[HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:05

@ Peelie, die vind ik ook heel mooi. :+: Ben zelf niet echt fan van de LG maar de Viewty vind ik dan wel weer leuk.. Hoor alleen vaak dat ze qua uiterlijk wel heel mooi zijn maar qua kwaliteit niet zo.
@ Hinke, dankje. :) Pff, vervelend is die regen he. Is je mobiel ook overleden aan de regen dan, of gewoon zomaar?
@ Chipieke, hmm.. balen dat je vriendschap verbroken is. Maar goed, opzich wel met een logische reden dus! :(:) Soms groei je nou eenmaal uit elkaar natuurlijk.. Leuke haf en leuke auto! Floor heeft ook heel licht last van zomereczeem, maar gelukkig is daar verder niks van te zien.
@ Patricia, ik ken het. :(:) Ik vertrouw mensen nu ook niet zo snel meer, iig niet goed genoeg om er een hele vriendschap mee aan te gaan.
@ Stravero, dankjewel! Hier onweerde het ook al zo erg, echt niks aan. Geloof wel 3 uren ofzo..
@ Chipieke, ik was ook erg blij dat er niks aan de hand was met Floor door het onweer! Toen ik vannacht wakker werd dacht ik er ook al aan..
@ Stravero, oh wat een stom mens in dat topic zeg. :') Errug kinderachtig!
@ Moyra, ik heb ook een Shih-Tzu. :j Heb je ze met stamboom enzo dan?
@ Nathalie, jammer dat ze definitief verkocht wordt. :(:) Ik heb niet heel veel ervaring met eczeemdekens maar Floor heeft die van Pagony op. Hij blijft niet super zitten want hij schuift bij de hals steeds naar achter en door haar dikke bos manen komt ie niet meer naar voren toe. Heb nu het halster er doorheen vast en nu blijft ie wel helemaal goed zitten! En hij is nog steeds niet kapot, ze staat ook 24/7 in het weiland. De Rambo moet ook goed zijn, maar wel duur!
@ Laura, balen. :(:) Beterschap!

Over zadels gesproken, ik ben ook nog op zoek naar een dressuurzadel. Maar ach, kan nu nog gebruik maken van een vz zadel dus kan rustig even om me heen kijken.

_Patriciaa

Re: [HK]Haflingers laten zich weer zien,wij gaan door naar 2010!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:05

Zo, jij hebt goed bijgelezen :D

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:08

Haha. :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:22

goed zo paulien
morge je zadel :p ik hoor wel of het goed zat he:p
na volgende week ken ik het zelf voelen whaa:p
ik ga slapen
ik ga morgen ook duimen voor jullie
ik heb lekker geen examen :p

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:26

KiWiKo schreef:
peerd van muppetmayo is net in ernstige conditie uit de sloot gehaald.

ik heb ze slechter gezien die het overleefd hebben............. maar Daims is er niet al te best aan toe.

even met zn alle duimen jongens!

waaaat :oo Och god, ik hoop dat hij snel opknapt!!!

@Paulien: wat voor zadel heb je nu gekocht?

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:27

chipieke schreef:
KiWiKo schreef:
peerd van muppetmayo is net in ernstige conditie uit de sloot gehaald.

ik heb ze slechter gezien die het overleefd hebben............. maar Daims is er niet al te best aan toe.

even met zn alle duimen jongens!

waaaat :oo Och god, ik hoop dat hij snel opknapt!!!

@Paulien: wat voor zadel heb je nu gekocht?

Wow! :wow: Ik zal ook duimen dat het toch nog goed komt!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:28

ik vrees dat hij het even heel moeilijk gaat krijgen

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:29

Zo ben er weer.. gelukkig droog gebleven.. Even snel bijgelezen
Lees net van Daimy... jeemig.. Hoop dat het goed komt zeg!!! Man wat zal ze geschrokken zijn.. Pff ik duim mee!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:30

Hoe is hij eraan toe dan?? hoe is hij uberhaubt in de sloot terecht gekomen??

