Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Faringo

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 10:06

Goed om te horen. Bij mij blijft het iedere keer weer terug komen. Soms maanden niet en dan ineens zit het er weer. Ga het zeker proberen als het lang aan houdt.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 11:00

@ yvanka: ik word per januari lid omdat ze 1 dec pas de eerste wedstrijd hier organiseren. Het is inderdaad van nhps.

@ Faringo: de wedstrijd is op de schieruiters in Rotterdam. Als het goed is gaan ze daar aankomend jaar nog veel meer wedstrijden organiseren, voor mij lekker dichtbij dus!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 12:51

Is toch Schiedam die kant op? Zou voor mij ook niet heel ver weg zijn maar ja ik heb geen trailer tot mijn beschikking en Storm vindt de trailer ook niet meer zo tof zeg maar haha

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 13:29

Ja in het verlengde van Rotterdam Airport.
Aan de kant waar de Gekro zat.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:05

Oh dan weet ik waar het is inderdaad

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:15

S.chieruiters en L.ittel waren vroeger de grootste vrienden _O- Not... de jongelui konden elkaar niet uitstaan
Nu spreek ik wel over 30 jaar geleden
Ik wordt oud _O- hahaha

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:22

Haha. Weet inderdaad wel waar het zit, maar qua ervaringen ben ik niet bekend mee. Das toch net even de andere hoek dan waar ik zit hoewel het met de auto nog geen half uurtje rijden is.

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 14:50

Hee ik leef ook nog. Vandaag eindelijk mijn toetsweek achter de rug ik doe zo even bijleespost

pippenstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:10

Ik heb mijn vijfjarige Haflinger ruin Nobel Boy verkocht aan Bokker (USKYD heet ze hier geloof ik ) Hij woont nu heerlijk in Frankrijk. Ga nu maar eens uitkijken naar een iets oudere en ervarenere Haflinger, dus I'll be back soon.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:23

Gefeliciteerd Marieke! Ben je de toetsweek goed door gekomen?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:37

He... Marieke is vandaag .....

18

geworden
Yeahhhhhhhhhhhhhhhhhhhh _O-

Dan zal ik nu maar niet meer langs haar huis rijden naar stal.. voor je t weet komt ze met haar scheurijzer de hoek om ...

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:39

Klopt Faringo.
Je bent er zo... alleen niet met file _O-

File.. wat was dat ook alweer????

Wij rijden om 4 uur richting Zierikzee... gaan ff weekendje familie bezoek
Altijd erg gezellig.
Dus we rijden rond de file weer rond Utrecht en dan maar ff wat eten in Rotterdam ergens.
Zullen we wel rond 20.00 in Zierikzee zijn

Zondagmiddag weer naar huis.
Heb er wel zin in, gaan ff morgen naar Hellevoet ff rondje shoppen. zulk mooi weer zou het niet worden dus dan lopen we in iedergeval droog

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 15:57

Gezellig hoor even een weekendje Zeeland. Hoop dat het mee valt met de files richting deze kant.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:09

Ik ben er nog nooit geweest op die manege haha. We gaan het zien.

Hoe ging je toetsweek marieke? En gefeliciteerd!!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 16:29

hmmm vond hem een beetje tegenvallen, weinig geleerd vanwege dat ik vorige week bij het overheerlijke fjordenpaard ben geweest. maar me cijfers zijn tot nu toe nog goed :D

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:48

janouk schreef:
http://m.youtube.com/watch?v=SpSwdZlp1a ... tube_gdata

Het wedstrijdseizoen is over. Even geen dressuur, vaardigheid, maar tijd voor truukjes en trainen voor meer schoudervrijheid. Ze kan het aan de hand goed, maar we zijn bezig de hulpen aan te leren onder het zadel. Nu moet ik nog leren timen haha

Grappig

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 17:50

Leuk schieruiters daar ben ik ook nog jaren lid geweest met jens veel gereden daar

Mijnt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 19:34

Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen :) Ik zou toch ook hier graag nog mijn vraag willen stellen wat betreft het scheren van mijn haflinger.

