Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Maureen_M

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:10

Ja kzie het net in je profiel ! en ze heten allebei Angel dat is nou nog eens leuk he :)

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:16

@an: leuk dat jij wel blijft. Hoe was het vrijdag? Heb je al reacties gekregen op je mailtjes aan mogelijke bijrijdsters?
@Sandrina: saai?! Is toch ook wel fijn dat je zo op je paardje kan bouwen! Heb je dit weekend al een solo geprobeerd?
@Kim: vrijdag leuke avond gehad? Ik ben ook blij dat school voorbij is ;-).

Sabrina en Harry
Vrijdag Harry weer aan het piepen tijdens het ademenen bij het rijden.
Ga morgen even veearts bellen en meer advies inwinnen.
Zo is het er en zo is het weer weg, enige constante factor lijkt vochtig weer te zijn.
Gisteren en vandaag hebben de meiden voor Harry gezorgd. Geen gepiep gelukkig.
Vanavond ook zelf nog even langs gegaan, Harry even verjaardagsknuffel gegeven.
14 jaar jong alweer ;-).

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 21:46

Ja idd heel toevallig echt leuk!!

@_sab_ mijn vorige paardje had dat ook tijdens het rijden!
Dat waren der stembanden, maar wat dat precies ook weer was weet ik ook niet maar kon geen kwaad!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 22:04

@Ilona: Daar heb ik over gelezen op internet. Volgens mij heet dat cornage, een verlamde stemband die zorgt voordat geluid. Het is me alleen niet duidelijk of dat dan altijd aanwezig is of de ene keer wel en de andere keer niet. Hoe was dat bij jouw andere paardje? Las ook dat het door keelontsteking ofzo kan komen.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:01

Ik dacht cornage alleen hoorbaar was bij inspanning, maar corrigeer me als ik het fout heb.
Sabrina: nog geen solorit, maar aangespannen. Solo komt er aan; daar moet ik gewoon aan toe zijn. Eerst nog even een paar fijne ritten met het zadel maken. Nee zulke ritjes zijn niet saai, maar heerlijk vertrouwd!

_sab_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:08

@Sandrina, ja klopt dat las ik alleen bij inspanning. Ik hoor het bij Harry ook alleen tijdens het rijden. Niet als ik hem uit het land haal of tijdens het poetsen. Alleen om nou te zeggen dat hij zich dan al echt inspant..
Maar even advies inwinnen bij een deskundige.
Oh je hebt gelijk, rustig aan was gewoon even nieuwsgierig of het al geweest was. Elk stapje op zijn tijd!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 23:12

Ga even googelen op cornage, dan weet je al snel meer.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 07:13

Was alleen bij het rijden, vaak alleen in draf of galop.. En soms ook in stap heel soms!
Ik was echt bang, dacht dat ze geen lucht kreeg door te strakke singel ofso?!
Maar ze was ook al 22,5 he.. En de ene keer deed ze het niet en de andere keer wel!
Dus toch dierenarts laten kijken toen! Want vond het eng (ben soms n beetje n muts en snel bang dat het erg is!)

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:53

Jammer dat iedereen ons verlaat, maar er zijn alweer nieuwe mensen om dit topic gezellig te houden!
Al zal het voor mij wel weer even duren alvorens ik alle nieuwe weer ken, maar als jullie blijven meeschrijven komt dat wel goed!

Lore en Formera
Heb donderdag dan niet gelongeerd zoals ik van plan was maar heb haar opgezadeld en gereden. Merkte al snel dat ze nog niet helemaal de oude was na haar prikje, dus heb maar heel weinig gedraaf maar haar wel lekker lang laten stappen dat ze wat losser werd. Vrijdag niet gereden want moesten om onze sint bij schoonouders.
Zaterdag was Formera met rijden erg vervelend! Lastig, stijf, loperig, heb ze dan is goed doorgepakt, 't heeft bloed, zweet, tranen en een bijna-valpartij gekost maar uiteindelijk liet ze los en liep ze netjes op het tempo dat ik wilde! Heb ongeveer 1h15 gereden, inclusief in-en uitstappen wel!
Zondag moest ik nog eens oefenen voor het springen... En pff, ben ik een bange luis! Maar Formera springt gewoon alles netjes. Dit weekend op oefenjumping, we springen de 50cm en ben nu al bang :D
Alvast een voorproefje... Heb nog betere foto's maar die staan op de computer van mijn ouders, deze zijn met de telefoon genomen.
Afbeelding
Afbeelding

Oh, en dit hebben we zondag ook nog gedaan (voor het springen) champagneontbijt aangeboden door restaurant in de buurt in ruil voor eens op paard zitten voor zoon van die mensen.
Afbeelding

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:58

Leuk paardje!!!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:15

Lore, maak je niet ongerust; dat springen ziet er toch keurig uit?
Jij maakt ook mensen blij zie ik. Was dat jongetje blij dat ie er even opmocht?

