Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:22

Mariska en maron

:o dagboek maak er meer een maandboek van :D

Maar lees wel elke dag met jullie mee ;)

Heb hier ook last van een herfstdip, het rijden gaat prima maar de dip is om het gewicht van maron.
Kreeg soms de opmerking dat hij toch wel aan de zware kant is, toch maar weer eens dan naar de weegbrug!
En helaas is maron weer 60 kg aan gekomen en lezen we het gewicht af van 580 kg.
We stonden in 2010 op 520 kg we kwamen van de 640 kg af!!

Nu is het ook te verklaren waarom hij niet zo graag meer wil lopen, en ik last heb van mijn heupen met rijden, zadel breder moest.
Mijn grootste zorg is hoe ik het er nu vanaf ga krijgen, de winter zal wel meehelpen maar als we niet kunnen rijden door sneeuw ijs en weet ik veel wat dan is het toch oppassen met de kilo's.

Rij elke zaterdag met veel plezier in de les mee, rijden dan minimaal drie uur aangezien de bak niet om de hoek zit ;)
Ook de rest van de week is er beweging genoeg, wel allemaal in een rustig tempo. Soms heel soms gaat hij even uit zijn dak :D

Hj wordt dik van de lucht maar ja dat kan ik moeilijk weg halen ,

Gisteren wel heerlijk kunnen genieten met rijden in het zonnetje.

Hoop nu sneller weer terug te komen in het dagboek

Faringo

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 08:31

Annemarie:

Ben er ook nog!! Met Storm alles ok. Geen herfstdipje bij ons. Vandaag staat er een tochtje van 3 uur op de planning.

Vanavond ben ik er wat uitgebreider hoop ik en anders morgen.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 11:06

gister toch even naar mn meisje geweest ondanks dat k ziek was, ff goed gelongeerd en daarna dr even opgesprong zonder hoofdstel+zadel, wat is ze toch braaf

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-11 19:41

Mariska & Maron,

Vandaag naar de les geweest. Was een springles *\o/* gezien het gewicht en het moeilijk voorwaarts rijden hebben we wel een poging gedaan om over de balkjes te draven. Redelijk gelukt.

Vele vonden dat we toch ook een hindernisje van 30 cm konden nemen en jawel in volle draf tot 4 meter voor de hindernis daarna in stap en voor de hindernis stil maar na lief toespreken stapte meneer er toch overheen zonder de balken eraf te gooien :D

Na de geweldige positieve ervaring met het springwonder zijn we verder maar langs de hindernissen gereden.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:11

Annemarie en Storm

Gisteren een buitenritje van bijna 3 uur gemaakt met Storm. Wat was ie toch weer braaf. Heb wel besloten dat ik hem ga scheren, want het lekker wel of ie in de sloot was gevallen zo nat was ie, terwijl we toch rustig hebben gereden. Zelfs na 45 minuten stappen werd ie nog niet droger. Kortom eraf met die boel.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 09:18

wieneke en zaza
gister gereden, ging nog steeds niet lekker, ik vind t vreselijk om boos op dr te worden
vandaag maar weer proberen

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 11:52

Marga en Azkaban:
zaterdag 29 okt.
===============
We hadden clubles maar waren maar met zijn 2en dus bijna priveles, meneer heeft heeeeeeeeeel hard moeten werken en was echt zeiknat, na een uur was tie nog niet droog :( We hebben wel nog gegalopeerd en dat is al heel wat, ik ben nu strenger voor hem met rijden maar ook gewoon met alles. Azkaban was in het verleden een beetje verpest en niet opgevoed, mag geen medelijden meer met hem hebben hij moet weten wat zijn plaats is, ik wil niet nogmaals meemaken dat ie iemand trapt ofzo. Hij pikte het heel goed op, in het begin als ik het zweepje gebruikte omdat meneer weer eens niet luisterd kreeg ik wel een aantal goede bokken terug, op het laatst had ie zoiets van oke ik zal toch maar doen wat mijn vrouwtje vraagt :) goed afgesloten dus voor ons.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 14:35

Jodie en Delano.
30.10.2011

---

Vandaag onze eerste oeven wedstrijd gehad.
HET GING SUPPER!!!!

