[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:32

:D Hoi, hier ben ik dan ook nog eens.
Ik kan niet op alles reageren, ik heb wel alles bijgelezen.
Welkom nieuwelingen. Ik heb weer mooie foto's en veulentjes gezien. Ik wilde eigenlijk altijd een fjord en nooit een haflinger, sinds Verena ben ik verkocht.
Verena's been is nog steeds niet helemaal in orde. Waarschijnlijk heeft ze echt een trap gehad. De zwelling is sinds gisteren eruit. Gisteren voor het eerst na een week nog eens effen erop gezeten. Ik heb voornamelijk gestapt en een paar rondjes gedraafd. Er blijft nog streeds een beetje pus uitkomen.
Gisteren toen ze in de wasstal stond, had ik echt zoiets, van wat een mooi paardje. <3

Hier is koninginnendag geen druppel gevallen. Gisteren, maar een beetje en vanmorgen iets meer. Nu schijnt de zon weer.

*\o/* Ik heb een weekje vakantie. Heerlijk, uitslapen en vooral niet naar mijn werk hoeven.. :D

Liiisaaa

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:36

Nathalie ik kan ook nog lang geen eigen paardje onderhouden. Maar weet wel dat als ik Nib zou kopen ik 150 euro aan stalgeld heb, en daar zit dan alles bij in. :P

Mooi dat de zwelling eruit is! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 12:59

Misschien moet ik dan ook maar weer thuis gaan wonen :+
Nee, het onderhoud is het probleem niet.. Het is echt de stalling.. zit hier toch al gauw op zo'n 150/170 euro p/m Das wel incl stro, hooi, voer.. maar tis gewoon teveel..
K heb gister mail gestuurd naar vriendin van vroeger die nu eigen stal heeft met haar man.. Heb gevraagt of ze misschien plekje hebben en wat ze ervoor zou willen hebben (is eigenlijk geen pensionstal..) dus dat wacht ik nog af.. verder zijn m'n opties eigelijk beetje op...

Gelukkig Verena geen zwelling meer..

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 15:55

wat @#$#$% weer
bianca was echt druk
los rijden ging echt super
was eerste keer op gras ik ga der ring in en mevrouw wou alleen maar rennen en niet opletten enzo
en dan ook nog een strenge jury
erg jammer
dus morgen weer mee naar les:P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 16:11

Ja het is en blijft een hoop geld. Vind k ook hoor, ben nu aan het rondkijken voor een eigen huisje op den duur maar het is lastig zoeken hier in de randstad omdat alles vrij duur is, en ik natuurlijk ook Wenner heb. Daarbij ga ik alleen wonen dus zal het ook zelf moeten klaar spelen. Het zal nog wel even duren want ik sta te kort ingeschreven, maar wie weet vind ik toch wel iets binnen niet al te lang.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:02

Dat is het ook Jody, ik woon ook alleen dus moet ook alle kosten zelf dragen.. Daarbij heb ik maar 26 uur op contrakt dus mijn salaris is ook niet zo'n hele dikke vetpot.. Ik hoop wel snel wat meer uur te krijgen.. Maar dat ligt aan me collega..
Dus stalgeld kan ik gewoon niet missen.. Ja wel wat maar niet de volle mep.. Ik kijk dus maar rond voor een privé stal waar ze misschien plekje over hebben..

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:13

Ja ik heb ook een contract volgend jaar van 80%, maar na de kerst wordt dat 71% en officieel heb ik zelf maar 61% omdat ik dus zwanger en ouderschapsverlof opvang. Beetje groot risico om heel enthousiast een huisje te zoeken.
en een bijrijdster die mee zou betalen in de kosten zie ik niet zitten. Ik zou dan liever iemand hebben die me helpt met extra losgooien voor hem, dan dat ik het voor geld zou moeten doen.

Candace

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:14

Het is idd duur om n eigen paardje te onderhouden.
En met het stalgeld alleen ben je er natuurlijk niet..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:43

Mmm dat is ook wel balen, dat het loop der jaar minder wordt.. Dan kun je idd ook niet echt huisje zoeken.. Ik zou dat ook niet willen hoor.. Ben veel te precies om iemand anders met mijn paard bezig te laten, (hoewel ik natuurlijk wel heel blij ben dat anderen dat wel kunnen, anders had ik geen verzorgpaardjes :+ ) En losgooien zal niet nodig zijn, want ik wil een plek waar ze zomer en winter buiten kunnen zijn, en dat kan hier vrijwel overal..
Dat weet ik Candace, maar de overige kosten zijn prima te dragen. De stalling maakt het gewoon te duur..

