Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Junior2019

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:15

vragen kan altijd 2 weten meer dan 1

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 12:21

dat klopt het is alleen jammer dat ze zo ver weg zitten.. damella kan nu geen rit van 4 uur heen en 4 uur terug aan :\

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 13:42

Jeetje yvank wat een naar nieuws. Eerst Sally en nu Damella waarvoor het er niet rooskleurig uit ziet. Ik hoop onwijs dat het beslag netjes blijft zitten en het onder controle gehouden kan worden. Ze verdiend het nog heel veel jaren in leven te zijn en leuke dingen te kunnen doen! Heel veel sterkte.

Faringo succes met je onderlinge wedstrijd, leuk toch. Storm ziet er goed uit zo geschoren. Peep wordt morgen geschoren, wouden haar teddy laten maar is echt geen doen. Ook een nieuwe deken besteld hopelijk bevalt die, smak met geld. De bucas smartex all weather big Neck. Dus morgen een dagje met een oude deken heb een 200 en 300 liggen. Zal dinsdag wel binnen zijn.

Hier ook een zware week achter de rug. Maandag rot nieuws, collega onverwachts overleden hartinfarct en reanimatie mocht niet baten. Vrijdag de crematie gehad en daarna ook weer avonddienst en ben nu ook al heel t weekend aan t werk. Donderdag laatst werkdag na 3 jaar hier en dan beginnen bij een andere zorginstellingen in en verpleeghuis.

Kyra groeit als kool onze kleine meid en gaat het prima mee.

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:11

oei wat erg Yvanka, ik heb wel eens gehoord dat je ook ijzers onder kunt plakken met een soort lijm.
Was voor mij toen aan kijken Wouke stond toen ook er kort, heb toen schoenen aangeschaft voor over de weg.

Maar had dit niet geholpen had ik navraag gedaan over plakijzers misschien een idee. Maar hopen dat de ijzers lang genoeg blijven zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 15:23

Ja klopt deze ijzers zijn gelijmd en genageld :)

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 16:05

Heb toch besloten om Lyzet door te laten rijden!
Dit is vanochtend ook voor het eerst gebeurd, ze vond dat Lyzet erg leergierig is, wat ze ook wel is.
3 kwartier bezig geweest, en laatste kwartiertje liep ze zo mooi, ook echt hoe ik haar hebben wilde... :o

Vond het weer verschikkelijk dat ik het gewoonweg niet voor elkaar krijg.
Nu wilde ik morgen zelf weer gaan rijden, maar dan is er natuurlijk die erge (?) storm, dus we wachten maar even vd week af!

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:04

Yvank, ik had hier en daar al wat gelezen, bah naar nieuws... :(

Iris is gisteren naar haar tijdelijke huis gegaan. Gisterochtend verhuist, lekker in de wei gezet wat prima ging. Gisteravond weer heen gegaan en haar binnen gezet samen met de kwpner van vriendinnetje. Vanochtend heeft zij ze buiten gezet, met een draad er tussen. Ze vinden elkaar erg aardig. Paard is wat hengstig, dat scheelt vast ;)
Vriendinnetje heeft vanochtend met buiten zetten een kuch gehoord, verder niets. Vanmiddag wandelt, geen enkele kuch en een stuk helderder als gisteren. Nee ik juich nog niet... maar ben heel voorzichtig een klein beetje positief.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:05

Lol met je knol

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:15

Yvank_ schreef:
succes vandaag!

Hier niet zulk best nieuws ;( vrijdag met damella naar de kliniek geweest... de lamellen in de hoef zijn kapot waardoor het niet meer normaal groeit en alles steeds afbreekt. de zool is daardoor maar 1,2 cm meer. en het was een wonder dat ze nog lopen kon. de dierenarts kan niks meer voor haar doen die hoopte dat de smid dit proces nog kan stagneren maar vreest ervoor... de smid heeft haar er vrij netjes weer opgekregen maar dan moet het nu wel een week of 8/10 blijven zitten. gebeurt dat niet dan houden ook zijn mogelijkheden op en het is einde verhaal ;(

damella is ook helemaal damella niet meer.. ze loopt niet lekker en staat maar wat suf te kijken en het vuur in dr oogjes is uit. ik hoop echt heel hard dat we nog wat voor dr kunnen betekenen anders zal ze ingeslapen worden ;( ;( ;(

O wat een naar bericht, ik leef met je mee

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:16

Faringo schreef:
Hoi!!

