[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:21

Amanda schreef:
Zadels liggen ook wat te ver naar voren nog volgens mij.
En nog een mooi hoofdstel erbij om het compleet te maken natuurlijk :D

Ja die hadden we met de zadels al besteld maar worden ergens deze week pas geleverd. Dus nu even met oude hoofdstel.

Ja klopt morgen even rustig de tijd nemen en van te voren ook beugels korter. Ging nu beetje gehaast, weinig tijd en paarden die weer binnen moesten en weer buiten ivm schapen binnen halen en weer naar de wei. Het is allemaal nog wennen komt.goed

Daihyo

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 14:34

Tuurlijk. Westernzadel is toch net even anders. Ik heb mijn zadel de eerste maand ook veel te ver naar voren gelegd. Of de pad niet goed. Beugels te lang of te kort (en waardeloos te stellen als je er op zit :') ), aansingelen was een uitdaging.
Maar het went :D

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 19:08

Vandaag heerlijk zonnige dag hier!
Een hele dag kunnen klussen op de weide, onze paddock is eindelijk shetlander - proof nu. }>

Uiteraard heeft curieuze neus Fredo mij heel de tijd zitten achtervolgen en alles nauwlettend in het oog houden, wat ik daar precies aan de omheining aan het prutsen was en of het niet misschien toch eetbaar was :+ Hij hield wel mooi afstand gelukkig, maar dan kwam de fjordentank zich moeien en tonen hoe het niet moest. Ik keek 2 sec niet, en fjordenman was al gaan lopen met mijn doos isolatoren.. De deugniet. Uiteraard moest het veulen dit dan een beetje later ook proberen met mijn schrikdraad rol (en dan zelf verschieten dat het ontrolt als hij ermee weg liep).. |o Heb mijn persoonlijke ruimte-cirkel dan maar een beetje groter gemaakt voor beide :=

Niet de meest propere foto's van Fredo, maar er is tenminste blauwe lucht :=

Afbeelding

Afbeelding

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 20:46

Amanda, Wat leuk. Ik volg het niet, maar weet welk programma je bedoelt :D.
Hier geen sneeuw, maar wel heerlijk weer vandaag. De zon heeft de hele dag geschenen {:} . Maar had geen tijd om naar Heidie te gaan :( :Y)

Tamara/Wes, Wat vervelend... De griep heerst helaas.
Heeeerlijke sneeuwfoto <3.

FjordHorse, Gelukkig dat je paddock wel droog is.
Wat een lieve foto's <3.

Marlis,
Gaaf zadel hoor!

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-16 22:14

Foto's zijn van op de weide waar ze een paar uur op mochten zodat ik zonder zorgen kon klussen, paddock is nog steeds een modderpoeltje.

NinkeG

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:16

@Christa, ik wist helemaal niet dat je vrijdag jarig was |o
Een beetje laat maar; gefeliciteerd Y)(^)

Fijn dat je wedstrijd goed ging! Ik heb alleen nog wat blauwe plekken, maar de pijn in mijn nek is zo goed als weg gelukkig!

@Amanda, wel eens van dat programma gehoord maar nog nooit gekeken. Mooi dat het leuk was :)
@Tamara, leuke foto van wes in de sneeuw <3
@Marlis, leuk pad! :))
@Fjordhorse, wat leuk dat hij zo nieuwsgierig is!

Ik heb een nieuw topic van sieta gemaakt; [ITP] Mijn paarse draak weer eens in the picture

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 12:22

Oh wat een leukerd Fjordhorse!!

Hier staan ze vandaag ook lekker op de wei. Alles is keihard.

Even topic van Ninke kijken.

Tussendoor nog even de lesdagen van Paulette Zorn regelen :+

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-16 14:18

Sieta ziet er goed uit!

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-16 23:34

Oh nee, het is suuuperlang geleden dat ik postte. :') Domme ik, en dan willen babbelen. School en geld verdienen met kunst en ondertussen een baantje zoeken levert niet veel tijd tot lekker babbelen op. (Ik heb acht weken aan een stuk dagen van 5u opstaan en om 9u thuiskomen... Ja, ik denk toch dat ik een paar lesjes ga overslaan, want anders mag ik mijn put voor mijn doodskist al gaan graven. _/-\o_ )

Horsii, wat een schattige bedoening, die knuffeldag! <3

Westhof, gelukkige (erg, erg late) verjaardag! Hoop dat je een leuk dagje hebt gehad.

Amanda, is er zoveel verharde weg bij jullie? Weer een serieuze bos manen! :')

xxxmh, Doe je goed! Ik ben net hetzelfde, vertrouwen is hard te winnen soms. Super dat je er dan toch terug bent opgekropen!

