Eeen hele goeie morgen allemaal
Citaat:
? een lekker ding of ga je hem verzuipen?
mijn stiefbroer, dus dan kies ik voor het laatste
Citaat:
Hoi en welkom!
Ook van het Haflingerforum he?
Ja daar zit ik ook alweer een tijdje op
Citaat:
Monica_86 schreef:
Monica_86 schreef:
Heb amber net weer gelongeerd, ENORM gevecht gehad typ straks alles wel, moet eerst rustig worden weer, ben kwaad
Okay bijgekomen
Nou ik ging amber longeren met zn ouwe bit (gebroken). Eerste rondjes SUPER sloom, totdat ie echt niet meer wilde lopen! Hij was vast besloten geen stap te zetten! Als ik meeliep, liep met heeeeel veeeel moeite met me mee. zodra ik aanstalten maakte naar het midden te lopen, liep ie mee of stond ie stokstijf stil. Tikken met zweep haalde helemaal niks uit! Dat ging dus een half uur zo... ik werd er helemaal gestoord van, me ma (die foto's wilde maken) zei al "stop nou maar, doe morgen maar weer". Mja dan had hij gewonnen tuurlijk en zou ie morgen nog erger doen. Nog ruim kwartier zitten poedersuiker, toen ik zo geergerd was dak gewoon stond te janken. Omdak nie meer wist wat ik moest doen.
Toen kwam pa me helpen, ik bleef midden staan met longeerzweep, pa liep met hem over hoefslag. Liet ie los, Amber deed 5 stappen en kwam gewoon op mij af. Hij wilde echt niet!! De eigenwijs!! Dus pa draaide zich om en pakte em bij zn hoofdstel en heb flink tegen em staan schreeuwen en begeleidde em naar hoefslag *lees duwde, dwong*
Dat had Amber niet echt verwacht dus toen liep ie normaal over de hoefslag met zn oren in zn nek, hij begon wat te kouwen op bit en ging schuimen. Trok niet meer, liep supernetjes. Gedraafd/gegallopeerd en ging super! Beide kanten uiteraard.
Uitgestapt en op stal gezet. Dus was weer lekker eigenwijs beestje, maar gelukkig heeft ie niet gewonnen! Ben benieuwd hoe hij het morgen gaat doen
Als ik jou was zou ik ook wat strenger optreden, ik was eerst ook veelste lief voor max. Nu ik strenger ben is het ook fijner voor max want ze wil heel graag een duidelijke baas hebben, weten waar ze aan toe is
Dat is wel moeilijk in het begin maar mij is het ook gelukt, ook onder het zadel ben ik een stuk strenger geworden, ik bepaal het tempo, en ik stuur.
Gaat je vast wel lukken al is het in het begin even doorbijten succes!