[HK] Haflingerklets

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:19

Hiphopje: ik kan me voorstellen dat dat onwijs lastig is, je teugels niet korter mogen nemen als je paard te hard gaat. Ik heb ook eens op de westernhaflinger van een stalgenoot gereden en ik vond het echt onwijs eng! Alsof je helemaal geen controle meer hebt.

Ik ben superblij *\o/* want ik heb net een stal gevonden waar ze het hele jaar in de wei mogen lopen, gevoerd én uitgemest worden, een bak en een longeercirkel hebben, en die ook nog eens onwijs dichtbij is :D Ankie komt nu bij een 34 jaar oud ponytje te staan, hopelijk kan ze daarmee opschieten. Het is wel duurder dan wat ik tot nu toe gehad heb, maar dat is ook wel logisch aangezien alles voor je wordt gedaan.

Nu mijn andere stal nog opzeggen... Echt rot om dat te doen, want ik sta er nog maar net, en die mensen waren best aardig... Pfff!

hiphopje

Re: [HK] Haflingerklets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 14:56

Hinke, eng is het niet, het ligt echt gewoon aan mezelf. En natuurlijk aan Lizzy, ze snapt het nog niet allemaal zo goed. Heeft alleen een beetje recreatief rondgehobbelt in haar leventje, en nooit echt hoeven te werken. Vorige week had ik haar juist heel lekker aan het lopen, met een lang teugeltje in een gecontroleerd drafje, ik kon haar bijna alleen op mijn zit sturen. DUS ZE KAN HET WEL!!

Wat fijn dat je een plek hebt gevonden waar ze het hele jaar buiten komen, dat was ook mijn eerste vereiste toen ik op zoek ging naar een pension. Hier heb ik nu zelfs een binnenbak, de buitenbak word opgeknapt, iedere dag de hele dag buiten, iedere dag opstrooien en mestballen worden eruit gehaald, en ze word gevoerd. Ik hoef alleen maar een keer in de week de stal te mesten, maar dat is in een half uurtje gepiept! Ben ook superblij met dit adres.

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 15:17

Hallootjes!

Pff wat een luxe zeg! Ik sta op een ponyclub (vereniging) die bestaat uit boxhouders, waar we dus echt alles zelf moeten doen. Niet dat ik het erg vind hoor, vind het alleen maar leuk :D Dit weekeind hebben we weer werkweekeind, gaat vast wel weer gezellig worden.
Eerste ed's zijn inmiddels achter de rug, wiskunde ging bagger maar geschiedenis wel goed
Maar, ik ga nu m'n laarzen proberen aan te trekken := , en dan naar Mel
Heb pas om zes uur les dus heb lekker de tijd

:wave:

joopiexxJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:03

Wij moeten op stal ook alles zelf doen, nouja behalve het voeren dan.. maar je moet zelf wel zorgen dat er hooi enzo voor je box staat.. K vind het prima, kan pakken wat je wilt hebben en dit schrijf je gewoon netjes op..
Hier gaan de paarden ook alleen in de zomer het land op, en de rest van het jaar kun je je paard zelf loszetten in de bak.. Ik probeer elke dag een uurtje los en dan nog rijden/longeren etc.

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 16:30

Waar ik eerst stond op die stal moet ik ook alles zelf doen. Behavlen voren... (uiteindelijk kwam e=het er op neer dat ik dat ook zelf moest doen.

Ik moest zelf uitmesten en had de diepste stal daar dus iedere dag was dat een groote zooi. Uiteindelijk ging ik zelf maar voer klaarzetten aangezien ze geen muslie die notabenen voor de stal stond kreeg. Dus ik 2 bakjes met voer klaar zetten. Ze werden daar 2 keer per dag gevoerd. Als ze hooi kregen was het maar een halve plak ondanks dat er op het bortje stond VEEL hooi. Maar nee, halve plak is meer dan genoeg (ook voor de veel grootere paarden) Dus ik voerde zelf in de avond rond een uurtje of half 9 nog 3 a 4 plakken bij.

Waar ik nu sta. Eien stuk land waar ik me geen zoren hoe te maken over bemesting ed. Ik heb 2 stallen met een zadelkamer waar alles in kan. Ze krijgen onbeperkt kuil (er staat gewoon een baal kuil in de wei) Zo af en toe la sik er zin in heb haal ik de resten kuil die oud zijn er uit (anders word het zo'n poepplek) Dat word weer de bemesting voor het land over een poosje :D Lekker makkelijk dus. Het enige is dat ik wel zelf met de hand water moet pompen en dat er geen electra is. nouja jammer dan... We are having FUN!!!

