echt galoppeerders. Mijn haf draaft zeker liever, en dat zie ik bij veel anderen ook, galop is gewoon niet de makkelijkste gang voor een aantal, zeker niet in de rijbak met al die bochten. Maar je geeft aan hem elke dag te moeten rijden om hem onder controle te houden - juist daarom zou ik experimenteren zonder krachtvoer.
Ik heb hier ook een C-pony staan, die kreeg bij zijn vorig eigenaar 2 kg sportmuesli per dag… hier krijgt hij alleen hooi met mineralen & vitamine aanvulling en .. is buiten nog steeds te voorwaarts maar wel goed te rijden, en in de de rijbak doet ie het prima. Het is ook een kwestie van uitvinden wat hij leuk vindt en dat als afwisseling regelmatig doen.[/quote]

Dat verklaart wel het een en ander, wist niet dat Haflingers in zijn algemeenheid geen galoppeerders zijn.
Wel logisch eigenlijk als je ziet wat het doel oorspronkelijk was.
Ik durf hem eigenlijk niet langer dan een dag stil te zetten vanwege hoe hij was als manege pony.
Maar hoe hij was destijds kan ook heel goed te maken hebben gehad met zijn leeftijd en het feit dat men hem teveel in zijn mond trok. Hij staat namelijk nog steeds op 3x een kwart biks en is nu heel veel braver....
Toen hij terugkwam van de wei was het drie keer een handje, hij is er namelijk gek op en ik vind het zo sneu als alle paarden het gevoerd krijgen en hij krijgt helemaal niets...Dat deden we heel bewust vanwege de overgang en het mogelijke overschot aan energie, daarnaast werd hij de eerste weken standaard voor het rijden eerst los gezet, nu is dat niet meer nodig.
Ik durf het in ieder geval niet zo goed uit te proberen, heeft te maken met een stukje veiligheid ook.
Daarnaast legde ik ook al eerder uit dat een paard gewoon moet lopen voor zijn benen en darmen, de stapmolen is bij hem geen succes (gaat tegen de richting in of stilstaan, er staat nl geen stroom op) en als ik hem los zet zit er ook niet veel actie in of ik moet hem opjagen met een zweepje.
Dan blijven dus voor de noodzakelijke beweging het longeren en rijden over.