Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 11:53

Beterschap :(:)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 14:17

Beterschap. Mando

Elpatcho
Hier in de buurt ook een haflinger die uit zijn plaat ging (niet van mijzelf) ik ben er toen achter gekomen dat deze last van zijn tanden had, misschien een idee.
Bit drukte op een ontstoken tand, met losrijden ging het wel. Maar op druk en de galop ging deze ook los.
Succes.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-13 20:03

Ik heb fijn gereden vandaag, en zelfs beide kanten om een volte in galop mee genomen :) Geen enkele kuch, geen rare geluiden, niets! Morgen ben ik van plan om even aan de wandel en dan zondag een buitenritje.
Ik durf weer een beetje meer positief te zijn :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 11:15

@ Klasien: Fijn dat het weer zo goed gaat zonder kuchjes! Hopelijk zet dit zo voort en kun je straks weer wat verder opbouwen! +:)+

@ Mando: Beterschap!

@ Yvanka: Balen dat Damella zich zo verveelt, ook wel te begrijpen, zie je nu al wel iets verbetering?

@ Elpatcho: Sh*t dat je eraf bent gevallen! Kwam het zo uit het niets? Anne heeft daar in de winter ook wel eens last van, zogenaamd ergens van schrikken en dan echt in turbovaart naar de andere kant van de bak rennen. Niet grappig! Gelukkig dit jaar nog niet meegemaakt *KLOPT HEEL HARD AF*

Ik heb afgelopen week niet echt veel gereden. Anne zat ook niet zo lekker in haar vel (misschien door de jeuk die ze zoveel had?). Met de les vorige week zaterdag moest ik haar ook écht vooruit helpen, ik was helemaal op haha. Dag erna lekker lang laag aan de losse teugel gereden en verder niets aan gevraagd. Woensdag weer een beetje opgepakt en had donderdag weer les en dat ging stuk-ken beter! Ze had ieder geval weer lekker looplust dus kon er weer lekker wat aan rijden! Ook weer stukjes geoefend met schouderbinnenwaarts (best lastig omdat ze snel teveel stelling wil nemen). Straks weer lekker rijden en wat leuke oefeningen meepakken! En ga vanmiddag lekker haar staart wassen denk ik. Ze staan toch niet meer op het land dus de kans dat hij wit blijft is nu wel een stuk groter! :) Volgende week lekker een paar dagen naar Parijs en naar Disney! Zin in!

De rest nog wat leuks doen het weekend?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 18:48

Ik heb vandaag niet zo veel gedaan. Mijn nichtjes waren bij mijn ouders en ik heb een hartige taart gemaakt.
Morgen wil ik een buitenritje maken, nu al zin in :)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 19:15

Wij hebben vandaag een buitenrit gemaakt. Stukje door het bos en lang een klein riviertje.

Ik had de hond (golden retriever) gelijk meegenomen, mijn dochter op Wouke.
Maar allebei de super braaf en netjes luisteren ze gingen gelijk op.
Was plezier voor 2 leuk om te zien.
Maar ook geen schrikken of raar doen, ben blij met mijn super brave pown. :o

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-13 20:15

Vandaag wervelwind weer voor de koets gehad voor een buitenritje
Maar wat was hij vervelend.
Eerst wilde hij niet echt voorwaarts en toen dat probleem verholpen was deed hij net of hij alles eng vond en tot overmaat van ramp ging meneer nog bokken ook.
Kortom een rit met veel extra dementi's en we zijn gelukkig goed geëindigd en laatste stuk ging super.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:17

Goeiemorgen!!

Was weer een druk werkweekje. Gisteren een bruiloft gehad van mijn neef dus weinig online geweest.

Ben alweer wat opgeknapt Mando?

Elpatcho dus gevallen. Inderdaad maar even laten checken als je twijfels hebt. Gelukkig heb je er zelf niets aan over gehouden.

Fijn joh Klasien dat het nu goed lijkt te gaan en je weer rustig aan het rijden bent. Hopen dat het zo blijft. Gisteren dus niet zoveel gedaan behalve de hartige taart maken. Klinkt lekker.

Klinkt als een zeer gezellig ritje gisteren Wouke met je dochter en de hond. Altijd fijn dat ze goed luisteren en gelijk op gaan.

Fijn Paulusjuh dat Anne na een klein dipje weer looplust heeft. Staart wassen moet ik ook nodig weer doen, maar ja met die blubber overal heeft het soms echt geen zin hihi. Leuk joh een paar dagen naar Disney. Daar ben ik al geen jaren meer geweest.

Wervelwind dus lekker aan het klieren voor de koets gisteren. Gelukkig wel goed afgesloten en zelfs nog even een supermoment aan het eind.

Storm heeft mij woensdag verplicht laten douchen. Niet dat ik op de grond lag maar zag er wel praktisch hetzelfde uit. Had m even los in de paddock en meneer ging erg braaf naar binnen en liggen rollen. Staat op komt als een sufferd naar me toe lopen. Toen dacht ik al. Jij fopt de boel en beweeg heel even mijn arm en echt hoor hij ontploft. Was net een skippybal die pony, maar ja alle zand en modderresten vlogen over mijn hoofd dus zat echt helemaal onder. Was echt een geweldig moment. Vrijdag heb ik echt heerlijk gereden. Op zulke momenten ben ik zo blij altijd. Heerlijk voorwaarts en ontspannen. Deze week is hij zelfs twee keer een stukkie echt gaan rennen en soort van bokken met me en dat doet hij echt maar zelden. Hij zit ook helemaal vol met appeltjes dus hij lijkt zich echt goed te voelen. Als het vandaag een beetje weer blijft maar even een paar fotootjes van hem maken.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:35

@ Faringo
Heb je een foto :)

Beterschap Mando!