Nathalie83

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:35

Hooi allemaal, Ik ben er ook weer :D

Ben helemaal in m'n hum :D EINDELIJK weer gereden en het ging echt super!! Niet echt veel bijzonders gedaan aangezien het zo'n poos geleden was.. maar Veer liep heerlijk!! Had eigenlijk wel paar bokken verwacht met draven.. Maar helemaal niks! Ze liep zelfs netjes laag in draf! Ben helemaal trots op me meisie!! Na krap aan half uurtje rijden met hooguit totaal 6 rondjes draven was ze toch beetje bezweet.. Dus nog maar ff zweetdekentje op gelegd.. Eigenlijk is die iets te klein, waar ik me elke keer weer aan irriteer, dus toen ik toch nog naar Hippo moest kwam ik thuis met mooie nieuwe zweetdeken uit de opruiming :D

zal morgen ff foto's maken :)

naomimak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:01

zo weer een lekker stage dag gehad :p
ze vertrouwen me daar wel zeg ik mocht de eerste dag al een hengst longeren (elkedag eigelijk wel een hengst)
en een meisje die daar al bijna 2 jaar stage loopt heeft nog nooit een hengst mogen longeren..
ik helmaal trots:p

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:00

Zo ik ben ook weer thuus :D
Net heeeeeerlijk les gehad, ging echt superfijn! Het weer was alleen een beetje minder...
Maar ach je kan niet alles hebben hè?
Vanmiddag de NH/vrijheidsdressuur ook weer eens opgepakt, en dan ging ook aardig goed!
Ben trots op m'n knollie :+:

Peelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:26

zo ook weer terug van lesgeven...

Ze heeft voor de 2e keer gegallopeerd. En ook 2 kanten op :D Ik bent trots op der (ze is bang te galloperen)

melody93

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:35

Geef je zelf les? :D

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:38

hiphopje schreef:
Hinke, eng is het niet, het ligt echt gewoon aan mezelf. En natuurlijk aan Lizzy, ze snapt het nog niet allemaal zo goed. Heeft alleen een beetje recreatief rondgehobbelt in haar leventje, en nooit echt hoeven te werken. Vorige week had ik haar juist heel lekker aan het lopen, met een lang teugeltje in een gecontroleerd drafje, ik kon haar bijna alleen op mijn zit sturen. DUS ZE KAN HET WEL!!

Wat fijn dat je een plek hebt gevonden waar ze het hele jaar buiten komen, dat was ook mijn eerste vereiste toen ik op zoek ging naar een pension. Hier heb ik nu zelfs een binnenbak, de buitenbak word opgeknapt, iedere dag de hele dag buiten, iedere dag opstrooien en mestballen worden eruit gehaald, en ze word gevoerd. Ik hoef alleen maar een keer in de week de stal te mesten, maar dat is in een half uurtje gepiept! Ben ook superblij met dit adres.

Dat klinkt als een dure stal! Of valt dat mee? Het maakt ook zo'n verschil waar je woont. Waar ik woon (bij leiden) zijn ten eerste bijna geen stallen waar ze swinters naar buiten gaan, en ten tweede de stallen zijn echt heel erg duur!

Peelie schreef:
zo ook weer terug van lesgeven...

Ze heeft voor de 2e keer gegallopeerd. En ook 2 kanten op :D Ik bent trots op der (ze is bang te galloperen)

Waarom is ze bang om te galloperen? Misschien vind ze het wel gewoon moeilijk? Ankie vind het ook lastig, daarom heb ik onder het zadel tot nu toe alleen buiten op zandpaden gegallopeerd.

Ik was vanavond op stal, stond er de hele tijd een auto vlak bij de bak. Lichten waren uit, dus ik dacht dat er niemand in zat. Hij stond er echt de hele tijd dat ik er was. Ging ik weg, zag ik de lichten van die auto ineens aangaan, en die auto rijdt weg! Ik dacht eerst dat hij achter me aan kwam maar hij ging wel de andere kant op. Dat vind ik dus best griezelig!
Zeker omdat ik daar helemaal alleen ben in het donker. Ik ben niet zo bang aangelegd en fiets altijd over de meest donkere weggetjes maar misschien is dat toch wel gevaarlijker dan ik denk :=

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 08:47

Wat een luxe stallen allemaal hoor ik!
Daimy staat overdag lekker buiten, en s nachts op stal. Mesten en voeren ed doen we allemaal zelf, net als het naar buiten doen en binnen zetten.
Staan daar met zijn 5en, dus iedereen heeft gemiddeld 1 keer naar binnen en 1 keer naar buiten beurt. Heerlijk rustig.
We hebben alleen 1 buitenbak tot onze beschikking, maar die is eigenlijk bijna altijd wel te gebruiken. En omdat we toch maar met 4 mensen rijden/longeren (ik dus nu nog alleen longeren) ben je bijna altijd alleen, heerlijk!
Vanaf april proberen we ze weer 24/7 buiten te hebben staan.
Ik ben dus erg blij met mn plekkie :)

