[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:02

hihi, die daims... :P Dat hondje :(:)

was het bij jou warm vandaag? hier niet, heel fris en miezer...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 20:11

Was gister, toen scheen het zonnetje :D
Vandaag was het idd een heel stuk minder helaas...
Dat hondje liet t zo over zich heenkomen, de schat!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:14

ermelo was geweldig

bianca super braaf wel gespannen maar wel braaf had 183 en 177

dus eerste wispunt binnen

en toen

had ik vaardigheid met dulsenea onder het zadel

dus ik dacht weet je wat ik ren zo over dat zeil heen
na daar dacht dul dus even anders over
ze gaat op de rem
en echt zo staan van daar ga ik niet over heen wou ze der langs maar mocht niet van mij neemt ze me tog een lucht sprong over het hele zeil heen ik kom voor het zadel te zitten bokt ze nog een keer en kom ik weer op het zadel te zitten en ging ik had weer veder was klaar binnen 1.29 minuten
en daar werd ik 4de mee
de parade ging ook goed

bosrit ook :p

trots op me meisies

nu bij me opa en oma morge stage
en morge komt bianca ook naar me stage super leuk

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:52

@muppetmayo:Wat een mooie witte staart! Ankie heeft de strontkluiten er al weer in hangen dus ik ga het niet eens proberen, maar zo'n witte staart ziet er toch wel veel beter uit.

@Peelie: ik ga ook niet komen helaas. Te ver weg en ik heb best veel dingen te doen. Maar had wel graag mara + veulen willen zien. Maak je wel fotos van je meeting?

@Naomimak: volgens mij ben jij de enige uit dit topic die naar ermelo is gegaan! Gefeliciteerd met je punten. Hoe waren de stallen daar? Konden ze er naar buiten? Wil volgend jaar heel misschien ook mee doen (als ik iemand kan vinden die ook mee gaat ;) ) maar het is een pokkeeind rijden voor mij.

@moyra:ziet er goed uit! Been is mooi dun nu zo te zien?

Ankie was vanavond wat suffig met longeren. Mss komt het omdat er nu zo weinig in het gras zit. Hoeven gevijld maar ben nog niet helemaal tevreden. Ik ga er morgen wel ff een foto van maken.
Laatst bijgewerkt door Hinke op 13-09-09 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 21:57

Hinke, ik zeg, boitex :+ Alles wordt wit met biotex :+ (en epicorn shampoo maar dat is niet meer verkrijgbaar, heb nog 2 flessen staan, maar dan is het ook op hihi)
Biotex weken werkt echt super :)
Kon je vandaag wel met licht longeren? ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:06

Ja maar mm het is niet alleen dat ik de staart wit moet krijgen, ik moet eerst nog die strontkluiten er af zien te weken hihi ;)

En ja het was nog licht, hoefde niet te werken dus kon lekker zelf bepalen wanneer ik naar stal ging.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:09

BEetje biotex, warm water erover (neem ik altijd mee in een frisdrankfles :+ ) en dan bijvullen met koud, zodat je een lauw sopje hebt, in een emmer.
Staart in emmer hangen, weken, schoooooon :+
Zo doe ik dat altijd met Daims ;)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:14

Tsja misschien moet ik het nog maar eens proberen. Maar dan moet ik wel iets bedenken zodat ze erna niet meteen weer alles onderflatst want ik sta niet voor de lol met mijn handen 2 uur lang in een poepstaart te rossen :D

Dit lijkt me extreem handig:
Afbeelding
Maar helaas ook ongeveer 200 euro te duur := Hoe verzinnen ze het , 260 euro voor een simpel hoefblok...

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:32

Zo pffff das me een bedragje zeg hey pfffff...

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:33

Mayo, Romy heeft er wonderswaarlijk helemaal niks aan overgehouden!! Was het eerste wat ik deed toen ze er doorheen was gegaan, haar controleren.. maar niks zelfs geen schroei plek ofzo.. goddank..