Elpatcho, ik kan je de hand schudden. Gisteren tijdens een onderling springwedstrijdje gevallen. Tommie deed niet raar, maar we botsten tegen een paal. Resultaat een zwaar gekneusde rib en mijn stuitje gekneusd of gebroken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 09:46

Nee helaas niet was donker. Vandaag gaat de camera wel mee :-). Zal je zien dat ie niets doet vandaag haha.

Oh auw Annemiek dat moet flink zeer doen. Toevallig als kind zijnde ook zo hard op mijn stuitje gevallen na 25 jaar voel ik dat soms nog. Vorig jaar mijn rib gebroken na een val en dat is ook echt pijnlijk. Hopen dat je je snel wat beter voelt. Tommie heeft er niets aan over gehouden?

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 10:56

Tommie heeft gelukkig niets. Hij stond direct stil naast mij toen ik op de grond lag en stond een beetje banketstaaf te kijken. Het was echt een communicatiefoutje, want hij is altijd zo braaf. Hij begreep zelf ook niet wat er gebeurde.

mignonne2403

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 12:16

Wie gaan er allemaal naar de haflingerwedstrijd in Beilen volgende week? bij de stroomruiters

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 13:37

Ik

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:07

Ikke niet

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:13

Huh esmee?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 14:16

ik ook niet

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:44

AnnemiekvM schreef:
@ Faringo
Heb je een foto :)

Beterschap Mando!

Elpatcho, ik kan je de hand schudden. Gisteren tijdens een onderling springwedstrijdje gevallen. Tommie deed niet raar, maar we botsten tegen een paal. Resultaat een zwaar gekneusde rib en mijn stuitje gekneusd of gebroken.

Sterkte, daar zul je nog wel tijdje gevoelig op blijven

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 15:45

mignonne2403 schreef:
Wie gaan er allemaal naar de haflingerwedstrijd in Beilen volgende week? bij de stroomruiters

Is voor mij te ver weg sorry

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 16:37

Hoe is het met jou Mando, al beter?
Lekker hoor naar Disney en Parijs, heel veel plezier alvast Paulusjuh

Veder ben ik druk met bijlezen!
De "longeerweek" is voor Lyzet voorbij, mocht er gister weer voor het eerst op, moet wel op de binnen hoefslag stappen, zodat ze lekker op eigen beentjes gaat lopen. Morgen heeft ze weer rust, en dan dinsdag gaan we langzaam aan drafje erbij pakken. Op dit moment is het voor mij nog heel moeilijk om te zeggen of het geholpen heeft, ze reageert niet meer als je met je hand over d'r schoft/schouders gaat. Dus, laten we het hopen! Zondag ga ik met een stalgenootje lekker rustig stapritje maken in het bos. Wil haar toch vrijdag en/of zaterdag even goed in de bak rijden, zoiezo zaterdag, zodat ze zondag rustig is; althans dat hoop ik dan! Woensdag heeft ze dan weer rust, en donderdag weer met drafje erbij, en dan vrijdag en anders zaterdag de galop erbij pakken!

En dan voor de rest, goed veder trainen met tempowisselingen, en neer- en voorwaarts. Hebben jullie misschien nog tips voor een goede training, en haar uiteindelijk lekker nageeflijk en rond te krijgen?
Ga nu echt mezelf onder m'n kont schoppen om echt echt te rijden, en te trainen! Anders komen we helemaal niet veder. Helaas ligt het lessen nu een beetje aan de kant, vanwege financiele problemen... Ben namelijk heel erg druk op zoek naar werk! :(, al is dat ook niet makkelijk!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:30

Ik had ons wel opgegeven voor Beilen, maar heb een paar weken geleden al afgemeld. We zijn nu wel weer bezig, maar nog niet op B niveau zeg maar. Eerst weer wat conditie opbouwen en lekker aan het trainen.

Wij hebben vanochtend een buitenritje gemaakt, we zijn zo'n klein uurtje weg geweest. Vrij veel stappen maar ook lekkere stukken draf. Ik merk wel dat de conditie een stuk minder is, wat logisch is! Grijs weer hoor vanochtend. Ik had mijn fluoriserende jas aan, dat was geen overbodige luxe, vooral onder de bomen waren wandelaars/fietsers slecht zichtbaar.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-13 18:48

Ohhh ikke heel blij vandaag met mijn baby paardje. I s eerste bekertje binnen met een 3de plaats met 175 punten en 181 punten. Hij was super braaf en maar een paar keer geschrokken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-13 13:20

Voel me wel al weer beter, ben weer aan het werk vandaag.
Nee Marieke, ik rij Beilen niet.. geen zin geen energie

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:28

hey ey heeft iemand van jullie ervaring met de amigo heavy met vaste hals?
ik ga milan woensdag scheren in sport coupe :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:32

Ja die heb ik vorig jaar gehad :)

Was fijne deken. Heb nu de Amigo brave met lossen hals. De andere deken was te klein.

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-13 11:40

oke ik ben benieuwd hij komt vandaag binnen . blijven de manen wel heel?