Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Klasien

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:02

Iris was ook 4 maanden geleden... Ik doe altijd na 3 maanden, in de winter kan ze wat langer op de ijzers staan, dan groeien de hoeven amper. Vorige keer heeft hij een maatje grotere ijzers er onder gedaan, blijkbaar kan ze er dan 4 maanden mee. Nu weer de gewone maat, vanwege de sneeuwringen die ik vorig jaar gekocht heb, die passen niet in een maat grotere ijzers.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:14

Bij de mijne is het nu 13 weken geleden. En totaaaal nof niet nodig. In tegenstelling in de zomer dan brokkelt het heel snel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 20:37

Ik ben jaloers. Wij hebben nu in record gevestigd het ijzer is wel 5 hele weken blijven zitten *\o/*

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:24

Komt goed yvank, komt echt goed!

Wel fijn te horen dat er meer hafjes wat langer mee kunnen. Ik voelde mij namelijk best een slecht mens. Zolang vond ik best wel lang...

Spanning speelt mij parte, hoofdpijn, slap en mijn zicht doet beetje verwateren. Voelt als migraine...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 21:40

Komt goed Yvank. Duim dat t nu wat langer blijft zitten.
Ben n beetje af. .. denk dat ik zo maar lekker mijn bedje op ga zoeken.
Morgen rondje Drents Friese Wold. Even lekker mijn hoofd leeg maken.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-13 22:09

Geniet morgen in het DFW Esmee, prachtig om daar nu te rijden!

Ik zit aan de pepernoten voor TVOH. Wie nog meer?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:02

Yvank wat een vervelend nieuws! Verdiep je eens in rozenbottels. Wij hadden een merrie die echt járen verschrikkelijke brokkel (voor)hoeven had. Zat in een hoef ook een scheur die steeds maar terug kwam etc. We zijn toen per dag een handje gedroogde rozenbottels gaan voeren en serieus binnen 3 maanden had ze prachtige hoeven. Hoefsmid was echt blown away

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 00:24

Klasien, nootjes en filmpje op rtl5.

Bedankt voor de tip! Zijn van die dingen die misschien ooit nog eens van pas komen.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 12:59

Even speciaal foto van de denkspieren van Janouk met Edelweiss

Afbeelding

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 14:37

Mooi, Iris heeft een kroontje op haar denkspieren :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:05

Hahahaha... het is en blijft een Haf die bedenken de hele dag door wat ze nu weer uit kunnen vreten

Wij zijn heerlijk naar DFW geweest. Echt genoten

Tussen de schaapjes door...

Afbeelding

Illegaal over de zandvlakte...

Afbeelding

Samen met Armando

Afbeelding

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:25

Jaloers!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 18:52

Hihi het was ook heerlijk.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 19:10

lekker joh!

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:53

Dat ziet er uit als een leuk ritje! :)

Zal hier is wat meer gaan mee posten, aangezien ik bezig ben met de zoektocht naar de perfecte haflinger voor mij!

Vandaag bij 1 geweest! Ben erg positief! Ga dinsdag terug om weer te rijden. Als alles dan nog goed is, dan wil ik haar op proef hebben en laten keuren.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 21:56

Hallo! Leuk, had dit topic nooit eerder gezien. Zou ik mij ook mogen melden hier?
Ik ben 20 jaar en trotse eigenaresse van een 16 jarige haflinger ruin :)
Lijkt me leuk om met jullie mee te kletsen!

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:38

Heerlijke foto's, was vandaag ook echt mooi weer voor een buitenrit! En soms mag illegaal best hoor :P

Welkom Sanne en veel plezier naar je zoektocht! Is leuk hoor maar wel heel spannend allemaal. Wat voor hafje ben je vandaag geweest?

Ook welkom aan Yinthee, ook al een 15 plusser. Stiekem zijn die gewoon de leukste :D hihi! Vertel eens wat meer over je hafje.

