Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:20

Pas vanaf 204 is winst.

Ik had echt heel lekker gereden. Hij was imo veel beter als 2 weken terug. In de 1e proef had niemand winst. 2e proef ook magertjes.

Ik twijfel nogsteeds over het haflinger event. Ik wil wel heel graag mee doen. Maar het is een beetje een rare periode doordat mn vriend in training is voor zijn eigen onderneming en ik daar dus tussendoor laveer.

Ik denk dat ik zowiezo een maandje thuis blijf. Dus mei niet.

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:26

@horsedriver: we moeten van ver komen qua niveau. Storm heeft zijn bouw absoluut niet mee en vindt het heel erg moeilijk. Afgelopen tijd hebben we wedstrijden rond de 150-160 punten gereden, dus ik ben heel blij met 170! Zeker met de wetenschap dat de eerste hoger gepunt had mogen zijn. Maar het is goed zo, mijn gevoel is belangrijker dan de punten uiteindelijk :D

Thanks Astrid! <3 Stapje voor stapje... En jouw nichtje, zoooooo leuk!! :D

@Gail: he wat jammer! Hoor inderdaad weinig winstpunten in het M/Z. Maar kop op, volgende keer weer beter en halen jullie weer puntjes binnen :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:28

Ik kom dan maar ff uitsloven *\o/*
Sorry ben helemaal van slag hahaha
M onder de man twee keer eerste en twee winstpunten
Was zelfde jury Z nou ik had in me tweede proef 180,5 en eerste plek en eerste proef 184
Dus dames van het Z lag niet helemaal aan je zelf hoor.

Maar het mennen whaaaaa ongelovelijk 6 winstpunten kan naar het Z toe.
211 en 214
Werd nog naar de jury geroepen dat hij zo van ons genoten heb en dat ik een gaaf paard had en hij liep lekker.

Helemaal blij dus 8 winstpunten gereden.

Peelie

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:37

De jury was echt streng ja.

Er stond onder mn protecol dat hij meer gesloten moest. Ik vraag me dan af wat ze wil zien. Want ik vond hem persoonlijk wel gesloten. In de galop viel hij idd wel een beetje uit elkaar, maar zo algemeen genomen vond ik hem zeker wel netjes. Helemaal in de 2e proef ging hij wel echt lekker.

Gefeliciteerd met de punten maris.

_Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:53

kiddokids schreef:
Was zelfde jury Z nou ik had in me tweede proef 180,5 en eerste plek en eerste proef 184

211 en 214
Werd nog naar de jury geroepen dat hij zo van ons genoten heb en dat ik een gaaf paard had en hij liep lekker.

Gefeliciteerd <3

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:56

@denise ja snap ik, niet alle hafjes lopen alles even makkelijk door. De haf van mijn moeder waar ik vroeger ook proefjes(okee fnrs dan) mee reed was er ook zo eentje, kort halsje en korte beentjes. Lichtrijden was een onmogelijke opgave, was net een shet := maar geweldig karakter en echt een werkertje!

En gefeliciteerd wat een punten kiddokids!

En jammer dat er heel streng gejureerd is, ik vind echt wel dat er af en toe lage punten mogen gegeven worden maar dan moet er ook wel gezegt worden als t goed gaat!

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 17:58

2 weken terug had ik 8en en 4en. Prima. Geen probleem.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 20:37

Gefeliciteerd allemaal met de punten!

Jammer peelie. Maar dat gevoel komt me erg bekend voor, begon bij mij ook in t Z :’)

Wij zijn gister aan het verhuizen geweest! Ze werd direct goed opgevangen in de kudde, erg blij mee! Nog wel erg wennen voor haar maar dat komt vast helemaal goed. Dinsdag even lekker het bos in <3

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:04

Peelie schreef:
Gave kiekjes Flicka! <3

Jammer van je rug Willeke. Wel stoer zo op de bok.

Hier is Nash gewassen voor morgen <3
[ [url=m/oY5fPI.jpg]Afbeelding[/url] ]
Zijn manen blijven langer en langer worden <3

Ooooooh verliefd! <3

Horse_Driver schreef:
Zo ik ben ook net terug :) heel blij voor een eerste keer! We hebben een hele hoop 7'vens gereden en ook een paar hele terechte 4'ren! Maar voor ons debuut ben ik heel trots, 2 winst erbij met 182.5 en 187.5 yaaay **\O/**

En wat gaat iedereen hard idd, gaaf zoveel hafjes met hoge punten! +:)+

En het gaat denkik meer om je eigen doelen, knap dat je zo positief blijft als de punten tegenvallen denise, kunnen veel ruiters iets van leren denkik

Super, gefeliciteeerd!! *\o/*

Peelie schreef:
Hier 188 en 193 punten. Echt jammer. Dat de eerste proef geen winst was was terecht. Maar de 2e proef ging imo echt een stuk beter. Daar had ik ook wel winst verwacht. Zeker ivm de wedstrijd van 2 weken terug ging dit veel beter.

Balen zeg! Op naar de volgende :D

_Desiree schreef:
Ik ben zeer tevreden, 1 winstpunt en een eerste plaats met 189 punten <3
Tweede proef ging minder, veel impuls verlies 178,5. Ach ik mag niet klagen, de kleine clown heeft vier weken niks gedaan. Deze week drie keer gereden.
Ook comentaar op mijn protocol waar ik echt iets mee kan,Volgende week gaan we weer op wedstrijd, nog 3 puntjes voor de L2 en dan gaan we de zomer door trainen om in september L2 te starten in Lisse.

