[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

moyra

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:23

paulien heel veel sterkte.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:27

He bah Paulien, wat een rottig nieuws!
Heel veel sterkte zeg, en hopelijk gaat je chirurg je snel helpen en ben je van al die ellende af!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 21:42

heel veels sterkte paulien '
je kan me altijd bellen sms en zo dat weetje
echt waar madeira weet dit ook wel hoor
maak je daar maar geen zorgen om

(K)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:00

Heey Paulien, hou je koppie boven water he!

Jody, was het maar zo makkelijk dat je even een briefje op kan stellen...

maar ben bang dat dat niet gaat werken...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:02

Nee, ik kan er nooit goed tegen als mensen graag ergens zeggenschap over willen hebben , maar niet eerst inlezen of bedenken dat de eigenaar geen onzin aan het verkopen is.
In de winter groeit het gras amper, dus je krijgt echt geen onkruid tuin op de rest van de wei.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:05

Peelie schreef:
het viel mij ook al op, maar ik durfde er niks van te zeggen... Dacht dat ik gek was geworden :P

Ik heb de info van http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... suline.htm als leesvoer gekregen van mijn DA

Die ga ik even morgen op de zaak uitprinten ... leest toch makkelijker dan op de pc.

Wel grappig die weegtool geeft precies het aantal kilo's aan, zoals ik hem uitreken ...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:06

Nee gelukkig niet. Maar het probleem is ook een beetje dat ze het hele land wil geven tot de helft van de winter. Dan gaat ook heel het land naar zijn grootje... Dan heb je een heel vertrapt land. Dan kan je toch beter een stuk afzetten dat ze nogsteeds veel kunnen bewegen en dat alleen dat beschadigt en ongeveer een 3kwart van het land gewoon heel kan blijven en heel langzaam kan bijtrekken. Of ben ik nou gek...

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:07

Freya schreef:
Peelie schreef:
het viel mij ook al op, maar ik durfde er niks van te zeggen... Dacht dat ik gek was geworden :P

Ik heb de info van http://www.paardnatuurlijk.nl/index_js. ... suline.htm als leesvoer gekregen van mijn DA

Die ga ik even morgen op de zaak uitprinten ... leest toch makkelijker dan op de pc.

Wel grappig die weegtool geeft precies het aantal kilo's aan, zoals ik hem uitreken ...

Ja die is goed he :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:49

ik reken hem al jaren met een rekenmachine uit. borstomvang x borstomvang x lichaamlengte gedeelt door 11900 = kilo's paard. Alleen hem je dan ook nog achter de komma.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 22:57

Tjah ik vind dat veel te lastig... en wat maken die cijvers achter de komma nou uit. Door het meeten krijg je altijd net iets andere getallen...

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:03

ja daar heb je gelijk in. Maar om nou een complete weegschaal die paardproof is aan te schaffen is zo wat, dus dan maar met meten.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:20

@ Hinke: Ik gebruikte een gewone watertrens, nu gebruik ik exact dezelfde alleen één maatje dunner dan de normale :) En Briara is onwijs braaf! Ze heeft al geleerd in 4 dagen: In een keer de trailer oplopen, voeten optillen om hoeven uit te krabben, stoppen met staart schuren enz. allemaal van die dingen die een normaal paard wel kan maar zij nog niet kon :D !

@ Jody: Nou, stiekem zijn papa en ik er ook al helemaal aan gehecht dus we duimen en hopen dat ze snel wordt goedgekeurd donderdag :oo

@ Freya: Ik hoop voor je dat er wat (niet zo erg-s) uit het onderzoek komt! Ik hoop dat het allemaal meevalt met Donna en dat ze snel weer in conditie is! :(:)

@ Dieuwke: Aah 't is sund :(:) Waarom? :(:) Sterkte!! :(:)

@ Jody: Aaaaaghh wat lief dat je zusje zo'n naambordje maakt :+: En je katjeeeeeeeee :+:

@ Nathalie83: Whahaha wat is Balou een viezerik :D En dan dat onschuldige koppie erbij hé :+:

@ Melody93: Ik scheer mijn haf weer deze winter, omdat hij met die Z-oefeningen gewoon heel veel inspanning nodig heeft en als hij het heel heet heeft, hij stopt met lopen. Hij krijgt over een half maandje/hele maand zijn eerste deken op en eind november begin december wordt hij pas geschoren, omdat je het anders wel 3 of 4 x moet doen. Nu maar 1x. Als hij geschoren is krijgt hij een dikke onderdeken op en een dikke winterdeken met hals, hij wordt helemaal kaal. Ook benen en hoofd ;) De deken houdt hij overdag en 'snachts gewoon op... Zodra het overdag weer warmer wordt gaat de onderdeken er onderuit maar dan denk je rond eind januari/begin februari. :) Mijne staat trouwens 'swinters dag en nacht binnen ;)

