Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wouke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 15:29

Poosje niet gereden mis het wel maar mijn vinger is nog kapot, dus rustig aan doen.

Kinderen vinden dit geen probleem ze krijgt voldoende beweging.

Afgelopen weekend een oefen spring wedstrijdje gehad.
Ging niet helemaal perfect maar er zit vooruit gang in. Maar springen kan ze als de beste.
Maar je moet wel goed sturen en de teugel voldoende kort want voor je het weet is ze er langs.
Hoe meer wedstrijdjes en ervaring wordt dit steeds beter en sjezen ze er overheen ipv erlangs.

Heb me opgegeven voor een haflingerwedstrijd hier in de buurt. Hopelijk is mijn vinger snel weer dicht.

Mando

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 17:36

Mooie stal faringo, mooi licht en ruim

Sterkte Wouke.

Ja is idd een haflingerwedstijd in het Rotterdamse.

Ik heb een erg goede les gereden... de bekeek mijn protocol en zei...
Nou.. je heb wel aan lopen modderen he.. _O-
Uhh Ja.. was beetje nerveus.
Nou die punten was niet nodig geweest want jullie kennen alles. _O-

Mooi he zo'n positieve instructrice. hahahahaha

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:06

Nu durf ik, opnieuw, heel voorzichtig, een klein feestje te bouwen *\o/*
Vandaag hebben we 20 minuten in de bak gestapt, zonder enige kuch en zonder buiten adem te zijn! <3
Nu moet ik gaan bedenken hoe verder op te bouwen. Dat vind ik toch wel eng... Tips?

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 18:40

Jeetje... om gek van te worden hoor!
Krijf een mail: hoi ik ben 13 mag ik je paard misschien gratis verzorgen.

Heb gewoon duidelijj gestuurd
"Advertentie wel goed gelezen?" ;) sorry hoor...

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:21

balen voor jou van je vinger Wouke.... :(:)

Idd mooie lichte stallen Faringo!

Hihi heerlijk zo'n nuchtere instructrice Es,en ze heeft gelijk :j
Moet alleen bij jou nog even een knopje om :P

ik had er geen eens antwoord op terug gestuurd Lyzet :=

ik mocht vandaag voor controle naar het ziekenhuis.
Er zijn nieuwe foto's gemaakt,daarop is nog een klein deukje in mijn ruggenwervel te zien
maar de chirurg was dik tevreden! en hij vond het erg knap dat ik zo braaf mijn rust gehouden heb :D
Voordeel daarvan is dat hij me weer zo goed als goed gekeurd heeft :):)
Ik mag dus lekker mijn dingen weer op gaan pakken!!
Morgen dus weer lekker naar mijn werk en hopelijk aankomende zondag weer op Pientje rijden *\o/*

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 19:47

Joehoeeeeeeeeeeeee Top meis, ik ben echt erg blij voor je....
(maar dat wist je al) _O-

Mag je gewoon zaterdag weer mijn supergroom zijn...
:D

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 21:14

Heerlijk nieuws Marinda! Nu voorzichtig de normale dingen weer oppakken, en genieten van je ritje te paard!

Hoe laat moet je zaterdag starten Esmee?

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 22:09

Haha Lyzet, Die meiden denken natuurlijk; 'nee heb je, ja kun je krijgen'. Lekkere Hollandse mentaliteit. :)

Waar had je paardje last van Klasien? Kan je DA geen advies geven over hoe verder oppakken?

Leuk dat sommigen zo actief zijn in de wedstrijdsport! Heb pas eind november weer wedstrijd staan, haha maar heb elk weekeind meer zin om weer eens te starten! :P

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 06:23

Zaterdag.. 11 uur en zondag 13.00 uur ongeveer.... zoiets uitgerekend...

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:53

ELpatcho, Iris heeft al vanaf juni last van hoesten en pompen, met een paar goede weken tussendoor. Mijn VA heeft eigenlijk geen verstand van training, de kliniek zegt alleen maar dat ik mijn gevoel moet volgen.

Ik ben er zaterdag ochtend :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 07:57

Mando schreef:
Zaterdag.. 11 uur en zondag 13.00 uur ongeveer.... zoiets uitgerekend...

Succes

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 10:49

Ik ga waarschijnlijk het weekend weer bij een haflinger kijken!
2 jaar geleden mijn haflinger merrie verkocht aan een vriendin. Merrie heb ik 6 jaar gehad.
Tussendoor een kruising gehad maar was helaas te smal voor me. En een KWPN'er maar dit was echt niet mijn ding.
De klik kreeg ik niet na zoveel lessen en pogingen.
Dat ik nu ook weer een besluit heb gemaakt om terug te gaan naar haflinger of tinker.
Dit is meer mijn ding en past beter bij me.