Gezellig 2 nieuwe leden, helemaal leuk :D
Vandaag mijzelf overtroffen! 2,5 jaar angstig, afgelopen woensdag les 1 en de angst op rosita valt reuze mee het is meer dat ik slappe benen krijg maar ik durf wel te rijden. Madam besloot halverwege de les ook haar eigen gang te gaan en ik moest alleen maar lachen! Vandaag dus besloten erop te klimmen, ik had zo'n ongelooflijke rot dag. En madam maakte mijn dag helemaal goed. 20min gestapt maar hey! Ik zat erop he!! En vaak nam angst met mij een loopje en dat loopje nam ik nu dus met de angst. :D

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 22:51

Nou super dat het goed ging!
Hoe komt het dat je angstig bent? Als je dat tenminste wil vertellen..

Ben naar een 5 jarige merrie gaan kijken! :j v. Nepal v.m. Alcantara

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:00

Wat een heerlijke foto's!!

Tommie staat ongeveer 7 weken op zijn ijzers. Maar hij heeft geen makkelijke hoeven, dus wil op tijd de smid erbij. Ze groeien wel goed.
Van de week komen er sneeuwringen onder. Omdat hij best wel platte voeten heeft krijgt hij rubberen sneeuwringen. Tegenwoordig heb je ook wel ringen die je er zelf onder kan doen, maar bij hem blijven die helaas niet zitten.

Yinthee
Amadeus <3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:25

Mijn haflinger is een ex-manege pony. Afstamming onbekend, helaas.
Ben zo'n 6 jaar geleden op die manege gaan rijden, proefles was op hem, gelijk verliefd :)
Heb hem een paar zomers geleased, en heb de afgelopen 4 jaar(?) elke les op hem gereden. Tot ik eind juni op maandag op mijn les kwam en te horen kreeg dat hij weg moest.
Hij heeft ruim 3 jaar met kale plekken en jeuk op zijn lijf/rug gelopen, manege deed er weinig tot niets aan dus hij werd gewoon dagelijks ingezet in de lessen etc.

Heb altijd geroepen, op een dag is hij van mij (en dat wisten de mensen van de manege ook, hij stond daarom nog niet officieel te koop, ze zijn als eerste naar mij toegekomen. Super!) alleen was het nooit echt mogelijk voor mij om hem daadwerkelijk te kopen. En toen was het ineens kiezen of delen! Rond de tafel met de manege beheerder, paar dagen over nagedacht en thuis overlegd, en vrijdags kwamen ze hem al brengen.

Hij heeft een paar weken 'vakantie' gehad om de plekken te laten helen, lekker op de wei te wennen etc (hij kwam daar nooit buiten). Plekken waren weg, tot ik er weer een zadel op had, gelijk weer open gekrabt.. Ze hebben daar altijd gezegd dat het een 'allergie' was waardoor hij die jeuk/kale plekken had, maar heb er hier toen een DA bij laten komen en die stelde een bacteriële huid infectie (a la rainrot) vast. Paar weken gewassen met betadine etc, weer vakantie, en verplicht op stal, want hij mocht absoluut niet zweten/nat worden, dus ook niet in de regen staan of op natte ondergrond rollen..

Nu lijkt hij helemaal opgeknapt! Heb er weer een keer of 3 met zadel op gereden en tot nu toe gaat het goed :D Wil hem nog wel voor de zekerheid even laten nakijken, hij krabt nog op de 'singelplek' en als ik hem kriebel op zijn rug lijkt hij ook nog wel een beetje jeuk te hebben.. Better safe then sorry! :)

Ondanks dat hij de afgelopen 7/8 jaar (van daarvoor weet ik helaas niks van hem, manege zegt ook niets te weten) niet verder is geweest dan het terrein van de manege, het plein over naar de binnenbak en 's zomers eens in de buitenbak, is hij ONTZETTEND braaf buiten. Heb me daar zo over verbaasd de eerste keer dat ik een buitenritje met hem deed, zonder ander paard, in voor hem onbekend gebied.. Zelfs vrachtwagens, bussen, tractoren.. Hij kijkt (bijna) nergens van op.. Trots <3

Tja, en verder is hij natuurlijk gewoon geweldig, mooi, lief, knap en de allerbeste (lekker even penny! ;) )

Fotootje uit oktober j.l.: (manen had 'ie afgeschuurd van de zomer.. |( )
Afbeelding

Profiel staat ook nog een mooie foto, alleen wat ouder.