Daims weer lekker schoon :D

Zijn erg veel hoefsmeden die ze zelf maken/lassen. maar idd erg handig!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:36

Ff teruglezen

Nathalie83 schreef:
Noop ze is niet over de omheining gesprongen.. Ze ging er dwars doorheen vandaag.. Had hem poosje terug op hoogste stand gezet zodat ze niet mee zou springen.. En dat ging tot vandaag ook erg goed.. totdat er vandaag dus een dubbelspan voorbij kwam die het nodig vond om met een rotgang over de weg te kletteren.. toen brak de pleuris uit in het weiland.. allemaal als een gek rond rennen.. en toen tja.. kreeg Romy het weer in d'r bol.. maar haalde ze het lang niet dus alles naar de kl*te.. palen stuk, draad geknapt, hele mikmak.. Heb nu maar gedreigd met frikandellen ;)
Met Athos ging idd nie eg lekker.. Begon al toen k d'r uit het land haalde.. vet druk en dribbellig.. zette zich voort in de bak.. Ze had gewoon echt d'r dagje niet..

Dat is ook mooi! Zag hij niet dat de paarden daar gek van werden? Wat zegt de eigenaar ervan?

En idd je kunt ook een gewone simpele metalen standaard kopen, die zijn vast goedkoper. Ik ga ff zoeken.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:42

Die hoefstandaard scheind helemaal niet handig te zijn, Met het fijlen van de hielen en bijwerken van de steunsels zit de hoefsteun in de weg...

Die van paardnatuurlijk is veel handiger!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:47

Goede avond all, vandaag niet naar de paardjes geweest, maar op verjaardag geweest in Lelystad.
Mis me twee tutten wel dan hoor. Maar ja morgen maak ik het weer goed met die twee.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:48

Peelie schreef:
Die hoefstandaard scheind helemaal niet handig te zijn, Met het fijlen van de hielen en bijwerken van de steunsels zit de hoefsteun in de weg...

Die van paardnatuurlijk is veel handiger!

Dank je, ik ga ff zoeken!

@Freya: verjaardagen zijn saai!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:51

het was opzich wel gezellig, was niet zo heel erg druk, dus dt viel mee, maar die heen en terug reis, is zo lang... tot volgend voorjaar zijn we er vanaf, hhahahaha

Nog wel langs Blaricum gereden , ...weet ik gelijk weer waar dat ligt, toch handig voor volgende week ... want over de A10 konden we niet terug rijden, daar was het richting den haag afgesloten vanwege wegwerkzaamheden, dus dan maar over utrecht terug.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:52

Sjesus wat heeft die paardnatuurlijk een infantiele site zeg!

@freya: wat ga je volgende week doen in blaricum?

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 22:55

BBQ bij Peelie. ( dat is toch in blaricum of zit er nu naast ?)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:03

in eemnes maar dat is de zelfde afslag als blaricum :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:04

Hinke schreef:
Sjesus wat heeft die paardnatuurlijk een infantiele site zeg!

@freya: wat ga je volgende week doen in blaricum?

Het is idd niet echt overzichtenlijk. Zit er niet ergens een zoekfunctie.

Je moet iig bij de shop kijken. Dan kan je hem wel vinden. Of had je hem al gevonden?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:16

Freya schreef:
BBQ bij Peelie. ( dat is toch in blaricum of zit er nu naast ?)

Oh jij gaat wel? Leuk!

Ik heb hem al gevonden peelie. Lijkt me ook erg handig en hij is een stuk betaalbaarder, maar toch vind ik 100 euro nog veel geld!

