[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jSophiaF

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:17

Die is ook erg schattig. Die mag er wel bij, samen met dat andere ukkie.

Ach hoe zal ik het noemen, de ene keer wandelt ze er zo in en de andere keer dan sta ik weer 3 uur te klooien, met als gevolg dat ze tig keer van de klep springt enzo.

Donna heeft een ongeluk gehad met de vorige eigenaar met de trailer ( zo is mij verteld ) en dat schijnt de rede te zijn dat ze niet mee wil met de trailer, maar in paniek raken doet ze niet, ze blijft met vier benen aan de grond genageld staan en als ze eenmaal op de klep staan en haar achterbenen halverwege de klep staan, hebben we vaak mazzel dat ze er zo verder in wandeld, alleen moet dan gelijk de stang erachter anders staat ze zo weer buiten.
Het is een rare tante, waar we met alle rust moeten laden, zonder poespas erbij, geen zwepen, lijnen ect, want dan wordt ze boos en gaat ze gericht trappen naar je met twee achterbenen.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:21

Jaa leuk stel samen van die ukkies! <3

Hmm dat is wel erg vervelend. En vooral omdat je er echt geen beweging in gaat krijgen als ze niet wil. Wel respect dat je de rust kan houden als je al zo'n 3 uur staat te kloten. En zelfs met voer loopt ze er niet in? Ander paard ernaast?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:23

Dat arabiertje was een schimmeltje, niet die donkere van die Pirelli meid maar lichte schimmel.. Beetje jammer was dat..
Mooie foto's van Nib :) Ik heb fel blauwe meegenomen, staat echt vet mooi :)
Heeeey is dat Westerveld hier in drenthe Lisa!?!?!?! want dat is maar 10min bij me verzorgpaardjes vandaan :)

Ja wat een scheetje is dat he Jolanda!! vond het ook al ze vreselijk schattig :) Donna niet op de trailer te krijgen? Lastig ja..

Ga je topic ff kijken Lisa..

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:24

heel toevallig hebben we haar laatst met brood de trailer in gelokt, maar normaal gesproken werkt voer ook niet bij haar.
Ander paard er naast is geen optie, heb een eenpaardstrailer. Ooit is ze met een tweepaardstrailer vervoert, maar dan moet eerst zij er in, eer er een ander paard naast kan gaan staan en dan is het de hele weg bekvechten in de trailer.

Ik heb gewoon een maflinger ipv een haflinger

Het kost mij ook veel moeite om niet boos op haar te worden, maar het werkt wel het beste, want de keer er na werkt ze beter mee.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:26

Volgens mij heb ik die nog wel zien staan, en zien losrijden..

Haha lijkt me ook mooi!

Zou het eigenlijk nog niet weten, zou maar zo kunnen! :D Weet alleen de datums&plaatsen en dat grootste deel vuurshow is.. Zou morgen even vragen, en dan laat ik het weten!

Zelfs niet met biks? Nib zit ook hele weg z'n buurman te irriteren. Hij moet gewoon iets doen wat niet mag! :P

Ik ga met je mee, heb ook een maflinger! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:29

mmm lastig ja.. Ik vind trailers eigelijk sowieso beetje eng.. hoort soms zulke enge verhalen..

Dat witte veulentje is idd ook erg schattig :)

Ben vanmiddag het bos in geweest. Pien op arash en ik en kim op de fiets. Arash was vet braaf :) Ik heb ook nog stukje gereden!! Ikke best beetje trots :) was toch 6jr geleden dat ik voor het laatst op een paard in het bos zat :)

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:31

nee biks werkt ook niet, Donna is gek op komkommers en parika's maar zelfs daar voor kan ik haar niet overhalen. Het is en blijft een rare.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:34

Ben ook altijd weer blij als Nibbit veilig thuis is en dat hij heel is. Heb 1x gehad dat ik trailer open deed en helemaal vol bloed, toen ben ik me echt kapot geschrokken!

Aah super Nathalie! Kun je toch wel trots op jezelf zijn, voor je het weet rijden jullie overal buiten! :D

Hmm soms dan kunnen ze echt raar zijn die Hafs! Zo is Nibbit soms enorm bang voor koeien, maar een bom doet hem niks. Dan heb ik ook altijd zoiets van ooh jij blonde! :P

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:36

Hihi := donna gek op komkommer. Arash is gek op koffie :=

ben ook echt wel beetje trots hoor :) laatste keer kwam ik met gebroken sleutelbeen en zonder paard het bos uit, dus was toch echt wel een beetje een overwinning :)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:37

Nibbit op Bolognese chips en Cola :P

Aah echt super dat je dan toch weer gaat! :D Mag je echt wel trots op jezelf zijn!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:38

Dat soort dingen heeft Donna ook.
Die reparatieplekken op het wegdek, die zijn oh zo eng.
Loop je 20 keer langs dat ene bloementje , de 21ste keer is die oh zo eng.
Fietsers heeft ze niks mee,maar ligfietsen, daar moet je voor opzij springen en skeelers zijn ook heel erg eng.
Verder kan je wel een rustig buitenritje maken op dr, maar ze houdt van verrassingen en foppen is haar grootste hobby.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:39

