[HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:23

dames wat is het hier still

hier alles goed met mijn blonde dames
ze krijgen al een teddy vacht maar staks gaat de scheermaschiene er toch weer over en dan is dat zo weer weg haha

wat een lieve foto's daan wat staat hij er rustig op zeg

zag op facebook dat marlis en anous al weer hard aan het trainen zijn ;)
al weer een proefje in planning

shilady

Re: [HK]Goud met een dikke kont, haflingers knallen deel 5 rond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-12 14:43

Ja hij is gelukkig ook heel braaf en rustig in de trailer :)

Denk dat de meeste gewoon niet veel nieuws hebben

line18

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-12 13:15

met maxi gaat het steeds beter.
ze loopt minder slecht.
alleen waneer ze door omstandigheden 2 dagen stil heeft gestaan is ze stram en stijf.
veder komen we er steeds meer achter wat er gebeurt is in haar verleden.
zo heeft ze hele negatieve ervaringen met de kar, wij denken nu dat hierdoor haar achterhand spieren en zo niet goed zijn ( kar achterop geklapt geweest?)

veder zijn we weer bezig om rustige buiten ritjes te maken.
dit gaat lekker en ontspanen

Baileysdream

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:04

hier is al lang niet meer gereageerd zeg.. hoe is het met iedereeen?

Ik ben nu bezig met dream te leren springen wat een drama geval is het dan zeg... ene keer knoepert hoog eroverheen de andere keer tilt madame dr benen niet op en liggen we weer bijna.. ach oooooit komen we er wel. :+

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 12:08

ik zit ook eigenlijk nooit meer op bokt. Ja soms wat foto's te kijken !

Hier gaat eigenlijk alles goed. Lely en donnie staan nog lekker buiten. De andere 2 paarden van stal staan al wel binnen.
Hoop die van mij nog 2 weken buiten te houden. Net voor december naar binnen ofzo!
Het land is goed te doen op stal en ga ze vanaf volgende week hooi bijvoeren 1x per dag.
Ze zijn moddervet , hebben nou dan wormspuit gekregen 2x zelfs omdat ze DA dacht dat ze daardoor dik waren. Want ze staan in het volle gras, krijgen elke dag dan wel 4 broden per paard maar ze zeg dat moet kunnen. Eerst heb ik een spoelworm gegeven en 2 weken later( gisteren dus) een andere spuit. En ze is haar bolle buik al wat kwijt, heeft nu eigenlijk een gras buikje.
Maar voor de rest gaat het super hier.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-12 12:58

Dames en misschien ook heren
Ik heb nieuws
De vereniging dah west organiseert in 2013 weer een Golden Summer Competitie
Dit houdt in dat er dressuur gereden kan worden maar ook vaardigheid en springen
Het is de bedoeling dat je minstens 2 wedstrijden deelneemt waarvan de laatste verplicht tenminste als je kans wilt maken om kampioen te worden
Afgelopen jaar is er veel feed back geweest en daar heeft men aan gewerkt dus het resultaat is dat er nu iedere wedstrijd een mogelijk is om te starten dressuur B t/m ZZ licht
Het springen en de vaardigheid is alleen mogelijk op de wedstrijden in Heerjansdam
De data kan ik alvast verklappen maar alle info komt nog op de site
21 april Lisse
25 mei Heerjansdam
22 juni Harmelen
21 september finale in Heerjansdam

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 10:03

Nou dames, het is hier inderdaad maar erg stil!
er is bij mij heel veel gebeurd de afgelopen tijd, helaas heb ik slecht nieuws te horen gekregen. Ze willen niet met mij verder in de opleiding tot kraamverzorgende. Ik moest nog 4 weken school en de rest stage. Ik zou 14 januari examen doen.
Ik ben hier zo kapot van, en heel mijn toekomst/droom is kapot gevallen. ik heb nu ook totaal geen zin meer in dit vak.
Heb het 2 keer geprobeerd en het is gewoon niet gegund voor mij. Maar ja, life goes on.
Dan heb ik ook nog een mooi aanbod gekregen vorige week om mijn paardjes te verhuizen bij iemand die een weiland had.
Ik wou iets dichterbij hebben en het liefst met bak en wei en stal.
Nou heb ik een heel weiland voor mezelf .. er stond een hele oude schuur op, die heb ik samen met mijn broer opgeknapt in 2 dagen ttot een fatsoenlijke stal! Enn vandaag is het zover, ik ga zo naar stal me paardjes ophalen en lopend brengen.. het is misschien meer dan een uur lopen, maar ik heb het ervoor over! Als het lukt maak ik wat foto's!
Ik heb gewoon me eigen stuk waar een stal op sta en dat huur ik van hun .. en over een tijdje gaan ze 100 meter verder op een hele nieuwe stal maken met bak en paddock! Maar blijf dan wel op het stuk wat ik nu ga huren! heerlijk toch!
Een heel stuk voor je eigen alleen. *\o/* Dat is wat ik altijd al zou willen hebben! Het was een lastige keuze want waar iknu sta heb ik het ook goed. Maar dit is 2 minuten met de auto van me huis.. het is bij mij boven aan de dijk. En normaal moest ik omrijden enz en stond k wel eens in de file al ging ik rond half 5.. Dus het is gewoon allemaal beter zo!
Ga snel opschieten, kan niet wachten!!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 12:47

aliekee :(:)
wat vervelend van je opleiding, man dan baal je zeg!
Maar ook weer een lichtpuntje, nieuw plekje voor je paardjes, super. kunnen ze lekker dag en nacht naar buiten , ideaal.
peeps staat nu ook op een stal waar ze veel buiten staan.
winter : 3 uur per dag paddock en zomer dag en nacht weide, ze staan nu nog steeds op de dag op de weide(peeps niet , die gaat volgend jaar mee het land op)

vandaag komt de da voor peeps, vorige week zondag in eeen spijker getrapt, week lang biotex badje gehad en is uitgesneden door de smid, klein zweertje, na paar dagen liep ze goed, maar gisteren erop in galop kreupel..

