Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NessaX

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:36

Proficiat Jodie en Delano! :D

Vanessa en Xanto
30 oktober (beetje laat omdat ik buikgriep heb gehad)
------------------------------------------------------------
We waren een herfstwandeling gaan maken. Eerste keer in een nieuw stuk bus en langs auto's moeten gaan. Alles ging super! Hij vond het wel allemaal best vreemd, maar hij had er zin in.
Hij was echt zo zalig in het bos. We hebben ook nog eens gegaloppeerd na een lange tijd.
Ik had schrik gekregen na dat ik er af gevallen was na een vreugdesprongetje voor de galop :P
Dus dit was weer zo een spannend momentje, maar het ging heel goed.

Ben zo blij dat onze band elke dag sterker word. :)

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 18:38

mooi dat jullie band steeds sterker word!!!
gister mn meisje even gelongeerd, deed ze weer super
vandaag helaas niet naar dr toe :( stomme proefwerkweek

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-11 21:37

Jodie en Delano
2-11-2011
--

Gisteren prive les gehad ging echt super, vandaag zelf met hem getraind hij was iets stijfer.
Maar ging opzich wel lekker!

Maar mijn haffie blijft altijd bij de vlanken ingevallen, heeft iemand hiermee ervaring en wat is daar tegen te doen?

Xxx

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 22:18

Jodie_Delano schreef:
Jodie en Delano
2-11-2011
--

Gisteren prive les gehad ging echt super, vandaag zelf met hem getraind hij was iets stijfer.
Maar ging opzich wel lekker!

Maar mijn haffie blijft altijd bij de vlanken ingevallen, heeft iemand hiermee ervaring en wat is daar tegen te doen?

Xxx

als je haf zo is als op de foto's in je profiel is er niks mis mee hoor, heel goed zelfs, ieder paard hoort bij de flanken magerder te zijn. Als dat niet zo is zijn ze te dik. Dus wees blij met je haf :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-11 23:03

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:17

Mariska en maron

Leuk marga het gewicht topic.

Vandaag maron gereden en even lekker uitgestapt in de polder.
Ben aan het wachten geweest op de dierenarts maar denk dat ik op zoek ga naar een andere!
Heeft geen haast maar om je dan twee dagen te laten wachten is ook niet zoals het hoort.
Had de dierenarts gevraagd om advies voor het "te dik "worden. Want na mijn idee is er gewoon meer aan de hand. Niet alleen het gewicht en dan niet graag willen lopen. Maar goed ze zouden mij terug bellen en overleggen maar tot op heden nog niets vernomen. Wilde graag dat ze bloed zouden afnemen dan kan je in ieder geval zien of er e.v.t een te kort is aan iets.

Rijden gaat de laatste tijd wel beter en zelf ben ik gelukkig niet meer zo nerveus als een tijd terug.
We gaan gewoon weer op pad en zien wel wat we tegen komen onderweg. Of we zetten net even iets meer druk met rijden in de bak en maron pakt het redelijk goed op.
Het gevoelige is er nog even in het begin maar ook dat gaat al een stuk beter.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 17:26

jomaro schreef:
Mariska en maron

Ben aan het wachten geweest op de dierenarts maar denk dat ik op zoek ga naar een andere!
Heeft geen haast maar om je dan twee dagen te laten wachten is ook niet zoals het hoort.
Had de dierenarts gevraagd om advies voor het "te dik "worden. Want na mijn idee is er gewoon meer aan de hand. Niet alleen het gewicht en dan niet graag willen lopen. Maar goed ze zouden mij terug bellen en overleggen maar tot op heden nog niets vernomen. Wilde graag dat ze bloed zouden afnemen dan kan je in ieder geval zien of er e.v.t een te kort is aan iets.

Rijden gaat de laatste tijd wel beter en zelf ben ik gelukkig niet meer zo nerveus als een tijd terug.
We gaan gewoon weer op pad en zien wel wat we tegen komen onderweg. Of we zetten net even iets meer druk met rijden in de bak en maron pakt het redelijk goed op.

Hoi Mariska, ik heb je net geantwoord in het andere topic. Ja ik denk echt dat je een hele wijze beslissing neemt om eens bloed ofzo te laten onderzoeken. of in iedergeval een DA naar zijn mening vragen. Jij weet zelf het allerbeste hoe je paardje reageerd of juist anders is de laatste tijd. Hoe oud is Maron???

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 17:45

Sjemira schreef:
jomaro schreef:
Mariska en maron

Hoi Mariska, ik heb je net geantwoord in het andere topic. Ja ik denk echt dat je een hele wijze beslissing neemt om eens bloed ofzo te laten onderzoeken. of in iedergeval een DA naar zijn mening vragen. Jij weet zelf het allerbeste hoe je paardje reageerd of juist anders is de laatste tijd. Hoe oud is Maron???