Ze hebben er ook paardenvoetballen, volgens mij heeft het laatste paard nog niet helemaal begrepen hoe hij werkt (gezien zijn 5de been := )

Afbeelding

Ik ga naar bed, morgen weer vroeg op. Welterusten!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 23:31

Hinke schreef:
Ff teruglezen

Nathalie83 schreef:
Noop ze is niet over de omheining gesprongen.. Ze ging er dwars doorheen vandaag.. Had hem poosje terug op hoogste stand gezet zodat ze niet mee zou springen.. En dat ging tot vandaag ook erg goed.. totdat er vandaag dus een dubbelspan voorbij kwam die het nodig vond om met een rotgang over de weg te kletteren.. toen brak de pleuris uit in het weiland.. allemaal als een gek rond rennen.. en toen tja.. kreeg Romy het weer in d'r bol.. maar haalde ze het lang niet dus alles naar de kl*te.. palen stuk, draad geknapt, hele mikmak.. Heb nu maar gedreigd met frikandellen ;)
Met Athos ging idd nie eg lekker.. Begon al toen k d'r uit het land haalde.. vet druk en dribbellig.. zette zich voort in de bak.. Ze had gewoon echt d'r dagje niet..

Dat is ook mooi! Zag hij niet dat de paarden daar gek van werden? Wat zegt de eigenaar ervan?

En idd je kunt ook een gewone simpele metalen standaard kopen, die zijn vast goedkoper. Ik ga ff zoeken.

eigenaar zei dat ie dat elke keer flikt.. dus hij ziet het vast wel maar boeit hem schijnbaar weinig..

Ik ga naar bed.. Trusten :evaw:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 07:53

pfffff.... ik word niet goed van de mensen van wie ik het land huur...

volgens mij denkt ze dat het haar paarden zijn...

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:02

@ Flurk: Aaaah lieve foto's :+:

@ Marjolein: Haha wat schoooon :D En dat hondje, dat wilde vast Daims nadoen :=

@ Naomi: Wauwie van harte gefeliciteerd met je eerste winstpunt, echt supernetjes! :D Super dat het zo gezellig en leuk was +:)+

@ Marjolein: Haha idd, biotex werkt super. Alleen moet je niet te vaak gebruiken want dan dunt de staart echt supersnel uit... Daarom gebruik ik gewone shampoo (maar mijne houdt alles netjes schoon) ;)

@ Hinke: Nou, mijn smit pakt het gewoon op z'n knie, die hoef :+ Haha geen enkel probleem dus ik bespaar me die €260,- voor iets dat je evt. zelf ook kan maken :+

Zoo straks mijn nieuwe school opbellen, ben namelijk gestopt met mn opleiding Mediavormgever, het was echt niets voor mij. Heel de dag achter een computerbeeldscherm in een hok waar het superkoud is. Dus heb ik nu voor BBL, detailhandel gekozen. En het bevalt me tot nu toe super. Ik werk bij Koopcentrum Duizer (Golff / supermarkt) en heb gezellige collega's! :) Dus dadelijk even bellen want ik weet wel dat ik maandags naar school toe moet maar ik heb geen tijd en ben nog niet ingeschreven bij die school omdat ze de formulieren pas vrijdag op de bus hadden gedaan en die dus pas zaterdags binnenkwamen :+

Morgen mn 1e les op Briara :D Ben benieuwd hoe het gaat :o :D
Maar ga nu dus eerst even omkleden :wave:

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 08:09

Pffff Nathalie gelukkig maar dat hij er niks aan heeft overgehouden!

Hinke dat scheelt wel zeg, 100 euro of 260!

Stravero zo vaak was ik die staart niet dus met uitdunnen zal wel meevallen hahahah. Gebruik t ook maar 1 keer in de zoveel tijd hoor, verder alleen die paarden shampoo.
Jammer dat de opleiding niks voor je was, als je t hier maar wel anar je zin hebt dan ;) Das het belangrijkste!
Veel plezier met de les!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:47

Hey allemaal :P ik ben de verzorger van Pebbels, ik moet even een
berichtje plaatsen van Daan, namelijk dat ze Pebbels vanmiddag al gaat ophalen! :D
Dus alleen maar positief nieuws gelukkig :D :D