Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

window

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:50

hallo ik was er ook weer eens
leuke nieuwe aanwinst zie ik :D
top! heel fijn

Het is idd echt bagger weer de herfst is nu toch wel echt bezig

annebe

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 05:42

Ondanks dat ik niet echte schrijver ben, wil ik mij ook melden op dit topic.
35 jaar, mams van 3 kinderen en 10 jarige haflinger die ik 7 jaar geleden zelf beleerd heb, met Stoffel heb ik er al vele kilometers opzitten en we rijden voor ons plezier endurance wedstrijden.
Stoffel is wel een slanke kleine maat haf met zijn 1.40, maar dit past perfect bij mijn 1.60.

Helaas zijn we al een tijdje op zoek naar goed passend dressuur zadel... Dacht een aantal jaar geleden dat we dit gehad hebben, maar blijkbaar is hij in zijn lijf veranderd waardoor een zeer prettig zittend westernzadel niet meer optimaal ligt.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 09:00

Ik heb gisteren weer op Iris gezeten. Nou ja, eigenlijk meer op een bommetje...
Opzadelen en vooral opstijgen ging echt met kunst-en-vliegwerk, eenmaal erop was ze nog 10 minuten als een bom die op ontploffen stond, daarna kwam er ietsje meer rust in. We hebben een half uur 'gestapt'. Mijn oren piepten van het gegil van Iris, want ja, haar nieuwe vriendin was in de wei en zij in de bak. De muts. MAAR.... geen kuch en niets gehoord! Zelfs niet pompen! :-)

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:09

welkom annabe, ben ik ook mams met 4 kinderen en een 12 jarige haflinger als familiepony.
Leuk om te lezen dat je endurance wedstrijden doet, weer eens een andere tak van de paardensport.
Ben ook meer van de buitenritten,springen, maar tegenwoordig eigenlijk te weinig tijd voor maar wel een pony die voor niets en niemand bang is.

Klasien, Iris iets zit volgens mij wel goed in haar velletje dat ze zo actief is.
Wouke heeft toen ook enorm gereageerd op stal verandering, duurt wel eventjes voor ze gewend is. Die van mij is ook zo'n muts.

Wedstijd gehad maar niet tevreden, weet dat het beter kan. Moet toch denk een keer een cursus volgens om mij stress de baas te zijn.
Zodat ik lekker ontspannen kan rijden. Kreeg nog te horen dat ik een tank heb en deze niet zo makkelijk zijn te rijden, maar ze moesten eens weten wat tankjes allemaal kunnen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 17:51

Klinkt ook wel erg leuk, familiepony!!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 18:40

Goedeavond!
Welkom Annebe!

Jammer dat je last hebt van stress Wouke! Misschien kan zo'n cursus inderdaad helpen!

Gisteren dressuurproef getraind, wel lastig in een 20x40 bak voor een 20x60 proef.. Moet toch maar eens kijken of het ergens in de buurt mogelijk is om in een grotere bak de proef eens te oefenen..
Maar vanavond hebben we springles, ook leuk! :) En als het goed is morgen scheren!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 19:48

wouke schreef:
welkom annabe, ben ik ook mams met 4 kinderen en een 12 jarige haflinger als familiepony.

Wedstijd gehad maar niet tevreden, weet dat het beter kan. Moet toch denk een keer een cursus volgens om mij stress de baas te zijn.
Zodat ik lekker ontspannen kan rijden. Kreeg nog te horen dat ik een tank heb en deze niet zo makkelijk zijn te rijden, maar ze moesten eens weten wat tankjes allemaal kunnen.

Vind dat wel grappige opmerking over die tank
Zelf heb ik een cursus gevolgd mentale training
Een echte aanrader

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 09:53

paulusjuh: jammer van dat weer he. gisteren was het ook bar en boos.
faringo: paardje van me vriendin is 2 weken geleden geschoren die heeft ook eigenlijk alweer een bos op zijn lichaam staan. gaat hard.
Annebe: welkom!
klasien: fijn dat je even heb kunnen rijden op iris!

Nou zaterdag is het dan eindelijk zover *\o/*
Maandag alle spullen uitgezocht die ik nog had liggen van me aller eerste pony ( haflinger)
halsters heeft hij dus zat had er nog 3 liggen !

