[HK] Haflingerklets

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Themba

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:32

GEFELICITEERD PEELIE :D:D:D:D

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:33

een merrie haar uier en tepels schoonmaken is geen leuke bezigheid hoor :+ Het is nogal een vettige bedoening :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 16:35

gefelicteerd peelie :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:11

chipieke schreef:
een merrie haar uier en tepels schoonmaken is geen leuke bezigheid hoor :+ Het is nogal een vettige bedoening :D

Ja idd en het ruikt ook niet echt plesant.... Nouja wel goed al je drooge handen hebt :+

Thnx voor de felicitaties :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:26

Hinke schreef:
@Nathalie: zie ik dat nou goed, heb je fotos geplaatst van de TEPELS van je paard! HAHA! Vind ze dat goed, dat je zomaar fotos zit te nemen daar? :P

Vivalavida: is jouw paard zo moeilijk bij de tandarts? Ben trouwens wel benieuwd wat voor verdovingsmiddel hij haar heeft gegeven? Normale verdovingsmiddelen die je in de winkel kunt kopen werken niet zo heftig :P

Ankie zonet gelongeerd, ze was superbraaf! Of misschien was ze wel zo braaf omdat ze geen conditie had, haha! Ik ben niet meer dan 10 minuten bezig geweest, alleen stap en draf, en ze stond helemaal te hijgen. Blijkbaar is haar conditie toch afgenomen in de 3 maanden dat ze stil heeft gestaan :+

geen idee, ze heeft 2 spuiten gehad :)
en nee normaal wordt ze zonder gedaan, maae haar slijmvlies was beschadigd dus het was pijnlijk. ze trok steeds haar hoofd weg. Neem aan dat de DA zijn middelen ook niet in de winkel koopt :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:28

GEFELIIIII PEELIEEEEE :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 18:57

Hinke schreef:
:+
Maar jij maakt dus echt haar uier schoon? Doe je dat alleen nu ze drachtig is, of altijd? Het schijnt dat je dat standaard moet doen bij je merrie, de tepels schoonmaken :P Ik heb het nog nooit gedaan bij Ankie :D Doe je dat met een borsteltje oid?

Ik ga naar bed, ben moe :Z

:j Deed het eerder ook nooit hoor, wist ook niet dat dat nodig was/kon maar k was haar aan t poetsten bij d'r uier toen ze echt gekke bekken liep te trekken dus bostel aan de kant en op onderzoek waarom ze daar 'jeuk' had.. zaten dus allemaal klonten huidvet tussen d'r uier/tepels.. Ik kreeg toen de tip om het met luierdoekjes schoon te maken en dat werkt prima. Nora vindt het ook echt heerlijk! Ze tilt idd ook echt haar been op :=

Afbeelding

GEFELICITEERD PEELIE

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:02

@peelie: Gefeliciteerd :D

Pfff, 2 avonden in de weer geweest met Ar. Hij had dinsdagavond 38.6 graden, en hij wilde geen hooi eten. Muesli ging er wel in...
Ook was hij weer aan de diaree gegaan. Ik 3x wezen tempen, en ze eczeemdeken maar afgedaan omdat het zou gaan vriezen..
Gister ochtend had hij 37.9 en at hij alsof hij nooit wat krijgt :P Gekke pony.
Vanmorgen kreeg ik een smsje van een stalgenoot dat hij aan het spelen was in de wei met z'n shettevriend. Hij keek ook weer helemaal blij uit z'n ogen en was lekker speels.

Nu maar hopen dat het zo blijft ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:32

Goedenavond :wave:

Ik heb vandaag weer heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk gereden, hij loopt de laatste weken zo ontzettend lekker en ontspannen :D Hopen dat het zondag op wedstrijd ook zo gaat *\o/* :D Hebben er nog meer mensen zo lekker kunnen oefenen vandaag? :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:41

ja ik heb leker gereden met liedewij
zondag wedstrijd en de 15de weer :P
ze loopt al veel beter aan de teugel :P

iemand een ide wat het oudste paard/pony is wat wedstrijden rijd

zouw liedewij de oudste wezen met haar bijna 24 jaar:P

wat is eigelijk de oudste pony / paard???