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 16:54

Nou de zweer was van de week uitgesneden door de smid, maar zat dus dieper. is nu erg diep uitgesneden, tot bloedens toe. verder kon die nu niet snijden dan zat die echt op het leven. nu 2 x daags 15 min in een hoefzak biotex weken en de rest van de dag de zak zonder water en biotex om . er stond dus nog veel druk op de hoef,ene moment meer als het andere moment, dat veroorzaakt de onregelmatigheid/ kreupelheid en hierdoor was ze dus het ene moment zuiver andere moment kreupel. dit moeten we tot zondag doen en dan als het goed is , is ze maandag weer de oude, zo niet gaan ze tot op het leven snijden, maar als het goed is , is het gat nu goed open en de da verwacht dat het nu opgelost is .

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 17:09

oh getsie echt weer pech voor pepie

alieke balen maar idd kijken naar andere opties en genieten van wat je wel hebt
klinkt simpel maar dat doe ik ook
ik heb ook een opleiding meerdere keren geprobeert maar niet behaalt

Met jade gaat het goed :)

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:17

Afbeelding
Jaa het is allemaal vervelend maar heb nu wel even alle tijd voor me paardjes!
Ze hebben vanochtend en vanmiddag lekker op de wei gestaan en heb ze om 5 uur naar binnen gehaald en gevoerd, en morgen om 8 u gaan ze weer naar buiten en zo ga ik het doen :) in de ochtend krijgen ze geen eten.. want dan gaan ze de wei op :) en ze zijn al aardig dik! haha

Wat vervelend zeg met peeps :( Ik hoop dat ze nu een beetje opknapt!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 19:54

Prima stalletje toch Alieke.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-12 20:17

ziet er leuk uit ja !

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-12 16:38

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:08

Wat een sneeuwpret vrijdag! Camera meegenomen en wat foto's gemaakt.
Het gaat echt super met ze! Van de week weer wezen wandelen met zn 3e.. normaal durfde ik dit nooit aan en vroeg ik altijd om hulp , maar nu durf ik het eindelijk aan. Ze komen elke dag buiten en het is daar echt super rustig! Geniet echt van ze nu. Het idee dat ik nu echt me eigen paarden heb, moet 2x op een dag zelf voeren en alles is nu gewoon mijn verantwoordelijkheid. :)

Met mezelf gaat het eindelijk ook weer een beetje beter, heb 2 hele zware weken achter de rug... Eigenlijk nog nooit hier op bokt erover gehad maar helaas is mijn droom/baan naar kraamverzorgende weg.. + hebben ze me een trap na gegeven. Ben/was hier echt kapot van, maar ja het leven gaat door dus ook ik moet door en ga het beste ervan maken. Even nadenken met wat ik nu wil. Ben gelukkig nu wel onder de pannen :) Er komt een leuke periode aan gelukkig dus daar verheug ik me op! :)

Afbeelding
Afbeelding
Engeltjes maken in de sneeuw natuurlijk!
Afbeelding
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:12

Leuke fotos, leuk hoor echt je eigen plekje. Trap na?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 18:51

Jaa vind het heeeerlijk zo me eigen plekje hebben! :) stuur je wel even een pb'tje ! :)

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-12 19:02

Nou ik weet ook hoe het is om graag iets te willen en dan genaait te worden....

mag ik ook een pb met het verhaal ?

fijn dat je het zo naar je zin hebt op je nieuwe plekje

farahtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 11:45

Wat een leuke foto!

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:30

hoe is het doranka? en met de paardjes?

nts19

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-12 16:58

:) Hoe is het met peeps meiden? En met kyra?

Ik heb toch maar een topic gemaakt van de sneeuwfoto's :)
Ga zo met mn nichtje even wandelen in de polder.. Zij neemt Don mee want die gaat de verzorgen ! ze woont er namelijk een paar huizen verder van me wei.. en ze vind het super leuk dat ze Don mag verzorgen! Ze is bijna 11 en verder kan ze nergens paarden verzorgen. En ze zoekt een niet te makke shet die ze kan inrijden enz , nou don kan wel wat aandacht gebruiken en ik kan niet altijd alles doen met hem omdat ik te groot ben. Zij is best klein en totaal niet zwaar dus we gaan lekker oefenen zodat ze ook zelfstandig erheen kan. Want ik zit nu nog met lely die vertrouw ik haar niet toe.

[ITP] Let it snow, let is snow!

AustriaTrick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 00:11

Hee chickies, Ligt al een tijdje stil zie ik,
Heb het erg druk met werk school en t peerd dus heb eigelijk nooit tijd om te bokken...
Allereerst een gelukkig nieuwjaar iedereen en ik hoop dat het goed gaat met iedereen hier!

Ik zit al maanden in het leed, dat geen zadelkast kunnen vinden heet, -O- Aangezien ik een westernzadel heb.. Dus als jullie nog iemand weten??

Cheers!

Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 07:07

Ik zit met hetzelfde dilemma

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 19:16

kreeg van een bokker wat fotos van mn uk kyra
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

PeerAppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-13 20:20

Hier gaat eigenlijk alles ook wel z'n gangetje, maar ik ben gewoon erg druk met school enzo.

Haren jullie Haflingers ook al zoveel uit? Abby staat zonder deken, niet geschoren en haart echt gigantisch uit.