[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Nathalie83

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:57

Ik heb ook altijd met super veel plezier western gereden.. maar moet zeggen dat ik van het klasiek dressuur ook echt super geniet!! K ben nu veel meer met me paard bezig, ipv op me paard bezig :D

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:24

Wat een onzin, haflingers zijn helemaal niet altijd dik. Mensen voeren ze gewoon dik.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:27

@Divamiep :P Laat ik het anders formuleren: haflingers zijn supersober, dus je geeft ze al snel te veel. Haflingers hebben aanleg om dik te worden en daarom zijn heel veel haflingers standaard te dik ;)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:28

Ik vind haflingers vaak ook niet dik...
En mijne al helemaal niet!

Pff nou ik heb toch wel angst ontwikkeld. Man, ik had al niet zo'n vertrouwen in mezelf. Ben bang dat ik het binnenkort opgeef met mijzelf. Stomme zooi ;(

(Madeira kan hier niets aan doen. Is echt mijn eigen schuld, dat zie ik ook wel in).

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:29

Wat rot voor je, komt het door die val?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:31

Hinke, ik durf idd de linker galop daarom niet meer te doen. Zo irritant! Heb wel bedacht dat ik gewoon eerst volte ga doen met de linkergalop, en steeds uitbreiden. Maar ja, of ik het kan zullen wel weer zien. ;(
Laatst bijgewerkt door Madeira_ op 01-03-09 19:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 18:43

DivaMiep schreef:
Wat een onzin, haflingers zijn helemaal niet altijd dik. Mensen voeren ze gewoon dik.

Levera is ouderwets type haflinger, staat op vlas en voer haar zeker niet dik!!!!! Ze wordt al dik als ze naar eten kijkt!!

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:00

Peelie schreef:
mooie hengst :D en die hebben jullie gefokt?? :oo

JA
mooierd he :P

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:05

Madeira_ schreef:
Hinke, ik durf idd de linker galop daarom niet meer te doen. Zo irritant! Heb wel bedacht dat ik gewoon eerst volte ga doen met de linkergalop, en steeds uitbreiden. Maar ja, of ik het kan zullen wel weer zien. ;(

hoe kan dat nouw weer :(:)

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:06

Naomi ik leg het anders nog wel keertje uit via MSN?
Maar 't is NIET NIET NIET de schuld van Madeira, als dat maar even duidelijk is :)

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:11

Mijn paardje staat op stal en naast (1 box tussen :'() Madeira :P haha

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 19:14

Paulien, dan doe je toch even een klein stapje terug tot je het vertrouwen weer hebt, en dan weer opnieuw proberen en uitbreiden?

Mijn hafje is heel lang te dun geweest, dat valt ook niet mee.
Hij is nu gelukkig weer op formaat..

Vandaag weer een flinke buitenrit gemaakt, en ik ben echt moe, maar pony niet.. En we hebben toch echt flink gereden, pony van mn vriendin was echt moe.
Zelfs nog even met zn voeten in het water geweest, maar dat is toch wel spannend als ik erop zit ipv ernaast mee ga..

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:50

Hinke schreef:
chipieke schreef:
- en waarschijnlijk ook een ZADEL :D :D

Ik ging kijken voor de wintec wide. Maar die zat nogal beenhard en ik dacht dat ik geen andere keuze meer had dan die nemen. Tot de eigenaar van de zaak vroeg wat ik vond van boomloze zadels. Ik zei nog tegen hem 'iets wat foeilelijk is kan niet lekker zitten :+' Tot ik er dus op ging zitten :') wat zat die GEWELDIG!!!! Volgende zondag komen ze passen :D Hoop dat hij past dan ga ik lekker boomloos rijden hoewel ik altijd gezegd heb dat dit niet ging gebeuren :')

Mijn vriend is op de beurs verslingerd geraakt op de bitloze hoofdstellen, dus Saskia en Wesley are going natural :D

Wintec wide zit idd best hard ;) Maar als je dat gewend bent merk je het niet meer hoor! Maar boomloos kan natuurlijk ook ;) Welk merk is het?

Het is de FRA Courville :D Nieuw zadel dat nog niet lang op de markt is, zelfde kwaliteit van de barefoot, maar andere naam omdat er iets ander leer is gebruikt.

@Paulien: spijtig dat het minder is gegaan :(:) Hopelijk vind je snel je vertrouwen terug!

