Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Paulusjuh

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:27

Als je gaat scheren terwijl de vacht nog in aanmaak is (wat dus mijn fout is geweest) dan kun je er donder op tegen zeggen dat het er zo weer aan zit. Ik kan er 300 op leggen maar ze stond de afgelopen warme dagen te zweten. Ook eerder was ze onder dr deken wel gewoon warm.

Nens77

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 11:28

Goedemorgen allemaal !
Lees veel mee maar heb al even niet gepost
Meen me te herinneren dat er iemand hier op zoek was naar een Haflinger.
Er is er een van een stal genoot te koop
Zoon van van Watson Imladris geboren op 14-2-2006 schofthoogte 1.55 ongeveer
Beetje ouderwets type van origine western ingereden
Voor meer info of contact, stuur me ff een pb

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:12

Maandag de deken erop gelegd, burcas 150 gram. Ze heeft nog een mooie vacht niet te dik en te dun.
Ze glimt als een spiegeltje, daarvoor was het mij veel te warm om de deken erop te leggen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 14:15

Weet je wat ook helpt paulien? De lamp elke avond pas laat uitdoen dan maken ze ook maar weinig vacht meer aan. Daardoor heeft damella nog steeds zomervacht en die staat zonder deken.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 15:54

Toch verschilt het per paard hoor hoeveel vacht ze aanmaken...
Bij silby kon in voorheen de lamp aan laten wat is wou,meer grams erop gooien maar evengoed
werd ze een beer kwa vacht...

Hoe gaat het nu met damella Yank?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 17:21

Ja zal ook best maar merk vootal verschil sinds ik op deze stal sta :) ander stalklimaat denk ik.

Nog niets veranderd... ze heeft nu helemaal vakantie ga niet rijden zolang ze niet goed is.

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:22

Groot gelijk heb je, denk dat ik mij daar ook niet prettig bij had gevoelt...
Misschien kun je wel wat onbelast werk doen als wandelen of fietsen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 18:35

ja wil van weekend even staprondje maken naar bos voor foto's. fietsen heb ik 1 keer gedaan en toen ging ik erg hard :')

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:21

Wat betreft wintervacht, ik kan Iris wel onder 450gr zetten en een flinke lamp aan laten, ze maakt gewoon veel haar aan. En staat vervolgens de zweten onder de deken.
Vorig jaar heb ik begin november geschoren, toen stond ze al onder 200gr. Ze is prachtig kort in het haar geleven. Wel heeft een groot deel van de winter er 450gr op gelegen (buitenstal en overdag buiten).
Nu staat ze onder 0gr. Rijden doen we nu toch niet, en als we weer serieus aan het werk kunnen, gaan we scheren.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 19:23

Sommige paarden maken simpelweg veel meer vacht aan dan anderen. Ik had hier mijn haf en een andere beide onder even dikke deken, vroeg deken eral op, lichten gaan pas rond 23.00- 23.30 uit, en 's ochtends al vroeg weer aan. Resultaat: de een staat keurig in een dun vachtje en de andere met een dikke bos haar.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 22:17

Tommie groeit ook goed in zijn vacht. Maar hoop zonder racestreep de winter door te komen.
Tot nu toe gaat het goed. Stap wel langer uit en loop ook even een poosje aan de hand zonder zadel.

Hebben jullie ook dat de paarden weer frisser worden. Tommie is de laatste tijd heerlijk actief!

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 21:30

AnnemiekvM schreef:
Tommie groeit ook goed in zijn vacht. Maar hoop zonder racestreep de winter door te komen.
Tot nu toe gaat het goed. Stap wel langer uit en loop ook even een poosje aan de hand zonder zadel.

Hebben jullie ook dat de paarden weer frisser worden. Tommie is de laatste tijd heerlijk actief!

Ja gelukkig wel
Dat slome vind ik niks

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 22:26

AnnemiekvM schreef:

Mijn paard is altijd (hyper) actief haha, als die sloom is dan is die ziek.