Sandrina&Fralla (&Jeannette)

Hebben net weer (ben net thuis) een GE-WEL-DI-GE rit gemaakt door Houten. Fralla met de oortjes voor belangstelling op het frisse koppie. Rit van 4,5 uur. Nog even thuis geweest (ik woon op de route) om chocolademelk te drinken. Fralla schrok alleen heel erg van een ethiopische(? Bruin in elk geval) dame die heel wijd om Fralla heen wilde fietsen en struikelde over een stoeprand. Ze ging echt over de fiets heen! Fralla knalde bijna in de sloot, want ze schrok zich het apezuur. Mens opgetild en weer verder gereden. Aan alles kan je zien het een echt karrepaard is (geen scheldwoord!) dit kan en doet ze zo goed! Je doet haar geen groter plezier dan haar voor de kar knopen. Wat ben ik toch een dikke bofkont met dat paard in mijn bezit! Foto's volgen.
Achter mijn huis.
Afbeelding
Door het huiskamerraam.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Sandrina op 12-11-12 16:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:23

Hoi Sandrina, dat springen ziet er super uit, gewoon omdat Formera het goed doet, ik dus echt niet... Ik moet nog leren tellen en sturen :) klinkt best wel erg zo!
En ik maak heel graag mensen blij! Zeg maar jongen hoor, was al een grote (13j) en hij deed dat heel goed, hij heeft zelfs gedraafd gewoon los, hij had ooit kampen gedaan en ja Formera is gewoon super braaf!
Was trouwens nog vergeten vertellen dat ik een nieuwe bijrijdster heb, al was dat dus oorspronkelijk niet de bedoeling. Mijn zus wil dagelijks zo'n 5 paarden rijden + 10 stallen doen + voeren en andere taakjes en daarbij studeert ze dus nog voor dierenarts ook. Dus ik eens in de frituur laten vallen dat zij altijd wel hulp kan gebruiken en gisteren stond er een meisje ook 13j die heel graag wou helpen en in ruil zou ze dan zo nu en dan is een paard mogen rijden. Maar bleek al snel dat ze met de paarden van zus geen weg kan, dus plan is nu om haar wel te laten helpen met stallen en voeren en klusjes en dan een keer in de week haar met Formera te laten rijden. Meisje wil dat ook gewoon heel graag, dus komt vast goed zo! Was een lieve meid!

Klinkt weer erg leuk jouw rit, je maakt toch wat mee zo op een dag zeg! En leuk, foto's!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:32

Ahum zie foto's in post ge-edit.
Leren tellen?
Deze luchten en zonnestralen zagen we toen we bijna bij stal waren: Met dank aan Jeannette die hem maakte/bewerkte.
Afbeelding

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:59

Die door het raam is echt leuk! Ze ziet er inderdaad erg rustig uit! En het zonnetje dat voorzichtig komt piepen! Hier is het al donker nu...
Leren tellen naar mijn sprongen toe, hoeveel galopsprongen nog, wanneer ik mag gaan staan want dat is mijn meest gemaakte fout, dat ik te snel ga staan om mijn sprong te nemen, moet meer leren afwachten! En na mijn sprong ben ik zo euforisch dat ik erover ben dat ik vergeet om naar de volgende te sturen...

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:00

Dames ook ik moet jullie (voorlopig) even gaan verlaten

Vandaag het nieuws gekregen dat ik waarschijnlijk dit jaar niet ga halen mits ik mijn best beter ga doen... Ik moet daarom dus veel meer tijd aan huiswerk gaan besteden en daarom gaat angel ook iets minder aandacht krijgen ;( Wel blijf ik bijlezen en kom ik terug zodra ik de tijd weer heb. Eerst school op een rijtje hebben... Heb een enorme achterstand en ik scoor op rekenen een 1.5 maximaal een 2... en daarmee zak ik als een baksteen :n

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:01

Oh Maureen! Veel veel veel studiesucces toegewenst, hoop echt dat je je jaar haalt! Moest ik ooit iets kunnen doen? Succes ermee meisje!

