[HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Daihyo

Re: [HK]Ons goud staat in de wei, met onze haffies zijn wij blij

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:14

Voor mij was het vooral omdat hij wondjes kreeg van de combi bit en hoge neusriem. En ik vind een lage neusriem niet zo mooi :o
Dit was een goed alternatief. En het werkt. Geen wondjes meer.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:16

Gefeliciteerd hoor, Aman, met je debuut.

Jip heeft vandaag een vrije dag gehad, lekker van het zonnetje genoten in de wei.
Vrijdag bijna 3 uur het bos in geweest, en gisteren de spierpijn er in de bak uitgelopen met vriendlief zijn derde paardrijles :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:32

Das idd goeie reden :) Lijkt alleen dat ie wat meer druk geeft op de neus.. Maargoed, heb er ook geen verstand van.. maar is idd wel erg mooi!

Wie gaan er allemaal nog heen trouwens?? ivm event mini meeting? http://www.equiday.nl/index.php

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:33

Jaa! :D

Ik ga met vriendin, Eva Roemaat die demo geeft, mee!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:34

Ja, geeft hij ook. Doordat het bit en dus teugels in verbinding met de neus staan. Andere kant is dat je wel echt een stille hand moet hebben, anders heb je een hele onrustige aanleuning.

Jim loopt er wel fijner op. Minder gejengel met zijn hoofd en wat losser in de kaak.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:35

Jeej :) dan gaan we die demo dus ff zien :+

Ik ga ook met vriendin :)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:36

Amanda schreef:
Ja, geeft hij ook. Doordat het bit en dus teugels in verbinding met de neus staan. Andere kant is dat je wel echt een stille hand moet hebben, anders heb je een hele onrustige aanleuning.

Jim loopt er wel fijner op. Minder gejengel met zijn hoofd en wat losser in de kaak.

begin ik misschien toch een beetje verstand van te krijgen :+ En zo leer ik steeds weer wat bij :D

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:36

Lijkt me best een handige neusriem voor Nib. Hij heeft door hengstenbit ook nog wel eens wat wondjes en houd ook niet zo van die lage neusriemen :P

Ooh leuk! :D Ze moet om 16:00 dacht ik! Ga weer oefenen met haar camera, en foto's van der maken! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:47

jup klopt, heb het programma net uitgedraaid :+

Rijd ze met Nib??

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:48

Neusriem? Is een compleet hoofdstel :D
En daarom best prijzig. Maar goed, het werkt en daar gaat het om :j
Ik kende het ook niet. Ben gaan zoeken toen hij na 5 minuten weer een bloedende neus had. Ietwat wanhopig. En toen kwam ik het ineens tegen.

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 21:58

Neee :P Ze heeft 2 pony's en daarmee doet ze VD! :D

Sorry blond! Hmm kom met Nib altijd op dure hoofdstellen uit omdat hij zo'n enorm maar kort hoofd heeft.. Ga me er weer eens in verdiepen! :D

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:01

levera had dat ook.. had een cob hoofdstel met full neus- en frontriem :P

Liiisaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:04

Ja Nib heeft énorme kaken en een enorm breed hoofd gewoon! Maar heel kort, echt waardeloos! Maarja heb nu 2 die passen!

RM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:07

Hallo :)

Amanda; gefeliciteerd!!

Vandaag lekker gereden en de paarden gewassen :)
Was echt nodig haha :D

Natte Atlas:
Afbeelding

Dit vond ik ook wel een mooie foto :)
Tijdens het instappen, lekker ontspannen en blij <3
Afbeelding

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:08

Ik heb weer een heleboel mooie foto's zien voorbij komen en schattige veulentjes.

Suus_Elviera, gefeliciteerd met je huis. Goed gevoel een eigen huis, toch?

Ik vind het een leuk hoofdstel Amanda. Vooral dat je voor het bit geen extra riempje hebt. Daarom heb ik barokke hoofdstellen.

Max is trouwens geen hond maar een poes. Daarom weet ik niet wie op 'm geschoten heeft en kan er dus ook niks meedoen. Anders zouden we die persoon ook pijn doen, zodat die zou weten hoe het voelt. Momenteel weet ik niet zo goed of het wel goed met 'm gaat. Vrijdag heeft ie weer eens niet gegeten, hij is sowieso al niet de dikste. Daarbij is hij ook verkouden geworden, dus moeilijk in te schatten waardoor hij zich dan nu ellendiger voelt.

Gisteren een lekkere buiten ritje met Verena gemaakt. En daarna nog met vrienden een nachtwandeling in het bos gemaakt.

Net was ons nog een oude zieke hond toegelopen die we door de dierenambulance hebben laten ophalen. Volgens mij was die dement ofzo. Zag slecht, was doof, had zich achteren bescheten.
Echt zielig. Hij had wel een duur halsband om, dus ik denk dat ie per ongeluk weggekomen is.

Momenteel zit ik ook niet zo veel op bokt. Het mooie weer komt en dan zijn we s'avonds vaker onderweg. Bovendien is mijn tante op vakantie en heb ik de verantwoordelijkheid over 3 paarden, dat is wel veel.

