[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

QueenMB

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:32

@xxmh wat een mooie foto's!

@amanda ik ben erg benieuwd naar de foto's :)

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 14:37

Mooie zadels hoor Marlis! Jammer dat het met Peep onder het zadel niet zo goed gaat. Hopelijk biedt de osteopaat uitkomst!

Leuke foto's FjordHorse :) Leuk he, die nieuwsgierige paardjes?

Mooie bijleespost Skyefate! Fijn dat het rijden goed ging. Veel plezier nog vandaag :)

Leuke foto's xxmh. Mooie lange manen!

Hopelijk gaat ander voer helpen horsii.

Leuk dat je hebt gesprongen Amanda. Ben wel benieuwd naar de foto's :)

Met Wes gaat alles goed. We zijn het rijden weer wat fanatieker aan het oppakken. Hij moet wel weer elke keer even op zijn plek worden gezet, maar dan gaat het ook goed. Hij is ook weer zo vreselijk lief de laatste tijd <3
Afbeelding

Afbeelding

En met zijn nieuwe rijhalster van Horse Charms :)
Afbeelding

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-16 18:20

Mooi hoofdstel en halster.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 07:54

Ik vind het een mooi rijhalster! Ik heb mij recent ook zoiets aangeschaft (voor mijn niet-beleerde paarden :') )

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 09:24

Heel mooi halster :j

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Jim was boos dat hij er af en toe omheen moest ipv overheen. En dan krijg je passage :')
Hij spoort af en toe echt niet :n
Afbeelding

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 11:50

Als ik een kleine tip mag geven, probeer je handen niet vast te zetten tijdens de sprong. Het lijkt op de foto alsof je veel van je gewicht daarop zet en dat is voor paardlief niet zo fijn gevoel in de mond. Meer meegeven met je handen, durven "loslaten" zoals ze dat zeggen. Momenteel lijk je te blokkeren in je armen en dan zit je zwaartepunt niet goed.
Een heel mooi zadel trouwens!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:03

Ik spring nooit en paardlief trekt enorm op de hindernis. Als ik hem loslaat komt het niet goed :n
Ik weet dat ik hem in de sprong losser moet laten, maar hij sprong bij deze ook allebei te vroeg en was ik te laat :+
En ik durf wel los te laten hoor, ik rij western :+
Maar met springen gaat dat niet, omdat we dan serieus heen en weer in volle galop over de hindernis gaan zonder enige vorm van controle. Geen optie :n

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:07

Ik bedoelde loslaten bij de sprong uiteraard, niet gewoon in het algemeen. Het is idd niet altijd makkelijk, maar ik zou toch proberen (moest je dit vaker doen) om boven de sprong iets meer mee te geven, op het moment dat je springt. Is niet slecht bedoeld hoor ;) En vergt idd ook veel oefening en als je dat beide zelden doet is dat ook normaal dat het niet perfect is natuurlijk. Was maar een tip.
Eigenlijk zou je zover moeten komen dat je je paard voor de sprong kan doen vertragen op een goed tempo en dan op het moment van de sprong zelf hem losser kan laten om na de sprong meteen weer op te nemen. Maar dat is ok iets dat je niet op 2 lessen kan bekomen natuurlijk, dat vergt veel training. Wss weet je dat zelf ook wel wat ik hier zeg.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:13

Leuk Amanda.Jim wordt goed fanatiek zo te zien

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 12:14

Dat is inderdaad wat ik ook probeer te doen. De controle en terugnemen voor de sprong en dan op de sprong meegeven. Nadeel hij dat hij ook niet altijd op hetzelfde moment springt. Hier was hij te vroeg (balk ging er bij het stijltje ook af) en dan ben ik gewoon te laat :+
Liefst zou ik er iemand anders op zetten met springen. Ik vind het niks :n
Ik doe het echt voor hem, hij vindt het zooooooo leuk. Het is voor mij echt heel zwaar werken. En eigenlijk steeds maar op de handrem rijden, wegsturen van de hindernis, enz. Dat maakt het ook gewoon niet leuk. Maar goed, eens in het half jaar doe ik het toch maar voor hem.