Maron is 12 jaar.
Vanaf zijn 4 de jaar heb ik hem. En altijd stevig geweest maar ook " te "

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 21:37

JODIE en DELANO
3-11-2011
--

Vandaag weer super lekker gereden, bezig geweeest met het los rijden (omlaag over de rug) waar hij heel veel moeite mee heeft.
Dus alles herhaalt wat we in de les ook hebben gedaan!

Wat ben ik toch trots op mijn bigiie.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 21:57

Marga en Azkaban:
3 nov.
=================
Azkaban had gisteren een vrije dag en dinsdag had ik hem even gelongeerd. Ik kon vandaag dus niet opstappen, hij vertikte het om stil te staan. Ik dacht ik zal hem maar even in de longeerbak losgooien dan voor ik erop ga. Pfffffffffff hij was me drukkkkkkkkkkkkk. Daarna kon ik nog niet normaal opstappen na de 20e poging ofzo zat ik er eindelijk op. Stalgenoot was ook aan t rijden in de bak, Azkaban wilde haar constant achterna, ik heb dus echt weer peentjes gezweten om hem een beetje normaal te kunnen rijden, hij was erg voorwaarts. In 1 niet oplettend ogenblikje, jawel meteen in galop en niet stuurbaar. Gelukkig ging mijn stalgenoot meteen stilstaan en kon ik hem net voor t hek laten stoppen. Wat een draak was t weer vandaag.

Hij was weer zeiknat natuurlijk dus kon ik lekker wachten tot meneer een beetje droog was voor ik zijn winterdeken erop kon doen.

Ik snap niet waarom hij zo wisselvallig is, dan is tie stik braaf en dan is het een draak 1e klas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-11 22:00

Ja dat zijn jonge paarden he :P . Heb ik ook hoor :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-11 22:02

Yvank_ schreef:
Ja dat zijn jonge paarden he :P . Heb ik ook hoor :)

gelukkig ben ik niet de enige dan hahahahha, dat doet me goed. Denk alleen dat ie nou zo eenmaal is, tis er 1 met een gebruiksaanwijzing :)

NessaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:36

JODIE -> leuk dat hij zijn best deed! :)

Vanessa en Xanto
------------------
Vandaag leuke herfstwandeling gedaan te voet. Hij had deze week wat last van koliek aanvalletjes.
Maar vandaag leek er niets aan de hand. Gelukkig maar! :)
Ik gleed over de bladeren bijna in het bos, er was super veel gevallen gisteren.
Het ging dus weer best goed. Hij is helemaal gek van het bos. :)

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 16:54

@ Sjemira: Heel herkenbaar maar dat is wat de Haflinger zo leuk maakt. :))

Aranka en Sandra

arankeng

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 17:10

Binnenkort voor het eerst op het strand rijden echt veel zin in!!! *\o/*

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 18:17

Claudia&Famiera, 4 november:

Dressuur gereden, ze was in het begin best druk en drammerig.
In de galop een beetje doorgepakt en toen ging ze wel fijner lopen. Ze had er alleen wel een handje van om linksom in draf op de volte door m'n buitenbeen heen te lopen. Paar keer goed gecorrigeerd en toen was het over.
Ook wat geoefend met voltes openen en sluiten, linksom ging super :) Rechtsom wat minder, maar dat is ook d'r moeilijke kant dus dat had ik wel verwacht.

Daarna over de weg uitgestapt, nu een keer een heel rondje gereden. Normaal doen we de helft, dus een deel had ze nog niet gezien.
De schapen op dat stuk waren ook wel heel eng ineens :D En op 2/3e ongeveer kom je langs een klein stukje industrieterrein en moet je langs een groot, hoog, wit gebouw en daar tegenover is een weiland met een stel schuurtjes naast elkaar.
Dat was toch wel zo eng :') Moest afstappen want mevrouw durfde er niet tussendoor :+ Was gewoon net zo breed als de rest van de weg, maar toch. Denk dat het geluid van d'r hoeven ging galmen of zo.
Helemaal niet gewend van d'r, normaal is niks eng. Maar het was ook zo over, dus maakt verder ook niet uit :) .

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 19:31

t lijkt erop dat wij heel langzaam uit ons dipje aan het klimmen zijn
gister les gehad, ging voor mn gevoel vreselijk, kaak vast zetten links vastpakken etc, aan de kletter gaan al dat soort dingen
vandaag weer gereden, in het begin weer vasthouden linker kaak weer vast, maar ging steeds beter heel veel voltes gereden enzo en toen heeft ze het laatste kwartiertje heerlijk gelopen

vanacht was ze uitgebroken := alle wortels op, al het brood weg, in de voerton gezeten met dr dikke neus
dus ik gelijk helemaal geschrokken,wantja met dr hoefbevangenheid, gelukkig niks aan de hand

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 21:10

Annemarie en Storm,

Geen dagboek maar een weekboek haha. Beetje druk gehad. Deze week lekker met Storm in de bak aan het werk geweest. Helaas was ie dus juist gisteren tijdens mijn les erg dwars. Totaal nergens op reageren enz. Op dit moment is hij lekker aan het buitenrijden met mijn verzorgster. Morgen gaat hij kennis maken met zijn achterneef. Ben benieuwd hoe dat gaat.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:37

Iedereen is lekker bezig met zijn verhaal over hoe het gaat met jou en de haflinger.
Super leuk om al die verhalen te horen!

