[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

monique1983

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:58

mooi zo themba

ik heb hier vandaag en afspraak gemaakt bij de dokter kan morgen om 10.40 komen voor me rug heup
en voor me pink heb met vollybal in de zomer vakantie en bal er op gehad maar goed kon het nog redelijk bewegen dus tja zal gekneusd zijn maar nog altijd last van inmiddels al 7 weken nu kwam vriend lief er van de week met zijn hand boven op pijn pijn maar nooit aan me vinger gevoelt want deed best pijn nu kan ik dus me pink niet meer strekken en niet helemaal buigen en is het bot wat dikker en staat anders dus mogelijk toch gebroken geweest en verkeerd aan elkaar gegroeit dus ben benieuwt wat ze gaan doen er bestaat de mogelijkheid het opnieuw te breken dus hoop dat dat niet hoeft

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:26

tjah, en als het wel moet? Ik zou liever een bewegenlijke pink hebben... niet?

Temba, je klinkt heel opgelucht! Goed zo! Ik ben zelf ook als de door vaan de tandarts :P Ik heb gelukkig nog nooit een gaatje gehad...

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 16:41

Hoi :*

Madeira was gister ook bij de tandarts; 2 wolfkiezen weg laten halen.. Ik met alle man en macht erheen; heb veel pijn maar wilde er perse bij zijn.

Hier gaat nog steeds niet goed helaas. Ben beniewud wat ie volgende week gaat doen.

Ik heb weer niet bijgelezen, voel ik me best schuldig over maar 't lukt me gewoon niet zo lang achter de pc.

sjar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 17:59

Hoi ik kom ook mee kletsen in dit gezellige haflinger topic!
Heb zelf een haflinger merrie genaamd Demy een ontzettende lieverd maar ook een echte eigenwijs.

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:06

welkom sjar.

Paulien, je hoeft je helemaal niet schuldig te voelen dat je niet bij kan lezen.

Ik ga zo naar pebbels toe :D De verloren tijd in halen :P

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:21

Heb de foto's :D
En ik ben aangenomen bij de albert heijn! *\o/*
Was wel even spannend maar viel achteraf super mee :D

De foto's zijn opzich wel leuk... :)
Nou hier de foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En deze vond ik wel schattig :)
Afbeelding

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:37

Geeft niks Paulien! ;)
Welkom sjar!
Leuke foto's melody!!

Net kwam ik thuis loopt er steeds een vet lieve hond met me mee. Hij was weggelopen en konden het baasje niet vinden. Nadat ik heel wat afgewandeld heb met hem had ik zijn baasje gevonden.. naja.. ze liepen naar mij toe. ;)
Beestje is zo lief... en hartstikke bang voor grote (mannen) mensen.... Wij zouden hem toch niet kunnen houden..
Het is wel wat ... gisteren onze hond ingeslapen ;( en loopt er vandaag een zo bij ons aan...

Verder geen nieuws.. Rijden ging gisteren super! :D Ze loopt de laatste tijd zo lekker omdat ik nu veel minder dressuur rijd, dan heeft ze er meer zin in.. als ik elke dag dressuur doet dan wil het op het laatst niet meer.

Straks naar de manege toe om iemand op te halen op zijn shet en thuis te brengen

Doei doei! :*

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:39

ja als het wel moet peelie dan moet het maar maar dan wel na het weekend zal toch nog deze dagen mee moeten helpen met verhuizen dus ik ben benieuwt wat ze morgen zegt
en wat ze over me rug zegt of ik nog actief mag rijden of niet

wawt en leuke foto melody
gefeliciteerd met je baantje

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 18:51

Jolanda en Tessa het lijt er op dat de veulen meeting een haflinger meeting word. Ik weet niet of jullie daar probelemen mee hebben. Maar wat mij betreft gaat het gewoon door... mits jullie niet meer willen...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 19:52

