Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

nanjaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 15:37

jaaaaaa

ik mag mee praten, heb gisteren een haflinger gekocht
1.50 hoog en het oude type ...

ben zo blij mee

Mieke_Cunna

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:29

Hihi Marieke, wat een verandering :D

Hey Flurk! Hoe ging je laatste officiële?

Welkom Nanja! Vertel eens wat meer, foto? We zijn allemaal nieuwsgierig :D

Dagen als vandaag doen mij beseffen dat ik zo graag wil maar het gewoon niet kan! Even een frustratie momentje hoor. 26 en al dik 8 jaar volledig thuis. Chronisch ziek.. Ben echt te druk geweest afgelopen dagen en teveel spanning gehad. Gevolg is dat ik nu dus bijna omval en hoofdpijn. Zo'n algehele malaise...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 17:41

Wat heb je dan mieke

welkom en gefeliciteerd met je aanwinst

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:16

Vanochtend heerlijk met stalgenootje om 8 uur smorgens naar het bos geweest, lekker met lange teugel, dus ze kan het wel hihi.. Vorige week ging het ook super, paard geniet en ik geniet... Alleen kon ze weer net als vorige week de paardenbeentjes van ander paard niet bij houden, dus was met haar ponybeentjes dribbel dribbel.. Mevrouw was bekaf op het laatst, stond weer wel geteld haar hooi op te eten op de wei, wat een braverd! En staleigenaar had haar nog lekker binnen laten staan, ipv het land op! :D Vannacht helaas erg ziek geweest, was al bang dat we vancohtend niet meer konden gaan! Waren beide heel de weekal naar uit te kijken!!

Ook lijkt haar blokkade weg te zijn, ze reageert welleens waar niet meer erop. Dus nu met hulp van stalgenootje aanpakken en doorrijden! Zodat wij ook weer fijn in de bak kunnen rijden & dressuren!!

Welkom Nanja!
Hoe is het bij jou nu Flurk?

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:38

Dat zijn fijne berichten Lyzet.

Mando, ik heb Ptss, emotieregulatie stoornis, Spastische darm en chronische stress op mijn maag.
Alleen de laatste weken uit het psychische zich enorm lichamelijk waardoor ik allerlei heftige lichamelijke klachten krijg zonder een lichamelijke bron te vinden. Soms dan val ik zo ineens om of als ik lekker relaxt een filmpje zit te kijken krijg ik opeens enorme krampen door mijn benen en/of nek.. Ik woon alleen dus het kan ook nog best gevaarlijk zijn. Engste vind ik op zulke dagen de hond uitlaten, amper kracht, diertje wil ergens heen en in mijn koppie wil ik hem bij mij houden maar mijn armen verkrampen en whoeps hij ontsnapt.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 19:50

Nanja, gefeliciteerd met je aanwinst! Ik hoop dat ik dat ook snel kan zeggen over mezelf! :P

Dat is niet niks Mieke wat je hebt! Heb je niet zo'n klein "piepertje". Dat als er iets gebeurt, je iemand snel kan oppiepen?

Lyzet, waar had je pony een blokkade? Wel fijn dat het lijkt verdwenen!

Zometeen lekker uiteten met vriendlief en zijn schoonouders. Vandaag wonen we 2 jaar samen en morgen zijn we 6,5 jaar bij elkaar! Dus lekker uiteten vanavond! :)

En dinsdag weer naar mijn "hopelijk toekomstige pony". *\o/*

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:13

Nou vandaag dus op wedstrijd geweest en mojn besluit is goed weet ik nu.
Ik stond stijf van de stress omdat mijn lezer er in eerste instantie niet was.
Alles liep super op tijd maar met stress rijden komt de rit niet ten goede.
Vlak voor mijn starttijd was de lezer er en kwam het toch nog redelijk goed.
Ik heb gewoon mijn standaard fouten gemaakt dus er stonden geen nieuwe dingen op mijn protocol. Wat vandaag wel erg goed ging waren de aanspring momenten in galop. Dat geeft wel een erg fijn gevoel.
Het grappige was dat toen ik mijn protocollen ging ophalen ik de eerste prijs kreeg dus dat was leuke afsluiting. Punten vielen erg tegen eerste proef werd 171 en voor mijn gevoel had dat toch 180 kunnen zijn en tweede proef ging lekker ontspannen maar dat was iets teveel ontspanning en daardoor toonde het niet meer en kreeg ik 165 punten dus dat viel ook tegen.
Kortom een goed besluit om te stoppen.
Nu ga ik me lekker richten op het mennen.
Mijn doel is zz worden en we moeten nu nog 8 punten en dan mogen we zz starten dus denk dat het wel goed gaat komen. Kunnen we als dat doel bereikt is altijd kjken of we onder de man nog paar punten kunnen scoren. Ook ga ik in 2014 eens meedoen aan een westernwedstrijd
Kortom nieuwe ronde en nieuwe kansen.
Doel is vooral lol en een blije pony.
En daar gaan we nu aan werken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:16

