Marlis hoessie nu met peeps. Ik vind het zo sneu voor der. Ja mag me ook altijd pben
Marlis
Geplaatst: 03-06-12 19:26
Peep vandaag. Op het harde loopt ze alleen van stal naar paddock en terug en naar het afspuiten. http://www.youtube.com/watch?v=VVUY-i6j ... playnext=9 Ze liep beter dan gister maar slechter als toen de dierenarts vrijdag kwam. Het is nog steeds echt stok kreupel. Arme merrie. Heb haar een zweetdekentje omgedaan. Ze krijgt zo weinig eten en heeft haar energie voor van alles en nog wat nodig dat we haar een handje helpen. Lekker dekentje op.
PB'en heb ik even geen tijd voor over de situatie enz. Loop achter met de studie en moet morgen veel opdrachten af laten tekenen dus wordt een hele lange/late avond..
Aa arme peeps, ze heeft nog wel veel pijn. Jullie vertroetelen haar heel goed. mooi halster heeft ze trouwens. Welke merk is dat?? Succes met je studie morgen Marlis.
Filmpje van daarnet Vond haar ietstje beter lopen wel, mischien ook omdat ze vanmorgen bij stalgenootje al 3 uur in de zandpaddock heeft gestaan. http://www.youtube.com/watch?v=yq7vcJIAq6k
Ze probeerden zich los te trekken dus de peep streken heeft ze iig weer. Morgen ochtend komt de hoefsmid haar beoordelen en kijken of er wat aan te doen is en zojuist wat. Ik ben heel benieuwd. Denk dat ik morgen een 200 grams dekentje op doe bij der als het net zulk weer is en temperatuur als vandaag.
Dan zal ik me even voorstellen. Misschien ken je me al, van het fototopic. Ik ben dus PeerAppel, de meesten noemen me PA. Ik ben 13 jaar en help al sinds vorige zomer mee bij de Shires van N.Kazemier. Sinds 2 april heb ik een haflinger. Haar naam is Jamie v/d Logt, ze is 20 jaar en haar vader is Star. Ik noem haar zelf Abby, omdat ik de naam Jamie niet mooi vind.
Hier zijn wat foto's van ons tweetjes, van afgelopen zaterdag. We gingen wandelen door het dorp met haar nieuwe halster (: Ik probeer zoveel mogelijk dingen in deze kleur bij elkaar te krijgen. Ik heb al een longeerlijn, halster, dekje, zweepje en een helaas donkerblauw barebackpad. Ik rijd het liefst met bbp omdat die zadels echt een fiasco zijn. Als ik er aan de rechterkant niet bijna afglijd doe ik dat aan de rechterkant wel. Bbp is wel een tijdelijke oplossing. Mijn moeder en ik willen graag overgaan op boomloos. (:
Verder mag Abbs haar buikje wel wat ingekort worden Woensdag krijgt Abby een ruinenvriendje. BeauKate (@bokt) heeft ook een haflinger gekocht! We hopen nog wat leuke ritjes te maken samen met z'n viertjes!
Hier is de smid net geweest. Hij vond haar ook nog pijnlijk lopen en duidelijk bevangen. Hebben haar op een zachte ondergrond bekapt. Naja er is niet echt bekapt, hij heeft de steunsels gedaan zodat het wat verlichting geeft voor haar, ze liep hierna een klein stukje beter ook. Hij vroeg gelijk wanneer de paarden ontwormt zijn aan degene van stal en dat was 2 a 3 weken geleden. Hij denkt dat het een combinatie van ontwormen en gras is gezien ontworming ook een suikershot is. Ontwormen heb ik niet zelf in de hand zit bij je stal in en gebeurt door hun. En ze is 10 geworden en vaak merk je als paarden ouder worden dat ze gevoeliger worden voor suikers. Hij vertelden tegen stal dat er ook ontwormingen zijn met veel minbder suikers en dat hij dat aanraadt te geven en op te letten. Maar daar geloven ze niet echt in, dus gaat ook niet gebeuren denk ik. Ook de smid zei zand geeft tegendruk zo ondergrond is het beste maaræåA ze mag nog steeds geen zand in de box hoor. Maar staat veel buiten in de paddock als wij er zijn of stalgenootje. Ze loopt niet veel in de bak. Medicijnen geef ik eind vd dag weer dan ga ik weer terug. Kan ze nog in de zandpaddock, haal ik er zo binnen.
Smid vond er pijnlijk en kreupel lopen. Die van stal zeiden gelijk toen ik zei dat ik er nog steeds beroerd vind lopen maar wel stukken beter als zaterdag dat ik me paard niet ziek moet praten en ze niet meer beroerd loop alleen ietsje kreupel. Altijd leuk zulke meningsverschillen. Reageer er lekker niet op laat het over me heen komen.
PeerAppel
Geplaatst: 05-06-12 16:01
SienenIvo schreef:
Leuke haflinger!
Lange manen dat ze heeft!
En je bent wel knap!
Dankje!
Arme Peeps, beterschap!
Jo_Shakira
Geplaatst: 05-06-12 17:37
Aa arme peeps nog steeds Jammer dat de smid je staleigenaar niet overtuigd heeft dat er ook nog andere wormekuren zijn.
Alweer een prachtige foto van shakira. Aby heeft echt mooi behang.
Peep loopt stukken beter.als gisteren. Ze staat weer eventjes in de paddock.
Net ook bij een andere stal wezen kijken. Waar ik al is geweest was, oud stalgenootje is er heen gegaan. Ze hebben er 2 paardenboxen vrij, dikke paarden landje(schraal). Wel swinters alleen buiten als we er zelf zijn. Even nachtje over slapen.
Nee, wil ik niet. Maar de poorten worden opengezet van de hit actief naar het land. Dus ze hebben vrije doorgang. En peep wil ik absoluut niet meer op dat grote en vette land hebben.