Fjordhorse, hier ligt een Ghost Roma op, ziet er super uit naar mijn mening en zit ook echt zalig, vooral op lange afstanden. <3 Is ook erg licht. Terwijl ik met boomzadel erg veel problemen had (was vzh, gigantisch wijde boom), en ze gewoon schuurplekken kreeg overal waar het zadel haar raakte... ja, dan was het wel klaar. Overgegaan naar ghostje, en nu loopt ze helemaal pijnloos weer door de bosjes trekken. Schuift wel wat als je niet zo fantastisch hebt aangesingeld, ik heb het aan den lijve ondervonden. :o En je weide 40,50 cm onder water? Holy ***, dat is me een meer! Hier gelukkig gewoon wat modderig.

Wat een schattige foto's trouwens. Hahaha, wat een zicht moet dat geweest zijn, opeens gaan lopen met al je spullen! _O- "Gelukkig" doet Lana dat dus alleen als ik niet op de weide ben. Dan breekt ze mijn volledige roundpen af, bijvoorbeeld. (Vaarwel, paaltjes, het ga je goed daar in de hemel)

Ninke, prachtige kleur deken voor bij een haf! Wauw!

Cheidie, toch super van je proef!

Marlis, veel succes met het wennen aan je zadel! Blij dat ik gewoon heb moeten wennen aan een dressuursingel ipv een volledige omslag naar western bij ons nieuwe zadel. :')

Hier echt supertrots thuisgekomen vandaag. Had net een training met Lana vooral om haar buigzaamheid te verbeteren, tot een stop draaien te verbeteren, en meer vooruit en actie tijdens het verzetten van de achterhand. Fjoew, ik had me daar opeens een volbloed onder m'n kont! Na een halfuurtje werken had ik al wat ik wilde hebben, ik schoof mijn been wat naar achteren en BOEM die achterhand vloog. Haar stuur is ook weer bevestigd, dat heb ik nogal wat laten hangen de laatste tijd.

Ik ga nerveus zijn tot volgende week zondag, want ik ga de Eyota club op FHE meeten! *\o/* Ik kijk er zo naar uit. Ik rij de week erna mee proefrit, dus ik oefen tot Lana weer op haar best is. We moeten een goede indruk maken, natuurlijk! :j

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 09:40

Wat een bijleespost weer :D

Wij hebben inderdaad erg veel verharde wegen. Gelukkig ook wel een aantal brede bermen. En we mogen bij sommige boeren de groenstrook naast de akkers gebruiken. Dat is ook wel erg leuk rijden :j
Van de zomer ga ik waarschijnlijk een weekje naar de Veluwe met Jim :):)

Eyota club op FHE? Die moet je even uitleggen :o?

Ik doe eigenlijk nooit mee aan acties, maar mijn foto is nu uitgekozen bij de laatste 25. :')
Willen jullie 'm ook liken?
Misschien win ik dan nog eens een prijs met mijn gouden vriendje :D
https://www.facebook.com/cvanheesen/pho ... =3&theater

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:00

Ooh, jaloers, de Veluwe! Hopelijk kan ik vanaf volgend jaar ook mijn tourtjes doen met een trailer op mijn eentje. Net op het nieuws dat ze volgend jaar mogelijk de rijopleiding nog meer verlengen en 9 maanden tussen theorie en praktijk steken.:= dus ik ga het proberen zeker voor de zomervakantie. Kan ik volgend voorjaar lekker sjezen, aangezien ik eerst een hoop kms op mijn teller heb moeten staan voor een trailer.

De groenstroken mogen wij ook af en toe gebruiken, dat is ook leuk idd.

Eyota is een lrv club die van alles recreatief doet - veeeel kms, trektochtjes, lange ritten, kamperen,... En ze doen ook af en toe mee aan een trec wedstrijdje! Helemaal super. FHE is flanders horse expo, gaat ieder jaar door in Gent en is niet alleen erg interessant, houd je ook up to date en soms vind je al eens een koopje :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 11:47

Oh interessant. Is het net zoiets als Horse Event? Of niet te vergelijken?

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 13:34

Eigenlijk best te vergelijken met horse event, maar wel zoiezo kleinschaliger. Het is supergezellig, soms wel heel wat volk, maar verscheidene demos die ik persoonlijk stukken leuker vind dan horse event. TREC demos, veel in het thema van onze lrv clubs en buitenrijden (nu gaat dat ook meer komen, aangezien ze wel moeten reclame maken. Ik gok dat lrv en vlp gaan samenvoegen, want nu subsidieert de overheid enkel nog de vlp.) en erg leuk om foto's te nemen. Ik zoek later een filmpje ervan op! Nu nog even op school en moet mijn trein halen. :o

Kirania

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-16 16:11

Gevonden!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-16 20:40

Poeh ik moet echt weer een bijlees post gaan maken. Schaam. Erg druk gehad. En dinsdag de sleutel van ons huis dus nog drukker dan.