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:03

Heel erg bedankt Lore <3 het is eigenlijk echt mijn eigen schuld.. een slechte start gemaakt en er weinig aan gedaan.. Nu is het wel eventjes nagelbijten..

Mijn planning was om dit jaar af te maken, met dan eventueel overgaan maar in dit geval gaat het zakken zijn en dan volgend jaar een nieuwe opleiding te doen. Maar zoals het er nu uit ziet moet ik miss al in mei gaan stoppen. Er moeten dus echt veranderingen gemaakt worden.

Als ik weer eens iets leuks doe met Angel plaats ik dat zeker :) maar iedere dag word het niet meer!

Tot snel lieve dames <3 :wave:

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:07

Maureen sterkte joh! Ga leren, want dit is de tijd waarin je dat kunt doen. Denk niet; het komt later wel. Ik kan er van meepraten; ik heb pas later de kans gekregen (voor details PB) om te leren/studeren. Ik was 35 met 2 jonge kinderen toen ik aan de HAVO begon. Ik stootte wel meteen door naar HBO. Pas op m'n 40e haalde ik HBO (SJD) Dus............ nu leren+ slagen, want later kost het 5x meer moeite!
Tot ziens

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:35

Succes meissie, Pff mega dip vandaag! Rijd na stal om angel te doen, kom langs n hele goeie kennis zie je n mega groot zeil liggen paardje in geslapen, alles komt boven van polkiej:( echt poedersuiker! Mis haar zo:(

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 08:25

Polkiej: ja dat word je weer teruggesmeten naar een rottijd. Voor 4 jaar terug, maar toch! Wat mankeerde dat paardje? Heb je wel nog lekker kunnen rijden?

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 11:55

Mijn paardje is overleden na heel veel dierenarts onderzoeken konden ze niks vinden, maar wss een scheurtje in der maag. Dat paardje van m'n kennis had gaskoliek en was nog maar 7 jaar:(
Ik rijd nog niet op mijn nieuwe paardje angel, ze is nog maar 2,5 dus nog ruim jaartje wachten!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:37

@ilona:heb zelf ook een paard moeten laten gaan voor 5 jaar terug en dat blijft toch ieder jaar weer even een dipje. ondanks dat het wel een plaatsje heeft.
@sabrina: vrijdag viel een beetje tegen. in de kerk werd het verhaal af gerafeld en de fanfare ging er midden in de tocht tussen uit. weg sfeer. nu gaan we naar sinterklaas kijken zaterdag op tv, hoewel roermond dicht bij is. wordt me toch echt te druk. zondag hier in venlo.
@maureen: balen dat je er ook even niet bent. succes met leren en school.
@lore: leuke foto`s van het springen. ga zo door.
@sandrina: wat mooi die foto van de zon door de wolken.

kim en nelleke:
wij hebben weer eens een rondje hei gemaakt zondag en dat ging lekker. heb weer even gas kunnen geven. was weer heel vroeg op de wei. :D :D .
was wel lekker zonder snotneus of flink hoesten. het is bijna over.
die middag zijn we lekker in een groot voormalig militair kamp gaan wandelen. en mooie herteen in het wild gezien. dat is toch waar je het voor doet. hoop haar morgen weer even aan de longe te kunnen zetten. straks even voeren en de stal en dan gauw eten en naar de aquazumba.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 18:56

Ondanks rugpijn toch heerlijke ritje gemaakt. Spiertjes werden lekker warm tijdens rijden. Toen ik afstapte had ik stukken minder pijn _/-\o_

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 19:26

Hallo allemaal! Ik heb vandaag angel weer gepakt om even te trainen!
Wauww wat ben ik trots op haar, stap draf en galop! Dit keer met dekje en dekensingel :D!!(5/10min maar hoor hihi)
Vrijdag staat er weer een nieuwe verrassing te wachten!
"Trailer laden!!!" Toen ik haar kocht liep ze er zo op, ben benieuwd hoe het is na bijna 4 maanden!

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 21:23