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 20:46

even spammen tis weer lang geleden maar maak een poedersuiker tijd door op het moment. mijn oma ligt op de intensive care aan de beademing met 8 gebroken ribben, ze verwachten dat ze het niet gaat halen sorry dus dat ik me niet meer zo veel laat zien hier...
Verder wel alles oke met jullie, gelezen dat Viva haar rijbewijs gehaald heeft en peeli jarig was... PROFICIAT!! Verder weinig te melden..

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 21:14

:(:) :(:) Heel veel sterkte met je oma!! Maaruh.. hoe komt ze in godsnaam aan 8 gebroken ribben??

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:11

Gail, gefeliciteerd meid!! :D
Naomi super dat het beter gaat met Lied :) maar geen flauw idee wat het oudste paard/pony is die nog aan wedstrijden doet. Lied komt vast een heel end! :D
Beccy, heel veel sterkte :(:)

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 22:52

sterkte beccy

ik heb echt een abbo op de ha post haha al zittend op je paard een snoepje geven is geen grapje haha ;)
uitleg: was met themba kusjes aan het doen terwijl ik der opzat de pas en bokken enz en dan krijgt hij zo af en toe even een beloning gign heel vaak goed tot ik een koekje had en hij dacht dat mijn vinger een koekje was nou kan je zeggen de afdruk staat der nog in... gelijk dik blauw echt weer een aktie voor mij dus even HA post gebeld en omdat er op mijn middelvinger een klein schaaf plekje zit moet ik morgen tetanus prik halen en nu in het veband ook omdat mijn vinger zo dik is enz typen lukt niet echt haha voel me nu helemaal gehandicapt want doet nog zeer ook en ben niet kkleinzeerig haha ohhh MAAYKE AKTIE

_Laura__

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-09 23:05

haha dat komt mij bekend voor Maayke, ik had het van de week ook maar toen gaf k hem een appel.
Hij moest hem van mij door midden bijten, alleen meneer wilde de hele appel...en tsja..daar zat mijn vinger ook tussen.
Heb het gelukkig niet zo erg als jou, heb aleen een bloeduitstorting (precies op mijn nagelriem) maar ik weet hoe je je voelt..
Sterkte ermee..haha

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 02:03

Peelie schreef:
heb je hengstige merries in de buurt??? gewoon een beetje van dat vocht opvangen en voor zijn neus houden dan laat hij hem zo zakken en zal hij het waarscheinlijk nieteens erg vinden.

Ik heb een oude rosborstel gekregen waar je je borstles heel goed meer school kan maken en voor als je paard verhaard. En zo'n glasfiber blok waar je van die heerlijke poepvlekken mee kan weghalen. Stijgbeugels met beugelriemen (had beugelriemen nodig krijg ik ook beugels :P) uhm verder wil ik HEEEEEEL graag een haflingerhalster. maar die heb ik niet gekregen :+

:D Doe je dat echt? Vocht opvangen van een hengstige merrie? HAHA!! Ach als het helpt, waarom ook niet!
Ook nog gefeliciteerd trouwens

Citaat:
Deed het eerder ook nooit hoor, wist ook niet dat dat nodig was/kon maar k was haar aan t poetsten bij d'r uier toen ze echt gekke bekken liep te trekken dus bostel aan de kant en op onderzoek waarom ze daar 'jeuk' had.. zaten dus allemaal klonten huidvet tussen d'r uier/tepels.. Ik kreeg toen de tip om het met luierdoekjes schoon te maken en dat werkt prima. Nora vindt het ook echt heerlijk! Ze tilt idd ook echt haar been op

Oh echt? Bah! Ik heb niet direct zo'n behoefte om ankies tepels schoon te maken :P maar ik zal wel ff controleren of het daar heel erg vies is :D

@maayke: pijnlijk! bevalt je nieuwe haflinger verder nog een beetje? En heb je nog wat van je oude haflinger gehoord?

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:41

Goedemorgen!!

Beccy sterkte!!

Maayke, pijnlijke actie zeg pff..