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 17:59

Daarom ben ik ook zo blij met Verena. Ik zou de stalling nog kunnen betalen, maar ja je moet ook nog wat opzij hebben liggen voor het geval dat er iets gebeurd. En dan bedoel ik niet alleen het paard. En dan wordt het gewoon moeilijk.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 18:16

idd.. Als ik wel zo'n 'dure' stal zou nemen houd ik echt niks over, en zoals jij ook al zegt, wil ik wel kunnen blijven sparen..
Ik ben ook super wijs met me verzorgertjes hoor.. maar na 20jr gaat het toch jeuken en 1 echt voor jezelf te hebben.. En dan loop je ook nog tegen 1 aan waar je opslag verlieft op wordt.. Dus ja, dan ga je mogelijkheden zoeken..
Dus ik heb nu eigelijk al mijn hoop gevestigd op een mailtje terug.. En anders zal ik toch moeten wachten op een groter contrakt..

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:32

Nathalie83 schreef:
Betaal je dat zelf? of je ouders?

Mijn ouders van de kinderbijslag. Over anderhalve maand wordt ik 18 dus dan moeten we nog even kijken hoe we het regelen.
Maar die hoeven maar 65 euro te betalen en de rest doet de eigenaar ;)
Dingen eromheen zoals meebetalen met de hoefsmid en andere spullen moet ik wel zelf betalen.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:46

Waarom moeten jullie die 65 euro betalen??

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:55

Als bijrijders vergoeding rozie?
Ik zit wel eens te denken aan een handje hulp erbij, maar ik denk ja; ik doe het allemaal met plezier zelf maar ik zou wel eens voor wenner wat extra willen. Dat hij een paar dagen van de week extra naar buiten kan ofzo.
Ik ben ook altijd blij geweest met het bijrijden van paarden. Zo heb ik altijd Boy mogen doen en nooit uit het oog verloren en een hoop leuke ervaringen opgedaan zonder al de verantwoording van een eigen pony. Als ik Boy niet had kunnen kopen dan had ik nu nog geen eigen pony gehad, dan reed ik nu nog steeds bij.. Beviel me super, en tis dat het zo gelopen is.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 19:57

Ik betaal nu 50 euro voor Kevin, en dan mag ik ook alles met hem :)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:00

Marjoow schreef:

zovaak je wilt, of heb je vaste dagen?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:00

Voor Nibbit betaal ik niks, alleen voor de lessen die ik rijd. Maar ik help dan ook heel erg veel mee op die stal, ik help met alles mesten&voeren, dekkingen, shows (ook shows die ik rijd krijg eigenaresse Nib van mij al het geld) en help de kinderen met autisme met opzadelen en in de les enzo! :P Heb echt heel erg geluk gehad..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:02

Levera was ik ook de enige die wat met haar deed, en mocht ook echt alles met haar.. maarja.. zij werd verkocht ;(
Met Athosja mag ik opzich ook wel veel hoor.. maar ja Lonneke rijd haar zelf ook natuurlijk..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:03

joopiexx schreef:
Marjoow schreef:

zovaak je wilt, of heb je vaste dagen?

Dinsdag en Donderdag ;)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:04

Zelf zo ik niet willen betalen voor een verzorgpony.. Tenzij ik de enige ben die hem echt in handen heeft.. Maargoed das voor iedereen anders..

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:06

Nathalie83 schreef:
Zelf zo ik niet willen betalen voor een verzorgpony.. Tenzij ik de enige ben die hem echt in handen heeft.. Maargoed das voor iedereen anders..

Ik vind het niet erg om mee te betalen, ik snap best dat stalling erg duur kan zijn, maar je moet er niet teveel eisen aan stellen.
Ik moet bij Kevin bv poepscheppen, maar echt uitmesten hoeft niet.

Ik zou ook niet gauw meer dan 50 euro voor een vp betalen :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:09

Ik heb ook zeker niet veel eisen.. Mijn enige eisen zijn; rijbak, voeren, binnen/buiten zetten en weidegang in de winter. maar dat hebben alle stallen hier in de omgeving eigenlijk standaard. mesten is geen must kan ik zelf ook wel.. maar dan nog zit je op min 150eu en daar komen dan ook nog de overige kosten overheen. en als alleen verdiener met eigen huurhuisje is dat een best bak geld..

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:11

Ik was ook altijd tegen het betalen voor een verzorgpony eigenlijk. Ik heb dan ook 6 jaar een pony verzorgd die ik helemaal voor mezelf had, waarmee ik alles mocht doen en niks hoefde te doen en niks voor hoefde te betalen. Daar hielp ik wel mee met onderhoud van wei enzo.
Nu met Atlas mag ik ook alles doen en hoef ik niks. Ik weet ook wel dat ik Atlas niet voor eeuwig verzorg dus ik vind het op dit moment niet erg om er voor te betalen (en mijn ouders ook niet ;))

Jo_Shakira

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 20:38

ik huur mijn haffie shakira.
en ik wil haar uiteindelijk kopen.
maar mij pa is bang als wij haar dan kopen en ze word dan ziek
kost een hoop dan

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-10 21:19

Hier foto's van Nibs veulentje, 1 week oud!

Afbeelding

Wat een lief ding is ze!
Afbeelding

En toen sliep ze opeens!
Afbeelding