Ik ga zo weer bij een veulen kijken, ben benieuwd!:D Is er een van februari 2016, dus duurt dan nog even voor ze mee mag, maar dat overleven we vast wel. Hopelijk is het iets.
Ik wordt er alleen maar ongeduldig van. Maar het is niet erg, heb nog werk zat! De omheining moet nog aangepast, en de stal ook. Wil wel graag richting Den bosch, al mijn paarden spullen liggen bij mijn ouders. En wil toch wel het een ander al uitzoeken. Trailer staat ook nog in Den bosch, die zou ik ook al heel graag ophalen.
Mandarijn
Geplaatst: 06-04-16 16:54
Hoi! Mag ik hier weer wat meepraten?
Spook komt eind van de maand weer naar huis, ze staat (zoals sommigen hier wel weten) sinds oktober bij een pensioenstal, maar ik heb sinds vorige week m'n "eigen" plekkie waar ik m'n pony's samen kan zetten. Het vrij bewegen daar heeft d'r in ieder geval goed gedaan (kan ze hier gelukkig ook blijven doen), ze loopt weer "normaal" en het bos is tegenover m'n nieuwe stal. Dus we kunnen in ieder geval over een tijdje stapritjes doen in het bos (dat kon sowieso gewoon volgens de DA toen). En binnenkort wilde ik sowieso weer langs de kliniek om te kijken of er verbetering was, dus ben benieuwd want iedereen ziet eigenlijk tot nu toe dat het veel beter gaat! Ik durf het niet te positief in te zien, maar het ziet er een beetje uit alsof het toch niet zo uitzichtloos was als ze toen zeiden.
Veelte hard! Als ze straks met me mee mag, is ze al haast veulen af. Achja, dan wachten we gewoon (on)geduldig tot ze 3 is, fokken we er zelf een veulentje bij.
FjordHorse
Geplaatst: 06-04-16 20:01
Ons hafje (1 jaar) staat nu iets minder mooi in de vacht (heel dof). Zou dat door de wissel kunnen komen? Hij heeft altijd prachtig in zijn vachtje gestaan... Ik heb hem voor de zekerheid nog een keer extra ontwormd (maar hij is altijd stipt ontwormd, dus het zou me echt verbazen dat dat niet in orde is... heb wel extra ontwormd nu omdat we een nieuwe pony bij op de weide hebben en de DA dacht dat hij wormen had, dus daarmee heb ik mijn ook eens extra ontwormd omdat ze even samen gestaan hebben (wegens uitbreken van die pony ) ). Hebben hem ook met isobetadine zeepsel gewassen voor het geval het schimmeltje fzo was. Maar heb niet de indruk dat het betert.. Hij heeft dat als veulen een keertje gehad nog dat zijn vachtje minder werd, maar toen hebben we hem gewassen met isobetadine-zeepsel en toen is het helemaal over gegaan.
Ik word van het minste ongerust als het op mijn paardjes aan komt
Heb je even een foto per pb gedaan! Over 3 maanden is ze pas officieel van mij. Volgende week ga ik een aanbetaling doen, en de rest wordt betaald als ze opgehaald wordt. Dus voorlopig nog even geen foto's openbaar op bokt, want ik weet niet of de huidige eigenaar dat leuk vind.
FjordHorse
Geplaatst: 06-04-16 21:19
Ik snap het, ik dacht dat je ze al gekocht had daarmee. Nog even aftellen dus! Erg spannend, een veulentje! Ah, ik zou het zo opnieuw doen ... wat jammer dat ze zo snel groot worden!
Mijn fjord "veulentje" wordt binnenkort alweer 4 jaar oud... Waar is die tijd plots heen??! Het voelt als gisteren dat ik hem als een bolletje wol leerde kennen bij de fokker (totaal niet op zoek naar een eigen paard, was mijn verzorgpaardje, maar ah, hij was zo leuk en kwam te koop te staan en na bijna een jaar twijfelen heb ik hem dan toch gekocht ). We zijn hem vorige week beginnen te beleren (echt rijden nog niet voor dit jaar hoor), echt gek. Hij is in mijn ogen nog steeds mijn puppy maar vind het zo stoer dat hij alles zo goed opneemt en zelfstandiger wordt. Leuk hoor!
Renske_W
Geplaatst: 06-04-16 21:22
Haha ja, zo langzaam als de tijd nu gaat, zo snel zal die straks wel gaan.
Heb er wel ontzettend veel zin in. Vorige paard, KWPN, van veulen tot Z1 opgevoed. Alleen niet zelf zadelmak gemaakt. Bloed, zweet en tranen, maar wel super trots op wat we bereikt hebben. En natuurlijk ontzettend leuk om te zien dat andere er zo mee weg kunnen rijden. Staat inmiddels in Noorwegen, heeft FEI junioren gelopen, en is nu een leerpaard. Krijg met regelmaat nog updates over hem.
Edit: Ik kan ook niet wachten om een topic te openen in de kraamstal.
Ik vind het ook veel leuker om te doen. Vandaar nu ook de keus op een veulen. Kan haar helemaal naar mijn eigen hand zetten. En je hoeft ook geen rijtechnische problemen van een ander op te gaan lossen.
Idd dat is ook de reden dat wij voor een veulen zijn gegaan ipv een volledig beleerde haflinger ruin, (wat we eigenlijk zochten). Maar veulen staat volledig naar je hand, weet je alles over zijn geschiedenis etc.. En ah, ze zijn zo schattig, als dat geen leuk extra is. Maar je moet er de plek en de tijd voor hebben natuurlijk om zo'n jonkie tot een goed paard op te leiden.
Maaikevdk
Geplaatst: 07-04-16 14:20
Hehe, eindelijk gelukt, ik had echt ruzie met mijn laptop, maar hier is ze dan: Sterre! Een beetje verregend, maar ach Vanaf deze foto zie je het niet heel goed, maar ze is meer van het ouderwetse type haflinger!