[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-09 23:56

chipieke schreef:
@Peelie: hier hetzelfde... En moet nog 8uur gaan werken in een winkel met een mega-airco :')

Niets krijgt mijn dag stuk :D Ik ga naar horse expo in gent morgen :D

Hee daar ben ik ook geweest! Om precies te zijn, ik zit nu nog in Gent.

Madeira_

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:41

Naomi, wouwwww wat is Gomez mooi!
Maar ja, Madeira komt ook bij jullie vandaan en die is ook al zo prachtig :D

Boomlooszadel, western zadel, allemaal dingen die ik wel is zou willen proberen, maar ik ga gewoon geen tweede zadel erbij kopen :P heb 1x op een western zadel gereden (ik kon zelf heel makkelijk opstappen?) en ik heb boomloos nog nooit geprobeert :o

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 00:52

je kan een testzadel aanvragen op www.boomloosrijden.nl voor 10 euro. kan je et een keer proberen... Ik moet je werl eerlijk toegeven dat et eel anders zit als boom zadel.

Voor Mara wil ik ook ooit nog eens een keer een western zadel proberen. :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:06

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 01:13

ZE IS AAN HET BEVALLEN!!! VRUCHTWATER NE GEBROKEN!!!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 03:34

mmm... ik ga maar naar bed. er gebeurd elemaal niks meer...

ze staat maar een beetje te scuuren...

xx gail (L)

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:17

Goedemorgen dames!

Wat n lekker weertje! Straks weer lekker naar buiten met mn scheurijzer haha!

Peelie wat is dat voor website? k klikte op de link maar de cam was not available..

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:22

een fjordje dat ik in de vakantie rij heef teen boomloos zadel.. best wel lekker om mee in het bos te crossen maar zou hem zelf niet aanschaffen..

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:23

Jody, ik denk dat ze vannacht al bevallen is en de camera stop hebben gezet?

Over boomloze zadels.. ik hou het wel even bij een VZH zadel :) zit ook erg goed. Maar wie weet .. ooit om uit te proberen.

joopiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:29

ooh je kan het daar echt op volgen dus!

autumn08

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 12:30

Hey allemaal:)
Ik heb ook zo'n zin in een buitenrit! Maar hij is er gister nie uit geweest, dus moet even kijken hoe meneer gezind is vandaag. :D Als hij een crossdag heeft weet ik niet of het zo'n goed idee is, hihi.. dan krijg ik hem echt lastig stop!

Susyb

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 13:15

vanmiddag mijn paardje verhuizen en dan gelijk maar even de binnenbak gebruiken :D

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:37

:D Gister is er nog een veulentje geboren, dit keer een hengst en hij heet Stormy! :D

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 14:45

Suzanne, vind het echt super dat je bij mij op stal komt :+:
Seline, gefeliciteerd :D wat een lieve naam! :D

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:21

http://www.marestare.com is een site waar je streaming cams van merrie's kan bekijken die misschien wel een het bevallen zijn. Ik vind het een leuke site, maar ik heb nog geen merrie zien bevallen :P

Heey paulien als je wil mag je mijn boomlooze zadel wel een keer proberen... (hihi rede om langs te komen)

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 15:58

Hinke schreef:
@Nathalie: dus levara ging er ineens vandoor? Dat vind ik ook rot, als ze eerst helemaal uit hun stekker gaan en je er dan afvalt ;) Ik heb bij Ankie nog steeds een touw om haar nek als ik ga rijden, terwijl ze echt niks doet. Maar ik vind het gewoon een veilig idee, ik heb een hekel aan vallen!

Ik vind het trouwens meevallen met je benen hoor. Hoe je benen liggen hangt ook af van je zadel. In mijn isabelle werth zadel legde ik ze altijd te ver naar achteren. Heb je een vzh zadel?

Jup uit het niets, zoef weg.. Ze heeft het trouwens nooit weer gedaan.. ze probeerd nog wel eens wat, maar ik voel het aankomen tegenwoordig :+

Veer is wat van plan: (zie oren, staart, hoofd)
Afbeelding

Me benen liggen toch tever naar voren.. Op deze foto valt het redelijk mee, maar toch.. (zie stippellijn)
Afbeelding

Heb nu een dressuur zadel, hiervoor reed ik op vzh maar daar had ik het nog erger..

Tot slot nog ff foto bommetje :D

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
Afbeelding

Hoe leer je je binnenteugel los te laten.. Gewoon helemaal los laten :=

Afbeelding

Vriendin wil er ook wel even op :D

Afbeelding

DivaMiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:20

Jeetje mina, wat is zij dik zeg! Is ze drachtig?

