Ik heb gisteren lekker gesprongen met Sterre, straks eens kijken of de filmpjes gelukt zijn Morgen gaan we op buitenrit naar Bussloo (Stedendriehoek), super veel zin in! En ook kijken of crossen wat voor ons is
Hier nu ook druk met me 5 schaapjes en me hondjes he =) Daar naast nog een rijdpony pff
Spannend Maaike ik ben wel benieuwd naar je Fimpjes!
Gisteren ging het rijden op [***] echt geweldig hij liep super =O En vandaag was er niks mee te beginnen.. Kwam ook door mezelf zat alles behalve lekker in me velletje =(
Mandarijn
Geplaatst: 16-05-16 14:08
En deze was uit het filmpje. Wat rustig aan, gewoon helemaal uit je panty.
Spook en ik hebben vanmorgen een rondje bos gedaan! Heerlijk in alle vroegte, zonder zadel, zelfs nog reeën gezien. Was ons eerste ritje weer sinds ze vorig jaar geblesseerd werd. Ze was zo blij in het bos! Dus mijn dag kan niet meer stuk.
Ow wat lekker genieten is dat zeg!! Ben wel jaloers voor het grote bos moet ik echt een takke eind rijden pff
FjordHorse
Geplaatst: 18-05-16 23:04
ah bah, wat een tegenvaller.. ons verzorgmeisje vertrekt pfft. En net op zo'n druk moment en zo last minute... Echt een tegenvaller, kan echt niet hulp missen nu zo stom ook, had nog gezegd dat ze het mij op voorhand moest zeggen (min 1 maand had ik gezegd, of 2 zelfs kan ok weet niet meer precies, maar minstens 1 maand) zodat we tijd zouden hebben onze agenda's te schikken, maar nu boef en binnen 2 weken is ze weg. Serieuze tegenvaller vind ik dat. Voel mezelf ook even heel dom dat ik zo veel moeite heb gedaan om onze omheining aan te passen aan die shetlander. Had ik geweten dat ze na een paar maand het al zou aftrappen, dan had ik die moeite heus niet gedaan zo dom van me. Heb weer wijze les geleerd.
Pff dat is wel erg naar zeg weet je ook waar het op eens vandaan komt? Ik vind als je duidelijke afspraken maakt dan hou je je daar ook aan!
Ik ga zo naar de manage toe, [***] loopt voor het eerst in de les mee met iemand dus effe kijken hoe hij dat vind en nog belangrijker wat ik er uit eindelijk van vind!
FjordHorse
Geplaatst: 19-05-16 21:53
(al meteen vermelden, wil hier niemand zwart maken, maar ik moet mijn ei ook even kwijt want ben ook maar mens en vind het een teleurstellende situatie) Ze zegt te willen verhuizen omdat ze dan bij haar vriendin op stal staat en ze kunnen samen wandelen.. Nou geloof er feitelijk niet zo veel van. Ik was er van de week kwaad op dus heb een opmerking gemaakt, dus ik vermoed dat ze bij ons eerder gewoon te hard moest "werken" voor haar plek en dat ze daar misschien minder moet doen. Ah ja, het blijft een gok, voor zelfde geld is het wel echt de reden van verhuis (maar dan nog, zo snel?? komop he) ... (ik vind het ook logisch dat ik vraag dat ze meehelpt, want voor die prijs van bij ons ga je nergens staan zonder zelf mee te helpen.. ze betaalde 50 euro, terwijl wij per paard 120 euro kwijt zijn.. maar had dat gezegd met gedacht dat haar hulp me veel meer waard was..). Ik vind het gewoon vreemd. En vooral ondankbaar, al die moeite voor de weide aan te passen omdat ze haar pony kreeg.. en 3 maand later is ze weg grr. Had ik geweten dat ze maar 3 maand bij ons ging staan had ik heus niet moeite zitten doen om al die aanpassingen aan onze weide te doen.. en al die stress van die hengst op de weide voor onze paarden.. voel me al bijna dom dat ik mee in zat met dat het dier diarree had enzo en zelfs moeite deed om erbij te zijn als de DA kwam als zij niet kon enzo.. Voel ons vooral "gebruikt" nu. (van die opmerking: nou sorry hoor, ik heb in het ziekenhuis gelegen en zij nam de zorg over die week, dus ik verwacht dan ook te weten als er iets met de paarden is... ik kom dan na de operatie bij mijn paard, blijkt die enorm afgescheurde hoef te hebben, terwijl ik de week ervoor nog gekeken had en het was nog ok en ze waren niet te lang, maar hoeven waren helemaal aan het afbrokkelen.. (dus ze zijn door het lentegras enorm gegroeid, en ja bij dat paard groeien ze altijd een beetje raar, oftewel niet (= heel traag, 1x 6 maand bekappen en er kan nog amper wat af) oftewel een ferme groeischeut zoals nu net), had ik dat geweten had ik gewoon wel de smid gebeld vorige week.. Ik schaam me dood om de smid te laten komen morgen, precies of ik verwaarloos die.. En ons ander paard (de haf) stond vol met schuurplekken, slecht in de vacht etc... ik verschoot me een bult toen ik hem zag... toen ik het zag meteen de DA gebeld... ) Dus ja, had me toen even kwaad gemaakt dat ze op zulke dingen moest letten (komop, je kan er niet naast zien als je even kijkt!!) want dat was net het ding van controle van paarden.. kijken of de hoeven en de vacht etc nog in orde is.. maar tis precies of als er geen bloed spuit dat het wel in orde zal zijn... ze meent het (denk ik) wel goed, maar ja, daar zijn mijn paarden niets mee als je die zaken niet opmerkt.. Ook niet te vergeten dat de mest ook zelden van de weide werd gehaald terwijl de bedoeling was dat ook dit overgenomen werd, maar vorige week is gewoon alles blijven liggen .. uiteindelijk, als ik het niet doe, gebeurt er gewoon niets (tenzij eens 1 x week een kruiwagen, wat amper verschil geeft).. ah kan zo nog wel dingen opsommen.