L1n

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 22:36

@joopiexx:

Zie dat jij Wenner gekocht hebt, wat leuk! :D
Van diegene waar jij hem vandaan hebt, heeft hem inderdaad niet lang gehad (wat ik al verwacht had ;) ).
Daarvoor heeft hij bij ons op de club gestaan en zag op hyves dat je al contact hebt met die mensen!
Heb hem een paar keer bereden, en als je hem aan kan, is het een superpony! :D
In ieder geval heel veel plezier met hem!!!!!

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:21

Daims is dus gaan zwemmen..... Waarschijnlijk heeft hij er uuuuuren ingelegen...
DA is geweest, hij is kritiek... Hij heeft nog nooit een paard er in zo'n toestand en met zoveel modder/water binnen levend uit zien komen.
Meneer heeft 5 spuiten anti biotica, pijnstillers, ed gehad, met 1.5 liter vocht... Ik ga nu naar stal, bij hem slapen. Wordt het erger, komt de DA gelijk weer.
HIj heeft flinke koorts, en staat te wiebelen met zn benen, te shaken enz...
Duimen dus!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-09 23:47

@Laura, heel veel beterschap, das schrikken. Misschien had hij toch wat last van het rare weer. Of zat er eventjes iets niet goed in zijn rug.

@ Joopie , die van mij krijgt ( zo af en toe ) appel, mandarijn, sinasappel, banaan - paprika, komkommer, peer. Op al deze dingen is ze knettergek, alleen staat de appel onderaan en de sinasappel en paprika op gedeelde eerste plek.

@Muppetmayo, getver derrie, ik zit hier te shaken op me stoel. Hoop dat hij snel opknapt. Sterkte meis de komende tijd.

Ik heb verder niet bij gelezen.
Kom net uit Mijnherenland, de beoordelingsavond van de Haflinger. Een hoop opgestoken. Ga nu zelf ( zonder paard voorloppig ) naar verschillende keuringen toe, wil namelijk het zelf ook gaan doen, haffies keuren.

Gaan er nog mensen op 25 juli naar Dordrecht ? Met of zonder paard naar de keuring ?

Voor iedereen Sweet Dreams ... en tot morgen maar weer, ik ben kapot, zoveel info gekregen vanavond.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:02

Was het leuk Freya? Vind het erg jammer dat ik toch niet kon. Of ik had wel gekund maar dan had ik allemaal dingen moeten verzetten enzo terwijl ik het nu heel erg druk heb. Was het leuk? Ik hoop dat ze dat niet éen keer per jaar doen en dat ze binnenkort nog eens zoiets hebben want ik wil er toch graag eens heen.

Kleine kans dat ik naar de keuring ga. Ik was al niet van plan om met ankie te gaan (want te dik :+ ) maar ik had nog wel naar dordrecht gewild om te kijken, maar ik ben dan op vakantie. Het was er vorig jaar wel heel leuk, er is echt veel te beleven. Het is niet alleen een haflinger keuring maar er zijn nog allemaal dingen om heen.

Muppetmayo: Hoe kan dat?!! Wat erg... Was de sloot zo diep dat hij er niet in kon staan? Is er weinig toezicht daar? Lijkt me verschrikkelijk als ankie dat overkomt.
Ik ga voor je duimen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 00:29

Hoe is een raadsel. Hij kon er net staan, of net niet. Hij zakte heel diep in de blub en is behoorlijk koppie onder gegaan... Na vanavond is hij er nog niet, kans op long ontsteking is heel groot. Da hoorde ook bijna geen long geluiden. Lig nu naast hem in een lege stal...

sheshe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 06:17

Goedemorgen :wave:

Wou toch even voordat ik naar me werk ga kijken of er al bericht was over Daims.
Hoe is hij de nacht door gekomen?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 06:27

Nou eventjes een update ;)
Daims maakt het naar omstandigheden goed. Ik ben tot half 3 op stal gebleven, en ga nu weer naar hem toe.
Hij stond lekker een beetje te knabbelen in stal, en iedere keer maar kijken van hey baasje waarom lig jij daar? Maak je geen zorgen het komt wel goed met mij! Datr hopen we natuurlijk dan maar.
Er zijn al 4 zweetdekens doorheen om hem een beetje op te drogen.
De DA komt vanmorgen voor nog meer pijnstilling en anti biotica om een poging te doen die long ontsteking te onderdrukken. Hij heeft aardig wat modder binnen gekregen, hij hoorde ook bijna geen longgeluiden.
Het is de komende dagen dus nog heel erg spannend...