Ik ben erg benieuwd :)

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 12:06

nola12 schreef:
Ik ga waarschijnlijk het weekend weer bij een haflinger kijken!
2 jaar geleden mijn haflinger merrie verkocht aan een vriendin. Merrie heb ik 6 jaar gehad.
Tussendoor een kruising gehad maar was helaas te smal voor me. En een KWPN'er maar dit was echt niet mijn ding.
De klik kreeg ik niet na zoveel lessen en pogingen.
Dat ik nu ook weer een besluit heb gemaakt om terug te gaan naar haflinger of tinker.
Dit is meer mijn ding en past beter bij me.

Ik ben erg benieuwd :)

Succes met je zoektocht, goede keuze haflingers {:} {:}

nola12_Oud

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:02

Bedankt !

Zondag ga ik kijken bij een 14jarige ruin van 152 hoog. :)

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 17:48

succes met de zoektocht

vandaag naar Tentenkamp geweest in Rotterdam
mooi dekje en halster voor Tyara gekocht <3
en een grijze cap . Ik heb een grijs wedstrijdjasje en een grijze cap staat dan iets mooier dan zwart
maar ben blij met de spulletjes :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 18:11

Ooo is tentenkamp weer.
Vroeger werkte ik aan de overkant stond ik zowat als eerste binnen Haha.

Nu iets te ver rijden voor me. ..

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 19:13

Klasien schreef:
Nu durf ik, opnieuw, heel voorzichtig, een klein feestje te bouwen *\o/*
Vandaag hebben we 20 minuten in de bak gestapt, zonder enige kuch en zonder buiten adem te zijn! <3
Nu moet ik gaan bedenken hoe verder op te bouwen. Dat vind ik toch wel eng... Tips?

Ik zou nog een poosje die 20 min aanhouden. En na een week of twee weken naar 30 minuten gaan.

Tommie loopt zo fijn op het moment *\o/* Wat kan ik daar toch van genieten!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 21:45

tentenkamp wat is dat?

kijk mijn nieuwetekening. even een vluggetje

Afbeelding

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-13 22:54

@ klasien: ik zou het persoonlijk ook nog even bij die 20 minuten houden denk ik.

Gave tekening hierboven! Mooi!

Ik heb vandaag ook weer gereden met Anne, die had duidelijk dr lolbroek aan.. :+ schoot 1 keer weg en werd op het einde heel loperig. Zo irritant!

Tentenkamp is een soort uitverkoop bij de hyporama in rotterdam. Ik weet nog niet of ik erheen ga... Wordt dr altijd beetje moedeloos van haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 06:12

En je koopt altijd teveel _O-

Hebben soms echt wel leuke aanbiedingen hoor.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:07

Goeiemorgen!!

Zo heerlijk een dagje vrij vandaag. Straks even richting Gorinchem naar een vriendin die over drie weken uitgerekend is van haar eerste kindje. Hebben elkaar al een tijdje niet gezien dus das wel even gezellig. Daarna ga ik lekker lui op de bank hangen, want ben mezelf een beetje aan het voorbij rennen met alle afspraken enzo haha.
Gisteren weer heerlijk gereden met Storm en dit keer zonder modder haha. De agterberg bak was weer helemaal droog dus kon weer lekker daar rijden. Best snel gegaan want maandagmiddag stond hij letterlijk nog helemaal blank en gistermiddag was hij alweer goed.

Marinda wat een supergoed nieuws zeg dat je rustig aan alles weer kan gaan doen. Toch goed dat je echt even de rust heb genomen die nodig was voor het herstel!

klasien ik zou het ook nog even bij twintig minuten houden en dan ergens halverwege volgende week gaan opbouwen naar een half uur en dan weer twee weken verder als het goed gaat en het kuchen weg blijft een voorzichtig drafje gaan proberen.

Leuk Nola weer op zoek naar een haflinger. Hoop dat je wat vindt die echt bij je past!

Window nog geslaagd op het Tentenkamp. Is nog geen half uur rijden voor mij dus misschien rij ik vandaag nog even langs. Heb niet echt iets nodig maar even snuffelen is altijd wel leuk hoewel ik het iedere keer eigenlijk weer hetzelfde vindt.