Vind het gewoon raar dat het zo plots en zo snel is, dus daarom dat ik vermoed dat er toch meer aan de hand is.. en dan nog, stom. Ipv erover te praten ofzo.. of
Denk niet dat ik nu nog iemand nieuw zoek, dit leek me echt een "ok" persoon maar als het zelfs met zo iemand niet lukt, foert dan los ik het zelf wel op, moeilijker, maar tenminste weet je dan waar je aan toe bent.. Ik ben het echt beu met vreemden op mijn weide te laten en achteraf weer een slechte ervaring rijker te zijn
De DA is vandaag ook geweest voor onze haflinger. Helaas, hij begint bevangen te raken van het lentegras (nochtans opgebouwd, en ze stonden op een stuk van 20cm lang gras dus ik dacht dat het echt geen kwaad meer kon, fructaangehalten leken ok in onze regio en toch pff). Maar goed, terug hooi a volonte dus... We zijn er nog op tijd bij, hij is nog niet bevangen, dus nu goed opletten.
Vind het echt stom, heb een week mijn paarden uit handen gegeven en het is miserie. Hoeveel mensen moet je hebben om je eigen "ogen" te vervangen? ik beschuldig niemand, maar ik vind het gewoon jammer dat ik niemand vind die gewoon net als ik al die dingen bij de paarden opmerkt. Mijn ventje merkt die dingen ook zelden op (dat van die hoeven wel) maar die vacht had hij ok niet door, terwijl de DA ook meteen zei dat het niet normaal was en je er niet naast kon kijken (bloedonderzoek besteld, hij vermoedt een tekort door de felle groei dat hij gehad heeft en dat de korrel die hij kreeg toch niet genoeg was).
Lieve mensen, Ik stond vandaag me toch voor een verrassing! Ik heb de dames binnen gezet van wegen het natte weer. Waarom zou je denken? Nou omdat ze geschoren moeten worden en dat gaat niet met natte schapen =) Nu stonden ze dus lekker binnen en ik naar huis. Helaas belde de persoon voor het scheren af van wegen de natte vacht en komt hij morgen langs =) Maar Toen ik 3 uur later hooi kwam brengen stond dit op eens voor me neus!
Oh rood is mooi! Mijn nieuwe westrijdblouse wordt ook rood Verwacht je nog meer lammetjes?
Zondag weer wedstrijd. Ik ben benieuwd... Met mijn instructrice afgesproken dat het alleen een trainingsrondje wordt, zonder verwachtingen. En eerlijk gezegd vind ik het best moeilijk om los te laten Ik weet namelijk dat we in de prijzen kunnen rijden. Maar dat we dan wel later gaan vast lopen op zijn gedrag. Dus nu eerst het gedrag aanpakken en trainen en pas als dat goed is weer aan prijzen gaan denken. En ik weet dat dat nodig is, maar oeh, wat is het moeilijk om los te laten
Gaaf hoor, dat rood! Succes allebei met de wedstrijden.
Van de week weer met Spook een rondje bos gedaan, zo leuk. Alleen zit nu met een gekneusde pols door een ongelukje op werk gisteren, dus een week rust houden. En dus ook geen bosritjes, beetje jammer.
lekker hoor bos! Voor mij is een klein bosje een half uurtje stappen... Is gelukkig wel te doen! Amanda waar ga je heen op de veluwe? Aan gezien ik dr woon (a)
xxxmh
Geplaatst: 24-05-16 19:02
Vanmiddag niet lekker gereden In het begin was ze erg stijf wat later gelukkig weer beter werd. Eigenaar had gisteravond les gehad dus hoop dat het daardoor kwam. Was aan het rijden met een vriendin en haar haflinger (haar weidemaatje) en zij was al klaar dus ik ging verder rijden en ze werd me toch een potje vervelend
Banyu
Geplaatst: 24-05-16 21:28
Hoe is het hier allemaal met iedeteen en de paardjes??
Hier gaat het lekker, lekker bezig... en pony heeft het nog altijd naar der zin met haar 2 ruinen buurmannen-vriendjes!!