[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:10

Het ziet er inderdaad erg somber uit vandaag, hoef ook niet naar de paardjes toe vandaag, heb toch geen auto, hahaha dus vriendin mag mooi vandaag.
Heb wel zin in morgen, lekker naar me kleine babykind toe. Ben benieuwd hoe ze er uitziet na 2 weken buiten spelen, mis haar wel ernorm.

De stagedagen voor het juryeren zijn ook al bekend, moet naar Gelderland en Noord-Brabant, heb alleen geen idee waar dat is, dus maar mailtje gestuurd voor adres, heb er zin in....

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 13:29

Jolanda, leuke foto's :)

Blondiev, dat is iets wat ik echt niet wil! Pff 9 maanden revalidatie, vind ik meer dan genoeg, doe erg voorzichtig om niet nog is onder het mes te moeten...

Nathalie, grappig die beugels heb ik ook voor het rijden (gevaar van er af vallen voor mijn knie: als ik eraf val en ik blijf in de beugel hangen kan ik mijn knie weer van binnen stuk maken) :) heb precies dezelfde!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:33

Nathalie83 schreef:
Zeker lekker Jody :) Geniet er nu al van :+

Primark, hoor ineens echt iedereen erover.. Ken het zelf niet
K ga morgen naar Applejack, wordt geopent in groningen :)

naomimak schreef:
van dat weken in soda hoorde ik ook een vies verhaal dat het onder je nagel gaat op zetten en dan je hele nagel er af:S
naja....

wij laten dit jaar alleen matilla dekken honola gaat verkocht worden
dus als iemand nog interessen heeft in een 4 jarige oosterijkse haflinger merrie PB me

:oo Zeg eens niet van die verleidelijke dingen!!! Ze is echt leuk!! Dat is toch die met dat ruitje op d'r hoofd?!

Horsii, Arash had zaterdag idd ook al een teek.. Vieze beesten..

Had je foto's ook op je hyves gezien :) Erg mooi!! Ben je ook al bij wahida geweest?
Chico is juist altijd erg blij als ie z'n jurk aan mag :+

:= kan er ook slecht tegen als mensen dat zeggen Jody.. Ben ook altijd kapot als ik van Athosja stap..

Ik heb me Kwik-out beugels vandaag binnen gekregen :) overgenomen van een bokker. toch wel fijn idee met Athosja. en als ik straks ga helpen met Fjord inrijden is het ook wel fijn..
Morgen weer les met Tosti.. Hoop dat het beetje droog is :?

ja een soort ruitje ja :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 15:49

Mijn ouders komen als het goed is van het weekeind weer terug, maar waarneer presies weet ik eerlijk gezecht niet. Mijn ouders kennende zijn ze zondag pas terug...

Ik vind dit weer helemaal niks. Ik wil lekker rijden en buiten in het zonnetje zitten en maf doen in de wei zonder dat ik op mijn bek ga :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:08

Heb ik een bit gevonden waar Wenner lekker op loopt, krijgt hij weer wondjes tussen de bitringen en zijn neusriem. Nou maar de neusriem omhoog te gedaan, hopen dat het nu over is, anders zou ik et niet weten.

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 18:56

Hallo, :)

Nou ik ben weer terug van de primark hoor :D
Heb 2 paar schoenen, een bikini, een bh, 6 paar sokken, een zomer ochtendjas, een tas, armbanden en een vest voor 49 euro :o

Ohh hier was het helemaal niet zo'n slecht weer :oo en in Rotterdam volgens mij ook niet (misschien toen wij binnen waren :P ) Wel koud maar geen regen!

Gail; phoe druk! Hoe oud zijn je zusjes??
Joopiexx; ja hoop voor je dat het nu over gaat ;)

Wij hebben morgen Wasdag op stal. Alles gaat uit de schuur, alles vegen en spullen soppen, dan alles weer terug. Als het mooi weer is doen we ook de paarden maar das even afwachten ;)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:19

roziee: echt goed die wasdag zouden ze ook ben ons op stal moeten doen.
ik hou er ecgt van als het gewoon opgeruimt en ordelijk. en ik vind ook dat je je eigen ruimt moet
opruimen als je gemest hebt. zo blijft het netjes

ik heb vandaag lekker gereden
shakira was lekker ontspannen
en ze reageerde erg goed op mij benen
en de galop gaat stukken beter :D

(toen ik haar net huurde kon ze nog geen eens galopperen en ze wist nie de galop hulp.
en ze ging zo maar stilstaan. en als je haar in draf wilde hebben deed ze zo'n hupsje, heb ik haar ook
afgeleerd. ik huur haar van af augustus. ik ben supper trots op haar. zo nu weten jullie een beetje hoe het bij mij gaat.)

