Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Wesco

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:39

Ik wil Wes scheren maar ik ben er nog niet uit of ik hem helemaal kaal scheer. En als ik hem dan kaal doe, doe ik dan wel een hals op?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:40

Ik heb Jim geen hals op gedaan. Zijn manen komen tot aan de onderkant van zijn hals en het blijft daar goed warm onder.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:47

Ik heb die van mij helemaal geschoren.
Binnenkort voor de 2e keer, maar dat is meer omdat ik dan een minder groffe kop heb, en ze dus heen rare strepen meer heeft.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:55

Ik heb hem altijd helemaal geschoren en dan zonder hals, maar Wes staat nu op een andere stal, waar de stallen wat frisser zijn en als hij overdag buiten staat, is het stuk waar hij staat niet beschut.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:59

Jim staat 24/7 buiten :)

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:02

Vervelend Suus..

Wat leuk al die springende hafjes! Ik heb al een tijdje niet gesprongen, hopelijk binnenkort weer. Spring zo 70/80 met Nikita, die vind het geweldig!

Nikita heb ik sinds een week half kaal, jachtmodel. Wil der niet helemaal kaal want als het gaat vriezen staat ze altijd op springen en als ze dan ook nog eens geen vacht heeft heb ik een bom waar ik niet op kan rijden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:04

Asra is helemaal kaal, geen hals.
Wel buiten 200 erbij op.
(300 binnen)

Onze stal is zeer goed geïsoleerd veel paarden hebben buiten wel een hals erbij op.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 13-11-12 15:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:12

Ik heb er inderdaad ook wel 200gr op :j

Viet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 15:29

Taar is ook helemaal kaal, die staat onder een 200 grams met hals. 's Avonds in een box met buitenluik, luik is dan wel dicht.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:06

Wat een leuke springfoto's komen er voorbij!

Ik heb met Jip vroeger ook wel gesprongen, maar gezien zijn leeftijd (bijna 25) en mijn (helaas toegenomen) gewicht, vind ik het niet meer fair om met hem te springen.
Op de manege vroeger sprongen we 60 cm parcoursjes onderling en later zelfs de 80 cm, want ik had te veel punten.
Jip vindt springen wel leuk, maar heeft geen goede techniek. Hoewel ik vermoed dat die nu wel eens stukken verbeterd zou kunnen zijn, alleen ik spring niet meer :+
Maar als manegepony liep hij altijd zonder enig ruggebruik, met een mega onderhals en ingeslikte bezem zodat stelling en buiging onmogelijk was.
En sinds anderhalf jaar zijn we weer aan het lessen bij een nieuwe instructrice (hij is officieel nu 3 jaar manegepony-af) en sindsdien is hij zo werelds veranderd. Hij loopt nu wel met ruggebruik, een ondertredend achterbeen, de onderhals is verdwenen, de bovenlijn mooi bespierd geworden.
Dus ik gok dat als hij nog eens zou mogen springen, die techniek ook wel beter is.
Misschien maar een keer laten vrijspringen dan, en als hij dat nog steeds leuk vindt, een keer met de bijrijdster laten springen.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 17:14

@ EngeltjeS : dank je ! Je ziet het niet vaak zo grijs als hij 's zomers wordt, ben er ook zeker trots op ! Het jaar waarin die foto gemaakt is was hij op z'n allergrijst, het is nooit meer zo enorm terug gekomen maar nog steeds zie je wel heel duidelijk zijn grijze kleur en de appeltjes in de zomer.

Wat leuk al die springende Haffies ! Mijn Haf doe ik het sinds een aantal jaar niet meer aan ivm wat beenproblemen die hij gehad heeft. Hij vond het wel erg leuk, voor 20-40 cm deed hij geen moeite maar met een 40-60 cm parcoursje deed hij zijn uiterste best ! Niet op volle snelheid want Max gaat niet zo hard, maar toch zijn een keer 1e geworden, niet op snelheid maar op beheersing en dat het er zo netjes uit zag. Ben ik best trots op !

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:05

Wat een leuk topic, mag ik ook mee kletsen?
31 Jaar en al járen gek op haflingers.
Iris is 11 jaar, merrie, Stroganow x Star, ongeveer 1.45m en zelf gefokt. Héérlijk dier!
Wij rijden recreatief dressuur.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:51

Balen Suus.

Hey Klasien jij ook hier...

Ach ik ben ook geen held, lol met mijn knol is veel leuker.

Mando vind het erg leuk dat springen dus ik doe het maar als afwisseling.

Soms komen we niet uit maar (op zijn Rotterdams gezegt) hij redt altijd mijn klote.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:42

Wat balen Suus!

Rijden jullie allemaal wedstrijden omdat jullie ze scheren? Ik heb Marieke nog nooit geschoren en begin er ook niet aan. Maar kan wel begrijpen als je wedstrijden rijd het dan makkelijker is.

Leuke springfoto's allemaal! :) Ik houd ook echt van springen. Maar helaas kan ik met mijn haffie geen parcours meer springen. :\

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:49

Ik rij geen wedstrijden, maar heb dit jaar wel voor het eerst haar laten scheren. Ze kreeg, ondanks op tijd dekens op doen, vreselijk veel haar. Na 15 min rijden al zeiknat en na het rijden na 3 uren onder zweetdekens nog niet droog zijn, dat was ik zat. Ze is 1,5 week geleden geschoren en ik heb geen tel spijt gehad. Ik heb nu een paard wat blij is, die vacht zat duidelijk in de weg.

