[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Candace

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:31

Aaah wat een schatje!

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:32

aaahh
wat een poepie <3

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:37

oooh Lisa wat lieieieieieief!!! Vooral die laatste <3

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:44

<3 Jaaa wat een schatje.

Ik heb Verena voor mij alleen en hoef niks te betalen. Ik betaal de hoefschmidt. Maar ik doe dat vrijwillig, ik verslijt ook de ijzers. Het tuig heb ik ook zelf gekocht. Het zadel dat ze had was voor mij te groot en zat niet zo lekker. De hoofdstellen heb ik in oostenrijk gekocht omdat ik ze zo mooi vond voor een haf.
Ik kan in principe doen en laten wat ik wil met haar, en wanneer ik wil

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:46

Haha :D Ze is echt een typisch voorbeeld van een Nibkind :P Ontzettend knuffelig en mensgericht!

@Blondiev: Zo heb ik het ook met Nib! Voor hem betaal ik nog wel eens de hoefsmid en koop voor hem het tuig! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:48

doe mij ook zo'n verzorgertje :+ dan hoef k geen eigen meer :P ....

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:56

:D Ik vind het ook super. Ze is wel van mijn oom en tante. Ze hebben ook nog 2 grote paarden. Verena heeft al meerdere verzorgers gehad. Eentje heeft uiteindelijk zelf een fjord gekocht, omdat haar dochtertje er ook op moest. En weer een ander is op een gegeven moment niet komen opdagen. Nu weten ze wat ze hebben. Ik heb haar nu al 6 of 7 jaar. Voor mij is het gewoon mijn paardje.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 22:58

Das fijn blondiev. :) Ik heb uiteindelijk na een jaar mijn verzorgpaardje gekocht. Was echt fijn dat het zo kon, ik wist precies wat ik kocht, en het is de beste beslissing ooit geweest. :+:

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 23:01

Ik heb ooit een verzorghaf aangeboden gekregen.. Maarja.. zat toen al met zelfde probleem als nu.. centjes.. Toen is ie helaas ergens anders heen verkocht..
Maar dat is wel ideaal Blondiev.. Bij mij in de fam zijn eigenlijk geen paardenmensen.. Alleen m'n oudtante van 92 had vroeger paarden.. verder niemand die mijn passie deelt..

Prissey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 00:13

Jullie stal geld vind ik nog wel meevallen allemaal :D

Ik betaal 300 euro permaand, maar dan heb ik ook wel alles!!!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:21

Wij moeten zelf mesten en winterdag buiten zetten.
Zomer worden ze buiten gezet. er wordt gevoerd. We hebben een buitenbak die wel snel heel nat is, en een longeerbak. Het is gezellig en kleinschalig, en iedereen staat voor elkaar klaar.
Oke de hele winter heeft Wenner niets gedaan maar dat neem ik maar voor lief. Een stal met binnebak is hier gewoon enorm duur. En ook allemaal nog eens verder van huis af.

Lisa; leuke foto's van Nib!
Candace; Dat had ik ook met Boy, ik kon zo opstappen en wegrijden en wist precies hoe of wat.

8 mei is het alweer een jaar geleden dat Boy ingeslapen is, de gedachten lijkt wel gisteren maar de tijd dat ik hem niet meer heb al veeeeel langer.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 09:41

@Jody: Het is een veulentje van Nib! :D
Nib moet ik zelf ook mesten. Maar ik doe het ook graag, hoort er gewoon bij! En 's ochtends word hij gewoon op de wei gezet en 's middags haal ik hem er weer een keertje af! Denk dat ik op ongeveer soort stal staat als jij! Want het is meer gewoon een gezellig iets dan echt een stal :P

Hmm een jaar gaat best snel..

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:02

Hai, :)

Ahh dat veulentje is zo lief <3
Ja bij ons is het ook allemaal erg kleinschalig. Iedereen kent elkaar goed en het zijn ook allemaal meiden van rond mijn leeftijd. (tussen de 12 en 22) en een man hahaa :D
Iedereen helpt elkaar waar nodig, rijd paarden voor andere als degene op vakantie is en we doen leuke dingen samen. :) Roddelen of ruzie is er absoluut verboden :P

suus_elviera

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 11:10

wat een mooie lief schatig veulentje moet maar x met elviera lanks nib komen ;)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 12:36

Lisa ik vergat het woord veulen te typen, was denk nog niet helemaal wakker :+

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 18:51

Haha denk dat Nib het erg gezellig vind als je met Elviera langs komt! Alleen heeft hij het wel erg druk met z'n merrie's. :P

Okee Jody! Haha moet zeggen sta de laatste tijd ook niet echt fris meer op, komt door het weer denk ik!

Heb vandaag een lesje doorzettingsvermogen en geduld gehad. :P Nib had z'n bui weer! Na heel veel praten, 1x een flinke mep, en veel afleiding had ik hem uiteindelijk weer! :D En hoe! Hij was enorm temprament vol, maar rustig.. Dus ik begon wat dingen te vragen.. Opeens deed hij Spaanse pas, Spaanse draf ik helemaal trots op hem! <3 Nibbit trots op zichzelf :P Daarna vooral verzameld draven om rust erin te houden en ik dacht ik probeer het eens.. En ja hoor! Meneer begreep ineens het draven op de plaats, maar enkele passen.. Maar hij deed het! :D

Hengsten ook soms..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:32

Jeetje Jody.. alweer een jaar.. :(:) Ik weet ook nog als de dag van gister dat je het vertelde... K zat met tranen in m'n ogen achter de comp... Sterkte meis.. Y;(

Kreeg net pb dat het hafje waar ik voor gevallen was, is verkocht.. ;( Toch ga ik m'n zoektocht naar een stal voortzetten.. Het jeukt toch wel erg...
Dit was 'r trouwens.. [EA-TK-PP] 2 jarige haflinger merrie v Natif

Fijn dat het zo goed ging Lisa :) (na wat opstart problemen dan ;) )

Heb de hele dag alleen moeten werken.. Pff ben stuk..

