Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
horsii schreef:Welkom.
leuke aansprekende merrie.
Ik hen vandaag lekker een buitenrit gemaakt met kyr en stalgenoten.
1.5 uur weggeweest.
[ [url=m/xDygL8.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kR8p8s.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/rVXFDz.jpg]Afbeelding[/url] ]
FjordHorse schreef:Ik wou ook nooit een haflinger hebben omdat ik dacht dat hun karakter te sterk zou zijn voor mij, dat ze te koppig waren etc. Maar heb wel leren rijden met een haflinger en vond het altijd al prachtige paarden![]()
Maar ja, een fjord vond ik nog veel minder hebben dan een haflinger (die vond ik niet eens mooi) en zie mij nu.. Helemaal verzot op fjorden. Al heb ik ook een groot zwak voor haflingers sinds vorig jaar.
Heb geen idee wat onze volgende knol wordt als hier ooit nog een 3de bijkomt.. fjord of haflinger. Denk eigenlijk toch eerder een haflinger terug. Ze hebben ook dat koele ik-kan-tegen-stootje- karakter (als in, niet dat extreem hoog in bloed staan zoals een arabische volbloed, niet dat uber sensitieve) maar dan toch net een tikkeltje gevoeliger dan een fjord.
Vandaag is de smid nog eens geweest voor veulentje (foei ik moet jaarling zeggen), hij was weer doodbraaf. Wel leuk zo!
horsii schreef:Koudbloeden zijn verslavend haha.
Peeps had twee dagen niet ohz gelopen maar vandaag voor het eerst zonder logeerlijn weer gereden.
Het is weer onze fijne brave merrie.
magnesium en moodymare doen hun werk goed.
Lis heeft kyr zonder zadel gereden
Net nog een lange ronde met de honden gelopen en zo weer werken tot 23.00.
Paardjes hebben vandaag een uurtje op het land gestaan.[ [url=m/sWzt2Y.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/Yx3EkY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/FnzzDh.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/HCKyNc.jpg]Afbeelding[/url] ]
horsii schreef:En zat er wat tussen?
Altijd spannend wachten op veulen. Op een gegeven monent probeerde ik het eruit te kijken haha.
lieve brave kyr heeft zich weer goed gedragen bij haar verzorgster. Ze kwamen nu voor het eerst zonder mij of marlis erbij.
14 jarige meid. Komt altijd met haar moeder en broertje.
Morgen doen ze kyr weer en gaat haar broertje uitstappen.
Peeps rijd ze niet die is te pittig. Maar Peeps geniet van de extra poets beurten.
Ze poetsen gerust een uur per paard. Heerlijk vinden peep en kyr het.
Vrijdag ochtend kwamen we na het canicrossen bij marlis haar auto en was de ruit ingeslagen.
Stom de tas vergeten dus alle pasjes en telefoon etc kwijt.
Van het weekend lekker weekend met de paarden weg.