@ Daan: We hebben het gezien! :D Superrrrr *\o/*

@ Peelie: Ook eind november scheren dus? Dat is de beste tijd! ;)

@ Flurk: Fijn dat Duinrell zo lekker en gezellig was! ;)

@ Paulien: Aah nee, het zit ook niet mee zeg :(:) Maar waarom halen ze er niet gewoon de hele meniscus uit? Hebben ze bij mijn vader ook gedaan.... Aan beide knieën ;)

Nou, ik moet zo die fries weer gaan rijden, galop probeer ik niet want dat doet ze toch niet (liever lui dan moe) zelfs aan de longeerlijn zonder mens erop vertikt ze het. Hoe hard je ook roept, met de zweep zwiept of slaat.... Dus dan maar alleen stap en draf en ontspanning opzoeken. Daarna Bobje rijden en dan om 3 uur vanmiddag mn allereerste les met Briara :oo :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 08:38

Jep, eind november. Dan is ze er helemaal doorheen en hoef ik bang te zijn dat ze weer een vacht aan gaat maken. Vorig jaar ging dat ook super! Ik laat haar dit jaar profecioneel scheren :D

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 09:35

Heeeeeeeeel veel sterkte Paulien :(:)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 10:21

heej allemaal
ff stukje bijgelezen wat gaat het hard soms
evelien ben benieuwt of je paardje bevalt helemaal en dan op na het z he ;)
meerderen die paardjes scheren heb dat eigelijk nog nooit gedaan staan bij mij meer buiten dan binnen natuurlijk
freya hopen dat het mest onderzoek goed is
peelie hopen dat die mensen het nu wel aan willen nemen en tja bij voeren kan je de andere toch anders nog
moyra pebbels weer thuis toppie zeg op na en goed herstel
paulien bahhh zeg met je knie zal duimen dat je snel geholpen kan worden er aan want zo is het ook geen pretje sterkte meis

veder leuke foto's gezien

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:28

Staan jullie haffies nog zonder deken?
Ik heb er vandaag een regendeken op gegooid maar ik vind de nachten nog niet zo koud op stal. En hij begint toch in zn vacht te schieten maarja dalek staat hij te zweten onder een deken en dat wil ik ook niet. Een katoentje voor de nacht misschien eens overwegen?

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:37

Hinke schreef:
Fijn dat het goed ging stravero. Wat voor bit gebruik je nu? Is briara een beetje braaf?

Halfzus van Ankie staat te koop! [EA-TK-PP] Haflinger te koop
Zelfde moeder als ankie, aline v d tolberg, en zelfde fokker :D

Okee ik ga nu echt weer aan het werk.

Zal ik hem voor je ophalen :+
Moet toch naar schijndel om bo te halen :D
Grapje natuurlijk hihihi

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:46

Die van mij staat helemaal zonder dekens. Je kan al beginnen als zn vacht al dikker wordt met een zomerdekentje ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:52

Jaa het wordt t weekend alweer 20 graden dus ik wacht nog wel even.

kitzbi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:53

die van mij staat ook nog zonder dek

kitzbi wordt toch geschoren dus vindt dat ze nog geen deken op hoeft

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:55

Ja precies als je toch wilt scheren, maar dat wil ik dus niet.
Ik denk dat dat geen succes gaat worden, en zoiezo wil ik de eerste winter dat k m heb liever even kijken hoe zijn vacht ontwikkeld. Kijk wordt het net zo een pluisje als Boy dan gaat er wel een scheerapparaat over volgend jaar, maar tot nu toe is hij minder in zijn vacht dan boy vorig september was.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 12:56

En anders kan je in de winter altijd nog jachtmodel scheren, of nouja, zo'n lelijke race streep hihi. Hielp bij mijn oude paardje altijd erg goed, die was altijd super benauwd, en met dr race streep een stuk minder :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:12

Toen Boy nog niet van mij was had hij ook dat model inderdaad.
Ik denk dat de combi tondeuse en Wenner nog niet zo slim is, ik ben nu aan het leren dat knippen niet eng is, en na 4 maanden gaat dat best aardig.. Dus scheren wil ik mezelf vooral niet aandoen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 13:36

hier ook geen deken werkt bij mij ook niet met 2 andere hengsten in de wei die deken leeft mischien 2 uurtjes dan maar
hij zal en lekkere teddy beer worden maar is niet anders dan

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 14:23

lekker zonder deken en krijgt die ook niet op! wor dlekker teddy beertje!

zo mijn laatste bezoek aan de tandarts is geweest 4 kiezen minder en 13 gaatjes later maar we zijn er vanf en nu onderhouden onderhouden!!! en mijn tandarts heeft me zeker van de angst afgeholpen :D:D ben zoooo blij
nu even bijlezen!