Het gekke is dat als er trailhindernissen staan, hij helemaal niet op de balken trekt. Alsof hij ook weet wanneer hij mag springen en wanneer niet.

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:06

Misschien helpt het dan om een balkje te leggen op de grond voor de sprong? Ik ben nu vergeten op welke afstand je dat ervan moest leggen, maar ik heb al gehoord dat het zou kunnen helpen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 13:16

Nee dat maakt niet uit. Daar wordt hij alleen maar heter van. Gewoon een hindernis werkt het beste. Ik denk ook dat hij te vroeg springt omdat ik hem tegenhoud. Ik breng hem uit balans. Maar hij gaat zo idioot hard als ik hem niet tegenhoud.
Vaak springt hij wel gewoon op tijd, maar soms is hij me iets voor.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 18:15

xxxmh, Wat een lieve foto's!

Horsii, Hoe doet ze het op het nieuwe voer?

Tamara/Wes, Fijn dat ie zo lief is de laatste tijd! En wat een lieve foto's weer <3.

Amanda, Leuke foto's hoor! Wat vervelend dat ie te graag wil... Kan ik je helaas niet mee helpen. Al ziet het er op de foto's wel heel fijn en relaxed uit O:) .

Ik heb heeeeeeeeerlijk vakantie {:} .
Heb weer twee oppaspaarden, dus ik vermaak me heel goed 8-) .
Heb gisteren onze eerste fotomeeting gehad, Heidie was echt stront vervelend omg :') :Y) . Was ze eindelijk rustig, gingen we wisselen en begon ik weer overnieuw hahaha. Maar goed, heb al een paar foto's gezien, en die zijn al erg mooi *\o/* .
Vandaag ging een vriendin mee naar Heidie, en die heeft even gereden en gesprongen. Echt leuk om er eens een ander op te zien :).
Zondag weer wedstrijd :):)

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:07

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:25

@Fjordhorse, bedankt :)
@skyfate, ik ben er ook blij mee! Veel plezier, klinkt in ieder geval leuk :)
@Amanda, ik heb hem geliked, misschien een beetje laat sorry, is de uitslag al bekend? Op vakantie gaan met sieta staat ook op mijn bucketlist :o
Lijkt me ook erg lastig om te springen met een westernzadel ivm de knop (?) maar het ziet er wel leuk uit!
@Marlis&Horsii, hopelijk kan de osteopaat helpen en gaat het snel weer beter met Peep!
@Christa, ik ben zooo benieuwd naar de foto's van de meeting!! Fijne vakantie en alvast succes met je wedstrijd as zondag :)
@xxxmh, mooie manen heeft ze :j
@Tamara, hoe gaat het met de pups? Heb je foto's, hoeveel zijn het er en hoe oud zijn ze nu precies? Ik vind honden echt heel erg leuk :D
@Tamara, wat een 'aparte' beugels heb jij! Valt me nu pas op, hebben ze nog een speciale functie?
En en en hoe reageert Wes op bitloos rijden?

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:35

Hier gaat alles wel zijn gangetje, vorige week heb ik weer eens met Sieta gefietst. Ze was zo ontzettend braaf, we zijn een uur weggeweest :=
Vandaag een klein rondje naar het bos gegaan omdat het vanaf morgen weer slecht weer wordt (helaas ;( ) tja, laten we het erop houden dat sieta als een ongeremd projectiel door het bos heen ging en ik niet echt veel te zeggen had..

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:40

Ja balen van het weer hè. Het was zo mooi de afgelopen dagen.
Wel blijven zitten met je rondje bos? :=

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-16 23:50

Ja de afgelopen dagen was het zulk mooi weer, dan heb ik ook altijd meer zin om naar de paarden te gaan dan wanneer het regent {:}

Gelukkig wel! Al was er een moment waarop ik dacht; oke nu lig ik er binnen enkele seconden naast. Ik ben na mn val wel wat voorzichtiger geworden en wanneer zij schrikt schrik ik weer van haar terwijl ik dat voorheen niet had..

