Marjoow; wat jammer! Ik was echt kapot toen mijn verzorgpony 2 jaar geleden zomaar verkocht werd! Die verzorgde ik al 6 jaar Ik was de enige die er wat mee deed en ineens was ze weg..
Hier is het helaas niet de hele dag gebleven zoals het vanochtend was, vanochtend heerlijk weertje zonnetje enzo. Vanmiddag alleen maar regen, maar ook af en toe zon!
joopiexx
Geplaatst: 01-05-10 19:48
Lisa bij ons was het precies omgekeerd! Ochtend heel slecht en nu best mooi!
Hier zie ik nu ook eindelijk blauwe lucht! Hmmpf had dat niet wat eerder kunnen komen
joopiexx
Geplaatst: 01-05-10 20:02
Morgen schijnt het ook echt geen lekker weer te worden jammer genoeg.. Ik ging vandaag cowboy spelen met wenner, nouja lekker zonder zadel rijden, en ik kan al heel aardig sturen met touwhalster. Ik krijg hem alleen niet nagefelijk ermee. Ik ben ook de jog aan het oefenen, zodat het lekkerder doorzit. Echt heel grappig.. hij schuimt zelfs nog zonder bit!
Haha even doen alsof je in het warme wilde westen was! Mooi dat zo goed ging, en dat negevelijk komt vanzelf wel. Tenminste wat ik merk als ik wel eens een paardje hier op stal met alleen touwtje om zn neus rijd is dat hij de steun van het bit zoekt laat maar zeggen. Maar na een paar x begon hij ook al lekker te zakken zonder bit! Lukt de jog al een beetje dan? Als hij schuimt is hij iig lekker ontspannen!
joopiexx
Geplaatst: 01-05-10 20:09
Ja leuk joh! We oefenen met longeren heel veel met terugdraven, dus langzaam, en ik probeer nu dus teruuuugg- jog, en dan iets inhouden en dat tempo houd hij dan best een tijdje aan.. Hij vindt het leuk om dingen te leren, hij is heel nieuwsgierig. Zo schattig, want hij doet heel voorzichtig alsof hij zo braaf is zodat we het vaker gaan doen. Zodra hij echt moet werken gaat hij in verzet, probeert hij je uit te dagen enzo. Daarom spelen we ook 1 of 2 keer in de week even, eerst lekker grondwerken en dan nog even zonder zadel.
Nu ga ik naar de bios; de gelukkige huisvrouw geloof ik! Fijne avond allemaal!
nog steeds geen internet thuis dus kan weer niet bijlezen erg jammer:( peep heb afgeslagen en is 6 x gedekt in totaal en is nu weer thuis. Maandag bellen we voor een afspraak om haar de 18e te laten scannen.
Heel vervelend om zo ineens via mail te horen te krijgen dat je verzorgpaardje weg gaat!!!
lekker voor Nibbit dat hij een verwendagje krijgt
Hier alles prima alleen ontzettend druk, Heb natuurlijk nu Viënna en ben keihard aan trainen met haar! Ze is al redelijk wat kilo's kwijt en haar conditie is van 0 zeker met een 7 gestegen!!!. We rijden wel afwisselend dressuur, springen en buitenritjes. Alleen het meeste dressuur dit omdat ik haar graag wil gaan starten! Moet zeggen Viënna is echt top!!! Ze heeft mijn vertrouwen helemaal terug gegeven ondanks ze best gek kan doen zo nu en dan., maar ze is een topper met karakter
Super Prissey! Dan heb je toch de juiste keuze gemaakt! Denk zelf altijd dat als je een paard hebt dat ook soms gek doet, maar dat je haar blijft vetrouwen.. Dan is er de klik. Natuurlijk denk je soms wel van Ooh, maar je begrijpt me wel ongeveer denk ik!
Succes met je wedstrijd Naomi!
Leuk Jody dat hij zo leergierig is, dan komt die jog vast snel! Was de film nog leuk?
Nathalie heb zelf alleen echt het eind gezien van de film, toen die paarden zo gingen rennen.
Ga nu maar eens wat huiswerk maken en even wat lekkers voor Nib maken en dan lekker een dagje niks doen bij hem!
joopiexx
Geplaatst: 02-05-10 10:37
De film was erg leuk! Daarna lekker op tijd mn mandje in gegaan. Doe ik net mn ogen open zie ik dit vieze weer!!! Niet leuk, en het blijft de hele dag zo!
Naomi succes met je wedstrijd, ik hoop dat het weer bij jou wel iets beter is!
Ik dacht tijdens de film steeds dat ik sms kreeg Heb een hinnikgeluid als ik sms krijg, maar die komt ook in vrijwel elke film met paarden voor heb tel maar bij me gelegt, wist ikzeker dat het op tv was
Tis hier nu nog droog met zon, maar buienradar beloofd niet veel goeds.. K ga straks naar vriendin om te helpen met draadopspannen.. Dus hoop dat het beetje droog blijft..
Hoeveel betalen jullie voor je stalling?? Of zijn jullie allemaal zo rijk? Ik wil ook eigen paardje ...
Wij betalen geloof ik 180 per maand. Voor voeren, binnen en buiten zetten, stallen uitmesten en wei en bak onderhoud. We hoeven dus niks zelf te doen. Het is wel een kleine pensionstal met 7 paarden. Ze hebben er ruime stallen, buitenbak, hele ruime zadelkamer+kastjes, wei om te rijden en de paarden staan er in de zomer 24/7 in de wei.
Nathalie83
Geplaatst: 02-05-10 12:20
Betaal je dat zelf? of je ouders?
joopiexx
Geplaatst: 02-05-10 12:31
Nathalie; Voor mijn stal betaal ik een huurprijs, en daarbij alles los wat k verbruik. Dus je kan zuinig zijn, en heeel niet zuinig zeg maar. In de zomer huren we ook het land, maar daarentegen krijgen ze minder krachtvoer en hooi en zijn ze schoner op stal. Dus dat compenseert dan toch. Alsnog is het niet goedkoop maar ik woon nog thuis, dus heb verder weinig vaste lasten.