[HK] Haflingerklets

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:31

leuk!!! succes alvast dan!
ik hoop zoo dat ik punten rijd :D zou leuk zijn!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:47

Spannend hoor ;) Je rijdt nu l2? Hoeveel heb je nog nodig voordat je M mag starten?

Ik heb mijn vriend naar Ankie gestuurd :+ zodat ik zelf de hele avond door kan werken ;) Ik heb deze week nog maar 1 keer gelongeerd. Ik moet echt meer met haar gaan doen nu! Op haar nieuwe stal wordt ze goed verzorgd, maar ze krijgt nu wel een halve kilo haver en een halve kilo biks per dag, dacht ik. Dat is naast haar hooi, en gras. Als ik dan weinig met haar doe groeit ze helemaal dicht :+

Ik moet nu echt gaan werken... Weet iemand hoe je jezelf een bokt ban geeft?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:27

Succes met jullie wedstrijden!

Madeir en ik hebben er 1 gereden.. en dat was onderlinge :P maar eerst nog maar hoop leren voordat we misschien ooit een echte wedstrijd doen. :)

JAA MADEIRA HEEFT VANDAAG LINKSOM GEGALOPEERD ZONDER VAN DE HOEFSLAG TE SCHEUREN :D :D
*Goed dat was ook MIJN fout dat ze dat deed, maar eindelijk geleerd hoe het wel moet*. Super trots op mijn lieve merrie :+:

BabyBell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:01

Hey, mag ik me ook voorstellen?
Ik ben Karen en ik heb sinds 3 weken een 'haflinger' merrie. De '' zijn omdat ze eruit ziet als een haflinger, maar stiekem toch geen hele is.
Ze is 6 jaar en melkmerrie geweest. Ze staat nu sinds dinsdagavond in training om ingereden te worden en het gaat heel goed :D ze heet Bellissima (Bella) en is ongeveer 1.53 hoog en gebouwd als een ouderwets type haflinger. Lekker breed dus :D Een kennis van me werkt op de stal waar Bel in training staat en houdt me dus volledig op de hoogte van haar vorderingen. De eerste dag zou ze erop, maar voor ze met haar voet de beugel raakte, lag ze er alweer naast! Bel kan dus ook rodeo-en. Maar daarna meteen weer geprobeerd en ging perfect! Ze heeft ook al gedraaft en het op- en afstijgen gaat ook al helemaal goed.
Ik merkte het al toen ze nog hier was, maar ze denken daar dat er niet veel goeds met haar gebeurd is, want ze moet eerst zeker weten dat een aanraking geen mep is voor ze rustig wordt. Alsof ze denkt dat ze bij elke aanraking in elkaar wordt geslagen...erg zenuwachtig is ze dus, maar alleen met mensen. Voor verkeer e.d. is ze niet bang.
Ze is gelukkig wel heel lief en zachtaardig..en al denkt ze zelf dat ze een klein konijntje is, ik weet zeker dat het goed komt!
Meteen ff een verhaal maar ik ben zo blij met haar!! Eerst nog twijfels gehad maar nu gaat alles goed.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 21:05

Paulien helemaal goed!!

Karen welkom!!

Mijn zusje gaat binnekort een onderling wedstrijdje met Boy rijden..
Wel leuk, volgens mij vind ik het zelf nog leuker dan haar hahah..

Meiden succes van het weekend!

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 22:00

Welkom Karen!

Heb je al foto's van je 'haflinger' merrie? Ben wel benieuwd!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:16

Welkom Karen! ;)

Paulien: Wat SUPERRRR :D !!!

*\o/* Ik *\o/* heb *\o/* morgen *\o/* ook *\o/* wedstrijd!! *\o/* :D

FINALEEE van de haflingerwedstrijden :D :D

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 08:43

Succes Stravero!! :)

Ik heb om 10 uur les, dan naar levi en trol toe.

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 10:38

Hey!

Ik meld me ook (maar wel heel erg laat!)
Ik ben Jessie, ben 13 jaar oud en ik heb een Haflinger Safier, hij is 7. Ik heb heb op z'n 6de zelf ingereden. Hij is 1.51M
Alleen het gaat nu niet zo lekker, hij valt aan in de wei.
xx

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:13

@ Levitrol: Dankjeeee *\o/* :D

@ Hafjelinger: Welkom ;) Heb je al een topic geopend voor dat probleem dat je pony je aanvalt in de wei? ;)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 15:31

hallowtjes allenmaal :D

I vandaag naar h'sum want ik moet voor school naar het oude gemeentehuis om de DUDOK styl van archietetuur te bekijken... Blijkt dat alleen op zondag te zijn???

Dus toen ben ik maar even weze winkelen en nu ben ik net thuis met een nieuwe broek en een armband die ik heb gekcoht met een kadobon die ik gistere voor mijn verjaardag heb gekregen :D lol

Morgen weer les :D Ik ga den ik maar een ahlf uurtje doen want ik weet niet tot hoever ze het nog uit houd om een uur lang te trainen... Het moet wel leuk blijven voor der.

