Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ELpatcho

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:33

Ah zonde Flurk, jammer dat je hierdoor je motivatie verliest! Lekker gaan mennen dus?

Succes vandaag Mando! Welke klasse start je?

Ik heb de paarden aan huis, heb ook nog een pensionklant erbij zodat ik niet alleen kosten heb aan de paarden ;)

Gister is de buurman even met de hoogwerker langs gekomen om de lampjes te vervangen in mijn lantaarnpalen bij mijn bak. Heb dus eindelijk weer licht 's avonds! Wel zo fijn nu het snel donker wordt, en ik overdag met stage bezig ben! :)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:38

Wat een aardige buurman.

Ik start nu M1. .. nouja poging toe. _O-

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:40

Ja hè! Haha ik geen zijn zoontje paardrijles, dus had gezegd "gratis les als je even met je hoogwerker langs komt' Haha ;) Maar sowieso aardige buren hoor!

Ah succes! Is altijd even een overgang hè van de L naar de M! Daar moet je even door heen bijten ;)

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:45

Ja vooral de eerste keer. Nu ga ik met een lach de ring in omdat ik weet dat we het wel kunnen maar we moeten gewoon wat km maken dat komt wel goed.
Ik ben vwb mijn punten toch altijd wel een sprokkelaar hahahaha maar dat maakt niet uit, we komen er wel en dan kan ik alleen maar vol trots zeggen dat we het samen voor elkaar gekregen hebben met lessen en trainen.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:49

Goeiemorgen!!

Succes vandaag Mando!!

Jammer Flurk dat de jury dan toch zo anders denkt over je proef. Als je dat constant achter elkaar hebt raak je het plezier ook wel een beetje kwijt inderdaad. Dan kun je je beter richten op het mennen. Zeker als jullie dat allebei ook erg leuk vinden.

Wat balen zijn Yvank dat Damella haar hoef zo slecht is. Ben ook wel benieuwd naar een foto en wat de kliniek er van gaat zeggen.

Fijn Justdiesel dat je een paar leuke dagen had. Soms is er even tussenuit zijn gewoon echt heerlijk. Ik sta inderdaad op een behoorlijk grote stal. Is tegelijkertijd ook een manege maar das vaak maar 1 lesje per dag dus daar heb je geen hinder van. Het grootste deel is allemaal pensionklant.

Ik had gisteren voor het eerst sinds ik terug ben van vakantie weer eens ruzie met Storm met rijden hihi. De trukendoos ging weer even open. Maar goed vandaag weer een poging hihi. Daarna nog even voer voor hem gekocht. Heb voor de verwennerij maar een keertje een zak slobber mee genomen. Daar kan ie zo van smullen dus af en toe gewoon lekker als traktatie. Verder heb ik gisteravond eindelijk mijn lekker luie avond gehad. Was ik echt wel even aan toe. Vandaag maar weer rijden en daarna even helpen de ponystallen uitmesten.
En oh ja, mijn lesmeisje was gisteren echt een stuk minder bang. Ze heeft zelf het zadel op pony dr rug gelegd, niet 1x ik vind het een beetje eng gezegd, zonder beugels een rondje gestapt en jaja zelf een paard een snoepje gegeven haha. Was best even leuk om al zo'n verschil te zien.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 08:54

Vraagje, moet de osteo vaker terug komen voor "controle", of kan 1x ook genoeg zijn? ... Gister gereden, niet echt super! Of het is nog wennen voor d'r, of het is toch maar tijd om haar los te maken & door te laten rijden! Iemand toevallig hier uit omgeving Sprundel? :P

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 09:24

Ik sta met Anne ook op een pensionstal en bevalt erg goed!
Osteopaat is tot nu toe 1x geweest bij Anne en toen was ze heel goed, hij vond haar lekker sensibel voor een haflinger. Niks vast ofzo gelukkig. Wil hem wel 1 of 2 x per jaar laten komen voor controle en gewoon lekker losmaken.

Balen van Damella d'r hoef! Ik ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen.

Lyzet, zou ook nog best van je oude/nieuwe zadel kunnen komen hoor. Ik zou zo gauw niemand weten in die omgeving, misschien op bokt een advertentie plaatsen?

Flurk ik begrijpe serieus waar echt niet dat jij altijd zulke punten krijgt. Ik heb nooit een hele proef gezien maar vaak wel stukken eruit. Je paard loopt naar mijn inzien nageeflijk, voorwaarts, en volgens mij gaan je figuren ook netjes toch!?