Hij was echt super braaf, geen dippies meer.
Ben zo trots op hem.

Op de trailer een nieuw terein en toch braaf zijn, dan is het toch echt wel een toppertje?
Okal waren we 4de van de 4de ik blijf trots op hem.

Eerste proef was 195
En tweede proef was 182
Er reden 2 L niveauer's in mijn catogorie.
Als je het bekijkt van alleen de B roet zou ik 2de zijn.

Doeidoeidoeidoeidoei,,,

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 19:11

Hey Jodie wat goed zeg, je mag zeker trots zijn hoor

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:21

goed jodie!!!

vandaag, god zij dank, heerlijk gereden
de hele week heeft mn haffie mn vader niet gezien, en vandaag was ie weer voor t eerst mee, en t leek wel alsof ze hem gemist had (die van die, die 2 hebben is om jaloers op te worden!)
2 L2 proeven geoefend en gingen best lekker, de slecties starten wij dan ook in de L2

mandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:23

Harmanda en heidi

Super dat het zo goed ging Jodie_Delano.

Ik heb vandaag weer gereden. Mijn vriend ging mee en heb hem gevraagd wat foto's te maken.
Ik vond het vandaag lekker gaan. Lekker ontspannen.

Maar men houding. Maar echt ik schrok van de foto's :( Benen te ver naar voren, hakken niet goed uitgedrukt tenen naar buiten. Baal er echt wel van. Word nog harder werken aan mezelf.

Foto's komen nog wel een keer.

Groet,
mandje

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 20:30

Netjes hoor Jodie!!

Goed zo Marga dat je wat strenger voor hem bent. Even de duimschroeven aandraaien ;-)

Joh die houding komt vast wel goed. Maar dat schrikken van foto's herken ik wel hoor haha.

Annemarie en Storm vandaag:

Storm is kaal!! Voor de allereerste keer geschoren vandaag. Braaf dat ie was. Echt ben zo blij met hem de laatste weken. Ga er steeds meer van genieten. Kan nu echt alles met hem. Na alle geduld die hij vandaag moest opbrengen (zijn geen ervaren scheerders) wilde hij wel even zijn nieuwe look showen.
Hier de foto's van Storm in zijn nieuwe jas :-)
[ITP] Storm trekt een jas uit

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:35

@Annemarie, Mag ik je een tip geven? Je zegt een halve pavo koek, weet je dat 1 pavo koek het zelfde is als 1 kilo brok.
Toen ik Azkaban kreeg was hij echt gewoon ziekelijk dik. De fokker is zo blij dat ik hem van die andere eigenaar gekocht heb omdat de fokker bang was dat Azzie er echt ziek van zou worden.

Wat ik Azkaban nu geef en dat is echt superrrrrrrrrrrr is Pavo Nature's Best, hier krijgt hij 's morgens en 's avonds 1/4 schepje van. Verder krijgt hij alleen wat kuil (minder dan de andere paarden), verder niks.

Pavo Natures Best: daar zit alle goede in wat ze nodig hebben maar geen suikers en geen eiwitten, maar wel alle vitamines en mineralen, het is een soort muesli wat ook heerlijk ruikt. Google maar eens

Ik zal je de voor en na foto laten zien

Azzie voor:
Afbeelding
mega brede borstkast:
Afbeelding

Azzie na:
Afbeelding
Afbeelding

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:39

Thanks voor de tip Marga. Op dit moment krijgt hij die koek nog niet eens, dus alleen gras en klein beetje kuil nu hij in de nacht weer naar binnen gaat. Zijn nog niet zo lang bezig met dieten dus het zal wel beter worden. Super werk heb jij verricht met Azzie's gewicht zeg!!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-10-11 21:44

Faringo schreef:
Thanks voor de tip Marga. Op dit moment krijgt hij die koek nog niet eens, dus alleen gras en klein beetje kuil nu hij in de nacht weer naar binnen gaat. Zijn nog niet zo lang bezig met dieten dus het zal wel beter worden. Super werk heb jij verricht met Azzie's gewicht zeg!!

ja echt het is een aanrader, weet je Azzie staat overdag in de paddock en krijgt daar zijn kuil, 1x per week ofzo gaat hij 1 volle dag het land op. Als hij veel op t land staat wordt hij ook dikker.

