hiphopje schreef:Hinke, eng is het niet, het ligt echt gewoon aan mezelf. En natuurlijk aan Lizzy, ze snapt het nog niet allemaal zo goed. Heeft alleen een beetje recreatief rondgehobbelt in haar leventje, en nooit echt hoeven te werken. Vorige week had ik haar juist heel lekker aan het lopen, met een lang teugeltje in een gecontroleerd drafje, ik kon haar bijna alleen op mijn zit sturen. DUS ZE KAN HET WEL!!
Wat fijn dat je een plek hebt gevonden waar ze het hele jaar buiten komen, dat was ook mijn eerste vereiste toen ik op zoek ging naar een pension. Hier heb ik nu zelfs een binnenbak, de buitenbak word opgeknapt, iedere dag de hele dag buiten, iedere dag opstrooien en mestballen worden eruit gehaald, en ze word gevoerd. Ik hoef alleen maar een keer in de week de stal te mesten, maar dat is in een half uurtje gepiept! Ben ook superblij met dit adres.
Dat klinkt als een dure stal! Of valt dat mee? Het maakt ook zo'n verschil waar je woont. Waar ik woon (bij leiden) zijn ten eerste bijna geen stallen waar ze swinters naar buiten gaan, en ten tweede de stallen zijn echt heel erg duur!
Peelie schreef:zo ook weer terug van lesgeven...
Ze heeft voor de 2e keer gegallopeerd. En ook 2 kanten op

Ik bent trots op der (ze is bang te galloperen)
Waarom is ze bang om te galloperen? Misschien vind ze het wel gewoon moeilijk? Ankie vind het ook lastig, daarom heb ik onder het zadel tot nu toe alleen buiten op zandpaden gegallopeerd.
Ik was vanavond op stal, stond er de hele tijd een auto vlak bij de bak. Lichten waren uit, dus ik dacht dat er niemand in zat. Hij stond er echt de hele tijd dat ik er was. Ging ik weg, zag ik de lichten van die auto ineens aangaan, en die auto rijdt weg! Ik dacht eerst dat hij achter me aan kwam maar hij ging wel de andere kant op. Dat vind ik dus best griezelig!
Zeker omdat ik daar helemaal alleen ben in het donker. Ik ben niet zo bang aangelegd en fiets altijd over de meest donkere weggetjes maar misschien is dat toch wel gevaarlijker dan ik denk