Xxmh(ik weet je naam niet oeps), de mijne komt ook al steeds dikker in zijn vacht ja. Zeker mijn shet, die is echt al een beertje.
Avaron is nu echt een bommetje energie, hij staat nu drie weken stil omdat ik zelf helemaal niks kan. Heb geprobeerd hem te longeren maar dat was ook zonder succes helaas. Toen kreeg ik ook nog een bericht van de mensen waar ik hem gestald heb dat ik snel even de staldeuren moest gaan verven. Met ontzettend veel pijn toch nog de deuren geschuurd en in de grondverf gezet, gaat ze zeuren om 2 kwastharen die in het verfwerk zitten. Zulke dingen doet ze wel vaker omdat ze perfectionist is maar in tegenstelling tot dat is het hek al een maand kapot sn daar doet ze dan weer niks aan. Gelukkig hebben mijn ouders besloten dat ik hem mag verhuizen naar de pensionstalling om de hoek, en dan bijschieten in de kosten. Is ook een stuk handiger om in de winter gewoon een bak te hebben ipv een nat weiland haha.
Jeetje wat een muts is het dan. ik zou zeggen doe het lekker zelf als ik het niet goed genoeg doe. Fijn dat je naar een ander plekje kunt verhuizen. En een bak in de winter is natuurlijk altijd top!
Haha mijn haf heeft ook geen geduld voor de smid, duurt hem allemaal veel te lang. Hij is de laatste dagen wel weer zo braaf. Over 2 weken mag ik weer rijden en ik kan haast niet wachten.
Gisteren was mijn achternichtje hier en die wilde graag op mijn shetje rijden. We hebben hem samen opgezadeld en mooi gemaakt (hij leek net een circus paard). Er had 3 jaar niemand op gezeten en het was gewoon opstappen en wegrijden. Gouden beestje dat.
Geweldig zo'n shetje! Heerlijk van die brave beestjes waar alles mee kan. Hoop dat Puzzle dat straks ook is.
Bij de smid zelf was Olivia super braaf! Had wellicht ook wat te maken met de bak voer voor haar neus.
Op dit moment staan de paarden op een laag pitje. Vaak is het hooi en water geven even knuffelen en weer klaar. Druk met werk, zowel buiten de deur als thuis. de maïs komt binnen, dus werk zat, en volgende week beginnen ze hier aan de daken. eentje moet de stormschade gerepareerd worden en bij de andere gaat het asbestdak eraf. Hopelijk krijgen we het daarna rustig tot de lammeren zich in februari aandienen. Maar ik vrees ervoor.
xxxmh
Geplaatst: 27-09-16 20:48
Vandaag weer heerlijk gereden, van mij mag het altijd deze temperaturen zijn in de herfst!
Gisteren is Summer geschoren door de eigenaar en het heeft haar echt goed gedaan! Zo zag ze er vorige week nog uit:
En deze zijn van vanmiddag, het is wel snapchat kwaliteit :
ze is zo licht geworden in haar vacht met vergeleken de foto hierboven!
Jaa, vorig jaar in oktober gedaan maar ze had al echt een dikke teddy vacht waar het zweet vanaf droop na 30 minuten rijden, het druppelde er echt vanaf
Ik wachten meestal tot het echt koud werd. Dan had hij de meeste wintervacht gekweekt. Dan ging ik het liefst in november scheren, dan hoefde het vaak maar 1 keer. Nu gelukkig niks te scheren. Vond en vind het nog steeds, verschrikkelijk om te doen.
Helaas is rhosa niet meer tot mijn beschikking. Wel heb ik gister een hengstveulen gekocht! Stitch van Steenbergen! Nu 4,5 maand blijft nog een maandje bij zijn moeder lopen en komt dan naar mij toe. Zo blij!
Leuk beestje tamara! Wat ik zou voeren aan een veulen, pavo heeft speciaal voer voor jonkies met precies wat ze nodig hebben erin. Dat heb ik mijn paardje toen gevoerd
Hier een tijdje vrijwel niet op bokt geweest ivm drukte en inmiddels ook weer heerlijke chaos privé. Van de week wel heerlijk 's morgens vroeg een rondje hei gereden, perfect om je hoofd even leeg te maken.