Even tussendoor een vraagje, iemand bekend met t tijdschrift ros? Boven de pagina staat een leuke aanbieding met borstelset, en voor die 28 euri wil ik dat wel wagen ;)

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:24

Ik ga voor 1x niet bijlezen meiden!!! :o

Ik ben maandag op dinsdag, en dinsdag op woensdag bij mn vriendin geweest en nu dus eerste nachie thuis :P En vannacht komt ze naar mij en morgennacht naar mij of ik naar haar, en zaterdag op zondag ga ik weer naar haar :D Lekkere gezellige logeervakantie heb ik dus hihi :D :D

Xx

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 09:29

Goeiemorgen dames! Wat heb jij een gezellige week zeg Stravero :P

Ik ga vandaag lekker niets doen denk ik :D Er steekt nu een wasje in, straks ontbijten, een cake bakken, afwas doen en dat zal het zijn! En vanavond naar de paarden natuurlijk!

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 10:34

@muppetmayo: ik heb Ros wel eens gekocht, maar ik vind het geen aanrader. Als je een paardenblad wilt zou ik eerder voor Bit gaan ;)

Woest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 11:14

goedemorgen allemaal!

ik wil nieuwe St-Oliver schoenen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 12:23

heelloooooooooo :wave:

gister proef geoefend en het ging echt vreselijk :D haha

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:26

Goede middag all ...

Ik ga vanmiddag me proefje oefenen, althans als ik iemand heb die kan helpen met voorlezen. Vorige week ging het super , zeker voor de groene noorse volbloed ... die nog nooit een proefje had gelopen.

jSophiaF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:30

muppetmayo schreef:
Even tussendoor een vraagje, iemand bekend met t tijdschrift ros? Boven de pagina staat een leuke aanbieding met borstelset, en voor die 28 euri wil ik dat wel wagen ;)

Ik heb het tijdschrift de ros gehad, voor een jaar. Maar kan niet zeggen dat het een lekker blad is om te lezen.oor mij stonden er niet veel artikelen in die ik intressant vond. Ik bladerede hem alleen door en legde hem weg, heb hem daarom ook na een jaar er uit gegooit, vond het zonde van me geld.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:34

Hinke, valt hier reuze mee. Je moet het niet vergelijken met een pension op een manege, die zijn hier ook behoorlijk duur. Ik sta gezellig bij een 'boertje' die zelf ook helemaal paardengek is.
ps. ik woon in noord-limburg

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 14:34

ik zit er aan te denken om een proefabbo. te nemen op BIT, is dat wat???

muppetmayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:05

Ik wil dus eigenlijk alleen maar lid worden voor die poetsset, erg he :P

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:07

muppetmayo schreef:

Ik ben erop geabonneerd en vind het een fijn blad! Zeer goed voor de recreatieruiter met oog op het paard. De Bit vind ik dan weer net iets te vol staan met wedstrijden en alles daarrond.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 15:47

hiphopje schreef:
Hinke, valt hier reuze mee. Je moet het niet vergelijken met een pension op een manege, die zijn hier ook behoorlijk duur. Ik sta gezellig bij een 'boertje' die zelf ook helemaal paardengek is.
ps. ik woon in noord-limburg

Ik sta straks ook bij zo'n boertje, maar toch betaal ik nog best veel. Maar voor deze regio is het heel gemiddeld, ik zit gewoon in een duur gebied. Noord-limburg zal sowieso goedkoper zijn dan de randstad ;)
Wel fijn dat die boer ook paardengek is, ik heb het ook anders meegemaakt, dus dat de pensioneigenaar bijna bang was voor paarden, dat kan echt heel vervelend zijn!

hiphopje schreef:
ik zit er aan te denken om een proefabbo. te nemen op BIT, is dat wat???

Ja, leuk blad. Krijg je er iets bij, bij zo'n abbonement?

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 16:10

Zit te twijfelen of ik Ankie naar de nieuwe stal ga wandelen, of dat ik een paardentaxi regel. Als ik een paardentaxi bel ben ik al snel veel geld kwijt, terwijl het maar om 5 km gaat. Maar ik moet wel over onwijs drukke wegen en onder een viaduct door. Wat zal ik doen? Ik vind het eigenlijk te gek om voor die 5 km 50 euro ofzo te betalen...