Ook leuk om te horen dat iedereen vorige week een dippie had en deze week weer lekker gaat.
Het lijkt wel of alle haflinger tegelijk niet te genieten zijn.

--
Jodie en Delano.

Vandaag heb ik mijn lieverds weer even de wei opgegooit nu een week droog geweest dus het is al wat drooger dus ze konden er wel even een middagie op.
Ook had hij zijn rust dag gehad vandaag.

Als iemand een gesprek met mij zelf wilt ben ik ook altijd te bereiken onder de PING; 25F8EA91

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:51

Jodie_Delano schreef:
Ook leuk om te horen dat iedereen vorige week een dippie had en deze week weer lekker gaat.
Het lijkt wel of alle haflinger tegelijk niet te genieten zijn.

Claudia:

Het was gewoon een complot, ze hadden het afgesproken :j .

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 22:56

kunnen ze dan voor a.s week afspreken dat het engeltjes zijn??? en vooral 12 november , 1e keer L2 en gelijk selectie!

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-11 23:36

Saskia en Sueprice

Vrijdag 4 November 2011:

Elke dag even op spelenderwijs met Surprice bezig geweest.
Vandaag was hij echt in een klierbui.
Samen met de andere 2 (draver en shet) flink aan het dollen.
Heb een hele mooie foto van hem kunnen maken..

En wil jullie het verschil laten zien van 5 weken geleden (bij thuiskomst en een spoelworminfectie die hij had, en ervoor meteen behandeld is) en vandaag (geen infectie, op meer voer gezet)

Dit is Surprice, 5 weken geleden bij thuiskomst:
Afbeelding

En dit is Surprice, 5 weken later.
Afbeelding

Ikzelf vind dat hij er nu steeds mooier uit gaat zien.
Mooi vol aan het worden (ribben zijn niet meer te tellen , ten opzichte van 5 weken geleden), en groeit ineens als kool!!
Hij is hoger geworden, vacht ziet er weer beter uit (ook ivm. poetsen), en begint breder te worden..
En krijgt zijn hengstenstreken langzaam naar boven ;)

Wat vinden jullie??

Vandaag overigens erg trots op hem geweest.
Hij is helemaal alleen met mij door de buurt gewandeld.
Zelfs op de enge plekker geweest waar hij eerder telkens van schrok.
Ik voelde gewoon zijn vertrouwen in mij door de halstertouw heen (had ik met 1 vingertje vast).
Het was echt een onwijs machtig gevoel.
Heb het idee dat hij ook volledig voor ons heeft gekozen, en hij het prima naar zijn zin heeft.

Morgen staat wassen op de planning (wordt de eerste keer voor hem), dus ben benieuwd!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 00:18

@Claudia: ja dat zou heel fijn zijn, pfff soms denk ik wel eens waar ben ik aan begonnen.

Marga & Azkaban
vrijdag 4 november
=============
Vandaag vanuit mijn werk meteen door naar Azzie, ik heb grondwerk met hem gedaan. Toen ik hem los liet in de longeerbak ging hij meteen aan de kant gras eten, ik gooide dus de leadrope naar hem toe en hij draaide zijn kont richting mij en wilde uithalen. PFFF wat moet ik hier nu weer van denken Azkaban.....
Daarna ging hij toch maar weg draven, ik kon hem daarna lekker loswerken. Tot 2 ruiters even door mijn longeercirkel wilde stappen om op de weide uit te stappen. Gelukkig stond de stal eigenaar bij de draadjes want anders was hij er dwars doorheen gegaan. Natuurlijk moest meneer toen ff helemaal uit zijn dak gaan. Na een tijdje kalmeerde hij weer en konden we verder gaan met het grondwerken. Wel weer goed afgesloten. Ik heb besloten om vaker met hem te grondwerken en iets minder te gaan rijden. Hij moet gewoon zich beter gaan gedragen. Zou fijn zijn :)

Loran_Nolen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-11 00:44

@ Marga & Azkaban,
klinkt als een hele heftige middag.
Herken het wel hoor, kont jou kant op draaien, Duprice begint er ook langzaam mee, maar corrigeer hem er we op. Hij haalt niet (meer) uit, na een flinke tik op zijn bil (hij probeerde me uit tijdens 1 van de eerste keer borstelen op stal toen hij bij huis kwam te staan). Was niet hard, maar wel even duidelijk dat ik er niet van geniend ben, zeker niet van een jong dier (jaarling).
Maar fijn dat je het goed hebt kunnen afsluiten!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-11 00:48

@Loran: Ja het is heel moeilijk, hij is erg wisselvallig in zijn gedrag en met rijden. Ik weet niet of je eerder in dit topic gelezen hebt dat meneer de staleigenaar geslagen had en toen door een hek is gesprongen.