Mijn vorige haf was spierbevangen PSSM dus ik weet ondertussen wel wat goed is voor een haflinger, ik wil mijn paardje nog lang hebben en zorg ervoor dat ie in topconditie is, en dat heeft ook veel te maken met de voeding en beweging. De fokker zei: we zijn zo blij dat jij nu Azzie hebt, je hebt hem gered want hij had zich dood gegeten bij de vorige eigenaar.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 21:50

Bij ons kunnen ze in de zomer alleen maar het land op. Volgend jaar toch maar een greenguard aanschaffen, die vind ik fijner dan zo'n ander ding.

Storm is ondanks die kilootjes verder een heerlijk gezond paard met energie voor tien en dat hou ik ook graag zo hoor. Hou het goed in de gaten haha.

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-11 22:42

had je het tegen mij marga???? mijn pony kreeg die koek op een dag en verder niks behalve een klein beetje kuil en is enorm afgevallen nu ze in topconditie is krijgt ze ook Pavo Nature's Best
top spul!

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-11 17:01

Zazalover schreef:
had je het tegen mij marga???? mijn pony kreeg die koek op een dag en verder niks behalve een klein beetje kuil en is enorm afgevallen nu ze in topconditie is krijgt ze ook Pavo Nature's Best
top spul!

ohhh nee hoor, ik had het tegen Annemarie hahaha.

Ja werkt toppie he dat spul, die van jou zie er ook toppie uit zeg, kijk net ff stiekem in je profiel. xxx

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-11 17:08

ja, echt heel fijn!! en ze vind het lekker :)) haha
dankje zeg!!

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 16:19

Bedankt, en inderdaad ik ben ook super trots op mijn spothaffie.

Ik geef ook die pavo koek, en daar naast krijgt ie ook nog eens 1 kilo biks en 1 kilo muslie
En tussen de middag nog een bak wortelen/ 1 appel.

En voor de rest staat er een grote hooi bak in de padock altijd gevuld.
En als het land droog is en het is mooi weer gaan ze het land op, maar die hooi bak blijft gevuld.

Padock bak en weiland zitten aan elkaar vast met hekken er tussen dus als je die allemaal open zet dan kunnen ze van de
padock door de bak naar het weiland.
Ideaal.

Maar mijn haffie blijft altijd bij de vlanken ingevallen, heeft iemand hiermee ervaring en wat is daar tegen te doen?

Xxx

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:43

Straks weer prive les met mijn sgatje.
Hij heeft gister een rust dag gehad, dus ben benieuwd hoe die vandaag weer zal zijn.

Wat geven jullie je paard in de winter kwa vitamines, en met hoeveel gram heeft ie op?
Die van mijn heeft nu 100
Zodra het kouder word, 200 en ga zo maar door

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 17:46

mijn pony krijgt niks extra aan vitamines hoor in de winter, ze dan altijd al frissen!
die van mij heeft nu nog ongevoerd op, maar krijg snel een 100 gram op

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-11 17:49

Marga:

Azkaban heeft al weken een 200 grams deken op. Als t straks echt heel koud wordt dan een 300 grams.

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:02

Mariska en Maron

:o Wat zie ik slanke hafs voorbij komen. En als ik dan zie wat die eten :D

Vandaag heerlijk nog gereden in het herfstzonnetje. Niet dat maron zin had maar ach we hobbelen lekker in de bak en zoals vandaag even een stuk door de polder.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-11 20:05

Claudia&Famiera, 1 november:

Was niet van plan om te rijden, dus uitgebreid gepoetst (mevrouw was zwárt := ) en wat grondwerk gedaan.
Nog een poging gedaan om d'r een kunstje te leren, maar dat ging niet zo geweldig :+ Van de week nog maar eens proberen.

Daarna toch nog maar even gereden, beetje dressuur zonder zadel. Ging wel fijn, middendraf gaat steeds beter. Ze blijft nu ook beter nageeflijk in de overgangen terug.
Ook rechtsom in de galop gaat 't beter, alleen ze heeft nu 't grapje bedacht om als je voor een tweede keer wil aanspringen rechtsom dat ze dan no matter what links aanspringt ^) .