[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

suus_elviera

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 18:16

ja staat heb wel lekker fris

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:21

Haalde vandaag de brief van het KVTH uit de bus, volgende week donderdag de eerste theorieles voor de jurycurcus voor de Haflinger. Spannend, is wel een eindje rijden, 5 kwartier vanaf mijn huis, maar heb ik wel nog iets anders om me gedachten op te zetten.
Heb 3 theorielessen en 3 praktijklessen en moet ik oktober examen doen in okotber, dus dat wordt hard blokken, oef hoop dat ik dat nog wel kan, ben al zo lang van school af.

De trailer is overigens weer netjes geworden, had een trailer in kerstsfeer, een groene kap ( alg ) en verder was hij rood, nu is hij mooi donker grijs met zilveren randen en accenten. Zal morgen foto maken.

Me meisjes hebben lekker goed een uurtje in het zonnetje gestaan, heb nu 2 stofvarkentjes op stal staan, morgen maar weer eens poetsen, hoop dat ik Wahida nog een beetje fatsoenlijk krijg voor ze naar de opfok gaat.

Dames ik spreek jullie snel weer, ik ga de woefs een slinger geven en me mandje opzoeken, ben best moe na een dagje klussen.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:26

wat leuk jo ben benieuwd je zal het vast wel halen toch

trailer weer mooi altijd fijn
waren ze zo vies weer ja lekker rollen he

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-10 22:47

Ja, gisteren en vanmiddag, ze zetten ze in de bak en alle 3 tegelijk liggen rollen, hahaha als je nu op hun kont tikt ben je bijna verplicht om een mondkapje op te doen, zoveel stof komt er uit.

Ja de trailer had echt een opknapbeurt nodig.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 09:34

Wauw Jolanda mooie foto's! <3

Mooi Jody dat Sjaak gewoon eet. Hmm maarja na die examens is het ook weer klaar moet je maar zien :P

Spannend Marlis dat Peps naar de hengst is!

Gave foto Candace!

Aah Nathalie wat een lieverd, wel wat anders dan een Haf! ;)

Paulien die foto's zijn echt genieten! Ze heeft het echt naar der zin zo daar! :D

Blauw staat Kevin leuk hoor!

Spannend Jolanda, veel succes alvast! Ben benieuwd naar de trailer! :P

Gisteren dus naar Equiday geweest. Maar was idd na een tijdje dat je het wel gezien had, waren ook veel minder kraampjes dan ik had gedacht. Nog wel een touwhalster voor Nibbit gehaald, dat hoort er wel bij als je daar heen gaat. :P De demo van vriendin ging niet zoals gepland, Shilas was heel erg bang, omdat overal om de ring mensen stonden en hij nergens even iets van een afstandje kon bekijken. Maar toch deed hij wel een paar dingen en hij probeerde zelfs het compliment maar hij was echt bang en kletsnat. Gelukkig deed Flip de Shet het gewoon super! Hij maakt zich nergens druk om en hij deed alle truucjes! Natijd heeft ze nog even met Shilas in de losrijdring gewerkt en daar deed hij álles. :P Vond zelf de demonstratie van die Hengst met neckrope wel heel knap! Ook een enorm mooi paard! Parelli vond ik ook erg knap, maar na 1 paard had je het wel gezien had ik. Verder vond ik het wel goed georganiseerd voor zo'n 1ste keer! :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:30

Joopie is daar toch ook heen geweest lisa? Was het niet leuk?

@jolanda: heb dit topic niet zo goed bijgehouden de laatste tijd, lees nu pas wat er gebeurd is.. :(:) Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen! Sterkte. (maar dat heb je al eerder gehoord..)
Staat wahida trouwens nu al in de opfok?

@marjoow: ja hoor staat leuk. Maar hou meer van wat meer donker blauw! Zoals ankies shabrakje hier:
Afbeelding

@madeira: leuke fotos, ze kan he wel goed vinden met die vos he? Staat ze de hele dag op de wei? Ankie zou ik na 2 dagen uit de wei kunnen rollen, zo vet wordt ze.

@nathalie: wat een leuk paard! Is ie braaf?

Donderdag weer naar Ankie toe! Lekker buitenritjes maken en mss kan ik ook een les regelen ofzo *\o/* Reageer niet zoveel hier maar heb het best druk :o

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:32

@freya: jurycursus, leuk!!! Ooit wil ik dat ook doen. Ben benieuwd hoe het is, en of je er echt wat van leert. Kan je daarna zelf jureren? Of moet je dan ook eerst met iemand mee lopen?

