Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Loran_Nolen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:58

Heb alle pagina's gelezen ;) (krijg je als je al 8 maanden rugklachten hebt, en je gaat vervelen bij huis;) ).
Grondwerk is inderdaad een hele goede optie.
En evt. ook op een gegeven moment dit door de staleigenaar laten doen, om zo gezag voor hem af te 'dwingen'.
Ik heb mijn man ook al instructies gegeven, dat hij net als mij handelt, en dat ook hij grondwerk met de haf gaat doen straks (eerst de bak opnieuw aanleggen, stomme kleigrond :(, klei heeft alle goede zand naar beneden gehaald:(

Mijn draver had altijd een afkeer tegen mannen.
Op een gegeven moment moest hij onder een verdoving, ivm. electrisch veilen van zijn gebit..
Ik zwanger, en geen kracht hem op de schouder te nemen. Dus de stalbaas destijds het overgenomen.
Sinds die dag, kon hij veel meer met de draver dan voorheen (altijd weglopen, en wegsprinten in en uit stal (wat op den duur gewoon gevaarlijk werd), niet komen bij binnenzetten etc.)
Grondwerk heeft hem toen wel geholpen+ dat hij hem vast had die dag ;)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 20:58

wat een streken heeft die azkaban zeg
fijn om te horen dat de dipjes voorbij zijn

Aranka & Sandra
++++++++++++
vandaag een lekker tut dagje gehad (ben ik normaal niet zo van)
voor het eerst weer met haar gestapt ze vond het echt vreselijk om stil te staan dus ze glunderde helemaal het leek net of ze mee deed aan een schoonheids wedstrijd
vandaag ook nog even wat oude dekjes en bandages gepast die ergens in een hoekje verstopt lagen zonde altijd weer leuk om te zien hoe dat staat.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 21:09

Azkaban klinkt als een flinke puber Marga!!

Annemarie en Storm.

Eerst heeft Storm kennis gemaakt met familie van hem :-)
[ITP] Haffies Storm en Sam (familie)

Daarna lekker gereden. Hij deed goed zijn best. Vervolgens heeft ie nog lekker 2 uur op een weitje gestaan met zijn vriendjes.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 22:27

Sjemira schreef:
Jodie_Delano schreef:
Jodie en Delano
2-11-2011
--

Gisteren prive les gehad ging echt super, vandaag zelf met hem getraind hij was iets stijfer.
Maar ging opzich wel lekker!

Maar mijn haffie blijft altijd bij de vlanken ingevallen, heeft iemand hiermee ervaring en wat is daar tegen te doen?

Xxx

als je haf zo is als op de foto's in je profiel is er niks mis mee hoor, heel goed zelfs, ieder paard hoort bij de flanken magerder te zijn. Als dat niet zo is zijn ze te dik. Dus wees blij met je haf :)

__

Ik mag zeker niks klagen, alleen af en toe valt dat me op het is niet heel erg.
Maar inderdaaf zodra ie dat niet heeft is ie te dik, zodra ie het heel erg heeft is ie te dun
en hij zit er pricies tussen!

Mag ik weten wat jij allemaal voert omdat je nou haffie aan de dikke kant vind. ?
Vind ik wel even leuk om mee te praten en eventueelen tips te geven.
(niet banketstaaf bedoelt) ik hou er niet van als een paard te dik is of te mager.
Liever wel iets dikker dan te mager.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-11 23:56

Ik heb een vraagje.

Ik wil graag een uitrijdeken voor me haffie kopen.
Heb er nog wel 1 liggen maar die is te klein die is van mijn vorige pony.

Gebruik nu gewoon een zweetdeken, maar omdat ik van de winter er echt vast mee ga rijden wil ik toch graag een echte hebben.

Maar mijn vraag is heeft iemand er 1 op zijn haf en wat voor maat heb je dan er op liggen.

Mijn haffie is:
1.50/1.55 (zit er een beetje tussen)
Heeft wel de lengte van een paard want deken maat zit ie tussen de 185/195

Ik wil graag gaan kijken 1 van het merk HV polo.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:26

Ik zou gaan voor een 195.

Famiera is 1.43m en die heeft al 185.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 01:42

hoi, ik meld mij ook even.
ik ben marjolein en heb een haflinger genaamd wes.

wes heeft een stokmaat van 1,60m en een onwijze schat.
hij zal nooit iemand kwaad doen , hij loopt zowel aangespannen als onder het zadel.
Afbeelding
Afbeelding

wes staat momenteel stil omdat hij een blessure heeft aan ze kogel rechts voor.
10 november moeten we terug komen bij de veearts en dan weten we of het komt doordat hij onderuit is gegaan of dat we voor verder onderzoek naar de kliniek moeten .