Gefeliciteerd met je prijs :)

Film je jezelf wel eens? Want als je standaard zulke punten rijdt zit er vaak 'niet banketstaaf bedoelt!' wel een een kern van waarheid in. Dan kan het op film misschien duidelijk voor je worden. Ik had het begin dit jaar ook een poosje mijn proeven eens gefilmd en er ging een wereld open. Pony nog fijner in de aanleuning gezet en meer op de achterhand en in no-time waren we L1 +5 tuurlijk ook nog wel eens wedstrijden die niet goed gaan maar dat weet ik dan ook.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 20:35

Lyzet had een blokkade in dr schoft/schouder... :-(

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:15

Yvank normaliter haal ik tussen de 175 en 179 punten en vandaag was het heel duidelijk waar het probleem zat en daarom stop ik er ook mee. Ga me gewoon nu richten op 1 onderdeel en zo stukjr voor stukje mijn doelen proberen te halen.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:30

nanjaluna, gefeliciteerd met je aanwinst! Foto's en meer info? :D

Mieke_Cunna, dat is niet niks allemaal zeg! :(:)

Lyzet, fijn dat het weer goed gaat met je paardje!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 21:34

Jammer dat je er weer net onder zat lida! Mag ik vragen watvoor commentaar je op je papiertjes hebt staan dan? Want wat ik eerder ook al zei... Zo slecht lijkt het (in mijn ogen) helemaal niet!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:30

Paulusjuh schreef:
Jammer dat je er weer net onder zat lida! Mag ik vragen watvoor commentaar je op je papiertjes hebt staan dan? Want wat ik eerder ook al zei... Zo slecht lijkt het (in mijn ogen) helemaal niet!

Ja mag je vragen maar was vandaag veel commentaar en ik kan me er goed in vinden
Mijn probleem is dat ik teveel spanning heb waardoor ik ga trekken ipv rijden en dat uit zich dan in de oefeningen normaliter lukt dat wel iets beter.
Ik heb hierdoor aanleuningsproblemen klein voorbeeld ik hield vandaag super halt maar door te veel spanning was mijn hulp te groot en ging ik zowat in draf achteruit ennzo nog meer van die dingen.
Ik kan het wel maar niet op het moment dat het een echte proef is.
Als bij mij de randvoorwaarden goed zijn dus lezer enzo dan kan ik me richten op de proef en rij ik meer ontspannen maar zo is er dus steeds wel iets waardoor ik niet goed uit de verf kom.
Vandaar dat ik me nu even op 1 onderdeel ga richten en als ik daarmee klaar ben weer op een volgend onderdeel. De proeven moeten plezier opleveren en dat is er op dit moment even niet voldoende.
Ik heb vandaag super gegalopeerd en dat lukte voorgaande keren niet dus ik ben wel beetje trots.
Er gingen echt wel dingen goed vandaag maar er had meer goed moeten gaan.
Ik heb ook een cursus gevolgd van sanne beijerman en daar veel aan gehad maar zit momenteel teveel met mijn gat op de koets dus het is ook niet zo raar dat het daar beter mee lukt.
Ik oefen te weinig ohz

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:33

Oja paulusja als jij mij ziet heb ik betere randvoorwaarden en rij dus beter haflingerwedstrijden zijn voor mij relaxter omdat er dan altijd wel " hulp" is

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:39

Ah ok, ja dat los je inderdaad ook niet zo even op. Ik zou daar ook niet tegen kunnen, steeds moeten wachten op een lezer of kijken of die er überhaupt wel is... Haha. Ik heb gelukkig altijd dezelfde mee haha.
Ik rijd ook alleen de haflingerwedstrijden, vind dat altijd erg gezellig. Maar hoe het rijden nu gaat gaat... Zie je mij voorlopig niet in de ring hoor hahaha. Denk in maart weer!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 22:57

Wat sowieso helpt is om thuis het al heel goed voor elkaar te hebben. Als je thuis bijv al problemen met aanleuning hebt dan lukt het onder druk zeker niet en dat is jammer!