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:32

Vond het opzich wel leuk, veel mensen van Hyves ontmoet en wel veel geleerd! :D

Ga zo ook lekker zwemmen met Nibbit denk ik! :P

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:49

Lisa, jammer dat het ene paard bang was. Toch super dat ze mee heeft gewerkt :D Lekker zwemmen met Nib :D Veel plezier :*

Hinke, Madeira is zaterdag weer voor het eerst de wei opgegaan. Ze gaan nu eerst van 10 tot 2, en straks van 10 tot 3 (ze bouwen altijd op). Madeira wordt niet gauw dik geloof ik.. Vorig jaar stond ze ook elke dag paar uur op de wei in de zomer en ik heb niet gevoeld dat ze te dik was.. Zoals hoe ze op deze foto's is, zo is ze eigenlijk altijd :) Weet niet of het slank of normaal is, maar niet te zwaar. Ze krijgt ook maar een halve kilo brok per dag, 1x kuil als ze op de wei staat en 2x als ze niet op de wei kunnen.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 12:58

joopiexx schreef:
Paulien leuke foto´s trouwens, Madeira ziet er goed uit!!!

Nathalie, ik zag jou geloof ik vanmorgen lopen, en toen ging ik kijken of ik je nog een keer zag maar toen heb ik je verder niet meer gezien!

K heb je helemaal niet gezien!! Oh.. Jammer.. Alleen Gail met zus en ouders.. Lisa ook niet gezien..
Wij (vriendin en ik) zijn de hele dag geweest :P van 10 tot 17 :+
K heb ook teugels voor me touwhalster gekocht (en kon het niet laten ook een nieuw, bijpassend haster mee te nemen :+ )

Marjoow, ik vind blauw mooooi bij haffies :P K heb zelf ook veel blauw :P

Lisa, Heb jou ook helemaal niet gezien.. Shilas was echt helemaal druk ik z'n koppie idd.. Maar Flip maakte het helemaal goed hoor!!! :) erg leuk!!

Jolanda cursus.. Heeeel veel succes! je gaat het vast halen!

Hinke, Ja ze is echt leuk! Super leuk karakter zit er ook in en goed braaf :) Tis leuk om met haar bezig te zijn, maar rijd stiekem toch het liefst een haffie :+

Ik vond de Equiday echt super leuk!! heb me alleen pissig lopen maken over een meid met een arabier die mee deed aan de challens.. Verder vond ik erg leuk!!

Tis echt zooo lekker weer :) vanmiddag bosritje maken met Pien :) (lees paard en fiets :+ )

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:01

OW lekker zwemmen met Nib!! vet!!

Leuke foto's trouwens van Madeira!! Leuk ook dat haar buurvrouw zo aan haar bleef plakken :+

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 13:27

Nathalie, buurman ;) Nee maar ja, vond het leuk om te horen (en op de foto's terug te zien) vorig jaar toen ze in de wei kwam voor het eerst, vond ze het niet zo dat alle paarden op haar afliepen haha :P maar nu is ze zo braaf, ze gilt alleen als een paard achter haar op haar af komt rennen wat ik heb begrepen.. dan gaat ze wel gillen. :P Lekkere merrie (L)

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 18:56

Freya schreef:
Haalde vandaag de brief van het KVTH uit de bus, volgende week donderdag de eerste theorieles voor de jurycurcus voor de Haflinger. Spannend, is wel een eindje rijden, 5 kwartier vanaf mijn huis, maar heb ik wel nog iets anders om me gedachten op te zetten.
Heb 3 theorielessen en 3 praktijklessen en moet ik oktober examen doen in okotber, dus dat wordt hard blokken, oef hoop dat ik dat nog wel kan, ben al zo lang van school af.

De trailer is overigens weer netjes geworden, had een trailer in kerstsfeer, een groene kap ( alg ) en verder was hij rood, nu is hij mooi donker grijs met zilveren randen en accenten. Zal morgen foto maken.

Me meisjes hebben lekker goed een uurtje in het zonnetje gestaan, heb nu 2 stofvarkentjes op stal staan, morgen maar weer eens poetsen, hoop dat ik Wahida nog een beetje fatsoenlijk krijg voor ze naar de opfok gaat.

Dames ik spreek jullie snel weer, ik ga de woefs een slinger geven en me mandje opzoeken, ben best moe na een dagje klussen.

