Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:03

Paulusjuh schreef:
Haha alleen ben ik nog niet zo overtuigd hoor haha.
Agh we zien het wel, ik droom er nog steeds van om een keer M1 te starten, laten we dat eerst maar eens waarmaken ;)

Zo droomde ik om z te starten ohz
Maar ja dat hebben we nu maar in de ijskast gezet.
De stekker gaat eruit 31 december 2013.
En dan gaan we ons alleen richten op het mennen.
Totdat we daar " vast". Zitten en dan activeren. We de ohz startpas wel weer
Het is allemaal behoorlijk prijzig
En dan de huidige brandstofprijzen erbij en de onkosten die mijn oude paard weer gaan opleveren.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 10:31

Ja jij hebt ook de menwedstrijden er idd nog bij. Ik wilde dus ook bij nhps gaan rijden, rotterdam is lekker dichtbij, maar dat wordt me ook gewoon te duur. Moet dan ook steeds trailer regelen enz. Jammer maar helaas!

We gaan het zien hoever we komen!
Wel leuk dat het bij jou in het mennen zo goed gaat! :D

En agh.. Anders rijd je toch ook een keer impuls ohz. Is niks anders aan ;) haha

Anoniem

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 11:26

Mijn droom/doel was ook Z ohz worden. Maar ik zal nu allang blij zijn als ze gewoon bij mij kan blijven :)

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:33

Hallo Dames, ik had het een beetje druk de laatste tijd aangezien ik heel Nederland bijna ben doorgereisd voor paardjes te bezoeken. Het heeft me veel moeite gekost om echt te doen wat ik wil en waar ik me fijn bij voelt.

Gisteren had ik een afspraak staan in Prinsenbeek bij een 3,5 jarige haflinger ruin. Op de foto was ik al verliefd op hem en had enorme buikpijn die dag. Eenmaal onderweg waren de zenuwen enorm. Vrienden van me waren mee en die merkte het ook aan me.
Eenmaal op stal aangekomen daar zijn we door gereden naar het weilandje waar hij stond. Oh ik zag hem lopen en ik dacht jij bent leuk! <3
Hij is erg groen dus hij moest even wennen aan het idee dat er zoveel mensen waren en dat die mensen ook aan hem gingen zitten.
Na een tijdje kwam hij lekker kroelen bij me en vond hij het allemaal prima.

Opeens keek ik in zijn ogen en toen zag ik het: Dit is hem! <3 *\o/* Het voelde zo goed van binnen!
Terug naar stal om te onderhandelen en uiteindelijk voor de prijs meegekregen wat ik kon missen. :)
Ik ben dus eigenlijk een hele troste eigenaar van een hele groene 3,5 jarige haflinger genaamd: Wheran.
Ik hoop hem volgende week te gaan ophalen.
Afbeelding
Afbeelding

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 16:36

Het bokken bedoel je Paulusjuh?
Mwah, toch 4x een bok gegeven, hoop ook echt dat er iets uit gaat komen.
Had via de mail al contact met de osteo en het filmpje gestuurd, zodat ie al wist wat er aan de hand was.
Hij komt a.s vrijdag lekker vroeg, dus klim er even express ook niet meer op!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:41

Vervelend lyzet, gelukkig kan de osteopaat snel komen.

Anous had gister gereden en ging goed. Vandaag was t mijn beurt maar helaas onwijze hagel, wind en regen en enkelt een buitenbakje dus morgen nieuwe poging na t werk.

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:47

Iris heeft vanochtend zichzelf beweging gegeven. Haar nieuwe vriendin werdt namelijk uit de wei gehaald om te gaan rijden. De muts heeft 45minuten lopen rennen en gillen, zonder een enkele kuch! Daarna was ze wel zeiknat van het zweet en was het weiland behoorlijk zwart... oeps...

Vanmiddag heb ik even gepoetst, door het zweet was ze een beetje curly geworden ;) Nu was ze zelf uit de wei, ook reden voor flink wat idioot gedoe. Ze ging zelfs gericht naar mij trappen! Doet ze echt NOOIT! Dus heeft ze een maat 40 laars in haar pens gekregen. Schoppende paarden hou ik niet van. Daarna was het schoppen wel over, het heen en weer draaien niet ;)

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 17:57

Mijn buurvrouw van in de 70 heeft al jarenlang een haflinger(23) en is er nog steeds superblij mee. Ze vindt het nu zelfs erg jammer dat ze niet meer op hem kan rijden door haar lichamelijke problemen.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:03

@ Nola
Gefeliciteerd! Leuke haf.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 18:15

gf met je nieuwe aanwinst

Zo wij zijn terug van een weekend Zeeland.
Mando werd geentertaint die 3 dagen, morgen hem zelf maar weer gaan plagen

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:50

nola12 schreef:
Hallo Dames, ik had het een beetje druk de laatste tijd aangezien ik heel Nederland bijna ben doorgereisd voor paardjes te bezoeken. Het heeft me veel moeite gekost om echt te doen wat ik wil en waar ik me fijn bij voelt.

Gisteren had ik een afspraak staan in Prinsenbeek bij een 3,5 jarige haflinger ruin. Op de foto was ik al verliefd op hem en had enorme buikpijn die dag. Eenmaal onderweg waren de zenuwen enorm. Vrienden van me waren mee en die merkte het ook aan me.
Eenmaal op stal aangekomen daar zijn we door gereden naar het weilandje waar hij stond. Oh ik zag hem lopen en ik dacht jij bent leuk! <3
Hij is erg groen dus hij moest even wennen aan het idee dat er zoveel mensen waren en dat die mensen ook aan hem gingen zitten.
Na een tijdje kwam hij lekker kroelen bij me en vond hij het allemaal prima.