@ Monique: Z???? Grand Prix gaan we voor hihi :+ :D

@ Jody: Ja de mijne staat nog zonder deken, en overdag als het regent staat hij zonder deken buiten op de wei. Het is echt niet slecht voor ze om eens nat te regenen hihi, worden ze hard van :) Ik zou als ik jou was nog geen deken opgooien, ook niet snachts. Het is nog veel te vroeg (vind ik persoonlijk) ;)

@ Paulien: Geeft niks meid, 't komt allemaal goed :(:)

@ Melody93: Leuke foto's!! En gefeliciteerd met je werk :D

@ Sjar: Welkom :)

De les vanmiddag ging super op Briara, ze deed het echt top! :D We zijn alleen nog maar bezig met neusje naar de grond, stap, draf en ontspanning opzoeken maar ze deed het top :D !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:01

heb nog geeneens foto's gezien van je nieuwe knollie! Laat eens zien?

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:03

Heb je wel gezien hoor hahahaha het was die vos met dat mooie hoofd!! ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:05

uhm? heb ik gemist blijkbaar? Ik heb alleen maar foto's gezien van een holstiner merrie met een bokvoetje? en je had het over een hengst, maar geen van bijde was het geworden heb heb ik nog een paar linkjes van paarden neergezet hier...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:22

Nee niet waar whahahaha ik weet zéker dat ik haar hier heb neergezet, wacht ik zoek 't effe op :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:32

Stravero schreef:
Waarschijnlijk hebben we "mijn" paardje gevonden....... Foto's:

1. Haar machtig mooie hoofd :+: :
Afbeelding

2. Onder het zadel, nog niet volledig doorgereden :D :
Afbeelding

3. En lekker los :D :
Afbeelding

Afbeelding

Lekker ding ofniet :+: ?

Maandagmiddag nog naar 2 merrie's kijken, en dan meteen een beslissing, maar ik denk stiekem dat deze 't wordt :o :D :+:

Ik wist wel dat ik 't had neergezet :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:32

Stravero schreef:
Peelie schreef:
Van die stal komt Mara waarscheinlijk ook!!!!

dat is in uhm, het ooste iig!

gelderland of overijzel geloof ik.

Ze hebben daar veel mooie paarden staan.

ik vind het wel een mooie merrie maar helemaal niet mijn typ. Doe mij maar wat robuuster en wat kleiner. Ik ben niet zo'n groote paarden mens. ik vind 1,65 meer dan genoeg :P

Haha ikke niet, ik wil een grooooot mooi paard :+:

Je hebt zelfs nog gereageeeeerd :+

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 20:51

Hij staat nu ook zonder deken, vandaag overdag met regendeken, en ik weet wel dat hij er niet van smelt maar ik wil gewoon niet scheren. En al zou ik dat wel willen liet ik hem voorlopig ook nog wel in zn nakie staan tot het moment supreme.
Nu gewoon beetje het weer volgen en anders vroeg mn bedje uit voor een regenjasje.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:12

@ Jody: Ze krijgen van een paar regenbuien niet meteen een teddy-beren vacht hoor hihi :P Maar een regendeken is opzich niet warm, alleen maar tegen de regen.... Voor de rest geen voering ofzo toch?

De mijne heeft nog steeds zijn vliegendeken met hals op :o Hij staat bij een koeien-stal en er zitten nog overal vliegen, en hij wordt er zó panisch van!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:16

Nee dat snap ik, maar ik wil zoveel mogelijk tegen gaan.
Hij moet flink aan de bak van het najaar, dat weet hij zelf alleen no gniet :+

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:20

Haha okee dan :D Vertel t nog maar niet tegen m dan haha want dan maaktie een vácht aan, daar een ijsbeer jaloers op kan zijn :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:22

Jaa dat zou die wel willen ahh :(:)
Hij werkt super graag, maar ik wil hem het najaar even goed doorrijden, eventueel wat extra lessen enzo.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:25

Mandy heeft al een zomerdeken op, is lekker dun. Ze begint al met een beertje te worden en dat wil ik alvast voorkomen. :)