Peep bokt en stijgert continu onder het zadel en longe ook niet zo fijn als normaal. Van de week bijna zand gehapt paar x gelukkig blijven zitten. Dus osteopaat komt 4 maart langs ben benieuwd. Is nog geen half jaar geleden maar beter voor niks dan te weinig.

cheidie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-16 12:45

Ninke, Ohoh. Gelukkig geen pijn meer in je nek, das zo lastig.

Amanda, Fijn dat ze op het weiland konden!

Skyefate, Oeh pittig hoor :oo
Klinkt goed het rijden!
Ziet er super leuk uit zeg! Veel plezier alvast :).

Marlis,
Wat leuk dat jullie de sleutel hebben gekregen!
Dat van Peep klinkt niet zo leuk, wat vervelend :(. Hopelijk gaat het snel weer beter!

Hier gaat alles z'n gangetje. Vreselijke week school achter de rug, en nu heerlijk genieten van het weekend :Y) .
Ook niet van het heerlijke weer kunnen genieten met Heidie alleen gister middag. Ben toen even een rondje gaan wandelen. Gister avond met de les gingen we springen, mevrouw werd nogal enthousiast hahaha. Was echt leuk <3.
Straks lekker een rondje naar buiten. En volgende week zondag onze eerste fotomeeting, ik ben benieuwd :') .

QueenMB

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-16 22:01

Tip voor de mensen met een paddock/bak onder water, dit is hoe ik het oplos: (mss ken je het al, maar ik zeg het toch effe)

Zoek het laagste punt in de paddock (de plek waar als eerste water staat) en graaf een geul van zo'n 10 cm diep (in de vorm van een half rondje zodar het geen probleem is als een paard erin gaat staan) naar een laag punt buiten de wei. Dit kan via het hoogste punt van het weiland, maar dan moet je de geul steeds dieper maken. Let op dat de geul steeds dieper word tot het punt waar het water naartoe moet stromen. Maak daarna kleine geulen die aansluiten op de grote, deze hoeven maar 2-3 cm breed te zijn en 5 cm diep. Oo deze manier heb je niet ineens een droge paddock, maar het zal wel makkelijker droog worden.
Let erop dat je de geulen zo graaft dat je paarden er geen last van hebben, zodat de geulen kunnen blijven en de paddock voor de komende tijd droog/ droger is.

Ik hoop dat jullie hier iets aan hebben.

QueenMB

xxxmh

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-16 19:02

Vanmiddag heerlijk gereden in het zonnetje! {:}

Afbeelding
/3

Afbeelding
Oortjes :D

Afbeelding
<3

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 11:11

Amanda ik heb je foto geliked.
Fjord horse je hebt een erg leuk veulen.

leuke haf hierboven. Mooie lange manen.

ik ga weer proberen bij te blijven.
rooster op het werk is drama dus ben Veel aan het werk en daarnaast aan her solliciteren aangezien ik het op mijn huidige werk niet naar mijn zin hebt en druk met de paardjes.
Ook magnesium besteld voor Peeps en van voer veranderd sinds maandag.
Peep haar gedrag is verergert sinds de verandering van natures best.
Wij voeren nu equi magic.
Hopelijk gaat de voer verandering met magnesium erbij en de osteopaat wat helpen en kunnen wij straks weer lekker rijden.
dan kan de omscholing voor beide ook beginnen, lessen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 13:23

Zeker lange manen. Mooi!

Wat is Equimagic voor voer? Ben je gestopt met Nature's best?

Ik voer Jim sinds een maandje Agrobs Alpengrun muesli, samen met Vitalbix. Wat een verschil met de muesli hiervoor. Ik had het idee dat hij wat spieren verloor op de rug en achterhand. Dat komt nu weer mooi terug. En de mok is ook (eindelijk!) bijna weg. Erg fijn voer :j

Vandaag een beetje gesprongen. :=
Niet mijn ding, maar de hindernis stond er en Jim vindt het geweldig... Dus dan maar een paar keer er overheen. Hoger dan 40cm is echt niet fijn met een westernzadel, dus die van 60 hebben we maar 1x gedaan :')
En er zijn nog foto's van gemaakt ook :=
Als ze een beetje fatsoenlijk zijn, zal ik ze plaatsen :D

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:57

Leuk ikben benieuwd naar de foto's.
Fijn dat je met het andere voer al zo snel verschil merkt.

Wij zijn volledig gestopt ja met natures best. Kyra kreeg ook meer spierspanningen.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-16 15:58

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 00:36

Hallo lieve meiden, ik lig er al weer een poosje uit... Dit komt omdat ik erg druk ben met me pups en ik geen laptop heb tot me beschikking. Helaas kan ik ook bar slecht met bokt en een smartfoon haha. Zo dra ik weer een pc of een laptop tot mijn beschikking heb zal ik me netjes melden als dat dan nog mag.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 07:49

Bem wel benieuwd naar puppyfoto's

FjordHorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-16 09:07

Ik ook!

Mooie rijfoto's hierboven! Ben altijd stiekem jaloers als ik ze zie, het kriebelt hard om ook te beginnen rijden terug.