Fijn Annemieke dat Tommie zo fijn loopt op het moment. Herkenbaar ook want Storm zit nu ook in een goede modus hihi.

Dat wordt weer een mooie tekening Marieke! Gaaf hoor als je zo kan tekenen. Die gave heb ik niet. Tentenkamp is altijd twee keer per jaar op de parkeerplaats van Hyporama in Rotterdam. Zijn vaak allemaal restpartijen uit verschillende hypo winkels die dan in de aanbieding gaan.

Hihi Anne met dr lolbroek aan. Die voelde vast dat er wind of zo kwam opzetten. Dat gevoel heb ik dus ook altijd met Tentenkamp haha.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:32

Altijd gezellig, en inderdaad soms moet je even pas op de plaats doen.

Ik zie mijn dinnetje zaterdag weer _O-
Zelfs 2x die dag. pfffffffffff _O-

Na dit weekend heeft Mando ook wat vaker vrij en zal ik hem niet meer zo zwaar in training zetten als dat ik het afgelopen half jaar heb gedaan.

Gewoon wat meer lol met je knol...
Heb nog 2 wedstrijden dan staan in Beilen en Siegerswoude en dan is het klaar eind november
dan vind ik het wel weer goed allemaal.

Ik merk dat mijn energie met de kou ook weer afneemt.

Morgenavond komt mijn oom voor 5 dagen ~~}> is altijd wel gezellig.
Hij was ook in onze vakantie er een paar dagen en hij is wel lief _O-

Ik ben maandag lekker vrij ook omdat ik zoiets had van.. even pas op de plaats... even ik.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 08:47

Ja ik merk dan aan mezelf dat ik heel moe begin te worden. Moet dan soms echt even wat rust pakken. Voor dit weekend heb ik behalve dan Storm en dat lesmeisje ook niets gepland. Wil ook graag nog even een fotoalbum van de vakantie maken dus ga ik dat maar lekker even doen. Merk inderdaad ook dat ik in de zomer veel minder snel dit gevoel heb dan in de winter. Gelukkig laat nu eindelijk het zonnetje zich weer een beetje zien hier. Heb besloten dat ik tentenkamp even oversla. Ga op de terugweg nog wel even voer halen voor Storm want het is allemaal op. Moet ik alles weer even in mijn auto proppen (muesli, luzerne en peen hihi)

Mando na de komende 2 wedstrijden dus ook even een rustigere periode met gewoon even lol met je knol. Soms is dat inderdaad ook gewoon erg leuk.
Gezellig dat je oom 5 dagen op visite komt. Altijd wel leuk even een ander praatje. Woont hij in de buurt of moet hij er een eind voor rijden?

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 09:25

Hij woont in Zwijndrecht dus hij komt met de trein.
Vroeger kwam hij op maandagavond na de schietclub nog wel eens ff aan toen wij nog in Rotterdam woonde en dat mist hij best wel.
Normaal komen de vrienden van mijn ouders ook dan maken de mannen er een weekendje van met kaarten enzo en die vrienden blijven dan bij ons slapen en mijn oom bij mijn ouders.

Hij wilde graag nu naar ons komen. Prima toch.
Vent is ook vrij volgende week die heeft vanaf donderdag 3 dagen Eurospoor in Utrecht dus die slaapt dan bij zijn ouders in Badhoevedorp.

Dus gezellige dagen voor de boeg.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 10:19

*\o/* Waarschuwing *\o/*
Opstijgende raketten bij Schiphol. Het waait en Janouk en Image vinden het nodig om de wei onveilig te maken. Janouk ging net recht op haar achterbenen door de wei, om vervolgens recht omhoog te springen en een of andere karate kick uit te voeren met haar achterbenen.
Ik dacht echt dat ze op haar kont zou landen, maar nee, ze landde nog net op haar achterbenen om nog een paar keer te exploderen. Maflinger in actie.
En Oma Image bleef bokken om de actie nog wat op te voeren.

Janouk heeft tijdens een val op 28 april een halsspier gescheurd. Al die tijd bezig geweest met veeartsen, klinieken, acupunctuur, dry needling, fysiotherapie, revalidatie, etc. etc.
Ze liep alweer ZZ dressuur voor de koets en gelukkig de laatste 2 weken loopt ze nu ook super onder het zadel met veel power en oprichting.

Maar we hadden zoiets: pas als ze zich weer vrij genoeg voelt voor Janouk explosies in de wei, dan is ze echt officieel hersteld.
Nou tatatata dat moment is er nu. *\o/*