Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:52

_O-.. nee die doet vrolijk nog een triomph rondje.
Nee hoor, die schrikt wel... ik weet eigenlijk niet.

Marin.. toen ik er met de PVT afdonderde... bleeft Doos toen staan... ik weet het niet meer.
De hindernis hiervoor lag ik dus weer zand te happen.... _O-
Meestal schrikt hij er wel van maar het ligt eraan... meestal blijft ie volgens mij wel staan.

Ach. heb er mee leren leven en ben ermee behept hahahahaha....
Verder is het een prima vrolijke frans hoor heeft erg veel humor en kan ook vreselijk lomp en bot zijn (net als t vrouwtje)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:07

Mando schreef:
_O-.. nee die doet vrolijk nog een triomph rondje.
Nee hoor, die schrikt wel... ik weet eigenlijk niet.

Marin.. toen ik er met de PVT afdonderde... bleeft Doos toen staan... ik weet het niet meer.
De hindernis hiervoor lag ik dus weer zand te happen.... _O-
Meestal schrikt hij er wel van maar het ligt eraan... meestal blijft ie volgens mij wel staan.

Ach. heb er mee leren leven en ben ermee behept hahahahaha....
Verder is het een prima vrolijke frans hoor heeft erg veel humor en kan ook vreselijk lomp en bot zijn (net als t vrouwtje)

Hahaha wat een Doos inderdaad.
Wiebel staat altijd meteen stil en als je dan omhoog kijkt krijg je zijn neus in je gezicht geduwd :D
Die van mij kreeg op zijn logeeradres (de wei) al snel de bijnaam blije kokosnoot.
Dat zegt ook wel wat, hij is gewoon een blij exemplaar, met af en toe streken maar die zijn al lang niet zo lelijk meer...... En humor, jazeker ! Hij verzint steeds weer wat nieuws... Ook gewoon met verzorgen, ineens ene been niet meer optillen met hoeven uitkrabben ofzo. Alles in zijn mond pakken en mee schudden.
Bij Wiebel is er een duidelijk verschil tussen wegschieten van schrik of uit een lolletje.
Als hij echt schrikt trekt hij zijn rug hol en sprint weg met zijn hoofd omhoog, vallen doe je dan niet zo snel. Het lolletje, nou ja die ken je zelf ook :D

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:12

Mooie foto Mando :') En dan hebben Haflingers de reputatie van die 'dooien' te zijn... not!

Mijn merrie is ook geen 'dooie', en vindt het ook heerlijk om 's avonds nog even te rennen. Overdag op het land spelen ze ook heel wat af met de groep.

Herkennen jullie trouwens ook dat jullie paarden gekke acties hebben? Ik hoor van meer mensen dat het 'typisch maflinger' is. Zo schrikt ze wel van een takje dat tegen m'n cap aan komt, maar kunnen we gerust het dorp doorrijden. In de bak schrikt ze niet als er een kudde koeien langs komt rennen (die staan aan 2 zijdes van de bak) maar wel als mijn stalgenote haar paard aantikt met een zweepje. :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:14

Yup... heel herkenbaar ik heb inderdaad ook zo'n portret
Vroeger kon ik er wel eens boos om worden maar ik lach er maar om

Gisteren nog.. krijg ik een appje van mijn stalgenootje.
Nou.. loop ik met hem naar de stapmolen, pakt ie zijn touwtje vast en bracht zichzelf naar de molen _O-
Of dan loopt ze naar de molen en dan staat het hek open en dan geeft ie gas en denkt.. NannaNannaNnaaaannaaaa.......... en trekt een lange neus.
Rent een rondje en dan komt hij weer terug

Ik moet daar wel om lachen, het is een vrolijke blije Doos.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:15

Herkenbaar Ryder.
Wij rijden in het bos, ruiterpad gaat dan langs van die huisjes en daar staan brievenbussen.
Komen een half uur laten dat pad weer uitrijden en komen weer langs die brievenbussen en mijnheer schrikt.
_O-

Ach het blijven boefjes, zou er eens een boek over moeten schrijven dan heb je wel een paar uur leesvoer.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:29

Ryder schreef:
Mooie foto Mando :') En dan hebben Haflingers de reputatie van die 'dooien' te zijn... not!

Mijn merrie is ook geen 'dooie', en vindt het ook heerlijk om 's avonds nog even te rennen. Overdag op het land spelen ze ook heel wat af met de groep.