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:24

Ik ben echt moe joh.. Gister hadden we een gesprek over mijn ouders tot 11 uur..
6 uur werd ik wakker omdat mijn konijn actief begon te doen..
Toen moest ik 2 uur gymmen, buiten!! we waren helemaal bevroren..
Daarna nog een frans toets, flink verpest.. en een bio toets inhalen..
en nu gelukkig een paar daagjes vrij :D
Oh ja, ik heb net ook echt heel veel kleren besteld :9

Josien, Aida (mijn verzorghaf) kent de galop ook heel slecht.. Dat ben ik nu aan het oefenen.. Hopen dat het mij net zo goed lukt :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:43

AliceTwingo: een hele goede tip is heeeel veeell geduld
ik krijg ook les en mijn instructrice zei dat ze het allang op gegeven had omdat mij haffie
erg scheef is (nu al veel minder). maar ik wilde erg nie mee stoppen
ik vind haar veel te leuk. en later zei mijn instructrice van de aanhouder wint.
en ze vond het erg knap van mij dat ik zo veel geduld heb

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:44

Nou, gelukkig kent Aida de galop op zich wel alleen springt ze alleen aan na heel veel hulpen en dan valt ze snel terug, bovendien is het nog erg lomp en helemaal niet ontspannen omdat ze er nog erg aan moet wennen.. :)

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 19:50

gelukkig
zorg dat jij bepaald wanneer je stopt met galop
en probeer duidelijk te zijn met je hulp
en heel veel oefenen :D

succes

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:08

Dooooh!!! Heel verhaal getypt, druk ik perongeluk op refresh.. Weg verhaal.. Nouja, ik had netjes overal op gereageerd..

Dan laat ik maar gewoon de mooie foto van Aard zien van toen het nog mooi weer was :+

Afbeelding

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:22

Hmm ik ben net terug van een iets minder leuk ritje...
Ik was met Marko en een stalgenootje lekker naar het bos, en op 3 kwart van het rondje draafde ik over een pad met bladeren erop.
Toen we een bocht namen (ruim genoeg overigens) gleed Marko uit en zijn we samen gevallen. Ik voelde m vallen en ben toen opzij gesprongen, maar net niet ver genoeg waardoor hij met zijn schoft op mijn hoofd landde... Nu heb ik waarschijnlijk een lichte hersenschuddig, echt balen. Heb echt knallende koppijn.
Echt zo stom, we konden er beiden niets aan doen... Het was gewoon stomme pech... Marko is er vanaf gekomen met een paar schaafwonden op zijn benen, en volgens mij is hij niet kreupel, maar ik heb niet verder kunnen rijden omdat ik sterretjes zag dus ik weet het nog niet precies. :(

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:35

;) Heb je groot gelijk in Pauline. Liever voorkomen dan genezen.
Mooie foto van Arash <3
Waarom is Wahida waar ze is. Misschien een domme vraag, maar ik heb geen ervaring met ukkiepaardjes. :D
Werken die stijgbeugels echt ? Ik heb eens gehoord dat ze ook van alleen open kunnen gaan omdat je paard bokt. :D

xAlice

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:35

Balen zeg Candace :(:)
Echt vervelend..

Leuke foto Nathalie! :D

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 20:40

Dat lijkt me echt super eng. Samen vallen.

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:18

kijken jullie ook die documentere van echte mannen eten geen kaas???

ik geloof die maria ecgt nie

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 21:22

Jeetje Candace.. Das wel schrikken.. :(:) Heb ooit gehad op de manege met paardje inrijden, ze was zo aan het dribbelen dat ze struikelde over d'r eigen benen.. we maakten samen een koprol.. Gelukkig kon ik opzij vallen en hield ik er alleen een blauw been aan over en paardje niks.

:= ik hoop niet uit te vinden of de beugels werken ;) maar deze gaan niet zomaar open hoor! daar is wel de nodige druk/kracht voor nodig.

Nee ik kijk geen tv, ik maak ruzie met comp := (gelukkig inmiddels weer opgelost :P )

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:31

Jeetje Candace, das schrikken, morgen wel je paardje even laten lopen hoor, anders is hij morgen zo stijf als een plank.

Blondiev, eigenlijk zou Wahida bij mij blijven en wou ik haar niet in de opfok hebben, kon alles op me stem doen bij haar, oa corrigeren. Maar omdat ik zwanger was ( helaas was ) heb ik januari besloten haar toch naar de opfok doen, omdat je toch met een jong spring in het veld te maken heb en je nooit weet wat er in het koppie omgaat als ze ergens van schrikken, ze houden echter dan totaal geen rekening met diegene die het touwtje vast heeft.
En ik ben aan de ene kant heel erg blij dat ze nu in de opfok staan, ze begon namelijk al lekker te pubberen , wat soms best wel linke situaties opleverde. Al mis ik haar wel heel erg, want na het verlies van ons zoontje is ze zo lief en knuffelig geworden, wat mij heel erg geholpen heeft. Daarom zoek ik haar nu met regelmaat op.
Alleen helaas niet morgen, want manlief zou vanmiddag gaan vissen, maar dat is verplaatst naar morgen, dus dan gaan we vrijdag naar haar toe.

