[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mandarijn

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 23:08

Amanda, er zit nu een zwarte boom in. Kan uiteraard verwisseld worden. :)

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 07:14

Amanda, wat blijft hij toch knap <3
Super leuk Renske! Veel plezier!

Ik heb vandaag een leuk paard gerelateerd dagje, vanmiddag naar de ruitersportzaak met de eigenaresse van Sterre, vanavond hebben we allebei les en ik wil nog wat foto's maken!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 21:38

toulaye

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 21:47

waaauww ik heb zoveel gemist. Al een paar maanden niet meer gelezen. Afgelopen week heb ik even al jullie berichtjes en leuke fotos gelezen :) :) Wes groeit als kool ineenkeer, weet iemand hoe dat kan? Hij is nu 4 jaar en ongeveer 1,48. Mijn allerliefste knapperd :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 18:46

Mag ik mij weer melden? En gezellig mee praten.

Ik ben eindelijk klaar met mijn opleiding dus iets minder druk nu.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 13:57

Wij hebben net weer een heerlijke buitenrit gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gaat super met onze blondjes.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:40

Welkom mierkuhh! Leuke haf!! Hier ook 1 van 6 jaar :)

Marlis leuk! Wat voor opleiding heb je gedaan?
Hier lekker vakantie!!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 18:57

Werken leren verzorgende ig. In een verpleeghuis. Dus nu officieel verzorgende niveau 3. Moet helaas wel 2 jaar hier blijven bij deze werkgever anders kosten opleiding terug betalen.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:09

Wat lekker Marlis!
Daar mag ik nog dik 3 jaar op wachten.

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 20:31

Wat leuk polkiej! Ik heb mijn shet ook van jongs af aan en al meerdere jonge paarden verzorgt maar mijn nieuwe haf is toch wel een heel ander verhaal merk ik nu al haha.

Avaron is afgelopen donderdagmiddag aangekomen! Hij heeft voorheen op een manege gestaan en staat nu op een biologische boerderij/camping. 24/7 weidegang en tussen de schaapjes samen met een welsh k van 30. Heel anders voor hem natuurlijk. Hij is van een jongen met een verstandelijke beperking geweest maar die liet over zichzelf heenlopen, ik merk dat hij dat bij mij ook wil doen, en me ontzettend aan het uittesten is. Ik wil er volgende week pas opstappen en hem vooraf een aantal keer longeren voor het geval dat hij een bommetje energie is haha.

Ik ben wel echt ontzettend verliefd op hem, hij is echt prachtig.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:20

Jammer dat dat altijd is he, bij verzorgende ig opleidingen. Hier is er een groot te kort...
Ik doe zelf verpleegkundig, ook veel vraag na.
In wat voor doelgroep werk je nu?

Ah leuk, leuke uitdaging toch!
Probeer ze snel de baas te zijn, die van mij is ook zon puber die blijft proberen en snel ook weer toegeeft als ik laat merken dat ze geen baas is.
Ik heb destijds freestyle met haar gedaan erg leuke manier om elkaar te leren kennen en het paard respect voor je krijgt :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-16 15:40

Succes met avaron

Ik werk in de oudere zorg, verpleeghuis.
Verpleegkundige ook erg leuk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 10:32

Hier gaat alles goed.
Olivia en Puzzle zijn echt een leuk koppel.
Ben nog iedere dag onwijs blij met ze!
Olivia heeft zo'n fijn karakter.
Moet helemaal goed gaan komen hier.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:55

Wat fijn. Veel plezier met je twee paardjes.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 16:04

Het blijft rustig hier!
Ik ben inmiddels al een paar ķeer een rondje over het erf gelopen met beide, doen ze echt braaf, kijken beide nergens naar.
Afbeelding

Vandaag heb ik ze een keer uit elkaar gehaald, om de beurt naar voren gehaald, afgespoten en weer terug.
Olivia vond het niet zo leuk alleen op de wei, maar bleef netjes tussen de draden.
Dus nu maar eens vaker even uit elkaar halen. :)

mierkuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 17:58

Wat fijn dat het goed gaat Renske!

Hier gaat het iets minder, Avaron is van de week ontsnapt samen met zijn weidemaatje. Gelukkig zijn ze samen de camping op geschoten en niet de weg op, dus de schade valt te overzien.
Ik merk steeds meer aan hem dat hij opvoeding mist. Stilstaan kan hij niet, goed aan de hand meelopen kan hij niet. Hij is er nu anderhalve week maar er zit eigenlijk nog geen vooruitgang in. Volgens de eigenaresse van zijn weidemaatje ben ik te lief voor hem, omdat hij zo'n groot ego is en een heel brutaal karakter. Ik heb hem verder ook nog geen tikken etc gegeven maar het uit respect geprobeerd. Denk toch maar dat ik nu mijn werkwijze aan moet passen anders wordt het sowieso niets. Vandaag wel een rondje over het erf gaan lopen aan de hand. Hij schrikt echt nergens van maar is zo kijkerig. En stelt zich wel verschrikkelijk aan. Daar kan ik écht niet tegen haha. Hebben jullie toevallig nog tips hoe ik het het slimste aan kan pakken?