Gisteren op stal kwam ik mijn oude instructeur tegen en die zei succes met een whetu !
Schijnt dat zijn nakomelingen draken zijn! Schrok er een beetje van, maar geloof niet dat wheran zo is.
W lijn schijnt goed te zijn maar draken of iets te zijn? Weet iemand daar meer over!?!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:20

Ik heb ook een w-lijn maar ontzettend braaf, niet voor niets familiepony.

Maar geloof wel dat ze geen leider heeft, dat ze eigen dingen gaat bedenken. En dan kunnen ze draken.
Maar ik heb een lief draakje, volgens zijn ze gewoon slim in het bedenken van hoe kom ik er onderuit.
bv trailerladen gaat best goed, maar een nieuwe move met een enorme snelheid achteruit van de klep af. Hou je echt niet tegen.
Wij hebben de klep omhoog gegooit toen was, oke is goed.

Denk er ook over om een mentale training te volgen, heb je tips.
Het fustereerd want ze kan alles met gemak, wijken, gebroken lijn in galop, laatst spontaan een wissel (wel aangegeven maar ze pakt het op).

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:27

Bedankt voor wat informatie.

Ik heb tips gekregen om hem gelijk te overrompelen met beleren.
Dus niks op het gemak en rustig aan, want anders kan het lastig worden voor mij.

Ben van plan hem te beleren dat hij de basis ken en dan les te nemen.
Gisteren bij vriendin gekregen die les kreeg van iemand. Geeft heel direct les en is echt met je zit bezig en je paard. En hij vraagt zelf wat wil jij leren?
Mijn vorige was meer op mijn paard gefocust!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 10:38

Je moet hem niet direct overvallen. Maar zorgen dat je bepaald wat hij moet doen, soms is dat lastig.
bv jij gaat voorop de stal in, of weglopen als hij vast heeft gestaan. Wachten tot je aangeeft dat hij mag gaan.
Een gegeven moment kun je dit iets loslaten, maar dan is je rol al bepaald.

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:05

Nou zijn ze bij ons op stal wel erg makkelijk qua omgaan met de paarden. Ze worden los buiten gezet, maar hij is wel consequent daarin. Ze mogen er pas uit als hij het zegt en aangeeft.
Moet zeggen mijn eerste haflinger was ook heel makkelijk met beleren, en toen kwam ik eigenlijk gelijk van een manege.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:32

dit maakt ook niet uit, doen ze bij ons ook.
Ik bedoel de tijdstippen dat je hem vast heb. bv naar poestplaats toen. Als je gereden hebt weer naar de stal toe.

Succes met het beleren komt vast goed.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 18:04

Ik heb weer gereden vandaag. En dit keer niet alleen gestapt, maar ook gedraaft! Ging goed! Geen enkele kuch, de ademhaling veranderde ook niet. Ze ademt in rust al wat sneller en oppervlakkig (zeer waarschijnlijk beschadigde longen), maar dat werdt met rijden niet erger gelukkig.
Morgen en vrijdag lukt niet, maar zaterdag wil ik er weer even op. Als het dan zo goed blijft gaan, denk ik dat ze zondag weer thuis komt :D

O en ik heb voor het eerst in 9 jaar op een ander paard gereden... De grote vriendin van Iris. Man wat is dat anders! In draf dacht ik dat ik er af zou vliegen. Het is niet zo dat ze enorm opgooit, maar dat paard heeft zoveel lossigheid en beweging dat álles beweegt. Door mijn gestuntel ging ze in galop, wat beter te zitten was haha. Pfff ik dacht een heel klein beetje te kunnen rijden, nou niet dus!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 20:53

Wat goed Klasien dat ze niet meer kuchte!

Gisteren mijn haflinger geschoren! Heerlijk! Ziet er gelijk weer lekker sportief uit. Heb ondertussen
ook een 20x60 bak gevonden, nog geen vijf kilometer hier vandaan waar ik kan oefenen.

Doen er nog meer 24 november mee in Beilen?

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-13 23:25

Wat fijn klasien! Doet de nieuwe omgeving haar waarschijnlijk toch erg goed?