Maar nou ben ik ook wel een beetje zo ingesteld hoor. Voorbeeld, wil clubkampioenschappen in januari meedoen op mijn fjord. Maar dan wil ik dat het thuis wel al helemaal in orde is anders dan lukt het daar sowieso niet.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:29

Flurk, herkenbaar.

(Als ik dichterbij had gewoond had ik voorgelezen).

Thuis de sterren eraf rijden maar met spanning lukt het niet.
Net als ik (misschien) te weinig wedstrijd ritme, maar als deze punten krijgt heb je geen motivatie om het vaker te doen. Ten minste dan dat heb ik ook.
Voor mij ook lol met de knol en dat is het belangrijkste.

Jammer vind ik het wel want weet zeker dat het kan, want alle oefeningen die we niet hoeven kent ze.
Schouderbinnenwaards, wijken als de beste, over springen in de contragalop, begin van transfers, keertwending om de achterhand, achteruit. kortom super talent. Met spanning niet netjes in de aanleuning, neusje net te veel voor de looplijn. :( en dan krijg je punten niet, want dan ga je trekken enz omdat je weet dat het beter kan en is de ontspanning ver te zoeken.

Fusterend maarja.
Laatst bijgewerkt door wouke op 02-12-13 12:33, in het totaal 1 keer bewerkt

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 12:31

succes Yvanka bij de hoefsmid.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 18:30

Jammer dat er zoveel spanning is op wedstrijden meiden! Weten jullie ook waar het vandaan komt? Faalangst o.i.d? Ook wel raar dat je lezer zo laat pas eraan komt.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 19:37

Tja ik heb ook in het verleden heel veel gestart om wedstrijd ritme te krijgen en deze proeven goed voorbereid dus ik wist haast al steeds welk onderdeel er kwam. Maar zoals ik al zei de spanning nekt me regelmatig. En eerlijk gezegd ben ik de afgelopen tijd te weinig in het zadel te vinden dus dat werkt allemaal niet mee. Maar nu ga ik me dus gewoon even op het mennen richten. Ik merk dat mijn aanstaande wedstrijd ook iets van spanning geeft omdat er maar 1 dressuurproef gestart kan worden en ik dus graag een wp wil halen. Nu is mijn doel voor mezelf om daar niet mee bezig te zijn en te zorgen dat mijn pony dus goed voor elkaar is. Kortom een zware klus. En ik probeer de proef behoorlijk uit mijn hoofd te leren. Maar het is een heel gedoe want of ik rij of ik ben met de proef bezig en beiden is nog niet standaard voor mij. En dat komt ook omdat ik deze proeven pas 1 x gereden heb. Normaliter rij ik in 30 x60 en omdat er bijna nergens zulke grote rijbanen zijn moet het nu in 20 x 60 en dat valt voor sommige oefeningen niet mee want 10 meter smaller is erg veel.kortom een uitdaging waarin het paard dus goed voor elkaarmoet zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:27

Komt vast goed :)

Nou ik denk dat ik niet slaap vanacht := ben doodsbang dat damella morgen het doodvonnis wordt opgelegd :=

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:29

Vervelend inderdaad die spanningen en grote verschillen op wedstrijden! Plezier voor beide blijft het belangrijkste hoor, dat vind ik inderdaad ook. :j

Yvank_, Heel veel sterkte morgen! Ik zal duimen voor jullie!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-13 23:42

Heel veel sterkte morgen Yvanka!! We duimen!'

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 07:21

Yvank_ schreef:
Komt vast goed :)

Nou ik denk dat ik niet slaap vanacht := ben doodsbang dat damella morgen het doodvonnis wordt opgelegd :=

Neee jo

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-13 07:42

Ik duim bid en hoop met je mee, yvank. Komt goed.