Meld zich ook weer. Wat een week was dit zeg. Echt walgelijk druk op mijn en dan in de avonden ook naar Storm. Lag iedere avond rond half tien al in bed zo moe was ik. Verder niet veel te melden eigenlijk. Gisteren is Storm eindelijk geschoren. Best bijzonder wat een enorm verschil dat is. Hij was wel strontvervelend, wilde gewoon echt niet stilstaan die draak, maar het is gelukt hihi.

Voor:
[ Afbeelding ]

Na:
[ Afbeelding ]

Mooi geschoren, ziet er keurig uit

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 20:31

Jeetje Yvank wat een rotnieuws zeg. Zit niet mee allemaal. Ga heel hard voor je duimen dat de ijzers willen blijven zitten nu met plakken en nagelen. Is niet alleen voor jezelf moeilijk maar als je dan ook nog eens je paardje haar levenslust ziet verdwijnen is het helemaal akelig.

Jij dus een flink heftige week op je werk Marlis. Vreselijk dat soort dingen, weet er alles van (mijn moeder is ook op die manier overleden). Wel spannend hoor een nieuwe baan! Wel weer leuk om nieuwe mensen te ontmoeten.
Ik heb zelf de Bucas Smartex Rain. Heb hem inmiddels 3 jaar en blijft goed. Zijn duur maar het geld zeker waard.

Joh Lyzet das toch geen schande dat jij het nu niet voor elkaar krijgt. Komt allemaal vanzelf wel hoor. Vind het juist knap dat je hebt besloten om het even door iemand anders te laten doen. Altijd beter dan zelf blijven ploeteren en het plezier helemaal verliezen.

Fijn Klasien dat Iris het goed doet op haar tijdelijke plekje en het wandelen goed ging. Alle kleine lichtpuntjes zijn op dit moment fijn!

Superleuke foto's Mando. Zoiets wil ik met Storm ook nog een keer doen. Die heeft op de één of andere manier iets tegen paraplu's hihi.

Nou ik ben niet ontevreden over vandaag, behalve dan dat deze domme doos naar links ipv rechts ging in haar proef haha. Hij was wel weer een beetje irri, tijden proeven kruipt ie net een heel klein stukje achter de loodlijn waardoor hij lekker zijn ding kan doen en ik me het ongans aan het werken ben. Galop enzo ging dit keer wel prima en heb uiteindelijk toch 186 punten gereden. Was een KNHS jury die de pensionpaarden ook op die manier gejureerd heeft. Ben dus dik tevreden ondanks dat ik weet dat het beter kan. Ze vond ons een leuke combinatie en heeft nog een paar nuttige tips gegeven. Had vanmorgen geroepen dat als ik vandaag winst zou rijden ik de volgende proef L zou starten dus nu ben ik de pineut de volgende keer haha.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-13 21:14

Storm en ik met los rijden vandaag.

Afbeelding

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 09:37

hoihoi hier zijn we weer.

ohh balen van damella hopen dat er nog iets op te vinden is. Of waardoor ze indd pijn vrij kan lopen.

gisteren wedstrijdje gehad met milan, hij was helaas nog niet helemaal lekker na de gaskoliek, maar met los rijden had meneer weer zijn spatjes hahaha bokken etc.

toch nog 2 nette proeven neer gezet en we zijn 7de en 8 ste geworden met 182 en 183 punten.
dus al met al super trots op mijn paardje.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 17:42

Mooie punten sita

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:55

Iris heeft vandaag een engeltje op haar schouder gehad. Zeg maar gerust een ENGEL...! Er is een joekel van een eik in haar logeer weiland gevallen. Hek plat, omheining plat, stroom kapot, maar ze is er in gebleven. Ze stond heel rustig naast haar nieuwe vriendin, een eind bij de boom vandaan. Pfff mijn hart zit nog in mijn keel...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:56

Gecondoleerd marlis, vreselijk om iemand op zo'n manier te moeten verliezen. Wel heel fijn dat er hulp etc was op je werk om het toch wat op te kunnen vangen.

