Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-13 23:51

In het begin nagedacht over een fjord :o , het is een haflinger geworden. :D

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 06:47

Hihi arme fjord.
Dat wordt volgend jaar incognito naar ermelo.
Haha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 09:48

wouke schreef:
In het begin nagedacht over een fjord :o , het is een haflinger geworden. :D

Haha bij mij ging het andersom het werd een fjord maar na heel veel jaar werd het toch nog een haflinger en nu heb ik ze allebij fjord is nu 24 en haflinger 7

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 13:49

hoe gaat het nu met damella yvanka?

gisteren armando weer gereden. morgen verkleed dressuur. eerste voorbereidingen al getroffen

Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:16

mariekeoo schreef:
hoe gaat het nu met damella yvanka?

gisteren armando weer gereden. morgen verkleed dressuur. eerste voorbereidingen al getroffen

[ Afbeelding ]

Succes

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 14:17

dankjewel :D neem camera mee dus komen vast wel fotos

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 17:12

Ik ook Hihi
dit wil ik niet missen Haha

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:30

Wij zijn weer even aan de hobbel geweest, half uurtje, het was namelijk aan het plenzen...! De enige langdurige plensbui van de dag, net op het moment dat ik te paard ging. En volgens buienradar zou het droog blijven.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 18:43

Klasien schreef:
Wij zijn weer even aan de hobbel geweest, half uurtje, het was namelijk aan het plenzen...! De enige langdurige plensbui van de dag, net op het moment dat ik te paard ging. En volgens buienradar zou het droog blijven.

Ik had ook regen maar gelukig niet veel en buienradar had ookgezsgd dat droog bleef, maar het waswel koud

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:04

Ik had vandaag les maar was niet echt tevreden. Anne is de laatste tijd zó lui. Ze loopt dan gewoon in een tempo te sjokken en zal geen stap harder zetten... Als ik dan goed been geef of een tik gaat ze 2 stappen en valt ze weer terug. Zo vervelend was dat, kreeg het gewoon niet voor elkaar... Had er flink de balen in. Vrijdag komt osteopaat alles weer lekker los maken.. Hopelijk kunnen we dan weer lekker vooruit. Meer hier last van?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:09

Nee gelukkig niet daar heb ik een hekel aan :') . Als een paard dat bij mij doet krijgt ie geen tik maar een beste mep. Ben ik heel makkelijk in. Dan bedenken ze zich vaak wel 2x :=

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:26

Ja ik word er ook doooooodmoe van. Het is echt niet dat ze niet anders kan. Want bij die clinic in Ermelo liep ze echt een stuk beter. Toch?? Mag nóg meer van achter maar was daar wel een stuk actiever!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:29

Ja ze mocht wel meer impuls niet zozeer harder maar meer van de grond zegmaar!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-13 20:33

Ik herken het wel, Iris heeft een laag tempo van zichzelf. Met kleine stapjes. Dat schiet dus niet op ;)

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 16:55

Nou vandaag weer gereden, heel consequent! En dat heeft erg geholpen! Eindelijk lekker naar voren toe! Hebben we toch nog wat opgestoken van de les van gister haha. En toen ik klaar was hebben we nog 3x een klein hindernisje gesprongen!! Superleuk! Ik vond het wel spannend (spring bijna nooit) maar vond het zoooooo leuk!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:06

Paulusjuh schreef:
Ik had vandaag les maar was niet echt tevreden. Anne is de laatste tijd zó lui. Ze loopt dan gewoon in een tempo te sjokken en zal geen stap harder zetten... Als ik dan goed been geef of een tik gaat ze 2 stappen en valt ze weer terug. Zo vervelend was dat, kreeg het gewoon niet voor elkaar... Had er flink de balen in. Vrijdag komt osteopaat alles weer lekker los maken.. Hopelijk kunnen we dan weer lekker vooruit. Meer hier last van?

Wij hadden dit ook en hebben wervelwind geschoren en probleem is opgelost

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:22

Haha Anne is al 2 x geschoren dit jaar. Maar ik moet veel consequenter zijn en direct reactie willen. Ik neem met te weinig genoegen. Maar vandaag heb ik dr flink aan gewerkt! :D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 18:25

Wij hebben een staprondje gemaakt. We hadden echt zin in een wat langer en steviger buitenritje, maar mijn arm besloot niet meer mee te werken. Balen, maar een rondje stappen was ook wel lekker.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 09:32

Paulusjuh schreef:
Haha Anne is al 2 x geschoren dit jaar. Maar ik moet veel consequenter zijn en direct reactie willen. Ik neem met te weinig genoegen. Maar vandaag heb ik dr flink aan gewerkt! :D

Dit herken ik ook wel, ik ben te snel tevreden

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 09:46

Ben dr ook nog hoor. Niet zoveel te melden, althans niet iets wat ik nu al openbaar wil maken. Info kan dus via pb. Heeft er in ieder geval wel mee te maken dat ik soms wat stilletjes ben. Verder gewoon alles zijn gangetje hier.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 18:08

Wouke is bijna altijd fanatiek, maar ook niet te fanatiek gewoon goed om te rijden.
Ik kan haar makkelijk zonder zweep en sporen rijden, en ze is dan nog voldoende voorwaarts.
Maar ben wel consequent, 1x drijven is ook reactie.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 20:10

Oeh ja ik ben ook heel fanatiek daarin, been is reactie! Kan ook prima zonder zweep en sporen een M2 proef rijden. Paard weet het wel :P

Grappig nog meer fjordeneigenaren, ik heb ook een fjordenmadam.