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:23

Hahaha nee is ze niet. Ze ziet er nu juist best goed uit, zomers al ze in het land staat is ze meestal nog dikker :+ ze heeft nu ook een wintervacht van zo'n 5 cm dik :P

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:38

Divamiep: Die dikheid valt heus wel mee hoor hihi :D

Goedemiddag allemaal :wave:

Ben net terug van mn vriendin hihi daar ging ik vannacht weer slapen want mn ouders waren gisterenavond niet thuis en ik ben niet zo'n held om alleen thuis te blijven :P

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 16:59

Leuke fotos Nathalie ;) Ziet er wel grappig uit, zo'n bolletje haflinger. Is dat hoofdstel een marylot hoofdstel? En ach, dat je benen precies op die lijn moeten liggen, daar zou ik niet te zwaar aan tillen hoor..
Ze is wel een beetje dik, maar haflingers zijn altijd te dik :P Ankie zal in de zomer ook wel weer moddervet worden.

Heb Ankie vanochtend naar haar nieuwe stal gewandeld, en het was echt onwijs druk! Onder een viaduct door, langs een drukke weg, over bruggetjes, pff! Maar ze deed het heel goed :D Ze liep netjes mee, terwijl er allemaal fietsers en brommers ons inhaalden. Wel een uur en een kwartier lopen, langer dan ik dacht.

Heb haar in de wei gezet, en ze ging meteen gras eten }:0 Het andere ponytje wat er bij haar in de wei stond lag op zijn zij, die moest eerst overeind getakeld worden (is 34 jaar, kan niet meer overeind komen soms :P ).
Het kennismaken ging ook goed, dat oude ponytje tilde een been op en Ankie was meteen weg, dus dat zit wel goed :+

Ben echt superblij met mn nieuwe stal *\o/*

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:03

chipieke schreef:
welkom aan de nieuwe mensen!

Leuke foto's hierboven, hier was het een lekker weertje vandaag, dus lekker in de gewone trui kunnen rondlopen :D

@joopiexx goed excuus om met een glas wijn en nootjes voor tv te gaan zitten :D

Ik ben vandaag naar Horse Expo in Gent geweest, het was wel de moeite maar vond het vorig jaar beter.

Ik heb gescoord:

- 4 paar rijsokken
- stick and string
- boek van emiel voest
- rijbroek voor Wesley
- touwhalster voor Esquna incl leading rope
- en waarschijnlijk ook een ZADEL :D :D

Ik ging kijken voor de wintec wide. Maar die zat nogal beenhard en ik dacht dat ik geen andere keuze meer had dan die nemen. Tot de eigenaar van de zaak vroeg wat ik vond van boomloze zadels. Ik zei nog tegen hem 'iets wat foeilelijk is kan niet lekker zitten :+' Tot ik er dus op ging zitten :') wat zat die GEWELDIG!!!! Volgende zondag komen ze passen :D Hoop dat hij past dan ga ik lekker boomloos rijden hoewel ik altijd gezegd heb dat dit niet ging gebeuren :')

Mijn vriend is op de beurs verslingerd geraakt op de bitloze hoofdstellen, dus Saskia en Wesley are going natural :D

Wintec wide zit idd best hard ;) Maar als je dat gewend bent merk je het niet meer hoor! Maar boomloos kan natuurlijk ook ;) Welk merk is het?

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:08

Nathalie, ik zit met het omgekeerde probleem. Hihi.
Ik ben van engels overgegaan naar western. Heb sinds december een hafje, en sinds januari les. Ze heeft altijd engels gelopen, en ik heb een paar maandjes wel westernles gehad op een quarterhorse. Maar ik moet nog heel veel leren, en mijn paardje ook. Ik zit nog echt heel vaak 'te dressuren' op mijn paardje, heb er soms echt geen erg in.

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:13

Nee is geen Marylot, is een wb
k weet t.. maar stoor me er aan omdat k juist steeds denk dat t goed gaat en dan zie ik op de foto's toch me benen weer naar voor liggen.. vin k gewoon jammer.. toch maar wat vaker zonder beugels rijden dus :+

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:19

Meeste problemen heb ik nog met neckraining afleren.. Heb snel de nijging om levera met teugel corrigeren ipv benen.. k moet nu dus af en toe me binnen teugel helemaal los laten omdat ik er anders toch aan blijf zitten.. (zie 1a laatste foto)
Lijkt me erg moeilijk om een dressuurpaardje om te scholen naar western.. Zoekt ze dan niet steeds je hand??

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 17:45

Ja, in het begin ging ze meteen in een krul als ik de teugels aannam. Liet ik de teugels los, dan ging ze in turbostand. Ze snapte dus echt niet wat de bedoeling was. Nu gaat het al een stuk beter hoor, en heb momenten dat ik haar in een drafje al bijna alleen op mijn zit kan sturen met losse teugeltjes. De galop was in het begin alleen maar hard. Nu kan ik al ietsje tempo regelen en beter sturen, alles met een losse teugel natuurlijk. Ik heb nu voor mezelf de truc aangeleerd, om net te doen alsof ik met een hand rijd, dus mijn handen heel dicht bij elkaar. (net zoals ik op het quarterhorse heb geleerd) en dat lijkt te werken.
Het zal nog wel even duren, voordat ze ontspannen en met een losse teugel te rijden is, maar ik vind het erg leuk om te doen. En mij hafje denk ik ook wel, want ze is eigenlijk altijd vrolijk met rijden.