Herkennen jullie trouwens ook dat jullie paarden gekke acties hebben? Ik hoor van meer mensen dat het 'typisch maflinger' is. Zo schrikt ze wel van een takje dat tegen m'n cap aan komt, maar kunnen we gerust het dorp doorrijden. In de bak schrikt ze niet als er een kudde koeien langs komt rennen (die staan aan 2 zijdes van de bak) maar wel als mijn stalgenote haar paard aantikt met een zweepje. :')

Yep, herkenbaar !

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 15:31

Mando schreef:
Yup... heel herkenbaar ik heb inderdaad ook zo'n portret
Vroeger kon ik er wel eens boos om worden maar ik lach er maar om

Gisteren nog.. krijg ik een appje van mijn stalgenootje.
Nou.. loop ik met hem naar de stapmolen, pakt ie zijn touwtje vast en bracht zichzelf naar de molen _O-
Of dan loopt ze naar de molen en dan staat het hek open en dan geeft ie gas en denkt.. NannaNannaNnaaaannaaaa.......... en trekt een lange neus.
Rent een rondje en dan komt hij weer terug

Ik moet daar wel om lachen, het is een vrolijke blije Doos.

_O-

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:01

ja volgens mij bleef hij toen wel staan idd Es :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:05

Absoluut herkenbaar :-)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:22

Nens77 schreef:
Maar even een vraagje, jullie paardjes beschikken zeker over weide- of andere buitengang waardoor ze sws hun beweging krijgen ?
In de zomervakantie krijgt hij overigens ook vakantie, dan mag hij ruim twee maanden de wei op en hoeft hij helemaal niets.
Met Pinksteren hebben we met stal weer een lang weekend Loonse en Drunense duinen, dat vindt hij echt super.
Dus we hebben wel afwissling, maar de reden om hem regelmatig in de les te laeten lopen is gewoon de hoeveelheid beweging, als hij te weinig beweging krijgt wordt het een bommetje, dat heb je dan weer met deze manier van huisvesten..... (helaas)

Pff, als ik geen weidegang dan zou het niet eens in mij opkomen om een paard te kopen.. Net als een hond als je die niet kunt uitlaten. Dat is echt wel een pre.

Ook vind ik jou definitie van afwisseling niet kloppen. Twee maanden niks doen, en met pinksteren een buitenrit? Dat is geen afwisseling. Afwisseling moet per week gebeuren. Hier doe ik nooit twee dagen hetzelfde.

Vind het niet zo raar dat jullie paard het werk niet leuk vind.
Laatst bijgewerkt door ELpatcho op 11-12-13 16:27, in het totaal 2 keer bewerkt

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:24

Het wordt steeds erger met die Doos van mij

Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 16:49

:') :') :') :') :') :') :') :')

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:22

Mando schreef:
Het wordt steeds erger met die Doos van mij

[ Afbeelding ]

_O-

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:23

ELpatcho schreef:
Nens77 schreef:
Maar even een vraagje, jullie paardjes beschikken zeker over weide- of andere buitengang waardoor ze sws hun beweging krijgen ?
In de zomervakantie krijgt hij overigens ook vakantie, dan mag hij ruim twee maanden de wei op en hoeft hij helemaal niets.
Met Pinksteren hebben we met stal weer een lang weekend Loonse en Drunense duinen, dat vindt hij echt super.
Dus we hebben wel afwissling, maar de reden om hem regelmatig in de les te laeten lopen is gewoon de hoeveelheid beweging, als hij te weinig beweging krijgt wordt het een bommetje, dat heb je dan weer met deze manier van huisvesten..... (helaas)

Pff, als ik geen weidegang dan zou het niet eens in mij opkomen om een paard te kopen.. Net als een hond als je die niet kunt uitlaten. Dat is echt wel een pre.

Ook vind ik jou definitie van afwisseling niet kloppen. Twee maanden niks doen, en met pinksteren een buitenrit? Dat is geen afwisseling. Afwisseling moet per week gebeuren. Hier doe ik nooit twee dagen hetzelfde.

Vind het niet zo raar dat jullie paard het werk niet leuk vind.

Als je wat verder terug leest staat er nog meer geschreven.
Hij heeft zeker meer afwisseling dan in zijn manege carrière en is ook heul veel braver geworden.

Er eerlijk is eerlijk, een 8 jarige haflinger zonder grapjes is niet echt gezond denk ik....