Opeens keek ik in zijn ogen en toen zag ik het: Dit is hem! <3 *\o/* Het voelde zo goed van binnen!
Terug naar stal om te onderhandelen en uiteindelijk voor de prijs meegekregen wat ik kon missen. :)
Ik ben dus eigenlijk een hele troste eigenaar van een hele groene 3,5 jarige haflinger genaamd: Wheran.
Ik hoop hem volgende week te gaan ophalen.
[ Afbeelding ]
[ Afbeelding ]

Wat een leukert, ik snap je keuze wel
Wie is zijn vader?

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:55

bedankt :)

Whetu x Amadeus

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:56

nola12 schreef:
bedankt :)

Whetu x Amadeus

Bedankt voor je antwoord, zegt mij niets maar dat is mijn probleem
Mijne komt ook uit de w lijn dus dacht misschien is het familie

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 19:59

Gefeliciteerd met je paard mooie afstamming :)

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:01

Bedankt!

Bij mij zijn ze beide ook onbekend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:08

Whetu is een topvererfer in NL. En amadeus was een tophengst uit oostenrijk die heel invloedrijk is geweest in de haflingerfokkerij!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 20:21

Yvank_ schreef:
Whetu is een topvererfer in NL. En amadeus was een tophengst uit oostenrijk die heel invloedrijk is geweest in de haflingerfokkerij!

Bedankt, zo leer ik ook weer wat

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:35

Klasien schreef:
Iris heeft vanochtend zichzelf beweging gegeven. Haar nieuwe vriendin werdt namelijk uit de wei gehaald om te gaan rijden. De muts heeft 45minuten lopen rennen en gillen, zonder een enkele kuch! Daarna was ze wel zeiknat van het zweet en was het weiland behoorlijk zwart... oeps...

Vanmiddag heb ik even gepoetst, door het zweet was ze een beetje curly geworden ;) Nu was ze zelf uit de wei, ook reden voor flink wat idioot gedoe. Ze ging zelfs gericht naar mij trappen! Doet ze echt NOOIT! Dus heeft ze een maat 40 laars in haar pens gekregen. Schoppende paarden hou ik niet van. Daarna was het schoppen wel over, het heen en weer draaien niet ;)

Pfff irritant gedrag ja! Gelukkig hebben onze paardjes dat niet. Er is hier gister wel een pensionoaardje op stal gekomen, dus het is hier een beetje onrustig in de weides. Maar hopelijk is de rust morgen of overmorgen weer terug gekeerd.

Leuke aankoop Nola! Hopelijk heb je er nog jaren plezier van!

Hoe gaat het met jou paardje Yvank?

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 21:41

Kijk leuk om te weten!

Bedankt ELpatcho , ik hoop het ook! Maar heb zo'n voorgevoelens dat het echt me maatje word voor het leven! :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 09:48

Gefeliciteerd Nola met je aanwinst!

Hier niet zoveel te melden. Heb een gezellig weekend gehad. Vriendin waarmee ik op vakantie was was bij mij. Even gezellig samen Storm gedaan en naar de Intratuin geweest. Heb maar weer een paar kerstspulletjes gekocht. Gisteren een lekker lui gadje gehad, was het ook wel weer voor. Heb alle soorten weer gezien behalve sneeuw en ijzel haha.

Nou ik ga hier maar eens aan de slag, want er ligt echt een berg met werk. Gelukkig straks met de kerst nog 8 dagen vrij.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:08

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk koppie zit erop :)

Ik heb gister anne weer geschoren, echt verwonderlijk hoeveel haar er weer vanaf kwam! Hopelijk kunnen we nu weer lekker trainen zonder veel te zweten en kou te pakken. Gister was ook meteen de laatste dag op het land. Vanaf nu weer lekker in de molen en op stal.

I moet nog 2 weekjes werken en dan ben ik ook een week vrij waarvan we 3 dagen naar Disney gaan. Superleuk! Is dan ook al in kerstsfeer enz. Lijkt me echt super!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:11

Lijkt me inderdaad ook erg leuk om een keer te doen, naar Disney met kerstsfeer, maar voor dit jaar is echt al mijn geld op. In Amerika toch weer meer uitgegeven dan gedacht haha.

Dat haar groeit inderdaad echt supersnel. Storm is een week geleden geschoren en merk nu al dat zijn haar blijft groeien. Hij voelt nu echt als fluweel op zijn billen haha.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 10:39

Ja raar he! Zit het in het weer? Diverse kwpners bij ons zitten ook al vrij dik in het haar. Anderen weer helemaal niet. Normaal scheer ik maar 1 keer in de winter, zo begin nov. Nu was ik dus een maand eerder en kon ik nog een keer, zo snel al! Scheelt dat Anne het heerlijk vindn

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 13:41

Bedankt allemaal!

Paulusjuh : lekker dat je anne heb geschoren, vast een hele opluchting voor haar!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-13 23:44

Nou lekker gereden hoor, maar niet heus. Wát een schijtweer zeg! De eerste 20 min ng wel droog
En daarna volop gieten. Dus maar naar binnen gegaan en Anne onder solarium gezet. Ik was in die korte tijd echt verregent tot op mn bot. Brrr! Anne was ook beetje stijfjes.
Morgen weer een poging en anders maar ff aan de longeerlijn.

Bah bah bah!!
Geef mij maar zomer :)