Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:20

Mando schreef:
Dank je wel...

We gaan ervoor en ik ga met de instelling... lekker rijden, niets verwachten en alles boven de 160 is goed.
Eerste keer M1 dus ik mag er ook niets van verwachten tussen al het geweld van bruin en zwart met mijn blondie.

Gewoon lekker rijden idd . Belangrijkste is je eigen gevoel
En als je een goede proef neerzet kunnen ze niet om je heen
Dan maakt het niet uit tussen wat je rijd.

window

Re: Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:29

Het is hier ook drama weer
Sinds gisteravond nonstop regen

Sharon1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 13:32

Hier ook en ik heb zo'n zin in een buitenritje.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 14:26

Bah, wilde vandaag echt gaan rijden!
Regent het dus al hele dag... Baal er nu zo van, want wilde zo graag rijden met het nieuwe zadel haha!
Heb besloten om het 1,5 a 2 maanden aan te kijken hoe het loopt met rijden.
En dan kan ik altijd nog de beslissing nemen om haar door te laten rijden!

Moet het ook wel een kans gaan geven natuurlijk hé...

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:14

Pfff regen? Het komt hier al de hele dag met bakken uit de hemel!
Weideseizoen is helaas abrubt aan zn einde gekomen :(

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:15

hier helemaal niets :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:17

hier ook niet!

komen ze dan helemaal niet meer buiten paulien? hier gelukkig een zomer en winterweide :D

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:17

Paulusjuh schreef:
Pfff regen? Het komt hier al de hele dag met bakken uit de hemel!
Weideseizoen is helaas abrubt aan zn einde gekomen :(

Hahaha, jaaa dat dus dan hé! :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:51

Zo en weer thuis

Ik was nerveus poeh... sloeg ook over op Mando
Ik vond het zoooooooooo spannend.
Op zich niet slecht gereden maar het kon wel beter.
Hij liet van de 4 sbw er maar 1 zien en dat was gelijk een 7.
Maar er zaten omdat draakje zijn kopje erop had door mijn spanning ook 2-en bij..
Maar ik ben tevreden.. de kop is eraf.. nu is het goed, nu gaan we lekker rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:56

super toch :) wat waren je punten?

Klasien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:09

Ik ben de hele ochtend aan de andere kant van Friesland geweest, daar waaide het een halve storm en regende het serieus, hier thuis is amper wat gevallen! Vanmiddag hebben we zelfs nog zon gehad :)

Iris en ik hebben een stapritje gemaakt, jeeeh! Paar keer een kuch, wat redelijk normaal is voor Iris, verder ging het prima. Madam moest zo nodig van een blaadje oid schrikken, ik lag weer helemaal in een deuk haha! We zijn een half uur weg geweest, ze was wel moe, maar niet aan het pompen. Gewoon een beetje buiten adem omdat ze 0,0 conditie heeft. En toen het zadel er af was, was de adem weer normaal :)

Morgen en dinsdag voorspellen ze prut weer, dus dan gaan we wandelen oid, woensdag ben ik van plan de wei rond te stappen.

Esmee, die zenuwen zijn volgende week al veel minder. Kun je dan nog een dag oefenen en vervolgens echt gaan knallen! :D

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:10

Mando schreef:
Ik was nerveus poeh... sloeg ook over op Mando
Ik vond het zoooooooooo spannend.
Op zich niet slecht gereden maar het kon wel beter.
Hij liet van de 4 sbw er maar 1 zien en dat was gelijk een 7.
Maar er zaten omdat draakje zijn kopje erop had door mijn spanning ook 2-en bij..
Maar ik ben tevreden.. de kop is eraf.. nu is het goed, nu gaan we lekker rijden.

Super! Als je voor jezelf weet wat er fout ging en dat het beter kan , kan het ook alleen maar beter worden. Nu gewoon ervaring opdoen in de M1 dan zijn die zenuwen ook zo weg :)

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:44

Hallo Dames,
Mag ik mij ook weer melden? Ik heb me aan het begin van dit topic ook al keer gemeld. Maar door enorme drukte verwaterde het tot eens in de zoveel tijd beetje bijlezen.
Ik heb ook een heerlijke gouden pony. Mogen Z1 gaan starten, daar zijn we nu even hard voor in training. Maar we doen ook aan buitenrijden, springen etc. Kortom voornamelijk lol met mijn knol!
Heb wel weer zin om actief met jullie mee te kletsen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 19:49

Fijn dat het goed ging met iris!

Welkome terug :)

Ik had vandaag weer springles. Instructeur vond het super gaan. Was mn 2e les en hij was heel enthousiast vond dat damella heel fijn kan springen en een hele fijne instelling heeft. Zo wordt ze heel boos als ze een balk eraf gooit :')

Helemaal trots natuurlijk :D

Het gaat nog niet perfect natuurlijk we werken heel veel aan de juiste afstand, damella galoppeert graag heel groot en dan wordt ze wat lang en sterk en dan kom je niet goed uit. Maargoed rome is ook niet in 1 dag gebouwd :P

Mijn houding is niet geweldig ik weet het maar lieve schattige pony heeft vrijdag mijn teen gebroken :+ dus dat zit nog niet zo makkelijk maar ik wou wel graag les rijden :P

Hier filmpje van paar fragmentjes. De laatste paar sprongen stonden op 90 stond op de paal :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 08:59

Goeiemorgen!!

