[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Renske_W

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:04

Gaaf amanda, succes!

ik moet nog 2 weken wachten, dan ga ik weer bij mijn monster op bezoek.
Nichtje gaat dan ook mee. :)
Die komt begin mij een dagje bij mijn vriend en mij kijken.
Mag ze meehelpen met de lammeren en bij de geiten. Gaan we bij Elsa kijken en na het avondeten nog een ijsje eten bij een ijsrestaurant hier in de buurt. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-16 10:05

Dank jullie wel! Jullie ook veel plezier!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-16 10:06

Ik ben al een week niet bij Sterre geweest, en zal de komende tijd ook niet veel gaan :( Afgelopen week was ik in Engeland voor excursie, zondag gaat de eigenaresse een weekje weg en is er niemand die een oogje in het zeil kan houden, en over 1,5 week ga ik een paar dagen naar familie. Hopelijk kan ik daarna weer lekker bezig, iig vanmiddag even met de nieuwe barebackpad rijden!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 15:07

Heey allemaal waarom is het hier zo stil?

Renske, waarom ga je pas weer over 2 weken bij je topper kijken als ik vragen mag?
Amanda, wat leuk western vind ik ook erg gaaf om te zien als je ooit eens in de buurt van Ermelo komt roepen hoor =)
Maaike, hoe komt het dat je zo weinig kan kan? Los van school gok ik??

[***] past gelukkig zijn zadel bijna weer na 6 weken zonder zadel rijden en alles rustig opbouwen =) Hij staat sinds kort ook op eizers voor, helaas tegen mijn presies in maar het is niet anders! Vandaag hadden we trailer laden haha wat heb ik gelachen om [***] zeg! [***] wil niet normaal de trailer op lopen dus hebben we hier nu les in! ook hebben we nu 2 x in de week les wat me ook erg goed bevalt =) En vandaag heb ik me ingeschreven voor een dressuur wedstrijdje in de F3 haha, vind het nu al spannend!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 16:36

Ze loopt nog bij haar moeder.
En wil de eigenaar niet elke dag lastig gaan vallen. :))
Nog maar 1 weekje wachten en dan ga ik weer langs. Nog 2 maanden en dan ga ik haar ophalen. *\o/*

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:03

Leuk! Dat schiet al op :D

Ik heb foto's in mijn onderschrift staan. Wedstrijd was in Bunschoten. Volgende is in Zeist waarschijnlijk.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 17:48

Leuke foto's! Vind het wel super gaaf hoor, western met je haf.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:13

Ik lees wel mee nog maar heb het veel te druk. Maak mega lange dagen, kort slapen en weer vroeg op. Werken en me opleiding werken leren, paarden, honden, veel en hard klussen in ons huis waar we hopelijk van de zomer in kunnen. En had van de week een crematie en me auto die tijdens het rijden er mee op hield en verrot was.

Voor een bijlees post geen tijd. Gewerkt en nu aan klussen nog voorlopig. Maat zal proberen vanaf nu weer te reageren.

Net Tussen klussen door even paarden wezen voeren. En de lieverdjes vonden het rot weer dus gezellig samen schuilen in hun stalletje. Afbeelding

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-16 21:58

@apollopaard De eigenaresse is eerst een weekje op vakantie en gaat de woensdag daarna op ponykamp met Sterre. Ik mag en wil niet alleen daar zijn, want het is achter hun huis, dus er zou niemand zijn om te helpen en rijd Sterre nog niet lang genoeg om helemaal zelfstandig te werken...
@Marlis Pff, succes en sterkte met de drukte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 10:18

Ahh een veulen! Ik heb gezegt nooit meer een rijpaard of ik koop een veulen je weet wel 1 die niet verpest is door een ander =) (te veel mee gemaakt nu)

Oke maaike je doet Sterre nog niet zolang dat je dr dus zelfstandig kan doen? Ik hoop voor jou dat je dat snel gaat doen zodat je dr vaker gaat zien =)

Hier ook een hoop regen hoor en die van mij staan nu nog 24/7 binnen (sta op een manege) Maar gisteren hebben ze 2 urtjes lekker in de regen gestaan en ze vinden het heerlijk! Binnen kort kunnen ze gelukkig weer de wei op hier =)

Enne ik gaat even die western foto's bekijken ben wel erg benieuwd!!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 11:07

@apollopaard Op zich kan ik mij wel redden, maar soms zijn het de kleine stomme dingen die niet goed gaan, zoals meelopen :') Dan is het toch fijn als iemand kan helpen.
Ook met het uit de paddock halen, ze hebben een inloopstal, verhard stuk en een zand paddock. Een gedeelte van de paddock functioneert ook als bak, dus moeten beiden (haar broer) naar het andere deel van de paddock als ik de bak dicht doe, dan inloopstal dicht, opzadelen enz. Heel gedoe dus dan is het fijn om wat hulp te hebben :)
Heel warrig verhaal geworden, maar oke :')

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 17:45

Idd, je hoeft niet de fouten van andere te verbeteren. :)
Maar ik heb momenteel ook niet de tijd om fanatiek te rijden, dus besloten voor een veulen of jaarling te gaan. :)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 18:59

Een veulen lijkt me heerlijk om op te voeden en alles zelf te leren.
Maar aan de andere kant is het ook wel eens fijn om een kant en klaar paard te hebben. Denk ik. Zo af en toe :D
Wat een weer is het. Alles is nat. Bah!