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 20:56

Vervelend Ninke... Gelukkig was het fietsen wel leuk :D.
En het weer is echt bagger :').

Jaa ik heb al heel wat foto's! Van de rest komt nog wel een topic denk ik O:) Afbeelding
Afbeelding

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:25

Wat mooi, ze zijn gaaf zeg <3

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-16 21:35

Mooi!!

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-16 01:55

Bah wat een rot weer was het vandaag (gisteren al ondertussen). Maar in de regen naar stal gegaan, gelukkig een binnenbak tot de beschikking. Eigenaar was even mee van Summer om te kijken hoe het rijden gaat. Heel veel geleerd en we kunnen hard aan de slag met stelling en buiging, ze vond het erg moeilijk en ik eigenlijk ook haha :o :o

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 17:12

Hele mooie fotos cheidie. Hoe ging je wedstrijd.

Xxmh je kan flink aan de slag dus. Huiswerk meegekregen hihi

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 19:47

Wij hebben officieel eendjes wonen in onze vijver euh weide! Een koppeltje hihi wie weet krijgen we kleine eendjes in de lente :=

Gisteren is de 3de inwoner aangekomen op de weide. Een bonte mini shetlander. Plan was om hem eerst een week apart met draad tussen te houden om te wennen aan de paarden maar het zou een shetlander niet zijn als die niet zelf het hazenpad verkoos en een opening in de omheining maakte om bij de andere paardjes te zijn (ze stonden nochtans vlak naast elkaar op de weide). :') Vanaf vandaag (dag 2 dus) staan ze dus gewoon allemaal samen, op een groter stuk weide zodat ze genoeg beloop hebben om elkaar te ontwijken als het nodig zou zijn.
Hopen dat het goed blijft gaan... Ik had het liever even een tijdje apart gehad, maar ik zou niet weten hoe we omheining nog moeten aanpassen (hangt nu al heel laag, maar hij had het gewoon open gekregen, en er staat zowat max stroom op voor een paardenweide dus een serieuze "shock" dat ze krijgen.. Maar waar een wil is, is een weg zeker? }> )
Veulentje (snif, hij is sinds dit weekend officieel een jaarling ;( maar het blijft toch voor altijd mijn veulentje :D :o ) gedraagt zich voorbeeldig alleszins, constant dat veulentekentje naar het shetlandertje doen.
De fjord is daarentegen is toch wel nog wat dominant (als in, constant Fredo afschermen van de shetlander).
Ben benieuwd wat voor avonturen we gaan meemaken met mini Houdini :') Op zich wel "positief" dat hij vooral ontsnapte om naar andere paarden te gaan en niet ontsnapte naar een ander stuk waar meer gras was vb (wat toch wel een pak meer kwaad kan ivm bevangenheid).

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-16 21:19

Dankjulliewel!

xxxmh, Fijn dat je wat geleerd heb! Kun je weer verder oefenen!

FjordHorse, Gezellig dat ze allemaal bij elkaar zijn! En fijn dat je veulentje ( ;) ) het zo goed doet.

Wil ik een topic maken, lukt het niet :Z .
Maar goed, vandaag wedstrijd gehad. En tja ik zit nog met een big smile op mn gezicht :D. Het ging echt voor mn gevoel niet goed hahaha. M'n voorleesster en vader zeiden al van dat het waarschijnlijk geen wp'en werden. Reed in mn eerste proef de verkeerde kant op :') . Was beide proeven een keer mn beugel kwijt. Galoppeerde in de verkeerde galop aan. Maar had gewoon 185 en 190 _/-\o_ := . Zo blij en trots <3.
Morgen weer naar school |( .
Hoe was jullie weekend? :)