Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 09:44

De middenstap heb ik ook zo geleerd hoor Sita_.
Maar de M jury vond ik inderdaad een beetje overdreven streng.
Mijn hele galopgedeelte bestond uit 4'en.
Nou, ze heeft geen super galop, maar zo slecht voelde het nou ook weer niet.
Maarja, het is een jurysport en we moeten het er maar mee doen :)

Anoniem

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:27

Ach ja het blijft een jurysport :)

Leuk bitloos! Met mijn vorige hafje reed ik na operatie ook alleen maar bitloos meer ging super!

Afbeelding

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:29

Voor de mensen die geinteresseerd zijn, heb een nieuwe blog geschreven over concours beilen.
Laatst bijgewerkt door Rosanna1990 op 12-11-12 10:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Dapnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:40

Veel wedstrijden gereden lees ik, wij hebben gister sinds een half jaar weer eens een proefje gereden. Was onderling en een goede oefening voor de 25e dan rijden we weer eens officieel, hadden 192 in de L2.

Ik zou het heerlijk vinden om met Nikita naar het strand te gaan(ik woon er naast). Helaas is er waarschijnlijk ooit iets gebeurd voor ze hier kwam want er gaat een knopje om op het strand en dan ben ik der helemaal kwijt. Gelukkig kunnen we wel gewoon buitenrijden.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 10:49

Leuke foto's gezien!

Ik rijd Jip in het bos bitloos met hackemore.
90-95% van de tijd hangen de teugels los in een bogje, de momenten dat ik ze opneem heb ik graag een wat 'heftige' optoming zodat ik berzekerd ben van een degelijke rem.
Op trens is hij ook prima te rijden buiten, maar dan moet ik op de 'rem-momenten' wel beter mijn best doen en veel strenger zijn en ook langer streng zijn, dan die ene ophouding op de hack.

In de bak rijd ik hem op trens. Wel bitloos (kaakgekruist en kingekruist) geprobeerd.
Maar op kingekruist was Jip oostindisch doof voor mijn hulpen. Kaakgekruist liep hij heel fijn, tot het hoofdstel blokkeerde en geen release meer had.
En nu in de winter met zijn baard lijkt me niet dat dat de release verbeteren zal. En op trens loopt hij fijn, dus waarom veranderen?

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:04

Hmm Madeira’s vader is Merlin en de moeder Nanu volgens mij aardig onbekend in Nederland..

Mando, super dat de les goed ging! :)

Miiejs, kan me voorstellen dat de moed je in de schoenen zakt.. hopelijk gaat het goed morgen :(:)

Wat een leuke foto’s van Toot :+: ben wel benieuwd wat er uit komt als de osteopaat vanmiddag komt. :)

Amanda, haha leuke omschrijving, zie het helemaal voor me!

Rosanna, jammer dat je wedstrijd niet zo lekker ging. Volgende keer beter :D

Special, wouw wat mooi om te lezen dat jullie elkaar nu zo vertrouwen :D

Vind ik echt een fijn beeld/mooie foto, Yvanka! :)

Dapnik, wouw wat een nette punten :D!

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:08

Madeir heeft eigenlijk een heel lief, fijn karakter. Ze is fijn in de omgang, je kan alles met haar doen. Als ze iets eng vind (zoals trailers) laat ze dit wel merken, en dan kan ze wel echt omslaan in een paard dat je amper nog herkent. Maar dat is alleen zo met trailers.

Springen vindt ze bijvoorbeeld fantastisch, ze doet dan ook echt alles om te laten zien dat ze dat kan en doet dan enorm haar best. :)

Nee, Madeira is eigenlijk echt makkelijk, niet eenkennig, en echt lief.

Toen ik zelf heel bang was (zicht ging achteruit ect) was ze ook zo lief voor mij, ondanks dat ik zo bang was ging ze keurig stil staan in plaats van rare acties te tonen. Echt een dotje. :+:

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 12:09

Hebben jullie het nou over Beilen dat daar streng gejureerd werd??

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:32

Madeira, volgens mij voelt jouw pony jou helemaal aan en is het echt een hele goeie vriendin door dik en dun!
Mooi dat jullie zo met elkaar kunnen 'werken' samen :)

Hihi, ik heb net een balanskussen van iemand te leen, ga me meer orientieren op mijn zit(beenknobbels) en houding.
Binnenkort zo'n bal aanschaffen en ik krijg nog eens een hele goeie zit! :P

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:34

ELpatcho schreef:
Hebben jullie het nou over Beilen dat daar streng gejureerd werd??

Ik vond, in mijn geval, de punten behoorlijk tegenvallen.
Had geen winstpunt verwacht, maar ik kon me in een aantal punten totaal niet vinden.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:43

Sorry ik lees echt snel weer bij , ben echt veel aant leren voor auto theorie, en wat denken jullie?
Indd weer gezakt vanmorgen, nu amper fouten op gevaarherkenning (25 vragen 12 mogen fout ik had er 4) en juist 2 teveel op inzicht/verkeersregels enz.

Morgenvroeg weer ..... duim please?

Over middenstap wel gelezen, das toch juist goed , kans om het neusje eruit te laten komen .

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 13:46

Oh, balen zeg! Ik zal duimen!

Ik heb vrijdag BE gehaald.
Of had ik dat hier al gezegd? :+
Vond het erg pittig, zo in 1 dag (les + examen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:30

Gefeliciteerd :)

Succes suus!