Mieke_Cunna, super dat je je angst overwonnen hebt! :D Wat is er gebeurd inderdaad dat je zo bang was geworden?

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 23:47

Jammer dat die niet blijven zitten Annemiek.

Kijk, leuk Sanne! Mooie leeftijd voor een overname.

Yinthee, leuk diertje :D ook een ex manege paardje! Fijn dat er nog een hafje een fijne vaste baas heeft mogen vinden.

Ik had een haflinger Siem, zie foto profiel. Zei was nogal een gevaarlijke bom in het zadel. Accepteerde weinig tot geen druk aan der bit en zodra ik been aanlegde leek het alsof er een landmijn de lucht in ging. Hier ben ik zo enorm lelijk vanaf gevallen. Reed toen western, bleef hangen achter de knop en de halve bak mee geslingerd uiteindelijk als een soort van boemerang de bak in geslingerd en kwam plat op mijn rug terecht. Van de klap kon ik even niet ademhalen en had ik even "tijd" nodig op gang te komen. Na even liggen kon ik weer opstaan en had ik alleen spierpijn en mijn rechter binnenbeen was volledig naar de maan, alle kleuren van de regenboog en een flinke schaafwond. Dat deed zo'n pijn! Die pony is na die val nog een dik half jaar in mijn bezit geweest en ik heb geprobeerd met therapie er vanaf te komen maar het was volledig verknalt. En bij Rosita was ik eerst bang dat ik hetzelfde kreeg maar zei is juist andersom. Druk op bit reageert ze helemaal niet op en been druk is een beetje weggemoffeld door alle manege lessen.

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:01

Nou super goed dat het nou goed gaat met jou en Rosita! Snap goed dat de angst er nog niet uit is!
Dat ze "beendood" is door de manege lessen en dat je haar dan toch nog durft te rijden is al een hele stap vooruit, na zo'n angstperiode! Vind het super goed!

Afbeelding
Fotootje van vandaag. Ben stiekem toch wel verliefd <3

Mieke_Cunna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:37

Leuke pony!!!!!! Wijs koppie zit daarop zeg :D

Dankjewel. Dat beendood vind ik juist onwijs fijn even op dit moment. Ik heb geen stil been en was hierdoor bang om teveel of verkeerde been hulpen te geven met het gevolg dat ik stuiter les krijg. Roos geeft er geen kick om en dat voelt wel fijn. Alleen vandaag liep ik er wel tegenaan dat ze mocht doorlopen. Bij elke stap dacht ik: Die valt zo dood neer. Doet ze niet, ze is gewoon liever lui als moe. Maar ik wil mijzelf eerst de kans geven meer zekerheid te krijgen en dan doe ik liever even extra mijn best om haar te krijgen waar ik wil als dat ik direct ga slaan met een zweep ofzo. Woensdag klein springzweepje bij der schoft, kijken of dat helpt. Beetje doorlopen mag wel.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 00:40

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 08:28

Leuke verslagen en fotos
Ik ga vandaag voor de " laatste" keer een wedstrijd ohz starten.
Heb me startkaart opgezegd per 31 dec 2013
Het is gewoon best duur een startkaart en ik haal er noet voldoende voldoening meer uit.
Zit iedere keer te klootviolen om een lezer te vinden wat extra stress opleverd en uit hoofd rijden is geen optie.