Ook al zo goed bezig! Gefeliciteerd *\o/*

kiddokids schreef:

211 en 214

Jeeetje wat een punten zeg!! Gefeliciteerd :D *\o/*

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:05

Hoe doen jullie dat quoten??

Als ik dat doe krijg ik bericht je mag niet meer dan 2 qouats

Flicka12

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:06

Deken cadeau gekregen van een stalgenootje, ik ben verliefd <3

Afbeelding

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 21:37

Ik heb wel een paar plaatjes van vandaag, waar ik toch we blij van word...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Toch wel trots op mijn apenkoppie, ondanks dat we er hard voor knokken. <3

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:26

Ik ga morgen op iedeeen reageren

Wat ik vooral knap vind hoe houden jullie ze slank

Faitherr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-18 22:37

vandaag lekker kunnen wassen! eindelijk een witte staart en witte manen :o blijkt toch een haflinger te zijn en niet gewoon een breed gebouwde vos :+

Zondag heeft April haar eerste dressuur proefje in haar leven, gewoon een onderling wedstrijdje van de ponyclub dus niks officieels, maar er komen wel 'echte' jury's dus ik hoop dat we goed commentaar krijgen waarmee we aan de slag kunnen!
Je mocht 2 proefjes doen dus ik dacht ik schrijf me ook gewoon in voor 1 L1 proefje, waarom ook niet. Dus ik ben benieuwd. Zit er alleen mee dat ik dinsdag tot vrijdag in parijs zit, en dus alleen nog maar die zaterdag even snel nog kan rijden... normaal ga ik er nog niet op als ze 2 dagen rust heeft gehad omdat ze dan erg explosief is :') dus laten we hopen dat ik mijn proefjes uberhaubt kan uitrijden en niet halverwegen op de juryauto beland :')

Weet iemand of je een L proefje al helemaal door mag zitten?

gewassen haf:
Afbeelding
Afbeelding

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 05:06

Een L proef mag je helemaal doorzitten ja.

Storm ziet er goed uit!

Ik hier nog een keertje mn filmphes terug gekeken. En helemaal objectief blijvend denk ik dat ik wel begrijp wat de jury bedoeld met te weinig gesloten. Ondanks dat de impuls nu wel veel beter was lag het tempo wel te hoog. We puzzelen gewoon rustig verder in het Z.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:31

Goed, Peeli, daar rijd je wedstrijden voor om te toetsen waar jullie als combie nu staan gezien door de ogen van een onafhankelijke derde, jury.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 06:42

janouk schreef:
Goed, Peeli, daar rijd je wedstrijden voor om te toetsen waar jullie als combie nu staan gezien door de ogen van een onafhankelijke derde, jury.

Precies.

Ik vind het wel lastig om aan te voelen wat de jury precies wilt zien in het Z1. De vorige keer lager tempo maar te weinig impuls. Nu geen commentaar op impuls, maar te weinig gesloten.

Lastig lastig. Heeft natuurlijk ook met kracht temaken. En km maken in het Z. Hier liep ik in het M1 en M2 ook tegenaan. Iedere keer is het weer opnieuw uitvogelen.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:05

Gail en het is en blijft een jury sport de ene ziet liever aaneengesloten en meer impuls en de ander heeft het andersom

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:24

Gefeliciteerd iedereen met de puntjes !!

Maris, jij de overtreffende trap deze keer *\o/*

@ Gail: Het is ook heel lastig wat een jury wil zien, Elke jury wil toch net weer wat anders. Je hebt fijn gereden en beter dan je Z debuut, dus lekker dat gevoel vasthouden ;)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:49

gail: ben ik nou blond.. ik dacht dat ik ergens een filmpje gezien heb van jou... die wou ik graag zien.. of was dat op je instagram..

edit: al gevonden was op je facebook, ik ga eens na kijken

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 07:59

Over instagram gesproken, een paar van jullie heb ik geloofik al gevonden, maar het lijkt mij leuk om jullie te volgen via instagram, vinden jullie dat ook? :D

Mijn insta is iig horse_driver (zoo lekker orgineel whahaha)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:10

horse_driver:: ik heb je zojuist opgezocht in insta en op volgen geklikt. ik ben willeke koopman

gail: maak je nog vlogs?

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:25

De vlogs liggen al een poosje op een heel laag pitje. Ik heb het te druk gehad met ontwikkelingen voor de eigen zaak en het starten met een nieuwe baan (die inmiddels weer is opgezegt van mij uit) en afstuderen. Ik heb as donderdag mn eindgesprek en dan hopelijk eind mei mn diploma.

Alnieno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:35

Leuk plutolover, ik ga jou ook volgen!

En peelie wat leuk dat je vlogs maakt! Lijkt mij idd tijdrovend hahaha. Ik ga je opzoeken op youtube :)

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-18 08:59

ik wil misschien ook vlogen. maar weet denk ik nu al dat ik dat niet lang ga vol houden. Het lijkt me leuk maar aan andere kant denk ik. De filmpjes die ik maak is eigenlijk meer voor mezelf voor ontwikkeling.