Ik heb ook niet zo veel te melden. Paard ben ik weer rustig aan het oppakken. Maar ben ook erg druk met mijn studie/stage dus gaat letterlijk en figuurlijk rustig aan ;)

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-13 23:09

Hallo dames,
Lees veel mee maar heb meestal niet zoveel te melden.
Vandaag had mijn dochter echt een MAFlinger onder haar kont.
Gisteren viel ze eraf omdat hij naar haar zweepje bokte (die ze enigszins onterecht hanteerde).
Vandaag wilde hij niet galopperen en ging zijn trukendoos open (wij hebben echt een liever lui dan moe exemplaar).
Dat varieert bij hem van heel hard de teugels uit je handen trekken (wat hij echt al heul lang niet meer gedaan had) met zijn neus bijna door het zand, en (vandaag voor het eerst meegemaakt) ook in bokken naar het been :=
Maar hij bokte dus niet met zijn benen naar achteren maar gooide steeds zijn kont een eind omhoog, zijn benen bleven naar beneden. Het zag er echt zeer komisch uit.
Voor mijn dochter wat minder maar dr instructrice zei dat ze het zadel maar vast moest pakken, achterover moest gaan zitten en been blijven geven. Na 1 braaf rondje galop heeft ze hem rijkelijk beloond met een klopje en draven aan een lange teugel.
Had nog nooit zoiets gezien, helaas te verbouwereerd voor een foto of filmpje _O-

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:00

Oeh dat klinkt niet zo leuk voor je dochter Nens! Rijdt je dochter alleen op je paardje? Of ook nog een ouder iemand? Merk altijd bij de paarden die enkel door jonge kinderen worden gereden vaak toch op een keer dit soort gedrag laten zien. Kan altijd wel helpen als er bijvoorbeeld eens in de week iemand erop zit die hem/haar wel aankan. Maar goed.. misschien is dat al zo ;)

Ik heb vandaag mijn hafje gelongeerd. Hij begint beetje dikkig te worden, en hij is altijd zo mooi slank geweest! Maar goed, ben er natuurlijk afgesodemieterd, toen heeft hij een week stil gestaan wegens mijn blessure. Toen is hij behandeld en moest die weer een week stil staan. En daarna rustig opbouwen wat door mijn blessure en drukte rondom studie wel erg rustig ging... Baal daar wel een beetje van. Weet ook niet zo goed of ik hem nog een keer laat behandelen. Zag wel dat het effect had, en vind hem nog steeds niet zo goed in zijn vel zitten.. Maar mocht die vrouw niet echt.. hahaha maar om weer een ander te zoeken is ook niet echt zinvol denk ik..

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-13 22:25

ELpatcho schreef:
Oeh dat klinkt niet zo leuk voor je dochter Nens! Rijdt je dochter alleen op je paardje? Of ook nog een ouder iemand? Merk altijd bij de paarden die enkel door jonge kinderen worden gereden vaak toch op een keer dit soort gedrag laten zien. Kan altijd wel helpen als er bijvoorbeeld eens in de week iemand erop zit die hem/haar wel aankan. Maar goed.. misschien is dat al zo ;)

Ik heb vandaag mijn hafje gelongeerd. Hij begint beetje dikkig te worden, en hij is altijd zo mooi slank geweest! Maar goed, ben er natuurlijk afgesodemieterd, toen heeft hij een week stil gestaan wegens mijn blessure. Toen is hij behandeld en moest die weer een week stil staan. En daarna rustig opbouwen wat door mijn blessure en drukte rondom studie wel erg rustig ging... Baal daar wel een beetje van. Weet ook niet zo goed of ik hem nog een keer laat behandelen. Zag wel dat het effect had, en vind hem nog steeds niet zo goed in zijn vel zitten.. Maar mocht die vrouw niet echt.. hahaha maar om weer een ander te zoeken is ook niet echt zinvol denk ik..

Hihi, ja ik !
Maar zij doet het een stuk beter dan ik ;)
Zij zit ook een stuk steviger, ik had er allang afgelegen.

Mijn dochter is 11 maar 1.55 en 50 kilo dus het is geen vliegje waar hij een loopje mee neemt (ter vergelijk ik ben 1.64 en 63 kilo).
Ze heeft wel dagelijks les, haar instructrices kunnen haar erdoor praten.
Vandaag deed hij het weer, maar heeft ze weer doorgezet.... Na een lange zijde een brave galop is meteen belonen met draf en lange teugel.
Zo heeft hij ook een fase gehad dat hij zijn voorbenen ineens stokstijf liet staan zodat je zijn hoeven niet uit kon krabben.... :+
Een echte grapjas dus.
Hou het wel in de gaten want ondanks dat hij niet lelijk bokt, en in stap en draf wel normaal doet, kan het zadel wellicht ook wat apart gedrag veroorzaken...

Dat is inderdaad balen, als je vanalles van plan bent en het komt er niet van....
Vind het het opnieuw opstappen (na je val) niet reuze spannend ?