Wij gingen vanochtend om negen uur naar de paarden, en hebben van half tien tot half zeven bezig geweest onze buitenpiste te bouwen :D Ze is bijna af! Nog 1 wand afmaken met houten planken en dan is ze gewoon af :D Heb best een grote piste zie ik nu pas.... 45m op 20m!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:02

vandaag mara gereden en wou gaan dressuure maar dat was totaal geen sucses... dus ben maar lekker zonder handen gaan rijden...

Ik zal zo een paas filmpjes plaatsen :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:33

Afbeelding
Zonder handen :D

Afbeelding
Marien er op :P

Afbeelding
Marien heeft voor het eerst Mara naar stal gebracht :D Knappe knol en knap vriendje :D

Paulusjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 21:42

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:38

ik heb net een potje zitten janken man ..
we hebben lent vandaag wegegbracht naar haar nieuwe eigenaren in noord duitsland..
half 6 opgestaan, 7u vertrokken.. ze was niet zo enthousiast over de trailer, maar onderweg superbraaf gestaan.
na 3 stops (ik moest elke keer naar de wc :o )
kwamen we om 12 u bij die mensen aan... Lente in de stal gezet, die voelde zsich meteen thuis!
even aan de koffie gezeten en toen nlente in de paddock naast haar andere paarden.. klikte ook gelijk!
morgen gaat ze daarbij als het goed is :)
Zijn echt superleuke mensen, hartstikke goed voor hun paarden!
ze hebben ook een mooi terrein en de omgeving isopok super, als ik binnenkort weer langs ga dan blijven we wel slapen want het is echt een pokke eind rijden!!
kreeg net alweer een PB dat ze er heeel blij mee zijn :D

mooi tehuisje dus... maar wel ff slikken hoor, om die kleine poonie zo achter te laten :o

VivaLaVida schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

doei slentertje...

en mensen wens me succes, morgen afrijden!!!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:46

Jelmer denkt af en toe dat ie grote stoere angstaanjagende hengst is :=

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:48

:(:) gelukkig heeft ze wel mooi fijn plekje daar :D

Enne heeeeeeeeeeeeeel veel succes morgen!!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 09:00

gelukkig is zij daar blij met haar nieuwe stek :(:) Wat niet wilt zeggen dat jij het nu heel moeilijk gaat hebben...

ArlandoO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:40

Goedemorge :D

@Vivalavida: Ik ken het gevoel :(:) , je weet dat ze het goed krijgt maar toch het moment dat je haar daar laat en jij weggaat....

Ik las hier net iets over dikke haflingers, mijne is niet dik te krijgen. Mensen vinden hem zelfs wat schraal! Terwijl hij toch echt goed te eten krijgt :P
het zal ook wel aan de leeftijd liggen denk ik.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 10:52

Vivalavida: Wat zonde, maar fijn om ze met een gerust hart achter te kunnen laten!! Heel veel sterkte :(:) EN SUCCES VANDAAG :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 11:25

Jody, ik neem ook stap terug in de linkergalop. Ik wil eerst voltes galoperen (dat is iets wat wél lukt) maar verder durf ik het gewoon niet meer. Madeira word wel bij gereden 1x per week omdat ik te lief schijn te zijn voor haar + dat ze dan wat meer uitdaging heeft (ze heeft een veel hoger niveau dan ik).

Jeetje sommige paarden zijn niet moe te maken he :P

Chipieke, super dat je een nieuwe zadel hebt! Heb je een foto ervan? :)
Dus je kunt daar ook bijna gaan wonen? Of woon je er al?

Gail, knap van je hoor! Zonder teugels rijden… brrrr echt never. Probeer ze wel niet te strak vast te houden. En alleen in de stap :P

Paulusjuh, ik ga zo even je topic bekijken en erop reageren :D

VivaLaVida, ik snap dat je even moest slikken, zoiets lijkt mij ook niet makkelijk. Maar super dat ze zo’n goed omgeving + baasje heeft gevonden! :D
Succes vandaag met afrijden!! :)

Nathalie83, wat een geweldige shet hihi :D

ArlandO, hoe oud is je paardje dan? Mijne is 9, maar ze is echt niet dik, en dat wordt ze ook niet zo snel :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:10

moet dit even kwijt :P
liedewij gaat nu veel beter aan de teugel
met me les gever deed het op de oude maneer maar dat dede we dus al een half jaartje ongeveer
en nu helpt me moeder me dus en nu doet ze het gewoon :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 13:55

JAAAAAAAAAAAAAAAA GESLAAAAAAAAAAAAAAAAAGD :D

woehoeeeee :D
nou voor mn E rijbewijs en scheuren met die trailer :D