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:23

Mandarijn schreef:
Ik zou gaan voor een 195.

Famiera is 1.43m en die heeft al 185.

--
Okee bedankt.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 10:25

marjoleinft schreef:
hoi, ik meld mij ook even.
ik ben marjolein en heb een haflinger genaamd wes.

wes heeft een stokmaat van 1,60m en een onwijze schat.
hij zal nooit iemand kwaad doen , hij loopt zowel aangespannen als onder het zadel.
Afbeelding
Afbeelding

wes staat momenteel stil omdat hij een blessure heeft aan ze kogel rechts voor.
10 november moeten we terug komen bij de veearts en dan weten we of het komt doordat hij onderuit is gegaan of dat we voor verder onderzoek naar de kliniek moeten .

--

Welcom marjolein en wes.
Ook jullie zijn van harte om gezellig mee te praten over de haffie's verhalen.

Wat vervelend van ze blessure, nou hopen dat het niks ernstig is en dat het snel weer beter gaat!

Mag ik vragen op welke mange/penison stal staat?

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 14:06

welkom altijd leuk nieuwe mensen. :P

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 17:27

Jodie_Delano ik sta op stal kickersteyn in de starnmeer, geweldige en leuke stal.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 19:33

Mariska en Maron

Vandaag maron even aan de longeerlijn gehad. We zijn hard bezig met afvallen en volgens mij gaan we weer de goede kant op.
Longeren ging even goed , maron is niet zo handig met aan de longeerlijn lopen. Maar zonder lijn ging hij even helemaal uit zijn dak en dat was even leuk om te zien.

Gisteren zijn we nog even de polder in gegaan even een tweestrijd met welke kant we nu op zouden gaan. Ik wilde naar rechts en maron dus de andere kant op. Uiteindelijk toch naar recht gegaan :D
Eenmaal weer richting huis kwam er een tweespan achter ons aan :o Weet dat maron enorm gek kan doen als er een paard en wagen voorbij komt. Ik dus met de zenuwen op maron en dacht rustig blijven, liedje zingen :j Ben rustig gaan draven om ervoor te blijven.
Maron bleef op zich ook rustig en ik kon de weg richting huis inslaan in de hoop dat het tweespan rechtuit zou gaan ;) En dat deden ze ook. Maron draaide daardoor wel in een keer om maar bleef met 4 benen op de grond staan. In dit geval was mijn angst dus weer groter dan die van maron, zal ik het ooit leren om maron gewoon te vertrouwen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:40

jomaro schreef:
Mariska en Maron

Vandaag maron even aan de longeerlijn gehad. We zijn hard bezig met afvallen en volgens mij gaan we weer de goede kant op.
Longeren ging even goed , maron is niet zo handig met aan de longeerlijn lopen. Maar zonder lijn ging hij even helemaal uit zijn dak en dat was even leuk om te zien.

Gisteren zijn we nog even de polder in gegaan even een tweestrijd met welke kant we nu op zouden gaan. Ik wilde naar rechts en maron dus de andere kant op. Uiteindelijk toch naar recht gegaan :D
Eenmaal weer richting huis kwam er een tweespan achter ons aan :o Weet dat maron enorm gek kan doen als er een paard en wagen voorbij komt. Ik dus met de zenuwen op maron en dacht rustig blijven, liedje zingen :j Ben rustig gaan draven om ervoor te blijven.
Maron bleef op zich ook rustig en ik kon de weg richting huis inslaan in de hoop dat het tweespan rechtuit zou gaan ;) En dat deden ze ook. Maron draaide daardoor wel in een keer om maar bleef met 4 benen op de grond staan. In dit geval was mijn angst dus weer groter dan die van maron, zal ik het ooit leren om maron gewoon te vertrouwen.

Nou ik vind het super goed van je dat je erop bent blijven zitten en dat je doorgezet hebt. Longeren: Lekker is dat als ze even uit hun dak gaan.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:44

Jodie_Delano schreef:
Sjemira schreef:

als je haf zo is als op de foto's in je profiel is er niks mis mee hoor, heel goed zelfs, ieder paard hoort bij de flanken magerder te zijn. Als dat niet zo is zijn ze te dik. Dus wees blij met je haf :)

__

Ik mag zeker niks klagen, alleen af en toe valt dat me op het is niet heel erg.
Maar inderdaaf zodra ie dat niet heeft is ie te dik, zodra ie het heel erg heeft is ie te dun
en hij zit er pricies tussen!