Nouja ik ga nu snel naar mn stage doeiii

levitrol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 08:46

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 10:56

@ Naomi: Fijn dat het zo goed ging!! :D

@ beccy: Heel veel sterkte met je oma :(:)

@ MaaykeKramer: Oei oei dat is zeker niet fijn, maar ik heb daarvoor nooit een tetanus spuit gehaald hoor haha :P Zelfs niet als ik door mn hondje werd gebeten :P

@ levitrol: Leuke foto's, heb 'n berichtje in je topic gezet hoor ;)

Ik zit weer op school en vind er niks aan op 't moment haha :P

Themba

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:08

ach maar even gedaan voor de zekerheid gelijk even naar laten kijken middelvinger gekneusd en bovenste kootje van mijn middelvinger... net begonnen bij nieuwe baan goede binnenkomer haha voel me zo gehandicapt als wat haha zelfs roken kan ik niet met die hand!

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 13:19

MaaykeKramer schreef:
ach maar even gedaan voor de zekerheid gelijk even naar laten kijken middelvinger gekneusd en bovenste kootje van mijn middelvinger... net begonnen bij nieuwe baan goede binnenkomer haha voel me zo gehandicapt als wat haha zelfs roken kan ik niet met die hand!

Da's dus een goed excuus om te stoppen :))

Mijn ouders zijn een half jaar geleden gestopt (en waren al 25 jr verslaafd) en ze hebben gewoon gezegt: "Shag weg, en klaar ermee" En ze hebben nooit geen sigaret/shag meer aangeraakt en nog steeds gestopt, alleen is nu mn vader de kilo's die erbij zijn gekomen er weer af aan het werken :P !

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 16:07

Hinke schreef:
Peelie schreef:
heb je hengstige merries in de buurt??? gewoon een beetje van dat vocht opvangen en voor zijn neus houden dan laat hij hem zo zakken en zal hij het waarscheinlijk nieteens erg vinden.

Ik heb een oude rosborstel gekregen waar je je borstles heel goed meer school kan maken en voor als je paard verhaard. En zo'n glasfiber blok waar je van die heerlijke poepvlekken mee kan weghalen. Stijgbeugels met beugelriemen (had beugelriemen nodig krijg ik ook beugels :P) uhm verder wil ik HEEEEEEL graag een haflingerhalster. maar die heb ik niet gekregen :+

:D Doe je dat echt? Vocht opvangen van een hengstige merrie? HAHA!! Ach als het helpt, waarom ook niet!
Ook nog gefeliciteerd trouwens

Citaat:
Deed het eerder ook nooit hoor, wist ook niet dat dat nodig was/kon maar k was haar aan t poetsten bij d'r uier toen ze echt gekke bekken liep te trekken dus bostel aan de kant en op onderzoek waarom ze daar 'jeuk' had.. zaten dus allemaal klonten huidvet tussen d'r uier/tepels.. Ik kreeg toen de tip om het met luierdoekjes schoon te maken en dat werkt prima. Nora vindt het ook echt heerlijk! Ze tilt idd ook echt haar been op

Oh echt? Bah! Ik heb niet direct zo'n behoefte om ankies tepels schoon te maken :P maar ik zal wel ff controleren of het daar heel erg vies is :D

@maayke: pijnlijk! bevalt je nieuwe haflinger verder nog een beetje? En heb je nog wat van je oude haflinger gehoord?

Ja hoor er zijn veel mensen die dat doen. wet prima :P

Je merrie schoonmaken is een vettige bedoeling... Zal eens kijken of babydoekjes werken :) Ik vind het darana altijd zo droog en stroef als ik hebt hebt weggehaald.

I ame hanving a party tonight :D Yeah BABY :D

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 18:36

Zo de dag zit er weer op..
Drukke stage dag gehad, en boy even met dubbele lijnen gelongeerd..

Vanavond ga ik even wat drinken met vriendinnen denk ik, en morgen eindelijk Tapas eten!!!!
Dat wilde we echt allang doen, maar het kwam er nooit van en nu dus eindelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:00

morgen en overmorgen wedstrijdddd :D

mrgen haffie wedstrijd :D

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-09 19:21

ik heb zondag wedstrijd :P