Sita: netjes gedaan! Op naar het L1! Komt vast goed. Ik vond de overstap van L1 naar L2 moeilijker dan van B naar L1.

Faringo: ziet er netjes en ontspannen uit! Leuk! :)

@mando: grappige foto's haha! Hoe reageerde hij op de rook? Lijkt me leuk om ook eens te doen met Anne.

Ik zit erover te denken of ik me ga inschrijven voor de nhps wedstrijd 1 december. Het is hier bijna om de hoek! Heb besloten om niet mee te doen met de nationale tentoonstelling. Moet lid worden, paard op mijn naam zetten, e.d. Ik denk dat ik al met al zo'n 200 euro kwijt ben en dan rij je maar 1 proefje!

Dus dan besloten de punten in het L2 bij elkaar te rijden (nog 5 tegaan) en dan ergens volgend jaar mijn droom te gaan waarmaken en M1 gaan starten! :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 19:57

Klasien schreef:
Iris heeft vandaag een engeltje op haar schouder gehad. Zeg maar gerust een ENGEL...! Er is een joekel van een eik in haar logeer weiland gevallen. Hek plat, omheining plat, stroom kapot, maar ze is er in gebleven. Ze stond heel rustig naast haar nieuwe vriendin, een eind bij de boom vandaan. Pfff mijn hart zit nog in mijn keel...

:\ woh! Dat is zeker schrikken! Gelukkig heeft ze er niet zoveel van gehad!

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-13 22:20

Jeempie Klasien das een flinke schrik geweest zeg. Gelukkig dat het allemaal goed is afgelopen!

Net met Storm in de les mee gereden, maar zijn allemaal na een half uur gestopt want er kwam een joekel van een bui aan. Waren helaas toch net niet op tijd binnen haha. Dus toch nog flink nat. Was echt een megabui compleet met onweer. Nu lekker op de bank.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 11:18

Zijn we weer!

Ik ga Anne waarschijnlijk vrijdag alweer scheren. Ze is enorm snel weer in dr haar gegroeid. Ben dis te vroeg geweest en was dus nog aant aanmaken.
Stalgenootje heeft een keer hetzelfde gehad, begin okt geschoren, eind okt weer dik in het haar. Gelukkig
Vind Anne het lekker ipv te gaan stuiteren haha.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:47

Wat een ellende Yvank, hard duimen dat deze ijzers blijven zitten!

Hier ook een boom in het weiland terecht gekomen, gelukkig hadden we ze vanwege de wind al niet in dat weiland staan, maar in de paddock.

Jammer dat je nog een keer moet Paulusjuh, kost altijd weer veel tijd. Gelukkig vind die het lekker :) Haha

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:27

Paulusjuh schreef:
Zijn we weer!

Ik ga Anne waarschijnlijk vrijdag alweer scheren. Ze is enorm snel weer in dr haar gegroeid. Ben dis te vroeg geweest en was dus nog aant aanmaken.
Stalgenootje heeft een keer hetzelfde gehad, begin okt geschoren, eind okt weer dik in het haar. Gelukkig
Vind Anne het lekker ipv te gaan stuiteren haha.

Die nieuwe enorme haardos heeft mijn pony ook

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 07:37

Ja echt? Jij hebt zelfs nog later geschoren dan mij toch?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:46

Is je deken dan wel dik genoeg? pony's die ik geschoren heb staan onder 200 grams met hals en nog net zo dun in de vacht als met scheren.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:49

Ja hoor er zit een 200 grams met hals op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:56

dan zou ik ervoor kiezen vast meer op te leggen. ze heeft er dan duidelijk niet genoeg aan anders maken ze geen vacht aan :)