Kreeg vanmiddag bericht dat ik een praktijkdag heb ik Peize, kan ik Wahida dr papa weer in het echt bewonderen, vind het nog steeds een zeer mooie kerel. En ik moet een dag naar Zoelen, stal Vink, wie weet kom ik daar nog bekende tegen.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 22:54

Hoe lang blijft ze in de opfok en is het toch een beetje in de buurt ?
Auto probleem heb ik ook momenteel. De mijne is niet door de keuring gekomen en in de landrover laat Leon me niet alleen rijden. Volgend jaar krijg ik weer een auto. ;)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:09

Dat is balen, ik hoop dat onze auto de 19e / 20ste wel door de keuring komt.

Wahida blijft daar tot ze 3 is, dus 2 jaar. Maar misschien dat ik haar eerder op haal, ik weet het nog niet, hangt puur af van het feit hoe zij zich ontwikkeld en drang krijgt om verder te leren.
Als alles goed is komt er van de zomer een tweede auto bij, dus dan kan ik gaan en staan waar ik wil als manlief de auto nodig heeft. Maar hij mag van mij gewoon morgen vissen, kan ik in de namiddag alsnog naar stal toe.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:12

Candace (ik vind trouwens dat je echt een mooie naam hebt!) ik had het al in het vorige topic gezegd, maar nogmaals sterkte :(:) schrikken meid.

Over de veiligheidsbeugels: klopt, ze springen niet open als je paard bokt. Zelf ondervonden :+ Madeira moest paar keer van mij in de goede galop aanspringen, wat ze best moeilijk vind (mijn schuld ;() en ze bokte even 2x ofzo, maar de beugels blijven prima zitten :)

Galop gaat hier steeds beter, ik heb er zelf nogal moeite mee met mijn knie/rug. Maar Madeira haar rechterachterbeen was wat zwakker geworden, dit komt doordat ze wel is verkeerd aansprong maar ik voelde het verschil niet (intussen wel :D) waardoor ik het alleen in de les deed :o echt, ben zo stom geweest! Nu trainen we weer hard voor haar rechterachterbeen en ze doet het top :+:

Had aardig pittige toets op school, maar heb een 8 :D blij!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-10 23:14

Ik heb trouwens wat foto's van Diezel tijdens de behendigheidcursus :D hij wilde nooit over hordes springen, bij mij moeder de vorige keer (toen ik pijn had aan mijn knie deed zi mee met Diezel) wilde hij het ook niet meer doen haha maar ben zo trots hij doet het super

Sommige zijn best wazig, sorry daarvoor.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:17

Thanks allemaal :+:
Met mij gaat het goed, nog een beetje lichte hoofdpijn maar dat maakt me niet uit, ben blij dat ik mn cap op had!!
Ik ga zo even bij mn pony kijken, denk dat ik m gewoon even een dagje lekker op het land laat staan zodat ie even lekker kan bewegen, hij zal wel stijf zijn!

Thanks Paulien :+:
Wat een gave fotos zie ik daar van diezeltje! :D Echt leuk dat ie dat zo doet, zo te zien is hij lekker fanatiek!!! :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-10 09:57

Mooie foto's Jolanda! Lekker zo tussen dat groene gras!

Wat een handige beugels zeg, zeker velig!

Hmm vervelend Gail.. Idd maar even lekker tijd voor jezelf op een buitenritje!

Hmm irritant Wenner wondjes krijgt..

Veel succes met de wasdag Rozie! Haha flink geslaagd zo te horen in Primark?

Aah Nathalie die foto is leuk! Hij lijkt wel heeel stoer zo! :D

Jeetje Candace! Echt pech zeg! :(:)

Jeetje Paulien wat gaaf zeg! :D Stoere Diezel!!

Zo ik ben weer bij! @Jody: Deze week moesten we allemaal werkstukken en verslagen inleveren + nog 2 toetsen en 3 so's. Dat was best wel stressend haha! :Y) Gisteren bij Nibbit heeeerlijk bijgekomen. Hij was zo lief! Heb na mijn idee wel 2 uur met hem gevoetbald en hij vond het heerlijk! Hij deed super zijn best en zelfs in galop nam hij de bal soepel mee! 's Avonds nog met vriendin mee geweest wat vooral erg lachen was! Zou zo wel even filmpje neerzetten!