Ik heb gister weer een fijne les gereden, we hebben een truck bedacht voor het wijken. Voor het linkerbeen wil ze zich nogal snel dubbelvouwen met wijken, ik kan haar gewoon niet recht houden dan. Dus zetten we hem in met lichte buitenstelling en dan gaat ze dus wel. :)

Straks misschien toch even bij hypoDrama kijken!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:32

@ Flurk
Wat jammer van de punten. Kan me voorstellen dat je even stopt.
Wie weet over een tijdje weer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 11:44

Hoi,
Gezellig dit haflinger topic :D
Zou ik mij ook mogen melden?

Ik ben Marlissa en ben in het bezit van twee geweldige haflingers samen met mijn zus.
Moeder en dochter van 11 en 2.5 jaar.
Momenteel staat het rijden helaas op een laag pitje, doen al vanaf 2 oktober niks.
Van 30 sept tot 4 okt met Peep op vakantie in Brabant alleen helaas 2 oktober bij een rust plek in het bos een trap gehad van een ander paard, links achter 2 weken met krammetjes gestaan en was ook een adertje geraakt dus een lekker bloedbad. Maandag zijn de krammen verwijderd, woensdag gereden erg kort en niet intensief en nu staat ze vanaf donderdag weer met een dik been, zelfde been als de trap.
Normaal gesproken lessen we fanatiek en ging het rijden super. Kyra is nog te jong om wat mee te doen die willen we eind maart rustig aan gaan beleren als ze er aam toe is en anders wachten we daar nog mee.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 15:46

Zo.... wij hebben ons wedstrijd seizoen erop zitten.

1e proef afgegroet, en 2e proef ging wel redelijk.
Ik was zelf gewoon te moe.

Dus besloten om nu lekker door te trainen en dan volgend jaar weer lekker te starten
en dan het seizoen af te sluiten met M2 startgerechtigd.

Het is goed voor nu, het wordt weer kouder, mijn energielevel zakt in de winter naar t 0 punt
Mando heeft het in die 4 maanden super goed gedaan ben erg trots op mijn ventje maar ik merk aan hem dat hij het ook wel goed vind.

Dus... op naar trainen, boshobbelen, lol met je knol en nog meer van dat soort onzin.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:04

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 16:37

Ik niet, nog nooit van gehoord!

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:09

Tommie heeft wel eens een thermografie gehad. Dan werd de temperatuur als het ware op verschillende plaatsen in het lichaam gemeten. Dit was bij een normale kliniek.
Op die manier kan je de plek van de blessure vinden.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:11

Ja, maar vraag me dan eigenlijk af... ...Moet je daarna nog eens de osteo oid bij laten komen, als er iets te vinden is natuurlijk dan hé!

Dan kan je imo toch beter gelijk een osteo laten komen, of zie ik dat verkeerd & zeg ik nu iets vreselijks doms... :o

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:15

Ik laat Mando 2x per jaar door n osteo checken.

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 17:43

Marlis schreef:
Hoi,

Tuurlijk! Gezellig!
Balen van je weekje weg dat dat zo moet aflopen.
Volgens mij heeft jou jongste haf bij mijn nichtje dr paard (grand easter) op de opfok gestaan! :)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 18:58

Paulusjuh schreef:
Marlis schreef:
Hoi,

Tuurlijk! Gezellig!
Balen van je weekje weg dat dat zo moet aflopen.
Volgens mij heeft jou jongste haf bij mijn nichtje dr paard (grand easter) op de opfok gestaan! :)

Ja klopt. Grand en Kyra stonden inderdaad in dezelfde opfok. Gelukkig zijn ze daar uit :)

@Mando: groot gelijk even wat rustiger aan, het plezier moet tenslotte ook blijven. Succes met verder trainen!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 19:58

Marlis schreef:
Hoi,

Ik ben Marlissa en ben in het bezit van twee geweldige haflingers samen met mijn zus.
Momenteel staat het rijden helaas op een laag pitje, doen al vanaf 2 oktober niks.
Van 30 sept tot 4 okt met Peep op vakantie in Brabant alleen helaas 2 oktober bij een rust plek in het bos een trap gehad van een ander paard, links achter 2 weken met krammetjes gestaan en was ook een adertje geraakt dus een lekker bloedbad. Maandag zijn de krammen verwijderd, woensdag gereden erg kort en niet intensief en nu staat ze vanaf donderdag weer met een dik been, zelfde been als de trap.
Normaal gesproken lessen we fanatiek en ging het rijden super. Kyra is nog te jong om wat mee te doen die willen we eind maart rustig aan gaan beleren als ze er aam toe is en anders wachten we daar nog mee.

