Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kinel

Re: Het Haflinger DAGBOEK DEEL 2 !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 14:36

@marga: wat leuk dat je toch weer stiekem meepraat . fijn dat het zo goed met jou en je paardje gaat. en wie doet er niet alles voor een snoepje. hihi.
@lore: leuke foto`s van je haf en vriend. ziet er leuk uit.
@anne: snap jou ook wel. ik moet ook iedere dag 2x naar de paardjes en af en toe denk ook wel eens.....
maar ja dan denk ik maar dat ik blij mag zijn met een eigen wei. grondstuk is helaas niet van ons , maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit.
@sandrina: voor deze haf heb ik ook voor zon keuze gestaan en `daar blijf je toch ieder jaar weer even aan denken. hoe lang het ook geleden is.
@maureen: leuk die foto van angel met veulen.

kim en nelleke
zondag morgen even lekker met haar dus gewandeld en de rest van de dag rustig aan gedaan.
gisteren zijn we ( lees man en ik) al om 5.45 opgestaan en de paarden gaan verzorgen. daarna zijn we door gereden naar de paardenmarkt in hedel. het was even beetje miezer maar tegen de middag kwam de zon door. er stonden weer genoeg paarden. maar de handel was slecht. er waren toch velen die klaagden dat er niks verkocht werd. zoals ieder jaar weer heeel veel friezen en shetten. wat me erg opviel wasa de vele veulens die ik er zag staan. heb maar een enkele mooi haflinger zien staan en een supergave flord. deze was vrij donker van kleur en groot aan de maat. en nee ga niet overlopen naar de fjorden. hoewel ik die ook erg mooi vind.
we zijn met niks naar huis gegaan. was ook niet onze bedoeling om wat te kopen.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 15:05

Voor diegene die sjors nog niet gezien hadden:

Afbeelding

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 16:40

Sjemira schreef:
Voor diegene die sjors nog niet gezien hadden:

[ Afbeelding ]

Waaat geen haf? (grapje) mooi ding hoor!

Fralla&Sandrina:
1e ging in de paddock, lekker ravotten met vriendjes. 2e moest het tuig poesten waar 1e het vies maakte. Weten jullie weer even hoe de verhouding hier verdeeld zijn. :D

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:28

Hij blijft leuk Marga
Hoe is het met jullie?
Nog steeds geen dagboek verslagje van mijn kant, ben al een week een beetje ziekjes en druk met school
Morgen laatste 2 proefwerken en donderdag ga k weer rijden :)

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:32

@Wieneke: ja het gaat erg goed met ons, ben erg blij met Sjors. Tis echt een maatje. succes morgen met je proefwerken.

Maar waar is jodie gebleven, weet iemand dat ???????????????????????

_xwien

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:37

geen idee, mis dr ook

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-12 18:41

Zazalover schreef:
geen idee, mis dr ook

heb er dagen geleden al een PB ook gestuurd maar niks gehoord, ook hier zie ik dat ze al heel lang niets meer geschreven heeft. |(

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 19:56

Volgens mij had Jodie het ook erg druk met school enz. Maar ook ik mis dr wel.

Leuk dat je dr weer gewoon bent marga en het zo goed gaat!!.

An en Storm
Niet veel te melden alleen maar regen hier. Hij heeft ff 2 uur met zijn vriend in de paadock gestaan en dat was het.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 12:51

@sandrina: je kent het gezegde vaan een kat heeft een bediende een hond een baas. maar bij jou is het hetzelfde als bij de kat. hahahaha. zoals ik het lees.
@ann: ja het weer laart voor iedereen te wensen over denk ik.
@marga: staat me iets bij dat jodie erg druk was met school. maar dat klopt dat ze er weer niet is.
@wieneke: hoe ging het met je laatste 2 proefwerken? ben zelf weer aan de beterende hand wat verkoudheid betreft. hoop dat het gauw helemaal weg is.

hoop dat het morgen beetje droog is zodat ik weer eens lekker de hei en bos in kan gaan.

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:45

Hey dames :wave:
@Marga: blijf het leuk vinden dat je af en toe contact met ons zoekt en toch nog wat plaatst. Ik ben fan van sjors hoor :D ondanks dat het geen haf is.. staat bont bij mij op nummertje 2 :D
@anne: vreselijk die regen he... word der zelfs ook gestoord van

Maureen en Angel:
toch maar ergens goed geweest dat ik die dikzak eergisteren op der kop heb gegeven hoor! Gisteravond liep ze echt heel erg fijn :) Precies zoals ik wou en daar werd ze ook voor beloond hoor mijn lieve meid *\o/*

Ook heb ik weer een ES pad erbij :D een cross in !