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 17:55

hihi Es :')

grapjes mogen zeker :j
zolang ze maar eerlijk zijn en ook echt als grap bedoeld zijn ;)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 18:43

Die grapjes kunnen ze mooi in de weide in de kudde doen ;)

sunny43

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:33

Meestal lees ik alleen mij maar nu even… Nens77 - wat krijgt jouw haf te eten? Want ook daar valt soms nog wel iets te halen, hooi met een afgestemde aanvulling van vitaminen/mineralen of normaal gebruik van mineraalblok is vaak al voldoende…

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 19:53

sunny43 schreef:
Meestal lees ik alleen mij maar nu even… Nens77 - wat krijgt jouw haf te eten? Want ook daar valt soms nog wel iets te halen, hooi met een afgestemde aanvulling van vitaminen/mineralen of normaal gebruik van mineraalblok is vaak al voldoende…

Hij is alweer getemd :Y)
Vandaag niets meer aan de hand
Hij krijgt voordroogkuil, en drie keer per dag 1/4 biks.
Daarnaast lijnzaadolie en zeewier voor de vitaminen en na het rijden een schepje (geen voerschep, is denk ik 250 gram ofzo) kruidenmuesli (zonder haver).
Een mineralensteen heeft hij ook.
Maar hij wilde juist NIET galopperen, dan gebruikt hij truukjes ;)

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:03

Flink trainingsschema!

Haha, Mando! Charmant :D

Die van mij is wel vanuit de manege lessen naar stil komen te staan.. Maar goed dat had medische oorzaken. En dat gaan we straks ook weer heel rustig opbouwen als we weer kunnen rijden hopelijk.. *duim duim*

Longeren wel weer gewoon, zodat ie toch wat beweging houd. Wandelen, fietsen etc. En hij komt ook vrijwel dagelijks gewoon lekker buiten, als het even kan op de wei, maar anders gaan ze in de paddock.
Vandaag met longeren was die van mij ook een lekkere draak. Hij is ook echt geen dooie en zit vol met leuke grapjes (ik kan ze meestal wel waarderen tenminste, haha.)

Zweepje hoef ik er bij hem niet bij te houden want dan loopt ie 5 kwartier in een uur. Zal wel iets zijn wat er in de manege lessen ingeslopen is... Gaan we er wel weer een keer uit trainen :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:26

Moet ook niet saai worden, :z .
Maar moet zeggen van die mij heeft bijna geen grapjes, een grapje aan de teugels trekken zodat je op de boven benen komt te zitten. Zeg maar voorover. En dat kun je doen wat je wilt. :Y) zou Wouke denken. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 22:58

Hahah :P

Nou damella is super verkeersmak buren hebben een loonwerkbedrijf. Dus dan sjokt ze door het dorp langs groter trekkers, vrachtwagens enzo niks aan de hand maar dan...... OEI OHNEE een vogel die uit de bosjes herrijst :wow: :wow: :wow: :wow:

Dan sterft ze bijna direct.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 23:27

Wiebel had echt gemene rotstreken, ze zijn zelfs weleens op een plankje met nekbrace de bak uitgedragen...
Bij ons zijn het dan toch vrij onschuldige grapjes, daarom blijft hij denk ik ook gewoon naast je staan, als je er dan toch een keer af vliegt :D
Saai zijn ze nooit in ieder geval !

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:00

Ik kwam op de site www.haflingerermeloweekend.nl deze foto tegen.

Afbeelding

Grappig, want ik herken meteen die mafkees van mij. :D

Want ik doe altijd braaf dat plukje manen van rechts naar links, wel zo netjes alle manen aan 1 kant. Vervolgens is Janouk net zolang aan het schudden tot dat kleine plukje weer naar rechts hangt. Niet meer en niet minder, precies dit plukje. :):)

Als je haar maar goed zit. _O-

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 07:21

Hahahaha lady charming.

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 10:50

Yvank_ schreef:
Hahah :P

Nou damella is super verkeersmak buren hebben een loonwerkbedrijf. Dus dan sjokt ze door het dorp langs groter trekkers, vrachtwagens enzo niks aan de hand maar dan...... OEI OHNEE een vogel die uit de bosjes herrijst :wow: :wow: :wow: :wow:

Dan sterft ze bijna direct.

Hahahaha! :D

Wat doet ze dan als ze schrikt? Springt ze weg of blijft ze staan?
Mijn merrie springt even weg, maar staat na een pas of 3-5 weer stil. Gelukkig :')

Janouk, mooie foto :j