ik longeer nu alleen met hoofdstel en soms met zadel en bijzetteugels

Laat dit goed zien hoe relatie tussen amber en mij is??
Geen deken laat hij heel, geen etensbak blijft aan de muur, geen hond die niet bang voor hem is… dat is Amber, mijn dikke boef. Amber heeft de hele buurt als zijn vriend, begroet iedereen met een dikke kus. Maar alleen ik word elke dag gegroet met een lieve hinnik. Amber heeft alles wat een paard moet hebben, ondeugend maar altijd goudeerlijk! Hij is niet alleen het aller liefste paard maar ook mijn aller beste vriend!!! Ik ben Monica Brouwer, ben 21 jaar. Sinds 8,5 jaar heb ik mijn eigen pony, haflinger Amber Imladris.
Amber is nu 8,5 jaar en al vanaf het begin van zijn leven van mij! Alles hebben we met elkaar gedeeld, vreugde en in zijn nog korte leventje hebben we al heel wat samen meegemaakt. Op 3 jarige leeftijd heb ik hem met behulp van mijn vader ingereden. Amber pakte alles makkelijk op en het ging allemaal uitstekend!
Tot Amber in 2003 een zware zandkoliekaanval kreeg en met spoed naar de kliniek voor een spoedoperatie moest. Een hoop tranen en hopen later, kwam het toch goed! Een jaar later hetzelfde verhaal, alleen toen was een operatie geen optie, deze keer heeft de dierenarts hem zoveel "medicijnen" gegeven en ook deze keer kwam hij er weer bovenop en knapte helemaal op. Dierenartsen prezen hem om zijn karakter! Zo sterk dat hij toen is geweest en dat is hij nog!
Door alles wat we samen hebben meegemaakt waren we het vertrouwen in elkaar even kwijt als het ging om rijden. Gelukkig komt dat nu, na jaren, beetje bij beetje terug!