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:55

Ja dat kan ik me voorstellen. Daar heb ik met Marieke echt geen last van, gelukkig. Ze zit nu nog steeds niet dik in de haren. Ze heeft nu een 100 grams deken op met een 0 grams regendeken eroverheen. Dus mag van geluk spreken dan. :)

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:36

SpecialPearl schreef:
Wat balen Suus!

Rijden jullie allemaal wedstrijden omdat jullie ze scheren? Ik heb Marieke nog nooit geschoren en begin er ook niet aan. Maar kan wel begrijpen als je wedstrijden rijd het dan makkelijker is.

Leuke springfoto's allemaal! :) Ik houd ook echt van springen. Maar helaas kan ik met mijn haffie geen parcours meer springen. :\

Niet zo zeer om de wedstrijden, maar Asra staat wel goed in conditie en training, dan is plakkerig bezwete pony niet handig ook niet voor hem.
We rijden niet zoveel wedstrijden omdat ik altijd met vervoer zit.

Ik baal ook heel erg van mijn theorie, volgende week probeer ik het weer en ga vanaf morgen met mn neus in de boeken.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:37

SpecialPearl schreef:
Ja dat kan ik me voorstellen. Daar heb ik met Marieke echt geen last van, gelukkig. Ze zit nu nog steeds niet dik in de haren. Ze heeft nu een 100 grams deken op met een 0 grams regendeken eroverheen. Dus mag van geluk spreken dan. :)

Heerlijk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:40

Balen suus!

Ik scheer omdat ik het praktischer vind :j

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 23:41

Kort gezegd indd praktischer

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 06:07

Ik scheer Mando al racestreep sinds ik hem heb en inderdaad praktisch en misschien niet mooi maar hij ziet er zelf toch niets van _O-
Zelfs zo op wedstrijden hoor...

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 07:59

Janouk wordt niet geschoren.

Wij rijden altijd buiten en zeker bij het mennen sta je vaak lang stil, zeker bij in- en uitspannen, en dan is het fijn dat een paard zijn eigen haar heeft. Ik ben sowieso overtuigd dat de natuur het beter regelt dan ik met dekens kan doen :D
Verder staan ze in de winter ook de hele dag buiten.

Ik ben wel verwend, dat de dames thuis bij ons op het erf wonen, dus ik kan gemakkelijk na het rijden haar wollen deken na een uurtje af doen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 08:57

Klasien schreef:
Ik rij geen wedstrijden, maar heb dit jaar wel voor het eerst haar laten scheren. Ze kreeg, ondanks op tijd dekens op doen, vreselijk veel haar. Na 15 min rijden al zeiknat en na het rijden na 3 uren onder zweetdekens nog niet droog zijn, dat was ik zat. Ze is 1,5 week geleden geschoren en ik heb geen tel spijt gehad. Ik heb nu een paard wat blij is, die vacht zat duidelijk in de weg.

Bij die van mij hetzelfde. :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-12 09:07

janouk schreef:
Janouk wordt niet geschoren.

Wij rijden altijd buiten en zeker bij het mennen sta je vaak lang stil, zeker bij in- en uitspannen, en dan is het fijn dat een paard zijn eigen haar heeft. Ik ben sowieso overtuigd dat de natuur het beter regelt dan ik met dekens kan doen :D
Verder staan ze in de winter ook de hele dag buiten.

Ik ben wel verwend, dat de dames thuis bij ons op het erf wonen, dus ik kan gemakkelijk na het rijden haar wollen deken na een uurtje af doen.

Heb je dan geen last dat Janouk niet meer vooruit te branden is en de straaltjes zweet van d'r aflopen?

Dat is bij mij namelijk de reden geweest dat ik Rowan heb geschoren. Kon echt niks meer (langer dan 10 min.) met 'm doen. Zelfs overdag in de HIT stond ie klam. S'avond dan weer niet. Maar enorm sloom. Hij leeft helemaal op nu z'n vachtje eraf is. :)

Ik weet niet wie het vroeg, maar: Rowan staat overigens ook 24/7 buiten. Ik heb z'n hoofd en benen erin gelaten. Verder helemaal. Staat met 300gr. deken zonder hals. Heeft genoeg manen om z'n hals warm te houden. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 09:13

_Nelleke_ schreef:
Heb je dan geen last dat Janouk niet meer vooruit te branden is en de straaltjes zweet van d'r aflopen?

Dat is bij mij namelijk de reden geweest dat ik Rowan heb geschoren. Kon echt niks meer (langer dan 10 min.) met 'm doen. Zelfs overdag in de HIT stond ie klam. S'avond dan weer niet. Maar enorm sloom. Hij leeft helemaal op nu z'n vachtje eraf is. :)

Ik weet niet wie het vroeg, maar: Rowan staat overigens ook 24/7 buiten. Ik heb z'n hoofd en benen erin gelaten. Verder helemaal. Staat met 300gr. deken zonder hals. Heeft genoeg manen om z'n hals warm te houden. :)

Saai, maar bij mij hetzelfde. Alleen dan met 200gr. Hij heeft het nog steeds warm.
Gister met rijden was hij ook gewoon bezweet op zijn hals, billen, achter zijn oren, onder het zadel. Ondanks dat hij geschoren is.