Mag ik weten wat jij allemaal voert omdat je nou haffie aan de dikke kant vind. ?
Vind ik wel even leuk om mee te praten en eventueelen tips te geven.
(niet banketstaaf bedoelt) ik hou er niet van als een paard te dik is of te mager.
Liever wel iets dikker dan te mager.

sorry voor de late reactie. Azkaban was moddervet maar nu super op gewicht. Hij is heel veel afgevallen. En daardoor zit meneer ook super in zijn vel en is tie soms een beetje onberekenbaar. Azzie krijgt 2x daags 1/4 schep Pavo Nature's Best. Dit omdat er weinig suikers inzitten en ik als de dood ben voor een bevangenheid ofzo. Hier worden ze dus ook niet heet van, maar er zitten wel alle vitamines en mineralen in. Ik heb een topic geopend over gewicht etc vd haflinger zie vorige pagina.

gr
marga

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:49

Faringo schreef:
Azkaban klinkt als een flinke puber Marga!!

Annemarie en Storm.

Eerst heeft Storm kennis gemaakt met familie van hem :-)
[ITP] Haffies Storm en Sam (familie)

Daarna lekker gereden. Hij deed goed zijn best. Vervolgens heeft ie nog lekker 2 uur op een weitje gestaan met zijn vriendjes.

ja azzie is heerlijk aan t puberen vrees ik, hij maakt er een potje van.

Maar Annemarie: jouw topic van Strorm, echt geweldig, wat een leuke duo en wat een leuke foto's, wat kunnen ze heerlijk samen spelen, geweldig om te zien.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-11-11 19:54

sow ik ben weer een beetje bijgelezen, nu ff over ons

Marga & Azkaban:
===========

Helaas niet zo veel gedaan, gister had meneer een rustdag,

Zaterdag daar en tegen hebben we clubles gehad. Het was heeeeeeeel leuk en jawel meneertje was deze keer echt super super braaf. Dat is zo lekker he, dan is dat gevoel daarna zo zaligmakend. We hebben zelfs gegalopeerd, vond ie erg moeilijk en moest hem ff met het zweepje weer aanslingeren, waarna meneertje een bok gaf, maar verder deed hij erg zijn best. Vandaag niet veel gedaan wat grondwerk en een beetje geknuffeld, heb vandaag migraine gehad dus deed t maar ff rustig aan.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:12

ben dr ook weer, was het topic even kwijt

gister heerlijk gereden eindelijk weer eens na een week etteren!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:38

Mag ik ook meepraten?
Vindt het een erg leuk idee!

Ik ben Colinda & mijn haflinger heet Wigbald.
Inmiddels is hij al bijna 6 jaar mijn steun en toeverlaat in me leven. En dat zal hij ook altijd blijven!
Wig zijn grootste vrienden zijn mijn andere paard Adore, en Het paard van een vriendin, Florence. Oftewel 3 musketiers, en die maken nogal wat mee met het de pony van 1.46m voorop bij de paarden van 1.77m!

Maar goed, 3 dagen in de week wordt hij bijgereden door een verzorgster aangezien het voor mij redelijk pittig is met 40 uur werken, Me andere paard dat in de sport loopt & aantal lessen wat ik erbij geef & vriendlief. Maar dat gaat goed gelukkig..

Nja, genoeg gepraat, hier mijn binkie!

[ing]http://94.100.127.153/1292450001-1292500000/1292497601-1292497700/1292497639_6_7SRO.jpeg[/ing]

Meer foto's zullen volgen, helaas is mijn werk pc niet zo snel!

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 09:42

hoj colinda, welkom!
je plaatje doet het niet maar k heb even in je pro gespiekt ... wat een lekker ding!!! en wat een manen zeg!!! rijd je ook wedstrijden??

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 10:44

Marga:

@Colinda: welkom, leuk weer leuke verhalen erbij. Plaatje zien we nog wel een x.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 16:36

Mariska en maron

Vandaag met maron wat gestapt. Gisteren hadden we behoorlijke km gemaakt en dan mag het vandaag even wat rustiger. Had de indruk dat hij zich niet helemaal toppie voelde.

Verder weinig te melden geen gekke dingen die we hebben meegemaakt :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 16:43

Marga:
Ga vandaag niet naar Azkaban, ziek thuis, last van mijn nek.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:00

Sjemira schreef:
Marga:

Beterschap,

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-11 17:11

Sjemira schreef:
Marga:

beterschap, is nooit leuk!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-11-11 17:57

dank jullie wel, ja het begon met migraine en nu zit heel mijn nek vast. pffff balen

ohhhhhhh hebben jullie al gezien hoeveel pagina's we al hebben volgelult hahahaha