Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

janouk schreef:http://m.youtube.com/watch?v=SpSwdZlp1a ... tube_gdata
Het wedstrijdseizoen is over. Even geen dressuur, vaardigheid, maar tijd voor truukjes en trainen voor meer schoudervrijheid. Ze kan het aan de hand goed, maar we zijn bezig de hulpen aan te leren onder het zadel. Nu moet ik nog leren timen haha
Ik zou toch ook hier graag nog mijn vraag willen stellen wat betreft het scheren van mijn haflinger. Mijnt schreef:Sorry dat ik hier zo kom binnen vallenIk zou toch ook hier graag nog mijn vraag willen stellen wat betreft het scheren van mijn haflinger.
Mijn haflinger staat 24/7 buiten zonder schuil mogelijkheid op dit moment nog met een ongevoerde regendeken op, met rijden zweet hij erg veel en na die tijd kan hij op stal alleen doordat ik niet dichtbij stal woon kan ik niet makkelijk terug om hem weer buiten te zetten dus dat word door de staleigenaar gedaan. Nu word dit niet zo prettig gevonden als dit bijna/elke dag gedaan moet worden omdat hij ernaast nog een baan heeft. Dus nu zat ik te denken om een patroon bij hem te laten scheren dat hij zodat ik hem dan zelf weer buiten kan zetten na het rijden of bijv na een half uurtje.
Dit is het eerste jaar voor mij dat hij dekens op heeft door dat er een pony in de kudde stond die mijn dekens telkens kapot beet. Hiervoor kreeg hij elk jaar een dikke wintervacht en ging ik gewoon minder rijden, maar het liefst blijf ik gewoon door rijden.
Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?
volgens haar kunnen we makkelijk het Z halen! Moeten er beiden wel hard voor trainen en veel oefenen en Anne heeft d'r leeftijd ook niet heel erg mee (wordt volgend jaar 14) maar het is zeker niet onhaalbaar. Paulusjuh schreef:Balen Lyzet! Bleef ze dat doen? Of was het wel snel over? Hopelijk kan de osteo je verder helpen!
Ik heb vanochtend weer gelest, ging echt weer heerlijk. Omdat ze zo snel zweet hebben we de galop even achterwege gelaten en ons lekker gericht op wat goede oefeningen in draf. Meer opgericht, van achter meer zakken, wijken en stukjes schouderbinnenwaarts. Instructrice was dik tevreden!volgens haar kunnen we makkelijk het Z halen! Moeten er beiden wel hard voor trainen en veel oefenen en Anne heeft d'r leeftijd ook niet heel erg mee (wordt volgend jaar 14) maar het is zeker niet onhaalbaar.