Jah... ik kwam mijn GROOOOOTE (1,98) vriend tegen in Hilversum :D ik helemaal blij... die heb ik al 3 maanden niet gezien :oo Dus ik ben helemaal happy nu... :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:07

Zo, één goede middag allemaal :+

Welkom voor de nieuwelingen :D

Heb echt heerlijk dagje gehad tot dusver :D vanmorgen zelf gereden, daarna Jelmer shetter gepoetst, toen nog ff met vriendin en haar paard gewandeld, gevolgd door een heerlijk kopje koffie aan de bakrand in het zonnetje, en tot slot nog ff het bos in met die zelfde vriendin en haar hond.
Valt die hond in een soort van sloot omdat ie naar een vogel wou blaffen (waarschijnlijk) zwemt die sukkel naar de overkant.. En nooit een keer dat ze weer terug wou.. Net en op het moment dat we het op hadden gegeven en ons er bij neer gelegd hadden we 1 van ons een nat pak moetst gaan halen waagde ze toch de sprong met stukje zwemmen.. Pff echt zo blij.. Had dus echt geen zin in nat pak..

Echt heerlijk zo'n dieren voorjaarsdag.. :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:14

Hinke schreef:
Spannend hoor ;) Je rijdt nu l2? Hoeveel heb je nog nodig voordat je M mag starten?

Ik heb mijn vriend naar Ankie gestuurd :+ zodat ik zelf de hele avond door kan werken ;) Ik heb deze week nog maar 1 keer gelongeerd. Ik moet echt meer met haar gaan doen nu! Op haar nieuwe stal wordt ze goed verzorgd, maar ze krijgt nu wel een halve kilo haver en een halve kilo biks per dag, dacht ik. Dat is naast haar hooi, en gras. Als ik dan weinig met haar doe groeit ze helemaal dicht :+

nu nog 7 :P dit was de 3e in t L2.. t ging eigenlijk best bagger :P
met losrijden wel heeel fijn maar binnen ging t niet zo lekker. Heb er wss wel mooie fotos aan over gehouden haha die krijg ik nog :)

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 17:15

hahahaha... ik ga eens aan mijn mams en paps vragen of ze zin hebben om met de pony's te gaan wandelen... ik heb zin om wat te gaan doen met mara :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:05

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:45

ziet er goed uit :D Die racefoto (L)

Marien heeft besloten vanafond met mijn naar de film te gaan :) naar the curious case of Benjamin Button :D Ik is benieuwd :D

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:50

hallo allemaal
daar zijn we weer,
het rijden gaat de laatste dagen echt heel erg lekker, ze is een stuk rustiger met rijden en gaat al veel minder hard door de bak hahaha
Ik begin mijn hafje steeds leuker te vinden, ben zo blij met dat beest!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:54

Leuke foto's van Viva!!

Hiphopje fijn dat het zo lekker gaat met rijden!

Straks ga ik uiteten met vriendinnen, we gaan tapas eten.. Iemand ervaring hiermee?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:55

uhm... wat zijn tappas ook al weer... komt me wel bekent voor...

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 18:56

Volgens mij allemaal van die kleine hapjes

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:08

zal eens zoeken op google

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:09

jep kleine hapjes... Ziet er lekker uit... Zal ook vast lekker zijn. Maak je geen zorgen :D

Ik heb zin om uit te gaan... wie gaat er met me mee?
Laatst bijgewerkt door Peelie op 07-03-09 19:16, in het totaal 2 keer bewerkt

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:11

oeh, tapas, lekkerrrrrrrrrrrrr
hmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 19:51

Wat is het hier rustig :Z

Euh wat zijn 'tappa's'?

VivaLaVida schreef:
Hinke schreef:

nu nog 7 :P dit was de 3e in t L2.. t ging eigenlijk best bagger :P
met losrijden wel heeel fijn maar binnen ging t niet zo lekker. Heb er wss wel mooie fotos aan over gehouden haha die krijg ik nog :)

Dus je hebt een winstpunt gereden? Dat is toch goed! Is dat een voetbalveld, daarachter? Werden de paarden daar niet helemaal gek van?
Mooie foto's ook.

Ik ga van de week weer ff foto's maken van Ankie, want ik denk dat ze nu op haar slankst is :P Ze zal hier op haar nieuwe plek nl wel weer wat gaan groeien :+ Heb de staleigenaar weten te overtuigen dat 1 kilo krachtvoer per dag genoeg is (hij gaf eerst meer :+ ). Ik vind het eigenlijk wel een goed teken dat ik hem moet overhalen minder eten te geven, dan andersom. Hij bezuinigt iig niet op het voer. Ze kan al goed opschieten met die andere pony, en s'avonds is er nooit iemand in de bak of in de longeercirkel dus ik kan doen wat ik wil. Ben blij met mn nieuwe stal *\o/*

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-09 20:40

bij de pony club is bij mij ook een voetbalveld.... De pony's vinden het de eerste 2 keer eng en daarna niet meer.... Vooral leuk om dan op een zaterdag te gaan rijden... Dan is er natuurlijk wedstrijd ed... Dus al dat gescheeuw en geschop tegen een bal aan... Worden ze lekker tam van :P