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:09

:D Nog iets vergeten, Welkom nieuweling.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:20

Atlas ook weer mooi schoon :)

Hoe is het verder met max dan? ondanks t slecht eten en verkouden?
Ook nog een oudje aan komen lopen.. Tis wel wat met de beestjes bij jullie.. Maar waarschijlijk zal iemand hem wel kwijt zijn..
Me ouders hadden keer een herder gevonden. bleek later dat ie had ondekt hoe de schutting open moest := Mensen waren heel blij dat me ouders hem hadden 'gevangen' Via de dierenambu (ze namen hem niet mee) hoorden ze dat me ouders hem hadden. Kwamen met dikke doos chocola hem weer ophalen :)

blondiev

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 22:42

Momenteel gaat het redelijk met Max.
Het is hier inderdaad gek met beestjes.
Ik heb 4 katten waarvan 3 toegelopen en 1 echt gewild.
Hier stond een paar jaar geleden zelfst eens een paard voor de deur :D . Ze weten waar het goed is denk ik.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-10 23:01

:= nou idd :P

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 08:44

Ik ga naar de equiday met mijn mams enzo :D

super leuk dus :D

Waarom ik mijn hersenschudding heb... Uhm ja... tegen een gietijzeren hek aan lopen (echt heel dom)

We hebben de WC bij kevin's moeder helemaal verbouwd dit weekeind... Wat een drama zeg. Pot er op pot er af, pot er weer op....
Wat er uit de oude pot kwam was gewoon te smeerig voor woorden :P

Daarbij was het ook nog eens een hangpot :P hahahaaha, al helemaal vreselijk met bevestigen...

Ach, nu hangt de pot, we heben kale muren, de leidingen (wat trouwens ook een heel drama was) zitten nu in de muren. We hebben nu nog wel kale muur. Maar nu moeten de leidingen eerst 2 weken draaien voordat we de boel helemaal betegelem ed. Anders heb je een lek en dan kan je alle tegels er weer vanaf halen... Dat zou echt DRAMA zijn :P

Ach, al met al een heel druk weekeidn gehad... Had zo veel zin om te rijden met dat heeeeerlijke weer... Maar dat mag nogsteeds niet. Aankomde woensdag mag ik weer.

Woensdag les, dongerdag springen vrijdag weer even rust :P

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 09:39

Amanda; Gefeliciteerd met je mooie punten, dat is nog eens een goed begin!
Nathalie; Waarschijnlijk ga ik ook naar Equiday, even kijken of het nog doorgaat maar dat ligt eraan hoe druk het is op mn moeders werk. En 's avonds heb ik een feest wat al op tijd begint dus even passen en meten.

Gister heb ik echt een super coole buitenrit gemaakt en ik heb er nog een gekrulde neus van van trots!
Reageer zo verder, maar ben nu aan het werk!

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:38

Leuke foto's hierboven en op de vorige pagina van veulentjes!!
Amanda, apart hoofstel, keek net even in je topic maar had zoiets nog niet eerder gezien! Fijn dat Jim daar zo lekker op loopt, zonder wondjes! Hij heeft nog aardig wat wintervacht lijkt het??
Gail; Lekker geklust dus! Leuk dat het zo goed gaat tussen Kevin en jou!
Blondiev: Hopelijk knapt Max snel weer op zeg!

Pff.. ik heb mn werkochtendje er weer op zitten en heb allemaal ideeen voor dingen die ik volgend jaar anders wil! Het is mn eerste jaar hier dus ik ben echt met alles nog mijn weg aan het zoeken en nu heb ik bij een aantal dingen zoiets; als k daar nou eens een systeem voor ontwikkel dan kan ik volgend jaar dat in no time gedaan hebben.

Morgen gaat Sjaak onze kat naar de dierenarts. Hij heeft een rot kiesje zover ik kon zien. Hij eet altijd in deze periode van het jaar heel slecht dus er ging niet direct een belletje rinkelen, totdat hij een hapje nam en vreselijk miauwde. Kiespijn dus. Nouja hopen dat het makkelijk verholpen kan worden. Hij is 12 maar volgens de da niet te oud voor narcose en geen echt risico.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:47

Arme kat :(:)
Kiespijn is rot :j
Bij die van mij zijn toen 4 kiesjes getrokken :(:)

Jim zit nog aardig in zijn vacht. Hele tapijten heb ik er al afgehaald, maar hij blijft veel haar hebben :+

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:49

Hier nog eentje, Aman :j
Bij Jip is er ook al hee veel haar vanaf, maar meneer is nog steeds een pluizebal kwa hoeveelheid haar. Hij heeft het er ook knap warm door.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-10 13:55

Wenner verhaart ook wel maar niet echt in tapijtvorm. Ik weet wel wat je bedoelt, je kan gaan breien als je je even tijd over hebt! Wenner heeft ook al vroeg een deken opgehad, want ik durfde m niet te scheren maar hij heeft niet zo'n wollenvacht.

Ja Sjaak is wel een btje sneu hoor, hij krijgt nu vloeibaar eten en dat gaat aardig.
Ik hoop dat het nog een beetje te redden valt want hij laat je niet kijken dus ik heb geen idee hoe het op dat kiesje na is.