Succes met je jurycursus! En wat leuk van je trailer! Ben benieuwd naar fotos :D

Liiisaaa schreef:
Gisteren dus naar Equiday geweest. Maar was idd na een tijdje dat je het wel gezien had, waren ook veel minder kraampjes dan ik had gedacht. Nog wel een touwhalster voor Nibbit gehaald, dat hoort er wel bij als je daar heen gaat. :P De demo van vriendin ging niet zoals gepland, Shilas was heel erg bang, omdat overal om de ring mensen stonden en hij nergens even iets van een afstandje kon bekijken. Maar toch deed hij wel een paar dingen en hij probeerde zelfs het compliment maar hij was echt bang en kletsnat. Gelukkig deed Flip de Shet het gewoon super! Hij maakt zich nergens druk om en hij deed alle truucjes! Natijd heeft ze nog even met Shilas in de losrijdring gewerkt en daar deed hij álles. :P Vond zelf de demonstratie van die Hengst met neckrope wel heel knap! Ook een enorm mooi paard! Parelli vond ik ook erg knap, maar na 1 paard had je het wel gezien had ik. Verder vond ik het wel goed georganiseerd voor zo'n 1ste keer! :D

klinkt als een geslaagde dag :D Leuk joh! Is dat toevallig tinker Shilas?

Hinke schreef:
@marjoow: ja hoor staat leuk. Maar hou meer van wat meer donker blauw! Zoals ankies shabrakje hier:
[im g]http://www.mijnalbum.nl/Foto-G38J8HJK-D.jpg[/img]

is idd ook leuk, maar dit ziet er meer uit als een pad ;) en die zijn te glad, dan gaat het zadel enorm schuiven ;) Kevin is nogal rond :o

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:09

Volgens mij is Madeira ook precies goed qua gewicht! :D

Haha Nathalie ik heb voor Nib ook een touwhalster gekocht en kon het eigenlijk ook niet laten touwteugels te halen, maar ik heb me weten in te houden! :P Wat voor kleur had de arabier? Heb der wel een paar zien lopen in de losrijdring enzo..

Marjoow het is een Haflinger! ;)

Vanmiddag maar niet wezen zwemmen met Nib, wou eigenlijk nog eventjes werken met hem omdat het van de week alleen maar warmer word. Nibbit was echt extreem braaf! Hij deed weer eens alles en zelfs Spaanse Pas deed hij al heel goed! Heb nog paar foto's gemaakt zou ze straks even uploaden.. Binnenkort heb ik weer show met Nibbit! Eigenaresee Nib stuurt zo de datum en evenement! :D

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:14

nog steeds niet hier in de buurt lisa hahahahha

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 19:22

Heb de datums al.. Nu de evenementen nog. Maar ik laat de datums wel alvast weten! :D

Maandag 24 mei Bornerbroek.

Zaterdag 5 juni Vuren.

Zaterdag 19 juni Genemuide.

Woensdag 28 Juli Alblasserdam.

Zondag 5 september Westerveld.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:22

Hinke schreef:
@jolanda: heb dit topic niet zo goed bijgehouden de laatste tijd, lees nu pas wat er gebeurd is.. :(:) Weet niet zo goed wat ik er van moet zeggen! Sterkte. (maar dat heb je al eerder gehoord..)
Staat wahida trouwens nu al in de opfok?

Dank je.

Wahida gaat aanstaande woensdag naar de opfok.

Hinke schreef:
@freya: jurycursus, leuk!!! Ooit wil ik dat ook doen. Ben benieuwd hoe het is, en of je er echt wat van leert. Kan je daarna zelf jureren? Of moet je dan ook eerst met iemand mee lopen?

Wat ik begrepen heb, is dat je na het examen mag jureren. Maar dat je wel veder moet leren om volledige jurylid te kunnen worden. Ach ik zie het wel, heb in ieder geval iets om naar uit te kijken en me gedachten ergens anders op te zetten.

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:25

vuren is volgens mij hier redelijk in de buurt

Ja leuk toch jo gaat vast lukken

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:39

Nibbit vandaag lekker in de wei!
Afbeelding

En het touwhalster van de Equiday! :D
Afbeelding

Klinkt leuk hoor Jolanda!

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:49

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 20:54

Jeetje wat een ding! Die is echt klein!
Ach gut! <3

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:01

ja he, die mag zo bij mij komen wonen, die mag zelfs nog wel in me bed slapen, hahaha

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:02

Hahaha ja inderdaad! Is nog kleiner dan mn hond joh! Kun je zo voor in't fietsmandje meenemen! Geen trailer meer nodig :P

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:06

inderdaad erg handig, kan ook nog op de achterbank in de auto.

bestaat er niet een soort middel dat grote paarden voor een paar uur krimpen, scheelt me weer veel stress om Donna donderdag in de trailer te krijgen, hahah

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-10 21:11