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 16:50

Dag Marga :) Lang geleden! Sjors blijft inderdaad leuk, al is bont niet mijn favoriet! Wal handig, zie je het vuil minder op!
Jodie bijna de laatste proefwerken! Succes ermee!
Zo nat Kim daar bij jullie?! Hier valt het al hele dag goed mee, maar ik ga niet rijden want ze hebben maandag spuitje gehad, Formera was best wel stijf, maar hebben andere paarden die er erger vanaf zijn!
Goed gedaan hoor Maureen! Jij ook met je pads :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 20:07

Ik hoop dat het morgenochtend droog is dan maak ik met Sanne/Utah een staprondje Kasteel. :j

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 21:14

Van mij mag het morgenavond ook droog zijn hoor ;-). Ik kan dan pas naar Storm. Zowaar was het hier vandaag wel de hele dag droog.
Heb net via vakantieveilingen voor de helft van het normale bedrag 2 kaartjes voor de Spaanse Rijschool op de kop getikt. Ahoy is bij mij vandaan maar 20 minuten met de metro dus ga daar zondag gezellig met een vriendin naar toe. Ben 5 jaar geleden ook geweest en wil het nog best wel een keertje zien.

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 07:56

@ann: wauw leuk die kaarten veel plezier daar zondag.en ik duim voor je dat het vanavond ook droog is. ja bij ons is het behoorlijk nat. gisteen bijna de hele dag miezerig. maandag was er hier ook de hele dag regenachtig. terwijl wij in hedel nog de zon hebben gezien.
@sandrina: ja voor jou is het ook droog....?
@maureen: goed dat ze even aangepakt is. af en toe hebben ze dat nodig.

kim en nelleke
gisteren weer niks gedaan, want de wei is te nat dan gaan ze onderuit. wel even met onze dochter en gipsy bezig geweest. paar rondjes wandelen door de wei. hij maakt de kachel met haar aan. probeert haar beetje te bijten en achter haar aan komen. niet gemeen maar echte apen streken. dus even wandelen en als hij wat doet aanpakken. ik geef tips en zij voert ze uit. ook belonen als het weer goed gaat of als hij goed doet.

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:09

Kinel: hier is het droog; hoop zo op een fijn ritje. k'Zal eraan denken foto's te maken.
Ann: veel plezier met de witte hengsten. Zou fijn als het vanavond nog droog is, kan jij ook lekker rijden.
Ympi: ik houd 3 dagen rust na een injectie. ook al is Fralla niet stijf of beetje ziekjes. Goed dat jij dat ook doet

Ympi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:13

En Sandrina, is het droog daar? Formera krijgt nog tot vanavond rust (prikje was maandagavond) en dan mag ze een half uurtje max. lichtjes aan de longe. Als ik sommige van onze andere paarden zie, dan weet ik wel hoeveel last ze ervan kunnen hebben ook al hebben ze rust, wil niet weten wat het is als ze moeten werken!

Oeh, Ann gaat naar de Spaanse rijschool kijken :) veel plezier!

Jammer Kim dat het nog te nat is, wel fijn dat je toch altijd iets kan doen zo!

Lore en Formera
Hier niet al te veel te vertellen aangezien Formera nog bekomt van het prikje en geniet van enkele dagen vrij! Vanavond lichtjes longeren normaal, morgen rijden en zaterdag nog eens laag sprongetje gaan nemen :)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 08:47

Ja hoor hier droog, zal toch wel zo blijven tot vanavond? ik ga naar de markt; garen kopen om een mustje van fleece te naaien. Heb dan wel niets verkocht zaterdag, maar het naaien kan ik niet laten ;)

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:12

zie op de buienradar dat het nu droog blijft, dus ga me lekker omkleden en even klein ritje maken. niet te intensief want dat kunnen mijn longen en keel niet aan denk ik. verkoudheid is al weer een stuk minder maar nog niet helemaal weg. dus lekker rustig ritje . hoop ik.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:14

Hallo allemaaal,,

HIER BEN IK!!!!
na een lief berichtje van Marga te hebben ontvangen en heb zien staan dat jullie me allemaal misten dacht ik laat ik dan toch maar even wat schrijven.

Ik heb besloten net als Marga, en nog een paar te stopppen met het dagboek. niet deffinitief maar jullie zullen mij niet meer zoveel zien.
Ik vind de groep veelste groot worden, en ben mijn oude vertrouwde gevoel een beetje kwijt geraakt.
Ookal is het openbaar..