Dit is peep onze 11 jarige merrie en de moeder van Kyra.
Afbeelding

En onze Kyra, eind vd maand alweer 2 jaar en 7 maanden.
Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:04

Leuk! Kyra is volgens mij ook best wel aan de maat, of niet?

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:16

Paulusjuh schreef:
Ik sta met Anne ook op een pensionstal en bevalt erg goed!
Osteopaat is tot nu toe 1x geweest bij Anne en toen was ze heel goed, hij vond haar lekker sensibel voor een haflinger. Niks vast ofzo gelukkig. Wil hem wel 1 of 2 x per jaar laten komen voor controle en gewoon lekker losmaken.

Balen van Damella d'r hoef! Ik ben ook wel benieuwd hoe het eruit ziet. Hopelijk kunnen ze er wat aan doen.

Lyzet, zou ook nog best van je oude/nieuwe zadel kunnen komen hoor. Ik zou zo gauw niemand weten in die omgeving, misschien op bokt een advertentie plaatsen?

Flurk ik begrijpe serieus waar echt niet dat jij altijd zulke punten krijgt. Ik heb nooit een hele proef gezien maar vaak wel stukken eruit. Je paard loopt naar mijn inzien nageeflijk, voorwaarts, en volgens mij gaan je figuren ook netjes toch!?

Ik heb gister weer een fijne les gereden, we hebben een truck bedacht voor het wijken. Voor het linkerbeen wil ze zich nogal snel dubbelvouwen met wijken, ik kan haar gewoon niet recht houden dan. Dus zetten we hem in met lichte buitenstelling en dan gaat ze dus wel. :)

Straks misschien toch even bij hypoDrama kijken!

Lief dat je dit zegt.
Voel me gevlijt
We gaan ons nu gewoon lekker richten op het mennen totdat we daar ook " vast" in zitten en dan zien we wel weer verder.
Had nooit gedacht dat ik zou " stoppen" en recreatief zou kunnen genieten.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:17

Marlis schreef:
Hoi,

Welkom meiden.
Jullie gebben wel steeds pech.
Vind ik klote voor jullie.
Beterschap maar weer met peeps

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 20:53

Ja, balen er ook echt van elke keer weer iets. Het ging net zo lekker.
Maar we hebben weer een licht puntje, vandaag was haar beentje helemaal prima dus 25 minuutjes gereden. Gelijk weer lekker uitproberen, de ondeugd.

Kyra is idd flink aan de maat, groter dan mams!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:09

@ flurk: ja meen het serieus! Zou wel eens een proef van jou willen schrijven om te zien/horen wát er dan precies fout gaat. Maar idd.. Lekker verder gaan in het mennen! :D

@marlis: ja ook al groter dan mams?

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:24

* Ik ben ook een gestopt met wedsrijden rijden met mijn merrie...
gewoon omdat zij het niet leuk vond...maar dat is misschien anders dan niet kunnen.

*Lekker er even uit geweest dus justdiesel! Heerlijk :)

*Wat ontzettend balen Yvanka :(:)
Ik ben ook wel benieuwd naar de foto's...

*Iris kwakkelt ook nog steeds :(:)

*jammer van je proeven Flurk...
Nu ga je je helemaal op het mennen richten?

*beetje licht bij de bak is in deze tijd wel fijn idd ELpatcho!
handig zo'n buurman :D

*Hihi Storm had er zin in dus Faringo :))
Super dat je lesklantje zich al meer op haar gemak gaat voelen!

*welkom Marlissa...

*jammer van vandaag Esmee,evengoed ben ik erg trots op jullie :D
Even een adempauze voor jullie beide nu en dan straks weer knallen!

Zo ik ben ook weer bij :D
Werken van de week ging wel redelijk...
Helaas nog niet te paard gezeten,te veel drukte gehad dit weekend.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-13 21:40

Gefeliciteerd Marinda!!!

Morgen ben ik weer wat uitgebreider. Nu ben bed in. Ben kapot hihi