Vandaag onze menwagen verkocht. Had een leuke sulky gezien, die ik dan wou gaan kopen.
Dus vanochtend toen de wagen opgehaald werd gelijk kijken of die sulky nog te koop stond.
Je raadt het al.. niet dus -O-

Baal er wel een beetje van, was een leuke sulky voor D/E pony en niet te duur...
Dus nu nog maar even verder zoeken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 08:58

http://m.youtube.com/watch?v=SpSwdZlp1a ... tube_gdata

Het wedstrijdseizoen is over. Even geen dressuur, vaardigheid, maar tijd voor truukjes en trainen voor meer schoudervrijheid. Ze kan het aan de hand goed, maar we zijn bezig de hulpen aan te leren onder het zadel. Nu moet ik nog leren timen haha

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:14

Anne is ook lekker actief, ondanks ze best snel weer zweet door dr haar. Hopelijk dit weekend lekker weer scheren!

Wat een leuk filmpje Janouk! Supergrappig! Wat is je geheim? Haha.

Ik heb deze week ook best veel gereden en gaat echt supergoed! Heerlijk! Gister ook een wijken waar ik u tegen zei! Is niet ons sterkste punt haha. Was zo blij! Waarschijnlijk 1 dec nog een keer wedstrijd en dan is het weer ff klaar!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:18

Goeiemorgen!!

Storm is ook lekker voorwaarts op het moment. Hoef er weinig voor te doen om hem aan het lopen te krijgen. Erg fijn wel. Deze week niet veel gedaan. Wilde gisteravond rijden maar die zenuw in mijn rug zit weer klem. Wel opgestapt maar kon echt weinig tot niets met mijn linkerbeen dus beetje rond gehobbeld. Vannacht echt beroerd geslapen er van. Nu iets beter, maar na dagje zitten op het werk zal et wel weer erger worden.

Super leuk filmpje Janouk!!

Jij dus heerlijk gereden gisteren Paulusjuh, fijn gevoel is dat dan als het gewoon een keer lekker lukt.

Nou ik ga maar eens aan de slag hier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:24

leuk paulien!

dat is die nhps wedstrijd toch :) ? ben jij daar lid van? want dat is wel verplicht als je zonder startpas rijdt. heel zuur.. wou mn buurmeisje ook op zo'n wedstrijd laten rijden maar helaas moest ze naast lid knhs ook lid nhps zijn. met startpas is knhs voldoende. vond wel vreemd maargoed ko hoog en laag springen.

@ faringo ga je wel een naar een chiropractor? die kan dat verhelpen!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:28

Leuk filmpje Janouk!

Wat is NHPS?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:28

Iris is aan de hand echt een ADHD pony, zo ken ik haar eigenlijk niet! Alhoewel, vorig jaar toen er sneeuw lag heb ik een poging tot wandelen gedaan, toen kon madam alleen maar op haar achterbenen lopen.

Vandaag weer even wandelen en dan is het de bedoeling om er morgen eens op... Ik vind het nu al spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:30

ELpatcho schreef:
Leuk filmpje Janouk!

Wat is NHPS?

Nederland haflinger paarden stamboek.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:31

Hahahaha, je kan wel zien hoe goed ik in de haflinger wereld zit! :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:33

stamboek bestaat ook nog maar sinds februari dit jaar :P daarnaast heb je kvth.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:34

Oooh dat maakt een verschil! ;) Voel me weer een stukje beter :P

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:38

Ja das weer even wennen dat er nu 2 zijn.

Chiropractor nog niet geweest, verder wel alles gehad tot aan MRI toe, maar helpt allemaal niets. Heb die aanvallen lang niet meer zo vaak als vroeger, maar ze lijken wel heftiger te worden. Hoe het even in de gaten anders ga ik dat zeker een keer proberen.

Storm kan aan de hand soms ook erg driftig zijn, tot aan explosies toe hihi. Met losgooien ook. Onder het zadel doet ie het maar zelfden mits hij gewoon zijn beweging heeft.

Waar is die wedstrijd 1 december Paulusjuh? Binnenkort is er toch weer haflingercompetitie in Heerjansdam, of ie dat die?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 09:42

Ik heb namelijk hetzelfde gehad :) mri enzo ook. uiteindelijk heeft mijn chiropractor mijn rug rechtgezet en zo de zenuw bevrijd! wat een verademing :D