Ik wens alle nieuwelingen van harte welcome,
Maar jullie zullen van mij af en toe nog wat vinden, wil je gezellig met me babbelen mag dat altijd via PB.
Zoals ik ook met Marga doe!!

Hier gaat alles goed,, Delano gaat super en word een mooie gespierde haflinger.
Hij staat nu al onder een dek van 300 gram, omdat ik wil dat ie geen wintervacht gaat kweken.
inverband dat we elke dag nu 1,5 uur op een dag trainen.

We lessen 2x per week en een paar keer gaan we bijvoobeeld naar Lotje schoots of Annelies ........!!
Dus hier alles goed.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:20

Hoi Jodie!!!! Jammer dat je het zo ervaart...zo groot is de groep niet en ik vind ook dit leuke en gezellige mensen om mee te schrijven. Ik heb het zelf te druk om ook met iedereen ook via PB nog eens apart contact te houden, hoewel ik dat wel erg gezellig vind natuurlijk en vind juist daarom dit dagboek zo fijn. Maar dat is maar net ieders eigen ervaring en beleving ;-). Super om te horen dat het met Delano goed gaat. Je bent lekker bezig met hem zo te lezen! Wel af en toe blijven posten hoor!!

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 12:24

hoi jodie jammer idd dat je stopt, maar ook ieder zijn eigen keus. hoop nog af en toe wat te lezen. blijft toch leuk vinden ieder zijn ervaring. lees dar je ook goed aan de weeg timmert met je haf . wens je toch veel succes en hopen nog af en toe wat te lezen.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 14:19

Hoi hoi allemaal!:)
ik wilde ook mee gaan praten.. Dus zal me even voorstellen!
Ik ben Ilona ben 17 jaar, werk als kapster!
Wat info over mijn paardje(s),
Mijn 1e paardje is in juli 2012 overleden (polkiej, 22,5 jaar meer info op m'n profiel!)
Kort daarop is mijn nieuwe Haflinger merrie op m'n pad gekomen, haar naam is angel van de brakken
Ze is wel n heel stuk jonger ze is nu 2,5 ze staat nu overdag lekker op de wei met haar 3 jarige tinker vriendje en gaat s nachts op stal! Foto's in men profiel:)

Sandrina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 15:17

Hej Ilona, welkom in dit topic. Je bent de 2e met een haf die Angel heet. Zullen wel allemaal engelachtige ponies zijn. :D
Laat maar eens foto's zien; is altijd leuk.

Jodie_Delano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:08

Ik zal af en toe zeker nog even wat posten, kan het natuurlijk niet helemaal aflsuiten.
Ik heb geen idee of de groep groot is, maar mis wel ons oude vertrouwde groepje!!

Ja hier met Delano alles goed,, zijn jullie hafjes al weer wat slanker van posteur?
Delano is erg afgevallen sinds ie weer op stal staat over dag (savonds staat ie altijd binnen zowel zomers als swinter).
Wat voeren jullie je haflinger??
Delano krijgt 2,5 kilo woterls + 2,5/3 kilo krachtvoer op een dag. + 4x perdag hooi.
Maar tog neemt ie best af in gewicht,, wel trainen we elke dag 1,5 uur op een dag en echt sport gericht en volltime in de bak.
1x in de week stapmolen 1 uur (we draf snelheid,, veel overganen (stap draf stap draf)) en 1x in de week longeren intensief ong. 1 uur.
Dus 5 x in de week onder het zadel en 2x in de week vrijheid, maar wel serieus.

Jullie zullen misschien wel denken rij je niet buiten??
Delano word gemeeen als ie buiten is,, en niet zo'n beetje ook,, kont keren naar auto's meer dan de halve weg achteruit lopen en 100x op 10 meter bijna in de sloot liggen. en als we vooruit gaan is ie niet meer te remmen.. dus neenee geen succes.

We hebben wel een crossbaan (renbaan) op onze pension stal waar we ong. 2x per week na het rijden even het gaspendaal open zetten. en dat vind meneer geweldig en is een echte beloning voor zijn geweldige prestaties.

Polkiej_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 16:31

Sandrina schreef:
Hej Ilona, welkom in dit topic. Je bent de 2e met een haf die Angel heet. Zullen wel allemaal engelachtige ponies zijn. :D
Laat maar eens foto's zien; is altijd leuk.

Het kan n schatje zijn maar aangezien haar leeftijd...ook n duiveltje!!