moyra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:22

muppet heel veel sterkte de komende tijd.
Vreselijk als zo iets gebeurd.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:47

Het is heel erg leuk gisteren. Aller eerste een super mooie stal met uiteraard Haffies.
Eerst een inleiding gehad , daarna werd er een haflingermerrie besproken.
Over de punten verdeling over het Type, welk cijfer de dooslag eigenlijk geeft of de haflinger wel of niet gewaardeerd wordt voor opname in het stamboek.
Dan het hoofd ,de hals, middenhand, achterhand, voorbeen en achterbeen. Er werd verteld op welke punten er gelet word, per onderdeel.

Daarna moesten we zelf in groepjes 4 haflingers beoordelen, phoe is wel moeilijk hoor, want je gaat vanuit je eigen gevoel beoordelen en niet wat er wel en niet volgens het stamboek gewenst is.
Zo was er een wat oudere haflinger met pigmentvlekken, en hij had daarvoor verteld , dat de kleur niet op beoordeeld wordt. Omdat alle vossen mogen, als deze maar lichte manen en staart hebben. Dus ( bijna ) iedereen keek door de pigmentvlekken heen, hahahaha .
Zo mogen ook manen en staart met een rode of grijze gloed, alleen grijs wordt niet op prijs gesteld, maar is wel toegestaan voor opname in het stamboek. - Dus maak nog kans met me merrie, want zij heeft rood in haar staart -

Maar kan je wel zeggen dat het heel erg moeilijk is om een paard goed te beoordelen, puur omdat je nu als liefhebber van het ras, puur kijkt of je het paard wel of niet mooi vind en dan geef je al gauw een hoger cijfer, terwijl het paardje eigenlijk die cijfers volgens het stamboek niet verdient.

Kortom een avond vol informatie.

@Muppetmayo, wel super dat hij aandacht heeft voor jouw.
@Hinke, echt jammer dat je er niet bij was. Ik heb alleen geen idee of het meerdere keren per jaar is. Wel per regio dat ze het doen, dan zou je contact op moeten nemen en vragen wanneer ze het in de andere regio's houden.

Ik weet wel dat ik hier mee door wil. Ik wou al gaan jury-ren, maar nu weet ik het zeker. Dus ga er alles aan doen, zodat het mij ook lukt om jury-lid te worden. Dus wie weet, moet ik ooit in de verre toekomst een van jullie haffies beoordelen.

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 08:54

Gaaf Freya :)
Lijkt me ookwel heel moeilijk hoor, dat beoordelen!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:12

Hoe is het Daimy nu Muppet ?
Gaat hij al beetje bij beetje vooruit ?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:19

HEt gaat naar omstandigheden wel goed. Hij staat af en toe te hoesten, maar dat is even wel goed. Kan die al die modder tenminste kwijt.
Ben nu aan het wachten op een belletje van de DA dat hij onderweg is. Dan krijgt hij weer een paar spuiten, en dit gaat dan een aantal dagen zo door.
We kunnen nu niet meer doen dan afwachten. Hij is gelukkig goed alert :) Heeft wel pijn overal, dat is wel duidelijk. Hij is doodop. Zijn benen willen eigenlijk niet meer staan, maar hij wil toch niet liggen. Waarschijnlijk is dat te benauwd voor hem...

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:39

Gelukkig maakt hij het onder omstandigheden goed !!
Hoop dat hij er snel overheen komt!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 09:44

gelukkig gaat het al beter met hem! Hopelijk komt hij er snel bovenop!!!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 10:21

Jeetje muppetmayo wat een schrik zeg!
Hopen dat Daims zich er goed doorheen slaat.. Ik duim in ieder geval voor jullie!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-09 11:14

Mn beugel is eruit *\o/* :D Heeeerlijk!! ;)

Zal zo fototje neerzetten O:)