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:42

Nathalie Nibs kleintje is ook te koop hoor :P
Afbeelding

Leuk Hafje hoor, jammer dat ze verkocht is.. Hoop echt voor je dat je een stal gaat vinden die niet zo duur is! Misschien dat je in ruil voor wat mestwerk en meehelpen iets goedkoops kunt vinden? Duim voor je! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 19:59

Ow ik ben ook zeker niet te beroerd om het nodige werk te verzetten hoor :P Ik hoop ook echt dat ik ooit nog eens wat vind..
Het is een scheetje hoor, maar ik val over het algemeen niet op veulens :P Hoe schattig ze ook zijn.. Heb nog nooit het wauw gevoel gehad bij een veulen.. :+

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:01

Nee maar misschien zijn er wel mensen in omgeving die in ruil voor dat je wat helpt op stallen korting geven ofzo.. Weet ik het :P

Haha ik ook niet hoor, alleen omdat dit een Nibkind is vind ik der leuk.. Weet niet, je ziet toch wel dingen van Nibbit erin terug en dat maakt haar leuk! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:16

Snap wat je bedoeld, Maar dat is op de pension stallen hier in de buurt niet echt een optie.. zal vast wel mogen helpen maar denk niet dat ik daar korting voor krijg. oftenminste genoeg korting ;)

K vond Avalon ook helemaal leuk, maar dat kwam ook omdat hij de beeb van me toendertijd verzorgpaardje :P Maar verder.. Nee ik heb niet zoveel met veulentjes, vind ze vet schattig hoor, maar verder.. Vanaf jaar of 1.5, 2 vind ik vaak pas een paard interessant :+ maargoed, zal wel anders zijn als het je eigen veulentjes is..

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 20:19

Misschien een boer ofzo in de buurt? Maar daar zit je al snel met minder faciliteiten denk ik..

Haha vind veulentjes ook heel lief, maar opzich denk ik dat ik later best een hengstveulentje van Nibbit wil hebben. Lijkt me wel leuk! Maar dan moet het echt een Nibkind zijn, anders heb ik er ook niks mee :P

Ooh ik baal van dit weer! Woensdag schijnt het ietsje beter te worden..

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:42

Bah, ik baal ook van het weer.
Vandaag met een vriendin naar de stad geweest en helemaal verkleumd. Daarna naar mijn oude manegeles gaan kijken. Wel leuk maar niet dat ik denk ohh wat mis ik het :P

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:42

;) Inderdaad een mooie haf, jammer dat die verkocht is. Ging wel snel.
Verena heeft alweer een wond. Hub moet het nu wel in de gaten houden. Er staat sinds kort een c-pony met haar in de wei. Ook een merrie. Ik denk dat zij de boosdoener is. Als dat zo door gaat moet die maar weer in een andere groep op de wei. Ik begrijp alleen niet dat Verena niks terug doet. Eigenlijk is ze de leider in die wei.
Ik heb wel weer iets meer kunnen rijden en het ging heel erg goed.

De zadelmaker was nog even gekomen, om het zadel nog eens te controleren en was gelukkig net als mij ook helemaal tevreden.

Ik heb momenteel een gummiesmaak in mijn mond en alles ruikt naar gummie. Ik ga het toillet verven en moest even alles afvegen met ammoniak. Leon moet nog even de gaatjes dicht maken en morgen kan ik dan lekker schilderen. Ik verheug me er nog op ook.
:D Die wc is nog in originele toestand sind 1970 ofzo en nou was ik het beu dat die nog steeds zo uitzag en ga ik 'm opleuken totdat die dan eens in het echt gerenoveerd wordt.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-10 21:43

;) Inderdaad een mooie haf, jammer dat die verkocht is. Ging wel snel.
Verena heeft alweer een wond. Hub moet het nu wel in de gaten houden. Er staat sinds kort een c-pony met haar in de wei. Ook een merrie. Ik denk dat zij de boosdoener is. Als dat zo door gaat moet die maar weer in een andere groep op de wei. Ik begrijp alleen niet dat Verena niks terug doet. Eigenlijk is ze de leider in die wei.
Ik heb wel weer iets meer kunnen rijden en het ging heel erg goed.

De zadelmaker was nog even gekomen, om het zadel nog eens te controleren en was gelukkig net als mij ook helemaal tevreden.

Ik heb momenteel een gummiesmaak in mijn mond en alles ruikt naar gummie. Ik ga het toillet verven en moest even alles afvegen met ammoniak. Leon moet nog even de gaatjes dicht maken en morgen kan ik dan lekker schilderen. Ik verheug me er nog op ook.
:D Die wc is nog in originele toestand sind 1970 ofzo en nou was ik het beu dat die nog steeds zo uitzag en ga ik 'm opleuken totdat die dan eens in het echt gerenoveerd wordt.