Nathalie83 schreef:

ben ook echt wel beetje trots hoor :) laatste keer kwam ik met gebroken sleutelbeen en zonder paard het bos uit, dus was toch echt wel een beetje een overwinning :)

oei das minder.
Super dat deze ervaring super is verlopen, weer een ervaring die ze je niet meer kunnen afnemen, op naar nog meer bosritjes

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:42

Ik zag onderweg ook heeeel veel dingen waar dat paard waar ik me ongeluk mee had gehad al 300 keer van was geschrokken, Arash liep er gewoon langs :) Vond het ook erg fijn dat ik op de fiets mee was, kon ik ff kijken hoe hij is buiten, dus toen ze vroeg of ik ook ff wou, kon ik natuurlijk niet weigeren. En het voelde echt heeeeerlijk :)

*Ik ga nu ff snel douchen.. brb..*

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:43

Freya schreef:
Nathalie83 schreef:

oei das minder.
Super dat deze ervaring super is verlopen, weer een ervaring die ze je niet meer kunnen afnemen, op naar nog meer bosritjes

Die gaan er zeker komen :) ben ook echt blij dat het goed ging :)

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:45

Nibbit is buiten nergens bang voor. Alleen ik moet altijd erg opletten op de omgeving buiten. Nibbit is ÉNORM beschermlijk. En er moet geen hond op hem afkomen want die krijgt als ik me bang voel echt een karatetrap! Maar wel enorm fijn als je langs zo'n groep met hangjongeren komt dat hij dan echt is van 'Kom maar op!' :D

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:51

geweldig.
Donna trapt zowiezo honden, vroeger kon ik me eigen hond mee nemen naar stal en ook samen naar buiten, ik er op en me hond los mee.
Tot dat Donna gebeten is in dr staartwortel door een dolle hond en sindsdien kan ze bijna geen hond meer zien of luchten, dan gaat echt de aanval er op. Of ze nu met dr voorbenen of achterbenen moet meppen, ze raakt hem.
Rij ook altijd met lange dressuurzweep buiten, niet voor me paard, maar om honden uit de buurt van me paard te houden en is ook erg handig om vervelende wielrenneres op afstand te houden, want die willen altijd door je heen rijden. En zo;n zweep kan je mooi opzij houden en dan klets dan zo lekker op die blote benen, oei wat ben ik weer gemeen,maar het werkt wel, want het gaat als een lopend vuurtje door dat wielrennerswereldje.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:57

Ach gut, vervelend dat ze zo'n nare ervaring ermee heeft gehad. Nib gaat echt helemaal heffen en die hond aankijken van je blijft uit de buurt. Misschien moet ik voor veiligheid ook maar een zweep meenemen buiten, mocht er ineens een hond komen ofzo.

Haha tegen de wielrenners, vind het wel een grappig verhaal zo! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 22:14

Mijn eerste ongeluk werd veroorzaakt door een hond.. vanmiddag met arash waren er 2 honden (achter een hek) hij keek alleen even maar vond het verder niet boeiend.
zweep is idd handig voor dingen buiten. ik gebruikte hem ook vaak om horzels weg te vegen als ik er niet bij kon :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 08:52

Mara is alleen bang voor groot verkeer...

Jammergenoeg is hier veel groot verkeer:P Maar ik heb wel het idee dat de boeren er steeds meer rekening mee beginnen te houden. Mara doet dat zo gestoord... Ze kan dan heel mooi travers en renevers en appuiyeren en schouderbinnewaardes, draven op de plek, galloperen op de plek, en zelfs achteruit :+ hahahaha. hoogeschool dressuur :P

Ik had gistere een springwedstrijdje, was 2e. Eigenlijk totaal onverwacht. Het duurde alleen allenmaal zo ontsettend lang dat ik nieteens meer blij was met het prijsje..

Maargoed.

hoe was het verder hier zo zonder Nathalie, Lisa en ikke? wij waren lekker naar de equiday, heb met een aantal mensen gepraat. Holistische hoefsmid die ik er voor Mara maar eens bij ga halen, want ik word er helemaal gestoord van...
Mijn reguliere hoefsmid wil er een ijzer onder tikken, waar ik het niet mee eens ben.. Dus ik ga eerst maar eens met die andere pief dingen afspreken.
Ik heb ook nieuwe opties qua voer gekregen. Dat ga ik ook maar eens proberen. Eens kijken of dat wel werkt. Mara word nu al dikker, en er staat haast niks.. Niet goed dus. Ik merk het ook aan haar humeur.
Verder waren de demo's niet spectaculair, jammergenoeg. Had wel wat meer aktie verwacht. Maargoed, kan niet alles hebben :P
Opzich was het best een leuke intresante dag ;)

En nu ga ik naar school...

Tezzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 09:02

Was ik ook weer :+

Elf Fantasy Fair was super, ook super weer gehad! Ben dan ook verbrand.. (Ik was 2 dingen vergeten, lipbalsem en zonnebrandcreme xD) We zijn veel op de foto gezet, dus nu even af wachten op de foto's :P

Net bij m'n stage geweest, verteld dat ik nieuwe stage heb, toen mocht ik naar huis :+ Dus ben deze hele week vrij.. Is wel weer eens lekker :) Kan ik lekker met m'n ma's pc knutselen, kledingkast opruimen, uberhaupt overal eens weer goed opruimen/schoonmaken...
En weer eens met vriendinnen afspreken :P Heel handig :P Dus Gail.. deze week ergens tijd? :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:44

Oh Nathalie, dat is wel stoer dat je dat hebt gedurft!
En nu telkens een stukje meer uitbreiden om je vertrouwen terug te winnen! Wel dapper hoor, zeker na zo'n tijd is de stap wel groot!

Jolanda; Waar gaat Donna donderdag heen? Of heb ik daar over heen zitten lezen?

Tessa; Lekker hoor nu een weekje vrij, het is goed weer! En dan ben je ook van al die achterstallige klusjes af!

Gail; Ik was ook naar Equiday, dus ik was niet hier. Ik vind het moeilijk, ik wil ook graag heel veel dingen van NH doen, maar ik wil ook graag actief blijven rijden, en ik vind er een slechte combi in te vinden. Zoals die eerste demo's op zulke kleine hulpen doen die paarden dingen, dat kost uren training en dagelijkse training. En ik ben echt een slechterik voor mn paard dat ik er niet elke dag uuuuren ben. Dusja een beetje keuzes maken zeg maar!

En ik ben weer aan het werk, normaal ben ik nu al bijna vrij maar vandaag moet ik gewoon tot half 4 werken. Morgen vrij en dan woensdag nog even. Dan is het vakantie. Ben nu volop examens aan het oefenen met de leerlingen.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 11:53

Liiisaaa schreef:
Volgens mij is Madeira ook precies goed qua gewicht! :D

Haha Nathalie ik heb voor Nib ook een touwhalster gekocht en kon het eigenlijk ook niet laten touwteugels te halen, maar ik heb me weten in te houden! :P Wat voor kleur had de arabier? Heb der wel een paar zien lopen in de losrijdring enzo..

Marjoow het is een Haflinger! ;)

Vanmiddag maar niet wezen zwemmen met Nib, wou eigenlijk nog eventjes werken met hem omdat het van de week alleen maar warmer word. Nibbit was echt extreem braaf! Hij deed weer eens alles en zelfs Spaanse Pas deed hij al heel goed! Heb nog paar foto's gemaakt zou ze straks even uploaden.. Binnenkort heb ik weer show met Nibbit! Eigenaresee Nib stuurt zo de datum en evenement! :D

Haha oke :P niet het paardje wat ik bedoel dus :P
En wat leuk dat het goed ging met Nib!

Veulentjes zijn leuk <3
Die kleine <3 how cute :D

Freya schreef:
geweldig.
Donna trapt zowiezo honden, vroeger kon ik me eigen hond mee nemen naar stal en ook samen naar buiten, ik er op en me hond los mee.
Tot dat Donna gebeten is in dr staartwortel door een dolle hond en sindsdien kan ze bijna geen hond meer zien of luchten, dan gaat echt de aanval er op. Of ze nu met dr voorbenen of achterbenen moet meppen, ze raakt hem.
Rij ook altijd met lange dressuurzweep buiten, niet voor me paard, maar om honden uit de buurt van me paard te houden en is ook erg handig om vervelende wielrenneres op afstand te houden, want die willen altijd door je heen rijden. En zo;n zweep kan je mooi opzij houden en dan klets dan zo lekker op die blote benen, oei wat ben ik weer gemeen,maar het werkt wel, want het gaat als een lopend vuurtje door dat wielrennerswereldje.

je hebt groot gelijk hoor! Asociale wielrenners :\
uitzonderingen daargelaten ofcourse ;)

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 12:39

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:32

@freya:heel herkenbaar, dat schoppen naar honden :D Ankie doet dat ook, maar niet omdat ze een slechte ervaring heeft, ze houdt gewoon niet van honden. Ze heeft vooral een hekel aan de deense dog van mijn ouders, die heeft ze ook al een aantal keren bijna voor zijn hoofd geknald :D En tsjah, als ik honden tegen kom als ik buitenrij ga ik ze niet weg jagen. Dat doet Ankie zelf wel :Y) Ze haalt alleen uit als ze echt te dicht bij komen ;)
Wel lastig hoor, met donna en die trailer. Slechte ervaringen krijg je er bijna niet uit. Ankie loopt er 9 van de 10 keer zo op, omdat ze weet dat ze dan wat krijgt. Vreetzak!

@nathalie:goed dat je hebt buitengereden! Was ze al wel verkeersmak?

@peelie:was het een officieele springwedstrijd?

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-10 15:35

Hey Monique heb je een andere camera gekocht joh?

Nathalie wat goed dat je hebt buiten gereden :D

Tes gewoon vrij deze week, lekker hoor :)