Ik heb Anne vanavond even lekker aan de dubbele longe gehad, ging echt heel fijn. Daarna nog even lekker zonder zadel uitgestapt over het erf. Lekker op haar schoft en nek zitten kriebelen, vond ze echt heerlijk! Ze genoot er echt optimaal van, zag er zo leuk uit! Wil misschien ook wel zo'n massageborstel kopen. Zal ze wel heerlijk vinden!

Morgen lekker vrij dus lekker overdags rijden!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:05

Dikke egopost...

Ik ben GESLAAGD voor mijn cursus NIMA A Communicatie!!! Jeaaaaaaaaaaaah!!!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:18

SUPER GEFELICITEERD!!!!!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 13:18

Gefeliciteerd!

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 14:23

Gefeliciteerd +:)+

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:09

Gefeliciteerd Paulusjuh...
Nou vanochtend vroeg om kwart voor 9 de osteo voor Lyzet geweest.
Die verklaarde al wat hij in de mail zei, een blokkade in d'r schoft en schouders... En bij d'r bekken zat het vast, ook met draven en stappen zat ze aan de linkerkant ook iets vast.
Ze is nu los, en schema gekregen, met het opbouwen!
Ben erg benieuwd of het resultaat heeft, hoop het zo...
Ze mocht wel gewoon lekker op de wei, al ging ze daar even feesten met de andere paarden die er naast staan. Maar, toen ik aan d;r schoft voelde, deed ze niks.... Dus ben erg benieuwd! :-)

Voor de gene die ook al een keer een osteo heeft laten komen, zagen jullie gelijk verschil of over een tijdje pas?
Ze heeft nu twee dagen rust, dan mag ik t/m zaterdag om de dag longeren en rustig aan alle gangen op pakken.. Dan zondag of maandag 2 dagen 30/45 minuten onder het zadel stappen, twee dagen weer later mag ik de draf erbij pakken, en tempowisselingen rijden, en na die twee dagen mag ik ook de galop erbij pakken.. En als ze dat goed doet, dan mag ik het weer rustig aan opbouwen! En dan hopen dat ik echt zoooo heeel erg van mijn paardje kan genieten!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 18:58

Gefeliciteerd Paulusjuh!

Ik heb wel bij mijn andere paard osteo's gehad. Bij de een merkte ik niks, bij een andere ostheo waarbij ik bij de behandeling al een veel beter gevoel had merkte ik het gelijk! Hopelijk heb je goede ervaringen!!

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:23

Gefeliciteerd _/-\o_

Klasien wat fijn dat je lekker heb kunnen rijden!

xx_lyzet: hopen dat je snel verbetering zie en merkt!

Morgen is het dan zover *\o/* Wheran komt naar mij toe.
Gisteren zijn stalletje al in orde gemaakt! Voor morgen ook even geregeld uurtje eerder naar huis zodat ik hem rond 11 kan ophalen en dat die lekker kan wennen en die dag nog wel lekker naar buiten kan.
Heb er zoveel zin in!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 19:46

@ Lyzet: Ik merkte ook wel meteen verschil. Ze zat niet echt ergens vast ofzo, maar hij had der gewoon lekker los gemaakt en meteen daarna mocht ik al rijden, én merkte ik dus ook al verschil! :)

Dierenarts is vanmiddag ook even bij Anne geweest omdat ze de laatste tijd zo jeukt bij der hoofd en hals. Leek op een huidonsteking, waarschijnlijk door een gevoelige/allergische reactie op iets... Ze heeft prednison spuitje gekregen tegen de ontsteking en ivermectine om de plekjes mee te behandelen. Hopelijk helpt het! :D

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 20:26

Bij Peep is de osteopaat 2x geweest maar merkten niet veel verschil. Dinsdag komt er iemand die voor de spieren is, ben benieuwd. Bij m'n instructrice hielp het.
Ben een beetje afwezig geweest eerste werkweek gehad op mijn nieuwe werk.
Met de paarden niet veel kunnen doen bak was super nat en net drijfzand... Helaas. Maar van de zomer als t goed os een echte goede bak... Deze is ook maar 15x20 Ofzo.