Wat denken jullie dat beter in een neoprene of kunsstof singel ? Heb nu een leren heel fijn ding alleen die stelt de modder van mijn bak niet zo op prijs dus moet iets wat kan tegen opspattende modder en snel droog is.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:38

Gefeliciteerd Amanda!
Is wel fijn als je gewoon zelf op pad kan.

Balen Suus_.
Maar zal morgen voor je duimen. Theorie is volgens mij wel een stuk lastiger geworden sinds de gevarenherkenning erbij inzit.

Madeira_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:39

EngeltjeS schreef:
Madeira, volgens mij voelt jouw pony jou helemaal aan en is het echt een hele goeie vriendin door dik en dun!
Mooi dat jullie zo met elkaar kunnen 'werken' samen :)

Ik denk idd wel dat paarden veel kunnen aanvoelen :) :D

Amanda, gefeliciteerd! :D Super!

Suus, wat balen zeg :( hopelijk heb je morgen meer geluk. Ik duim voor je!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 14:45

Ik vind neopreen niet fijn schoon maken. Zeker in de winter blijft het best lang nat. Dan zou ik voor kunststof gaan.
Ik heb er zelf 1 van HKM. Lijkt een beetje op die van Wintec, alleen dan met gelvulling en elastiek in het midden. Fijn ding :j

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:43

Gefeliciteerd Amanda! :D

Neoprene singels vind ik wel fijn, die stop ik gewoon in de wasmachine en de droger.. :))
Mn leren singel spuit ik na t rijden in de blub gewoon af en dan spuit ik hem in met van dat vloeibare zadelzeep in een spuitbus.. :)

Vanmiddag Pronkdame gelongeerd, ze deed goed dr best! Daarna nog ff met de 2-jarige gewandeld en in de bak gespeeld..
Vanavond naar les met Mitra en Willy.. Dus dan hebben ze allemaal weer hun aandacht en beweging gehad! :)

SpecialPearl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:46

Yvank, Mooie pad en bandages zeg!

Gefeliciteerd Amanda!

Balen zeg. :\ Succes morgen Suus!

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 16:59

Ik vind juist dat er heel royaal is gejureerd, heb veel zien rijden wat niet winspunt waardig was, en reed zelf zeker niet voor drie punten. Maar vind dat op haflingerwedstrijd sowieso veel royaler wordt gejureerd dan op gewone wedstrijden. Ook daarom start ik liever op gewone wedstrijden.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:06

ELpatcho schreef:
Ik vind juist dat er heel royaal is gejureerd, heb veel zien rijden wat niet winspunt waardig was, en reed zelf zeker niet voor drie punten. Maar vind dat op haflingerwedstrijd sowieso veel royaler wordt gejureerd dan op gewone wedstrijden. Ook daarom start ik liever op gewone wedstrijden.

Ja, dat klopt hoor. Er wordt wel royaal gejureerd.
Maar ik zag paarden galopperen, die van voor in galop zaten en van achter in draf, en die hadden winst. Vond ik persoonlijk een beetje vreemd.
Die van mij maakte wel fouten, maar 153... kom op.

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:07

Ja dat bedoel ik! Ik heb veel zien rijden die echt geen winstpuntwaardige proef reden, maar wel met punten naar huis gingen.

Rosanna1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:19

ELpatcho schreef:
Ja dat bedoel ik! Ik heb veel zien rijden die echt geen winstpuntwaardige proef reden, maar wel met punten naar huis gingen.

Vond die van jou wel leuk trouwens!
Mooi groot beest, en als ik jou galopgedeeltes zag, ja daar kon ik niet tegenop :P

ELpatcho

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 17:25

Ik heb jou alleen in de voorrijring gezien geloof ik maar oliebol ben zo slecht in onthouden :P
Ik had anders nog grove fouten in mijn proef. Hij was ongelovelijk gespannen, sprong galop bij middendraf. En begon ook nog eens te bokken in de andere proef in de galop. Kan echt merken aan hem dat de oefeningen steeds meer van hem gaan vragen, dan raakt hij gespanner. Nu maar even rustig aan naar de M2 trainen.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:28

Zo, daar was ik weer.

Even een kort verslagje van de Osteo-behandeling: ons zadel ligt niet helemaal goed.
Daarom rolt Toot net niet lekker door in zijn schouder, omdat hij mij op de andere kant zet, waardoor ik hem weer in zijn schouder blokkeer :+ slimme pony.
Dus, morgen even achter een zadelpasser/service bellen, iemand die even langs komt om het te zien en te voelen. (het liefst binnen 10 dagen)
Er hoeft enkel een beetje vulling uit, maar ik wil het wel goed hebben en niet 'puur op de gok' er wat uit laten halen zonder er naar te kijken.
Een kleine ingreep, een groot verschil!

Ook zei ze dat Toot voelde als een 3 jarige pony, dus het klopt weer, met mijn gevoel en zijn kunnen.
Een echte laatbloeier ;)

Gelukkig viel het allemaal mee dus :D

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-12 18:39

ELpatcho schreef:

Het was in elk geval wel reeëler gejureerd dan Gersloot, daar gingen mensen met dubbel winst weg waar het nog niet eens, pak hem beet een 175 pnt., waardig was.. :=

Balen dat je zadel niet optimaal ligt Devica.. -O-
Hier komt Vrijdag Harry vd Bosch om alle zadels op alle paarden te controleren..