Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Ik houd ook echt van springen. Maar helaas kan ik met mijn haffie geen parcours meer springen.

SpecialPearl schreef:Wat balen Suus!
Rijden jullie allemaal wedstrijden omdat jullie ze scheren? Ik heb Marieke nog nooit geschoren en begin er ook niet aan. Maar kan wel begrijpen als je wedstrijden rijd het dan makkelijker is.
Leuke springfoto's allemaal!Ik houd ook echt van springen. Maar helaas kan ik met mijn haffie geen parcours meer springen.

Klasien schreef:Ik rij geen wedstrijden, maar heb dit jaar wel voor het eerst haar laten scheren. Ze kreeg, ondanks op tijd dekens op doen, vreselijk veel haar. Na 15 min rijden al zeiknat en na het rijden na 3 uren onder zweetdekens nog niet droog zijn, dat was ik zat. Ze is 1,5 week geleden geschoren en ik heb geen tel spijt gehad. Ik heb nu een paard wat blij is, die vacht zat duidelijk in de weg.
janouk schreef:Janouk wordt niet geschoren.
Wij rijden altijd buiten en zeker bij het mennen sta je vaak lang stil, zeker bij in- en uitspannen, en dan is het fijn dat een paard zijn eigen haar heeft. Ik ben sowieso overtuigd dat de natuur het beter regelt dan ik met dekens kan doen![]()
Verder staan ze in de winter ook de hele dag buiten.
Ik ben wel verwend, dat de dames thuis bij ons op het erf wonen, dus ik kan gemakkelijk na het rijden haar wollen deken na een uurtje af doen.

_Nelleke_ schreef:Heb je dan geen last dat Janouk niet meer vooruit te branden is en de straaltjes zweet van d'r aflopen?
Dat is bij mij namelijk de reden geweest dat ik Rowan heb geschoren. Kon echt niks meer (langer dan 10 min.) met 'm doen. Zelfs overdag in de HIT stond ie klam. S'avond dan weer niet. Maar enorm sloom. Hij leeft helemaal op nu z'n vachtje eraf is.
Ik weet niet wie het vroeg, maar: Rowan staat overigens ook 24/7 buiten. Ik heb z'n hoofd en benen erin gelaten. Verder helemaal. Staat met 300gr. deken zonder hals. Heeft genoeg manen om z'n hals warm te houden.