Ik heb eindelijk een topic van de fotomeeting van een paar weken terug: [ITP] Alpenquarter Jim @ fotomeeting Cowboystyle Bergen op Zoom
Issie niet knap? <3

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 20:55

Hij blijft heel knap Amanda <3

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-16 21:24

Wat een knappe haf amanda! <3

Ik vind het juist leuk ze af te richten als kant en klaar paarden. :)
Mijn vorige paard (kwpn) is een echte leermeester geworden.
Kon er eigenlijk iedereen op zetten en iedereen reed er ook zo mee weg. :j
Dat had ik toen ik hem net onder het zadel kreeg niet durven hopen. Wat een draak was het toen. :=

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:46

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-16 12:52

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:37

Maaike, Ik snap wat je bedoelt ik denk dat als je het vaker gaat doen dan word je er vanzelf handiger in.
Renske, Ik heb ook gezegt nooit meer een rij paard na [***] en als ik het wel doe word het ook een halfinger veulen.
Amanda, Ik vind Jim echt een super leuk koppie hebben & erg leuke foto's van je toppers zeg!
Mandarijn, wat leuk ben je nu verhuist naar Soest?

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 13:56

Hoe bevalt het Mandarijn?

Vandaag weer een lekker rondje gemaakt. Het was echt super lekker weer zeg! We hebben genoten :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En daarna lekker bijkomen op de wei :D
Afbeelding

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 16:58

Ben zo jaloers op die buitenrit foto's hé. Ik heb daar dus zo nood aan, aan een fijn buitenritje met dit prachtige weer (hier is het stralende zon). Jonge paarden hebben is hartstikke leuk en heb er absoluut geen spijt van, maar soms zijn er toch echt dagen dat je een kant en klaar paard idd wel even mist. Ik mis het echt, om in het zonnetje een buitenrit te kunnen maken. Zadeltje erop en vertrekken...

Soms twijfel ik serieus niet of ik geen verzorgpaard zou nemen, om af en toe op zondag een buitenritje te kunnen maken. Maar heb totaal geen budget om te gaan lessen op een of andere stalling (rijden is nl voor mij al heel lang geleden), laat staan voor een halve stal te nemen (heb zelf 2 eigen paarden.. nog een 3de kost erbij kan ik echt wel missen).

Ben ook even minder "echt" met de paarden bezig (buiten de dagelijkse verzorging), ik zit er even gewoon mentaal flink door. Veel problemen op persoonlijk vlak met mijn vriend en dat zuigt zo hard mijn energie op pff. Daarom dat een buitenrit toch ook extra fijn lijkt soms. Even alle gedachten op 0 zetten en gaaaaaan {:}

Onze hengst begint ook helaas echt door te hebben dat hij hengst is, dus ik zou hem asap willen laten castreren. Jammer, want ik wou hem eigenlijk laten uitgroeien en zo lang mogelijk hengst laten omdat hij zo braaf karakter heeft. Maar ben niet de grootste held op vlak van paarden en als ze zo lastig beginnen doen omdat ze met hun hormonen geen blijf weten (ook naar andere paarden toe, hij zit constant onze fjord te dekken en die laat dat dan nog toe ook tss).

Hij heeft nu door de WLD ook een beetje de link gelegd dat hoefjes = pijn dus het verzorgen van zijn hoeven is steeds een uitdaging. Maar ik troost mezelf met de gedachte dat je met geduld ver komt en dat hij ook wel gewoon wat zal puberen en testen..

Eind mei hebben we terug een lesje met hem, ben benieuwd.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:05

Ziet eruit als een heerlijk ritje, Amanda!
Ja bevalt super. Spook voelt zich al helemaal op d'r plek. :D

Vanmiddag ze een uurtje op het gras gehad. <3
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:13

Oh wat een leuk groepje zo! :D

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:17

Heerlijk he, weer dat weideseizoen! Wanneer gaan ze bij jullie weer de wei op? Sterre staat als het goed is nu overdag op de wei en 's nachts in de paddock. Bij de wei krijgen ze steeds een stukje extra gras, totdat ze op het hele weiland kunnen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:23

Jim staat al een maand op de wei. En van de winter ook op de drogere dagen. Dan maar wel een uurtje ofzo. Maar nu een maand overdag op de wei en 's nachts in de uitloop. Heerlijk!

Maaikevdk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:26

Zelfs in de winter soms, gaaf zeg! Hier staan ze de hele winter op de paddock met uitloopstal en hooi, ook niet verkeerd geloof ik. Ze staan iig 24/7 buiten!