Mijn haflinger staat 24/7 buiten zonder schuil mogelijkheid op dit moment nog met een ongevoerde regendeken op, met rijden zweet hij erg veel en na die tijd kan hij op stal alleen doordat ik niet dichtbij stal woon kan ik niet makkelijk terug om hem weer buiten te zetten dus dat word door de staleigenaar gedaan. Nu word dit niet zo prettig gevonden als dit bijna/elke dag gedaan moet worden omdat hij ernaast nog een baan heeft. Dus nu zat ik te denken om een patroon bij hem te laten scheren dat hij zodat ik hem dan zelf weer buiten kan zetten na het rijden of bijv na een half uurtje.
Dit is het eerste jaar voor mij dat hij dekens op heeft door dat er een pony in de kudde stond die mijn dekens telkens kapot beet. Hiervoor kreeg hij elk jaar een dikke wintervacht en ging ik gewoon minder rijden, maar het liefst blijf ik gewoon door rijden.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 20:13

Ik ga morgen een (hopelijk) stapritje maken met Iris en haar nieuwe vriendin met mijn vriendinnetje. Ik ben weer héél voorzichtig positief. Vandaag aan de longe gehad, het was mijn bedoeling te stappen en voorzichtig een rondje te draven, Iris had andere plannen... Maar geen enkele kuch en de ademhaling was ook vrij snel weer 'normaal'.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 21:26

Marieke gefeliciteerd en maak en een gezellig feestje van. *\%/* :#

Klasien fijn om te horen dat Iris zich een klein beetje beter voelt. :j

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 08:27

Mijnt schreef:
Sorry dat ik hier zo kom binnen vallen :) Ik zou toch ook hier graag nog mijn vraag willen stellen wat betreft het scheren van mijn haflinger.

Mijn haflinger staat 24/7 buiten zonder schuil mogelijkheid op dit moment nog met een ongevoerde regendeken op, met rijden zweet hij erg veel en na die tijd kan hij op stal alleen doordat ik niet dichtbij stal woon kan ik niet makkelijk terug om hem weer buiten te zetten dus dat word door de staleigenaar gedaan. Nu word dit niet zo prettig gevonden als dit bijna/elke dag gedaan moet worden omdat hij ernaast nog een baan heeft. Dus nu zat ik te denken om een patroon bij hem te laten scheren dat hij zodat ik hem dan zelf weer buiten kan zetten na het rijden of bijv na een half uurtje.
Dit is het eerste jaar voor mij dat hij dekens op heeft door dat er een pony in de kudde stond die mijn dekens telkens kapot beet. Hiervoor kreeg hij elk jaar een dikke wintervacht en ging ik gewoon minder rijden, maar het liefst blijf ik gewoon door rijden.

Zijn er hier mensen die hier ervaring mee hebben?

Jammer dat je haf geen schuil ogelijkheid heeft
Je kunt een lage streep scheren dat scheelt wel iets met zweten maar verwacht er niet te veel van.
Mijn haffie heb ik dit jaar voor het eerst geschoren maar de temperaturen zijn nog zo hoog dat hij toch nog behoorlijk zweet.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 15:23

Nou, afspraak voor osteo is gemaakt voor a.s vrijdag!
Wilde donderdag gaan rijden, zat er nog maar half op, en ze begint me toch een partij te bokken... Of het nou komt, omdat ze weer wat mocht doen oid, ik weet het niet maargoed, rug/schoft moest toch echt nagekeken worden! Beetje jammer, dat het net nu ik geen werk meer heb moet. Maargoed. het is eventjes niet anders!

Ga weer even veder alles bijlezen, want dat is de laatste tijd ook erin geschoten! -O-

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 21:45

Balen Lyzet! Bleef ze dat doen? Of was het wel snel over? Hopelijk kan de osteo je verder helpen!

Ik heb vanochtend weer gelest, ging echt weer heerlijk. Omdat ze zo snel zweet hebben we de galop even achterwege gelaten en ons lekker gericht op wat goede oefeningen in draf. Meer opgericht, van achter meer zakken, wijken en stukjes schouderbinnenwaarts. Instructrice was dik tevreden! :D volgens haar kunnen we makkelijk het Z halen! Moeten er beiden wel hard voor trainen en veel oefenen en Anne heeft d'r leeftijd ook niet heel erg mee (wordt volgend jaar 14) maar het is zeker niet onhaalbaar.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:56

Paulusjuh schreef:
Balen Lyzet! Bleef ze dat doen? Of was het wel snel over? Hopelijk kan de osteo je verder helpen!

Ik heb vanochtend weer gelest, ging echt weer heerlijk. Omdat ze zo snel zweet hebben we de galop even achterwege gelaten en ons lekker gericht op wat goede oefeningen in draf. Meer opgericht, van achter meer zakken, wijken en stukjes schouderbinnenwaarts. Instructrice was dik tevreden! :D volgens haar kunnen we makkelijk het Z halen! Moeten er beiden wel hard voor trainen en veel oefenen en Anne heeft d'r leeftijd ook niet heel erg mee (wordt volgend jaar 14) maar het is zeker niet onhaalbaar.

Klinkt goed
Ik duim voor je

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-13 09:59

Haha alleen ben ik nog niet zo overtuigd hoor haha.
Agh we zien het wel, ik droom er nog steeds van om een keer M1 te starten, laten we dat eerst maar eens waarmaken ;)