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:30

Wat een schatjes zijn het ook Renske <3

Mirkuhh, fijn dat het toch goed is afgelopen! Verder voor het grondwerk: Duidelijk zijn, nee is nee, ja is ja, ho is ho. Ik heb eerder een kwpn merrie gereden, en het was heel erg omschakelen. Zij testte niks uit, probeerde het zo goed mogelijk te doen, etc. Sterre daarentegen probeert heel veel uit, doet geen moeite, etc. Meelopen ging bijv in het begin dramatisch. Ze stond gewoon stil, maar met de eigenaresse liep ze in een keer mee. Dit heb ik geoefend door telkens druk te geven en weer los te laten, zo liep ze vanzelf mee. In het begin stond ik soms wel 5 minuten druk te geven en weer los te laten, tegenwoordig loopt ze zo mee of geef ik een keer druk.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 19:48

mierkuhh schreef:
Wat fijn dat het goed gaat Renske!

Hier gaat het iets minder, Avaron is van de week ontsnapt samen met zijn weidemaatje. Gelukkig zijn ze samen de camping op geschoten en niet de weg op, dus de schade valt te overzien.
Ik merk steeds meer aan hem dat hij opvoeding mist. Stilstaan kan hij niet, goed aan de hand meelopen kan hij niet. Hij is er nu anderhalve week maar er zit eigenlijk nog geen vooruitgang in. Volgens de eigenaresse van zijn weidemaatje ben ik te lief voor hem, omdat hij zo'n groot ego is en een heel brutaal karakter. Ik heb hem verder ook nog geen tikken etc gegeven maar het uit respect geprobeerd. Denk toch maar dat ik nu mijn werkwijze aan moet passen anders wordt het sowieso niets. Vandaag wel een rondje over het erf gaan lopen aan de hand. Hij schrikt echt nergens van maar is zo kijkerig. En stelt zich wel verschrikkelijk aan. Daar kan ik écht niet tegen haha. Hebben jullie toevallig nog tips hoe ik het het slimste aan kan pakken?

Erg herkenbaar... Dit is indd dominant/puber gedrag waar consequent mee omgegaan moet worden omdat het anders "gevaarlijk" kan zijn/worden.

Ik ben zelf met mijn haf toen gaan freestyle. Op de manier van Emiel voest, touwhalster leadrope en longeerbak. Werkte erg goed om zo veilig eerst respect te krijgen en als leider te worden gezien!
Hij heeft een dvd, waarvan ik "de manier" heb geleerd. Mijn vriendin heeft mij toen verder op weg geholpen.

Ik ben die manier uit gaan breiden naar longeren, wandelen idd Ho = Ho, stap vooruit is 3 terug.
Leiden is erg belangrijk want hoe meer jij zelf verstapt voor je paard eerst beweegt ben je geen leider... Als je tips wil mag je altijd via pb oid :)
Echt veel succes, en vergeet niet alle beestjes testen je en dan heb je je maatje voor t leven dus pak met 2 handen aan en ga ervoor!!! Vertrouw erop :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-16 21:21

De freestyle methode is idd een hele fijne methode, duidelijk, een geeft het paard de tijd om te reageren.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 15:39

Mierkuh: grondwerk in de bak doen en niets toegeven. Want geef ze een vinger....
Als je bang bent dat hij aan de loop gaat met je, doe dan een hoofdstel aan met hengstenketting. Dan kun je hem beter houden en leert hij het zelf wel af als hij 'm tegenkomt.

Renske: wat een leuk stel zo!

Ik heb vandaag mijn westernzadel ingeruild voor een springzadel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 16:50

Is er nog plaats voor een oud-babbelaar? :')

Lang, lang, lang geleden praatte ik hier ook mee, maar wegens drukte het topic uit het oog verloren :')

Even een opfrisser:

Ik ben Saskia en heb een prachtige Haflinger Zyta.
Zyta is 14 en dochter van Naro.
Wij doen vooral aan Horse Agility en rechtrichten en zijn sinds kort aan het sukkelen onder het zadel :')

Afbeelding

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-16 20:58

Wat stoer amanda!

Welkom terug Saskia!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 13:50

Wat is Zyta gaaf mooie haflinger.

Jimm blijft springen geweldig vinden he Amanda? Leuke foto's.

En vervelend van paardje hierboven met de problemen in gedrag.

Hier geen leuk nieuws van lekkere ritjes of iets. Wacht al een paar uur op de dierenarts voor kyra. Die is vanacht flink te grazen genomen. Nieuw paard is uitgebroken, omheining kapot gemaakt en bij de kudde gegaan.

Kyr loopt kreupel en heeft wonden. Wonden niet diep die genezen wel weer maar ze loopt niet goed en is al probleem paard na de spierbevangenheid door sloot paar jaar terug dus laat toch dierenarts komen.

Toen we gingen kijken hoe ze liep twee passen in draf viel ze ook nog is op de grond dus kapotte neus en nog wondje voorbeen. Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:02

Zo dan :oo
Hopelijk ziet het er heftiger uit dan het is en valt het mee.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-16 14:30

Oooh bah zeg!! :( ik hoop dat het meevalt...