Onze hond was zeg maar gewoon 'op'. Hij had eerder al dat hij zijn achterhand niet meer goed gebruiken kon. Maar nu helemaal niet meer, hij kon zondag niet eens meer opstaan. En steeds kreunend van de pijn... We hebben maar besloten om hem in te laten slapen. Zijn verdiende rust!
Samen met hem opgegroeid... ;( Jemig.. wat is dit vreselijk!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:38

Goede avond all. Tussen het alles opnieuw op me pc zetten even tussen door op bokt.
Vanmiddag dacht ik ik ga eventjes wachten in het land tot die meiden van mij gemest hebben, dan naar de kliniek rijden en s'avonds terug naar stal. Helaas gooide de andere haf moeder daar een stokje voor, die was door de sloot ( is niet diep, kan er in staan en aan ons weitje zit er een stroomdraad bij de buren en het weitje erachter stroomdraadje aan onze kant ) naar de buren gelopen, precies tussen de stroomdraadjes door en haar kind stond bij mijn meiden. En haar kind raakte in paniek toen ze me zag en gilde naar moeders. Dus ik terug naar voren gelopen ,, bleek het al bekend en ze wouden haar niet terug halen omdat ze 5 minuten later weer bij de buren staat ( is wel beetje sneu voor veulie, maar die drinkt ook bij donna ) Dus heb niet gewacht in het land, dus dan maar wachten tot ze binnen kwamen, toen kwam 10 minuten later ook de andere hafmama door de sloot weer terug gerend, kind stond al op stal te gillen.
En ik nog steeds wachten tot die van mij zouden gaan mesten en wat duurt dat lang zeg. Uiteindelijk maar gepoetst en zie ik bij Wahida een bobbel op een hoefbal aan haar linkervoorvoetje, die zweet en behoorlijk stinkt, hoefzweer ??? dacht ik, was ook gevoelig. Dus stalveearts erbij gehaald en moest gelijk door de smid die ook op stal was, uitgesneden worden.Donna ging mesten toen de DA met Wahida bezig was en Wahida ging er bijna direct na ook mesten. Dus even tussendoor gepiept bij de smid. Het is inderdaad een hoefzweer en hij kan hem niet uitsnijden, maar wel zover dat hij nu ook zweet aan de onderkant van de hoef, in de hoefgroeve. Vanavond schoongemaakt, blauwspray op gedaan en watje in gestopt ( op advies van DA en smid ) Morgen biotex halen en weken en spoelen maar. Ik weet niet wat die kleine meid heeft met hoefballen en voetjes, maar krijg er nu al een punthoofd van.
Bij de smid was ze niet zo heel erg lief, gaf wel braaf voetje, maar zodra hij in de buurt van het bobbeltje kwam ging ze hangen, met als gevolg dat ze ging liggen en een koprol maakte, maar daarna weer heel lief voetje geven, heeft een beetje achteruit gelopen, maar niet geslagen of voetje terug getrokken.

Na het schoonmaken van het voetje, in auto gestapt, was inmiddels al weer half 8 en was al vanaf half 3 op stal, naar de kliniek gereden mest afgegeven,morgen rond 5 uur de uitslag.

Sorry voor het lange verhaal, maar moest het eventjes delen.

Origineel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:43

Hopen dat het snel geneest Freya!
Wat heb je toch wat met dat veulentje.... ;)
Sorry maar waarvoor moet je dat mest ook alweer naar de kliniek brengen?? :o :o :o

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 21:48

ik wil weten om mijn meiden, en vooral moeders besmet is met wurmpjes.
Ik heb Donna nu goed 2 weken van de luzerne ( handje per voerbeurt, 2x per dag ) afgehaald, loopt nu om de dag haar rondjes in de bak en begint nu eindelijk wat af te vallen. ( andere veulen drinkt nu ook bij haar overdag , dus staan 2 veulens aan dr te trekken ) maar dikke opgeblazen buik is er nog steeds en ik wil niet zomaar nutteloos een wormenkuur er in stoppen als ik niet weet waar ik tegen/voor moet ontwormen. En daarnaast als ze geen wurmpjes heeft ( geen eitjes in de mest ) hoef ik niet te ontwormen, al denk ik van wel, want de andere twee haffies worden niet ontwormd, of bijna niet.