Wat een weer zeg gisteren. Op onze agterbergbodem met eb en vloed stond letterlijk 10cm water, was echt niets tegen te beginnen. Zelf heb ik gisteren de hele dag in Zeewolde doorgebracht bij een vriendin op stal waar een benefiet dag was voor Brooke's Hospital. Was koude maar leuke dag. Heb met de loterij nog een waardebon voor een portret tekening gewonnen. Ben ik echt blij mee dus even een mooie foto van Storm uit zoeken.

Ziet er goed uit Yvank de filmpjes. Zal best pijnlijk zijn geweest met je gebroken teen.

Jij dus je M debuut overleeft Mando. Jou zenuwen kregen dus een beetje de overhand, maar toch wel te tevreden. Volgende keer is het vast alweer anders omdat je dan de eerste ervaring achter de rug hebt.

Welkom terug Elpatcho!

Fijn Klasien dat je zo'n lekker stapritje hebt kunnen maken. Dan is de regen wel even fijn om alle stof enz te doen verdwijnen. Voor Iris dan toch een stuk minder benauwend.

Ik heb zaterdag nog wat leuke foto's van Storm gemaakt. Zal ik nog wel even posten als ik thuis ben vanavond.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:34

@ Faringo

Daar was ik gisteren ook! Was er inderdaad erg koud.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:48

Oh wat grappig dat jij daar ook was. Was echt verkleumd en toen kon ik in de avond nog van Zeewolde naar Spijkenisse rijden in al dat water. Was uiteindelijk erg blij dat ik lekker warm kon douchen haha.

window

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 17:47

Faringo schreef:
Zelf heb ik gisteren de hele dag in Zeewolde doorgebracht bij een vriendin op stal waar een benefiet dag was voor Brooke's Hospital. Was koude maar leuke dag. Heb met de loterij nog een waardebon voor een portret tekening gewonnen. Ben ik echt blij mee dus even een mooie foto van Storm uit zoeken.

wat leuk!
ik heb van win een super mooi schilderij in mijn woonkamer hangen ben ik ook nog steeds erg blij mee

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 20:58

Ja ben er echt heel blij mee. Heb er wel een mooi plekje voor in mijn huis :-). Alleen lastig kiezen uit de talloze foto's die ik heb haha, maar dat komt wel goed.

Hieronder nog wat fotootjes van zaterdag toen het nog mooi weer was.

Klaar om te rijden
Afbeelding

Standfoto in de bak
Afbeelding

Daarna rondje uitstappen in het park. Was even afgestapt, maar had pas te laat door dat ik mijn cap nog op mijn hoofd had haha.
Afbeelding

Vandaag ook even gereden, maar de andere bak (agterberg bak is echt vloed op het moment) was behoorlijk zwaar en dat trok mijn rug niet. Heb dus nog geen half uur gereden vandaag, maar ja morgen weer een dag. Daarna nog wel een half uurtje over het terrein gewandeld.

Flurk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:02

Ziet eruit al heerlijke stal

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:06

Ja is het ook. Sta er nu iets meer als een jaar met veel plezier. Aan de andere kant van de bak zijn ze nu bezig met de bouw van een soortgelijke stalling en van de week hebben we gehoord dat voor de kerst de binnenbak er moet staan en dan is het wel zo goed als af op wat kleine dingetjes na. Dit parkje ligt recht tegenover de stalling en vanuit daar is het ook heerlijk buitenrijden met veel groen.

Xx_Joyce_xX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:25

Faringo schreef:
Ja is het ook. Sta er nu iets meer als een jaar met veel plezier. Aan de andere kant van de bak zijn ze nu bezig met de bouw van een soortgelijke stalling en van de week hebben we gehoord dat voor de kerst de binnenbak er moet staan en dan is het wel zo goed als af op wat kleine dingetjes na. Dit parkje ligt recht tegenover de stalling en vanuit daar is het ook heerlijk buitenrijden met veel groen.

sta je op de willemshof?

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:28

Nee Hoogvliet

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 21:32

Ziet er inderdaad mooi uit die stallen!

Ik heb vanavond ook heerlijk gereden! Had verwacht dat ze wat stijf zou zijn van de les en gister weinig gedaan.. Integendeel, zo los als een elastiekje! Ik heb echt genoten! :D En het was droog. Bak was gelukkig goed te rijden :)

sita12

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-13 10:51

helloooo,,,

ik heb gister heerlijk gelest :) moest helaas wel heen en terug in het donker door het bosje in de regen.

maar dat mocht de pret niet drukken, het was super leuk en de les ging geweldig :)